Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kriss F10 układ kierowniczy ma slaby jak wszystkie F.


Słonik od 2008r jeżdżę na codzień M3 z małymi przerwami od E36 po F80 w sumie było 10 sztuk.

Z generacji na generację M3 staje się coraz lepszym daily ale ja się chyba szybciej starzeje. Liczyłem że teraz gdy jest M2 bmw z M3 zrobi małe M5 jednak tak nie jest. Bliżej do M5 jest M340i nie ma żadnej z tych wad które wymieniłem w M3 a jednocześnie nie jest tak nudne jak zwykle G20. Lepiej się prowadzi ma duża tendencję do wyjeżdżania tyłem i dzięki szperze potrafi się zachować jak rwd a przy tym jest dość szybkie i głośne . Wiem że po tylu latach w M3 może mi brakować funu i mocy dlatego M340i traktuję jako odpoczynek i jak zabraknie emocji zrobię wymianę na M3.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@kris m2 jest super ale dla mnie za ciasna w środku no i środek tez juz nie zachwyca. Super auto jako typowa weekendowa zabawka. Niestety u mnie problemem jest czas a raczej jego brak i mając rodzine oraz dzieci wolałbym coś bardziej uniwersalnego, tak żebym mógł zabrać dzieciaki do szkoły, czy na weekend a w drodze powrotnej ze szkoły jak już jadę sam mieć trochę fauny, czy spędzając gdzieś weekend z rodzina urwać się na godzinkę i zakosztować tej sławetnej radości z jazdy ewentualnie raz na jakiś czas tor.


@maly jak szukasz komfortu i dobrego prowadzenia i rozpatrujesz budżet okolice m3 to rozważ jeszcze m550i oraz jeśli coś elektrycznego to porsche taycan lub audi etron gt. Wszystkie finansowo powinny wychodzić podobnie +-10 procent. Etrona jeszcze nie ma ale porsche na pewno jeszcze przetestuje przed podjęciem ostatecznej decyzji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@kris m2 jest super ale dla mnie za ciasna w środku no i środek tez juz nie zachwyca. Super auto jako typowa weekendowa zabawka. Niestety u mnie problemem jest czas a raczej jego brak i mając rodzine oraz dzieci wolałbym coś bardziej uniwersalnego, tak żebym mógł zabrać dzieciaki do szkoły, czy na weekend a w drodze powrotnej ze szkoły jak już jadę sam mieć trochę fauny, czy spędzając gdzieś weekend z rodzina urwać się na godzinkę i zakosztować tej sławetnej radości z jazdy ewentualnie raz na jakiś czas tor.


@maly jak szukasz komfortu i dobrego prowadzenia i rozpatrujesz budżet okolice m3 to rozważ jeszcze m550i oraz jeśli coś elektrycznego to porsche taycan lub audi etron gt. Wszystkie finansowo powinny wychodzić podobnie +-10 procent. Etrona jeszcze nie ma ale porsche na pewno jeszcze przetestuje przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Słonik nie lubię duzych aut rozmiar serii 3 to max mimo że często jeździmy z rodziną w 5 osób to mieścimy się bezproblemu w F80.

Elektryków nie chce póki nie będę musiał.

Mam dokładnie takie same założenia co do auta jak Ty nie lubię dzielić jazdy na dwa auta bo drugim nie będę miał kiedy jeździć (tak mam teraz z C63).

M3 sprawdzi się bardzo dobrze jednak musisz być gotowy na pewne ustępstwa w zakresie komfortu.

Mnie F80 trochę już zmęczyło wiem, że w G80 będzie lepiej ale póki co za dużo uwag mam do tego auta. Poza tym nie lubię długo jeździć jednym autem a kupując już teraz M3 nie było by na co go wymienić w przyszlości przez kilka lat. Liczyłem, że powstanie M4 GC i będzie fajnym następcą M3 ale ostatnio wyczytalem że bmw porzuciło ten pomysł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@kris m2 jest super ale dla mnie za ciasna w środku no i środek tez juz nie zachwyca. Super auto jako typowa weekendowa zabawka. Niestety u mnie problemem jest czas a raczej jego brak i mając rodzine oraz dzieci wolałbym coś bardziej uniwersalnego, tak żebym mógł zabrać dzieciaki do szkoły, czy na weekend a w drodze powrotnej ze szkoły jak już jadę sam mieć trochę fauny, czy spędzając gdzieś weekend z rodzina urwać się na godzinkę i zakosztować tej sławetnej radości z jazdy ewentualnie raz na jakiś czas tor.


Ja nie namawiam nikogo na swój wybór i nie twierdzę, że jest najlepszy, bo każdy ma inny. Dla mnie M2 jest idealny i tyle, nie ma co tego rozwijać, nie o tym wątek. Mogę napisać 1 szczegół, który jest dla mnie istotny, szare tarcze zegarów, które zawsze były tylko w M. Nie wiem czy M2 F87 nie jest ostatnim, które je miał do 2018 roku. Kto to dzisiaj zauważy, kto w ogóle o tym wie? Te nowe zegary w BMW są dla mnie nieakceptowalne delikatnie mówiąc. Dobrze, że dołączył "mały" który od lat jeździ tym co pisałem, kwintesencją BMW, czyli M-ką. Ważne, żeby każdy fan motoryzacji mógł jeździć fajnym autem i tyle.

Z takich śmiesznych rzeczy nt aut EV, to nie wiem czy słyszeliście, ze w ostatnim wyścigu Formuły E połowa nie dojechała do mety, bo zabrakło prądu...

Adam zachowaj dystans :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@kris szanuje twój wybór bo miałem przez pewien okres m2 i auto jest świetne do zabawy. Ja po prostu podobnie jak mały minimalizuje ilość aut dlatego chciałbym cos jak najbardziej uniwersalnego. Wracając do elektryków właśnie obejrzałem test pertyna forda mach-e. Sporo informacji tam zawarł o elektrykach.



Jak komuś nie chce się oglądać to świetnie jeździ i przyspiesza ale sama technologia baterii na dzień dzisiejszy słaba. Każdy elektryk jak stoi na zimnym to ma dużo niższa moc, sporo energii idzie na jej odpowiednie przygotowanie temperaturowe, dopiero baterie które maja się za jakiś czas pojawić ze stałym elektrolitem mogą to poprawić. Posiadanie elektryka ma sens jedynie w przypadku gdy ma się garaż z gniazdkiem, na trasy się niezbyt nadaje. Mieszka w Piasecznie gdzie mieszka chyba 17 tysięcy ludzi, są 3 punkty ładowania w mieście z tego jedno jest często okupowane przez jednego właściciela leafa. Aby elektryczny samochód w Polsce miał sens KAŻDE miejsce parkingowe musiało by być wyposażone w gniazdko a to jest nierealne. Sto procent się zgadzam z pertynem

P.s. Na filmie Adama droga z Norwegii do polski w jego tesli 28 godzin, według Google map u mnie na tablecie 18 :D :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Postawię takie pytanie, dlaczego ludzie kupują EV i postarajmy się na nie odpowiedzieć dodając kolejne punkty, ja zacznę:

1. Są tacy, którzy uważają, ze EV są ekologiczne - dla mnie niewystarczający powód do zakupu EV.

2. Koszty zakupu. Gdybym chciał kupić np. BMW X3, a w wersji EV byłby tańszy o 100 tys zł to sam bym wybrał elektryka. Tylko to zadziała w przypadku kiedy chcę / potrzebuję takie auto.

3. Koszty eksploatacji jako przewaga EV, bo jak czegoś nie ma to się nie zepsuje. To oczywiście prawda, tylko jaki sens ekonomiczny? Generalnie im droższe auto tym wyższe koszty eksploatacji, bo utrata wartości jest wysoka. Wystarczy kupić auto używane np. na LPG i wtedy będzie tanio. Dla przykładu można kupić 70 Hundaiów :) Jak kupiłem E60 za 70 tyś zł, to kolega kupił dla żony do nauki jazdy Hundaia za 1000 zł :):) i śmialiśmy się, że moglem kupić 70 Hundaiów :)


Nie piszę, tego, żeby cos udowadniać, na prawdę chcę się dowiedzieć, coś ustalić, bo cały czas wychodzi mi na to, ze ludzie kupuję EV jeśli jest to opłacalne finansowo, a nie dlatego, że są fajne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1. Są tacy, którzy uważają, ze EV są ekologiczne - dla mnie niewystarczający powód do zakupu EV.

2. Koszty zakupu. Gdybym chciał kupić np. BMW X3, a w wersji EV byłby tańszy o 100 tys zł to sam bym wybrał elektryka. Tylko to zadziała w przypadku kiedy chcę / potrzebuję takie auto.

3. Koszty eksploatacji jako przewaga EV, bo jak czegoś nie ma to się nie zepsuje. To oczywiście prawda, tylko jaki sens ekonomiczny? Generalnie im droższe auto tym wyższe koszty eksploatacji, bo utrata wartości jest wysoka. Wystarczy kupić auto używane np. na LPG i wtedy będzie tanio. Dla przykładu można kupić 70 Hundaiów :) Jak kupiłem E60 za 70 tyś zł, to kolega kupił dla żony do nauki jazdy Hundaia za 1000 zł :):) i śmialiśmy się, że moglem kupić 70 Hundaiów :)

.

Ad 1. nie są, będą ale to wciąż życzenia, dążenie do celu. Bycie ekologicznym to w obecnym czasie ważna rzecz.

Ad 2. Koszt zakupu wciąż o 10tys 20tys Euro więcej w porównaniu z pojazdem o bardzo podobnych walorach użytkowych. Gdyby to było niwelowane przez dopłaty rządowe to miałoby sens...

Ad 3. Koszt eksploatacji, poza bateriami jest taki sam (odejmując koszta eksploatacji silnika spalinowego)

Do tego dochodzą koszta przyłącza elektrycznego do ładowania, bo na samym ładowaniu z infrastruktury ne da się przeżyć...

Eksploatacja baterii żeby jak najdłużej utrzymać żywotność to ładowanie niskim prądem, częste balansowanie, odpowiednie temperatury...

Krótko - musisz być bogaty żeby móc kupić elektryka...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesteśmy na forum g20, gdzie każdy ma gwarancje. Koszt użytkowania mojej g30 przez 3 lata oprócz paliwa i ubezpieczenia zero złotych (service plus repair inclusive), średnie zużycie paliwa 8,2 x 5 = 40 zł za 100 km, prąd 0,60 groszy x 20 kWh/ 100 12 zł. 60 tys przebiegu / 100 x 30 zł różnicy = 18 tys przez 3 lata co daje około 500 zł na miesiąc. Niby sporo ......ale to jeśli tylko i wyłącznie ładujemy się w domu, bo na publicznych ładowarkach cena 100 km jest prawie ze taka sam jak w aucie na paliwo https://www.motofakty.pl/artykul/samochod-elektryczny-ile-naprawde-trzeba-zaplacic-za-przejechanie-100-km-autem-na-prad.html a w prądzie póki co nie m podatków drogowych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a jaka jest różnica w cenie zakupu tychże dwóch aut?


dla przykładu z rynku niemieckiego iX3 66tys EUR X3 30i xDrive 55tys EUR.

te 11 tys EUR to 40tys złotych - ile lat trzeba przejechać żeby to się opłaciło? zakładając że baterii się nie pogorszy...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Biorąc po uwagę ze pierwszy właściciel trzyma auto średnio 3-5 lat to nie zarobi nic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Biorąc po uwagę ze pierwszy właściciel trzyma auto średnio 3-5 lat to nie zarobi nic.

A u drugiego właściciela pojawią się problemy z żywotnością baterii itd.


Skandynawia jeździ elektrykami bo im to się po prostu opłaca. Do zakupu auta dostają ogromne dopłaty, ładowarki wszędzie na każdym kroku darmowe to trzeba być petrolheadem żeby płacić za paliwo i droższe o 20-50% auto spalinowe a takich będzie może 10%.

U nas jest to nieoplacalne i nie ekologiczne zresztą ekologiczność tego rozwiązania to główny problem.

Finansowo w PL oplaca się w dłuższej perspektywie jeżeli zainwestujemy w PV i najlepiej jak w domu będą dwa auta elektryczne wtedy w kilka lat inwestycja w PV się zwroci ale wliczając utratę wartości nie zarobimy wiele o ile nie wymyślą opodatkowania bo u nas zmierza to w kierunku podatków a nie dopłat.

Opublikowano
W kwesrii kosztów: wiekszosci przypadkow w ICE dochodzą koszty eksploatacyjne w postaci tarcz i klocków ktore przez 3 lata potrafia kosztować kilkanaście tysięcy pln z drugiej strony trzeba zainstalowac w fotowoltaike i wallboxa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jaka jest różnica w cenie zakupu tychże dwóch aut?


dla przykładu z rynku niemieckiego iX3 66tys EUR X3 30i xDrive 55tys EUR.

te 11 tys EUR to 40tys złotych - ile lat trzeba przejechać żeby to się opłaciło? zakładając że baterii się nie pogorszy...

 

kicaj ten przykład z X3 przytoczyłem kilka stron wcześniej, w Norwegii Ix3 - 250 tys zł, a X3 30i - 348 tys zł, EV 100 tys zł taniej

Opublikowano

Cytat z testu Hondy e (dedykowana platforma pod elektryka a nie przeróbka z ICE) wspomnianego wcześniej Marka

Na Orlenie spędziłem pół godziny i... ledwo dojechałem do Kielc. Ale trasa Radom Kielce jest dla elektryków trudna, bo to prawie 80km drogą szybkiego ruchu i to na dodatek pod górę.

 

Żal to komentować w ogóle, jeszcze długa droga przed nami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kicaj ten przykład z X3 przytoczyłem kilka stron wcześniej, w Norwegii Ix3 - 250 tys zł, a X3 30i - 348 tys zł, EV 100 tys zł taniej

 

widziałem, ale Norwegia to przykład jak koszta nowoczesnych technologii są pokrywane przez państwo, a nie przerzucane na obywateli, jak w PL czy DE

Opublikowano

widziałem, ale Norwegia to przykład jak koszta nowoczesnych technologii są pokrywane przez państwo, a nie przerzucane na obywateli, jak w PL czy DE

 

Co :duh:

Ekonomia nie jest Twoją mocną stroną, rząd też pewnie daje 500 zł na bombelki z pieniędzy "państwa"? Łap cytat pani Thatcher, która ekonomię rozumiała

quote-the-government-has-no-money-of-its-own-it-s-all-your-money-margaret-thatcher-87-77-00.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak chciałem zmienić E60 530d na F10 to chciałem tylko 530d. Kupiłem 528i, bo za 530d musiałbym o wiele więcej zapłacić, (a osiągi podobne), z tego co pamiętam to ok 50 tys.Auto kupiłem z BMW Premium Selection. Wszystko w tym aucie było znacznie lepsze od E60, które technologicznie było już zacofane. Niestety z czasem zaczęło mi tego brakować co miałem wcześniej, 6 cylindrów (nawet w dieslu) i mimo wszystko lepszego prowadzenia niż F10. Kwintesencją auta dla mnie jest prowadzenie, silnik, napęd, zawieszenie, osiągi, dźwięk. Wszystkie bajery, czyli wyposażenie to dodatek do auta, a nie coś co powinno decydować o jego wyborze. W M2 w ogóle nie zamówiłem systemów wspomagających jazdę, bo te z F10 tylko usypiały moją czujność, nawet nie zamówiłem elektrycznych foteli, bo sprzedawca mi powiedział, że na nieelektrycznych się siedzi 4 cm niżej, uff. Adam rozumiem Twój zachwyt nad systemem rozrywki Tesli, tylko, że Ty mieszkając w Norwegii musiałeś wybrać auto elektryczne, a nie spalinowe, gdzie nie wybiera się silnika pod względem cylindrów, dźwięku itd. i wtedy możesz/musisz się skupić na wyposażeniu w tym właśnie na systemie rozrywki. Dla mnie to tylko dodatek i pewnie dla większości klientów BMW też.

Na koniec tego wywodu zobaczcie poniższy filmik, zostawiam lepiej bez komentarza

Hej Kriss, nie do konca zrozumiales to co mialem na mysli, moja wina.

Dla mnie kwintesencja auta jest jak sie w nim czuje, pozniej osiagi, technologia, materialy, cena i ogolnie value.

Do BMW jestem przywiazany bo przez wiele lat nie bylo imho samochodu ktory bylby bardziej intuicyjny, lepiej sie prowadzil, mial lepsze osiagi w podobnej cenie - jakis tam mix tych wszystkich rzeczy po trochu.

W BMW czulem sie po prostu jak w domu - wszystko bylo tam gdzie byc powinno i dzialalo tak jakbym sobie tego zyczyl.

Doplata 20-30% do premium byla uzasadniona.


W nowych BMW tak nie jest albo raczej Tesla nauczyla sie robic to po prostu lepiej w wielu aspektach (zachowujac oczywiscie kilka wad w porownaniu do BMW, zadne auto nie jest idealne).


Ludzie mnie besztali ze porownywalem moje F30 330e do Tesli i ze bylo zapoznione do modelu 3.

Wiec teraz jezdzilem iX3, to jest swiezy model 2021r i skupilem sie na tym co jest lepsze w tym aucie a co gorsze w porownaniu do Tesli


I tak wyszlo mi, ze WG MNIE lepsze w iX3 jest:


- ogolne wrazenie "solidnosci" auta - po prostu, wyglada na auto ktore jest dopracowywane od dziesiatek lat i te know-how powtarzalnej produkcji 2M aut rocznie widac - szpary karoserii idealnie rowne (mimo, ze spore), montaz nienaganny, generalnie dobrze zbudowane europejskie auto przez marke premium - w Tesli "solidnosc" jest na nizszym poziomie, jest wiecej niedorobek ktore zglaszaja uzytkownicy w necie. Jest to fakt bezsporny.

Musk chce kazde wyprodukowane auto sprzedac, QC po produkcji jest gorsze i czasem sa problemy z wiekiem dzieciecym, jakimis uszczelkami etc

- kierownica w iX3 jest z naturalnej skory o wiele milszej w dotyku niz wege w Tesli (sa z nia inne problemy ale to w wadach ujme)

- sprezystosc zawieszenia - nie jest to uczciwe wobec Tesli bo moja jest sportowa/obnizona limuzyna a tu byl SUV na komfortowych nastawach - ale przejezdzal na spiacych policjantach plynniej, zawieszenie lepiej pracowalo.

- fizyczny przycisk/knob "volume" - uwazam ze sterowanie glosnoscia na tablecie jest bezsensowne - jest to jedyny przycisk jakiego mi brakuje w Tesli w porownaniu do BMW

- HEAD UP! - tutaj jestem bezwzglednym oredownikiem tej technologii, Musk sie absolutnie myli wg mnie nie dajac tej opcji w autach, az sie PROSI o head up przy braku licznikow w TM3

- otwierany szyberdach - w Tesli jest nieotwieralny dach panoramiczny - BMW robi to lepiej, fajnie jest latem moc go otworzyc i poczuc wiatr i lato

- bagaznik jest latwiej dostepny ale to bezsensowny argument na sile bo porownuje SUV z sedanem

- elektryczny hak - niezbedny w NO - jest swietny bo automatyczny - pstryk i jest, pstryk i nie ma. W TM3P nie mozna miec haka, tylko w wersji LR i do tego manualny.

- wyciszenie - duzo recenzji mowi ze jest ciszej niz w Tesli przy wyzszych predkosciach, testowalem auto tylko w miescie wiec nie potwierdze ale umieszczam na liscie bo pewnie tak jest

- "normalne" klamki - w TM3 sa chowane i mniej ergonomiczne, wolalbym o 5km krotszy zasieg a normalne klamki (no moze bez tego jajowatego wciecia jedynie ^^)

- brak dzwieku zamykania klapy bagaznika (albo nie pamietam badz byl nieinwazyjny) - w Tesli jest taki "Fordowy" "bip", brzmi tanio

- sygnal niezapietych pasow - uruchamia sie dopiero po 5-10 sek od odjechania, jest zwloka - jest to swietne bo zapinam sie czesto kilka s po odjechaniu - w TM3 piszczy praktycznie od razu i jest to irytujace

- slupki A - sa wezsze niz w TM3, lepsza widocznosc przez to


KONIEC zalet BMW wg mnie, cala reszta to albo to samo albo sporo gorzej - mowie o MOICH ODCZUCIACH/POTRZEBACH zeby nie bylo znowu skowytu o "trolling".


Co jest gorsze w iX3 w porownaniu do TM3 WG MNIE:


- osiagi/przyspieszenie - w modelu 3 jest EV roller coaster i frajda, tutaj jest tylko "przyzwoicie" - natomiast te 7s do setki w 2,3 tony SUVIE nie jest powodem do wstydu i dla 90% kierowcow bedzie w zupelnosci wystarczajace - auto jest po miescie wystarczajaco dynamiczne. Nie ma frajdy ale jest poprawnie.

- osiagi/zasieg - mniejszy od TM3 o ~70-90km przy takiej samej wielkosci baterii i braku 4WD! cena bryly auta, kilkuset kg ekstra wagi (wyciszenia etc) oraz spalinowej platformy

- osiagi/predkosc ladowania - 150kW przy 250kW w TM3

- RWD - tutaj az sie nie chce komentowac, SUV RWD za 60k$ w Norwegii = FIASKO. 1/10 sprzedazy e-trona. TM3/Y 4WD ma. Nawet VW/Skoda maja. BMW nie ma, po co ^^

- waga 2,3 tony - czuc w zakretach, to jest maly autobus i tak tez sie prowadzi (ale SUV, wiec nie do konca jablka z jablkami porownanie)

- wyglad zewnetrzny - :oops: - brak m-pakietu bez ktorego wiekszosc BMW wyglada slabo (delikatnie to ujmujac). Auto ogolnie wyglada jak samochod dla zony, metroseksualnie - nie ma zadnej agresji, sportowego zaciecia typowego dla BMW - jak je odbieralem obok stojacych 3-er czy 5-er to wygladalo nedznie. Bryla jest spalinowa (dluga maska) bo platforma nie jest EV, jest nieforemne - za dlugie i za niskie jak na kompaktowego SUVA. DLa jasnosci - TM3 wyglada imho gorzej wizualnie od 3-er G20, tutaj pisze ogolnie o bryle iX3 w porownaniu do innych aut marki BMW. Nerki/atrapy wlotu powietrza wygladaja karykaturalnie.

- ladowarki DC! Dla kazdego kto jedzie dalej niz 100-150km od domu to jest najgorsza wada aut EV nie -Tesla - brak wlasnych ladowarek ktore sa zintegrowane z softem auta. Ja jednym przyciskiem w TM3 sprawdzam ladowarki w calym kraju - czy dostepne, czy dzialajace, ile szt wolnych, jaka predkosc, jaka cena - tego nie zrozumie osoba ktora ma auto spalinowe.

- wyglad konsoli w srodku - auto wyglada przestarzale (konsola centralna) - design jest sprzed 5 lat i to czuc.

- kamera cofania - obraz maly i nedznej jakosci, w TM3 jest 2 razy wieksza i hi-def

- gestow nie komentuje, to jak i touchpad od pisania uwazam ze absolutny ergonomiczny bezsens

- uklad kierowniczy - tutaj najwiekszy zal - jak w Playstation - jak kierownica moze chodzic jednym paluszkiem w indywidualnym trybie sport? - wielki zawod w porownaniu do TM3 gdzie chodzi ciezko jak w E90 w trybie sport

- kierownica - wieniec jest za duzy i za chudy a uklad przyciskow wola o pomste do nieba - jak mozna spier&^%^& tak prosta rzecz? :evil:

Mam duze dlonie a zeby sciszyc radio czy cofnac stacje radiowa musze odrywac nadgarstek od kierownicy - fail.

Jak mozna volume up/down ustawic w osi lewo-prawo zamiast gora-dol?? - przeciez tu sie powinny glowy toczyc w dziale ergonomii w BMW. O potencjometrze nie wspominam nawet bo BMW przeciez wie lepiej co jest ergonomiczne :roll:

Z lewej - res, lim, mode, set wszystko pomieszane jak w Oplu Insignii - w serii F bylo zupelnie odwrotnie rozmieszczone - ergonomiczny fail, wszystko pomieszane do np swietnego layoutu pre-LCI w serii F czy serii E.

Ogolnie ergonomia layoutu przyciskow na kierownicy to w porownaniu do Tesli jedna wielka wtopa a ze trzyma sie tam rece ciagle podczas jazdy - olbrzymi minus. Na pocieszenie - w VW haptyka jest jeszcze gorsza, tu chociaz sa fizyczne przyciski.

- brak regulacji elektrycznej kierownicy - u mnie must-have bo zona ma inna pozycje za kierownica a czesto wspoldzielimy auta - w TM3 po wykryciu smartphona wszystko sie samo dopasowuje - w BMW fail, trzeba sobie za kazdym razem ustawiac wajcha, malo premium jak na 300 tys PLN auto

- piano black na konsoli - wyglada jak w jakims VW Golf, palcuje sie i ma tyle wspolnego z premium co VW. W TM3 przed liftem tez tak bylo i doslownie WSZYSCY uzytkownicy to oklejali.

- dolna czesc boczkow drzwi to tani twardy plastik, brakuje nawet filcu/gumy w schowkach na butelki - to jest premium? - w Tesli plastik jest miekki, ugina sie i wylozony gumowa mata zeby nie stukalo tam nic, w e-Golfie tam jest wszystko w filcu - fail w tej cenie, do poprawy

- brak frunka i 0,5m wyrwa (!) pod przednia maska - bez komentarza - tutaj dygresja - maska z lewej strony sie nie domykala dopoki sie nie pier&^%^ - drobiazg do regulacji zamka pewnie ale nie powinno miec miejsca

- wzor felg to niby rzecz gustu - dla mnie wygladaja jak 20" kolpaki kupione na alibabie za 20$, fuj

- wszechobecna "chromoza" - doslownie wszystko co sie da ma chromowane akcenty - to bylo popularne w czasach Passata B5, teraz wyglada jak cyganski blichtr za 10$ - na zewnatrz felgi, wstawki po bokach, progi, obramowania, w srodku to samo - czy to jest premium? - pokolorujmy wszystkie plastiki w chrom/piano black? fuj

- Virtual Cockpit - ergonomiczny FAIL, nieczytelny, przeladowany informacjami - nie rozumiem jak BMW moglo to tak spier&^^%^, ale ok - juz jest nowy system idrive wiec pojdzie w zapomnienie szybciej niz sie pokazal. Wielki minus iX3 i serii G

- brak obslugi glosowej po polsku - w TM3 dziala to idealnie, mozna nawet zrobic inny jezyk menu a inny jezyk komend glosowych - nie do ogarniecia od dekady w BMW

- przyciski pamieci fotel 1/2/set - do wyrzucenia do menu, zupelnie zbedne - w Tesli jest to zrobione idealnie - zmieniasz fizycznie pozycje fotela - wyskakuje jednoczesnie na ekranie opcja zapamietania badz zmiany uzytkownika/profilu

- caly panel swiatel - jak wyzej - do wyrzucenia do menu, zupelnie zbedne - przecietny Kowalski dzis nie dotyka tego panelu, raz na rok przeciwmgielne mozna wlaczyc z menu

- ladowarka indukcyjna - primo - jest w zlym miejscu, w TM3 jest latwo dostepna i na widoku (i sa dwie!) - secundo - niemilosiernie grzeje telefon a mimo to slabo go laduje - ewidentnie jest tu jaki technologiczny problem - zla wentylacja, nie wiem?

- automatyczny parking i autohold - do wyrzucenia do menu, zupelnie zbedne - albo oczekujesz ze auto w automacie bedzie sie toczylo albo ze bedzie stalo - albo/albo - tych opcji sie nie zmienia regularnie na tyle zeby potrzebowac fizycznych przyciskow

- ESP off w 2,3 tonowym SUV kolo drazka zmiany biegow - do czego to? do wypadow na tor? :norty: - do wyrzucenia do menu, zbedny przycisk

- Dakota/Vernasca - podobno jest to w jakims stopniu skora "naturalna" - nie widac ani nie czuc tego niestety. Wyglada jak produkt skoropodobny o gorszej fakturze w porownaniu do TM3. Gorik kiedys pisal ze kazda skora jest lepsza od skaju i generalnie sie zgadzam. Kwestionuje jednak jakosc tej skory, to nie ma nic wspolnego np ze skora na kierownicy (Nappa czy inne Merino)

- klamki drzwi - do wywalenia! W TM3 sa przyciski elektromechaniczne i to jest premium. W 2021r mechaniczny rygiel jak niegdys manualny hamulec reczny? W aucie za 300 tys PLN?

- ladowarka AC BMW nie obluguje ladowania quasi 3-fazowego w systemie sieciowym IT - przez to laduje o 1.7x wolniej niz ladowarka/samochody Tesli jezeli ktos ma 3 fazy w skrzynce rozdzielczej

- tunel z tylu na wal - w TM3 podloga idealnie plaska - pal licho juz 5-tego pasazera z tylu i jego wygode - chodzi o np zakupy czy jakies rzeczy przewozone - w Tesli mozna tam sporo upchac jakichs toreb, siatek etc a w BMW mamy frikowy tunel (w EV..)

- dzwieki "Hans Zimmer" - to jest szczyt wiochy, tego sie nie da opisac :duh: :norty: - Slawomir musi potwierdzic czy mial podobnie czy to tylko moje narzekanie

- manualna klapka od ladowania - manualna? - w premium? W Tesli otwierala i zamykala sie automatycznie przed/po ladowaniu.

- przycisk start/stop - do czego to sluzy dzisiaj w EV? do wywalenia. W TM3 wsiadasz i jedziesz, dojezdzasz to wysiadasz. Tyle Nawet VW juz to ogarnal.

- Harman Kardon - tutaj mam zgryz maly. HK jest o ~30% glosniejszy niz w TM3. Tylko co z tego jak od 70-80% glosnosci dzwiek jest tak znieksztalcony/przesterowany ze sie nie da tego sluchac bo charczy i rzezi?

Do tego w TM3 czystosc/scena dziweku jest na duzo lepszym poziomie niz w iX3. Moze jakies ustawienia by pomogly w equalizerze, ciezko powiedziec - w TM3 nic nie dotykalem i gra od poczatku idealnie czysto.

- dzwignia otwierania maski - w TM3 jest elektroniczna, w premium BMW - ordynarny rygiel - po co to jeszcze w EV?

- asystent jazdy w korku dzialal nienaturalnie, narowiscie, kilka razy nie chcial sie wogole wlaczyc natomiast nie testowalem go na tyle dlugo zeby opisac problem ze szczegolami - w Tesli dziala na kamerach i na tym co widzi, mozna go wlaczyc wszedzie- tutaj chyba zalezy od wczesniejszego mapowania drogi przez producenta + radary - moze to byla przyczyna.

- brak Sentry mode! - ostatnio babka cofajac jakims SUVem z hakiem zrobila mi dziure w zderzaku TM3 gdy zona odbierala dziecko z przedszkola a auto stalo na parkingu - wszystko nagrane i udokumentowane w hi-def - COS PIEKNEGO. W TM3 mozna tez przypisac zeby sentry mode nie bylo aktywne w domu czy pracy zeby nie zzeralo baterii, mozna je uruchamiac poprzez klakson etc - mozliwosci personalizacji sa ogromne i LOGICZNE. Auto ma kamery z przodu/tylu, z bokow - podglad 24h/dobe - filmiki nagrywane na pendrive czy SSD.

- Nakladka Android Auto - rece sie skladaja do modlitwy - zbugowanie tego, rozlaczanie, mizerna funkcjonalnosc, LAGI - jezeli ktos tym chce zastapic natywny system w Tesli czy Polestarze - smiac mi sie chce. Ciezko o tym wogole dyskutowac z osoba nie wiedzaca jak to dziala u konkurencji. Natywne programy w TM3 jak youtube, spotify, gry - BMW ma duzo pracy przed nimi.

- kluczyk - do czego to sluzy w dzisiejszych czasach gdy kazdy ma smartphona? do wywalenia

- lusterko pasazera nie jest fotochromatyczne - 2$ czy o co chodzi?


Swiatel (adaptacyjne LEDY) nie oceniam bo nie jezdzilem w nocy - jest calkiem prawdopodobne, ze w BMW sa lepsze, nie mialem okazji przetestowac.


Generalnie reasumujac - BMW nie wyznacza dzisiaj juz za bardzo standardow w branzy a podaza - i to jest problem bo EV to czysta karta, nowe rozegranie dla producentow - zobacz co robia popularne marki jak Hyundai czy Kia.


Jezeli mialbym wybrac - VW ID3 za 50k$ to oczywiscie wole doplacic 10k$ i za 60k$ jezdzic iX3, chociazby dla lepszych materialow czy "feelingu" z BMW natomiast przy Tesli - to auto po prostu ma za malo argumentow a za duzo kompromisow.


Wsiadajac do iX3 nie czujesz sie jakbys dostawal top technologie, top materialy, top osiagi - wszystko jest LEDWO SREDNIE, przy 300k PLN do wydania dla mnie jest to nieakceptowalne.

To, ze auto traci myszka juz wogole zamyka temat. Pozostaje czekac co BMW zaproponuje w formule iX i i4.


Wiem, ze mnostwo ludzi bedzie znowu mialo bol 4 liter o to porownanie - to sa moje argumenty i moje wnioski - jezdze/jezdzilem Tesla i BMW na tyle dlugo zeby miec wyrobione swoje zdanie.

Jezeli ktos ma inne patrzenie na poszczegolne punkty - nie mam z tym zadnego problemu - kazdy zwraca uwage na inne rzeczy - ciesze sie ze jest pelno roznych marek i kazdy moze sobie wybrac co mu sie bardziej podoba.

Jak dla mnie im mniej Tesli na drogach tym lepiej - bedzie wiecej miejsca na ekskluzywnych dla Tesli SC a wiecej ladowarek innych producentow z ktorych bede mogl skorzystac w razie potrzeby :norty:


PS. Ten filmik z linku jest tendencyjny - EU nic nie doplaca dla Norwegow do EV bo Norwegia nie jest w EU to po pierwsze (akurat placi duzo kasy do EU za dostep do wspolnego rynku) a po drugie - czy Ty myslisz ze jak EV jest "zlomowany" - to trafia na tradycyjne wysypisko smieci? Przeciez baterie z takich "zlomow" sa skupowane po kilkadziesiat tysiecy PLN w detalu :norty:


51152979078_2e4f7426ee_o.jpg


51152743866_9063c345e8_o.jpg


51153846385_d099be06ac_o.jpg


51152981858_3603f89a94_o.jpg


51152979508_d6e9557468_o.jpg


51153532174_ace1ce3313_o.jpg


51153849235_e4f5a41ac1_o.jpg


51153532324_fa77253f0c_o.jpg


51152745556_88ce309b9e_o.jpg


51152984653_c5fa118d29_o.jpg


51152746081_bf55778895_o.jpg


51152982828_3e439bbd89_o.jpg


51153536594_b971d8b7e9_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie środek IX3 porażka to jest design z G30 i nawet dużo w nim z F30. W aucie na 2021r zostawili środek z X3, który jest stary i bez porównania do G20 czy G05.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@ bell23 nie wiem o jakiej wymianie klocków piszesz, miałem już kilkanaście nowych aut i zwykle pierwsze klocki wymieniałem między 60-90 tysięcy przebiegu. Może jak ktoś jeździ bardzo dynamicznie to zedrze klocki wcześniej ja tego nie doświadczyłem chociaż fakt spora cześć mojego przebiegu to trasy.


Co do fotowoltaiki to podchodziłem do tematu kilka razy i wcale tak kolorowo nie jest. Raz ze strasznie szpeci dach a 2 jak chce się zrobić na ziemi to trzeba przekopać pół ogrodu włącznie z nawodnieniami, chodniczkami itd. Koszt samej fotowoltaiki bez reszty roboty to mi podawali 50k za około 10kw, gdzie ja rocznie za prąd płace nie wiem ze 3500zl. Dopłaty niby są ale przy niskich zarobkach także na niewiele można liczyć i ok może kiedyś mi się to zwróci ale co jak np.nawali falownik po gwarancji? Tak mam święty spokój, płace ile płace i mam na wszystko brzydko mówiąc wywalone.


Co do świetnej intuicyjności obsługi tesli a kiepskiej BMW to ciężko się to czyta. Ja jeżdżąc od kilku lat BMW wszystkie funkcje jestem w stanie obsłużyć kompletnie nie odwracając wzroku z drogi za pomocą jednego naciśnięcia. Dziekie temu ze przycisków jest dużo można odebrać telefon, zmienić utwór/stacje, zmienić pozycje fotela, tryb jazdy czy temperaturę za pomocą JEDNEGO kliknięcia. Wszystkie przyciski są tak rozstawione ze zarówno w obrębie pokrętła idrive jak i na kierownicy każdy przycisk jestem w stanie sobie wymacac. Nawet głupie przełączanie trybów sport,comfort, ma odpowiednie

wyżłobienia ze macajac trafia się palcami w odpowiednie miejsce będąc cały czas skupionym na drodze. Ekran zawsze pozostanie ekranem i trzeba na niego spojrzeć przez dłuższa chwile żeby palcem trafić w odpowiednie miejsce. Jeszcze kilka słów o wybieraniu głosowym. Testowałem to kiedyś w Google które ma najlepsze tego typu usługi na świecie i polecenie nawiguj do Warszawy to elegancko rozpozna ale jak już chce się wybrać konkretna ulice która jeszcze ma kilkuczlonowwa nazwę z polskimi znakami i jeszcze do tego numery są łamane to zaczyna się koszmar


Kolega Adam niech tez będzie uczciwy i przyzna ze jeździł 10 letnimi BMW a teraz dzięki temu ze elektryki są tanie i przez to łatwo dostępne w Norwegii przesiadł się do nowego auta i w sumie wcale się nie dziwie ze jest autem zafascynowan, niech to tylko robi na odpowiednim forum, bo g20 to on jeszcze nie jezdzil

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze słowo na temat zachwalanego tutaj sentry modę. W BMW od idrive 7 można nawet zdalnie dokupić BMW Recorder który nagrywa sytuacje gdy czujniki wykryją uderzenie. Wymaganie dla tej funkcjonalności to posiadanie opcji kamer 360.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Większość ludzi kupuje portfelem . Jak będą jeździć tanio to kupią i będą się męczyć. W krajach gdzie są duże dopłaty sprzedają się dobrze w krajach bez szału nie robią. Dobry przykład to porsche taycan jest znacząco tańszy od panamery i sprzedaje się lepiej. Gdyby bylo odwrotnie sytuacja zapewne była by inna. W Polsce na otomoto sporo zalega tesli, etronow, eqc. Niektóre ogłoszenia lekko używanych aut wiszą miesiącami i nikt ich nie chce kupić. Ciekawe co będzie przy probiemsprzedazy takiego 3 -5 latka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20% Kalifornijczyków jeżdżących elektrykami wraca do spalinówek. Głównym powodem jest uciążliwość ładowania aut elektrycznych.

https://www.businessinsider.com/electric-car-owners-switching-gas-charging-a-hassle-study-2021-4?IR=T

Co oznacza że zdecydowana większość zostaje z elektrykami. Ale tam mają infrastrukturę , w Polsce pewnie 80 % powróciło by do spalinówek

W Polsce ten odsetek bedzie <5% pewnie bo ludzie kupujacy EV sa raczej swiadomymi klientami, znajacymi slabe i mocne strony technologii, raczej nie ma przypadkowych zakupowiczow.

Wez tez poprawke na 2 rzeczy:

- benzyna w USA jest 2x tansza niz w Europie (!) wiec i korzysci z jazdy EV mniejsze

- siec energetyczna w USA to sredniowiecze - typowy CB w domu to 15A i 120V czyli ladowanie elektryka to zawrotne 10 km/h - przez noc sie naladuje <100km :norty:

 

Z takich śmiesznych rzeczy nt aut EV, to nie wiem czy słyszeliście, ze w ostatnim wyścigu Formuły E połowa nie dojechała do mety, bo zabrakło prądu...

Adam zachowaj dystans :)

Nikomu nie zabraklo pradu, poczytaj dokladnie co sie stalo (Safety car), nie siejmy propagandy. Czekam i licze na sprostowanie :twisted:

 

Postawię takie pytanie, dlaczego ludzie kupują EV i postarajmy się na nie odpowiedzieć dodając kolejne punkty, ja zacznę:

na prawdę chcę się dowiedzieć, coś ustalić, bo cały czas wychodzi mi na to, ze ludzie kupuję EV jeśli jest to opłacalne finansowo, a nie dlatego, że są fajne.

Zapomnij o Norwegii i zwolnieniu z VAT, ktore tyle osob tutaj piecze. Porozmawiajmy o Polsce

Znajdz drugie auto w salonie w PL ktore robi 0-100 w 3,5s, cwiartke w 11,5s, jest w pelni wyposazone, w ktorym koszt przejechania 100km po miescie to ~10PLN i ktore kosztuje tyle co TM3P - 270 tys PLN.


Albo jeszcze inaczej - czy jest tu na forum chociaz jedna osoba ktora przez te 1,5 roku - miala okazje sie tym autem przejechac - i jest mi w stanie tutaj z czystym sumieniem napisac - "fajna ta Tesla, ale moje doposazone 330i jest LEPSZE" :norty: :norty:

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Doposażone 330i kupuje się za 200 a nie za 270. Za 270 kupujesz m340i i z tym można się porównywać, osiągi poza jednorazową przewagą 0-100 bardzo zbliżone, wygląd przemilczę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam oczywiście musiałeś skomentować żart z Formuły E, prostuje, było jak napisałeś. Co do auta o osiągach Tesli i kosztach 10 zł po mieście, to się niechcący "sam wyłożyłeś". Oczywiście to prawda jak sam napisałeś w mieście, tylko, że na trasie jest całkowicie inaczej i te super osiągi są czysto teoretyczne, bo ich wykorzystanie szybko się skończy i trzeba będzie zjechać na ładowanie. Jazda Teslą 200 km/h + ładowanie daje średnią 110 km/h. Tylko jeżdżąc przepisowo zużyjesz mało energii, ale wtedy NIE KORZYSTASZ Z OSIĄGÓW. To po co ci te 3,3 do setki i 11,5 na ćwiartkę? Jedno z drugim się wyklucza. Chętnie napisałbym dla poparcia tej tezy jakiś przykład, w jakim czasie DA SIĘ przejechać w Pl daną trasę, ale nie zrobię tego, bo...Na pewno elektrykiem takich czasów nie da się zrobić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.