Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Adam w zasadzie wszyscy wiedzą, że jesteś trollem, ale wchodzą w temat. Wnosze o zamknięcie i usunięcie tematu ze wzgledu na wysoką szkodliwość postów autora.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledze po prostu żal dupe ściska ze u niego na parkingu stoi jakaś tesla a nie BMW dlatego ciagle tu ślęczy zamiast poszukać forum tesli ale tam zapewne się dowie o słabych, zakłamanych zasięgach, autopilocie który działa kiepsko, długim czasie ładowania, przegrzewajacych się bateriach, bardzo głośnym środku przy 140 km/h, potrafiącym się wyłączyć wyswietlaczu w czasie jazdy i jeszcze wielu innych rzeczach a chciałby żyć w przekonaniu ze kupił najlepsze auto na świecie.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Co natomiast dla mnie niepokojace (wiedzac, ze Marek to duzy fan BMW):

- zmierzone 4,5s do setki zamiast obiecywanych 3,9s (zarowno z LC jak i bez niego) to mega slaby wynik na codzien bo takie osiagi na dzis to nie oszukujmy sie - LIPA

 


Mega słaby wynik na codzień :lol: :lol: :lol: inne kanały zmierzyły Ok 4s (rwd!) ale i tak wstyd jeździć :lol: to już zakrawa na bekę (z drugiej strony rozumiem bo to jedyna „przewaga” tm3 i to przez chwile zanim nie spuchnie bo powtarzalność osiągów nie jest jej mocną strona z tego co widziałem).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powtarzalność to jedno ale ograniczanie prędkości i przyspieszenia przy szybkiej jeździe autostradowej na skutek przegrzewania baterii to drugie. Moc spada także jeśli poziom naładowania spada, także świetne osiągi są dostępne tylko przez chwile kiedy bateria jest prawie pełna. Hamulce tez szybko się przegrzewają.


Generally, as state of charge decreases, the powertrain maximum output also decreases. In the case of the Model 3, above 90 percent would be ideal to get the quickest lap, and it would not feel significantly slower until dropping below 75 percent. At the REFUEL event, there were 200V outlets for participants to plug in; however, we had to share usage time because there were not enough for every single one. My Model 3 Performance consumed 15-18 percent for each 15-minute session, so I needed to plug in for nearly two hours after each run, but that was not possible. By the time it was my turn to do my time triall run (the whole track mostly clear for myself) the battery SOC was only at 65 percent, and I posted a 1:53.20 lap time. The car did great on the track, and it was a rather new sensation, but I wish the climax could last longer.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Co natomiast dla mnie niepokojace (wiedzac, ze Marek to duzy fan BMW):

- zmierzone 4,5s do setki zamiast obiecywanych 3,9s (zarowno z LC jak i bez niego) to mega slaby wynik na codzien bo takie osiagi na dzis to nie oszukujmy sie - LIPA

 

Mega słaby wynik na codzień :lol: :lol: :lol: inne kanały zmierzyły Ok 4s (rwd!) ale i tak wstyd jeździć :lol: to już zakrawa na bekę (z drugiej strony rozumiem bo to jedyna „przewaga” tm3 i to przez chwile zanim nie spuchnie bo powtarzalność osiągów nie jest jej mocną strona z tego co widziałem).

Imho przy 500HP wersja RWD jest malo sensowna i wersja 4WD (z odlaczanym przodem) jest duzo lepszym wyborem, tyle mialem na mysli bez dopowiadania sobie.

Przejrzalem dzis kilka innych filmikow na yt i rzeczywiscie sa tez wyniki 0-100 w okolicach ponizej 4,0s czyli tak jak byc powinno.

Natomiast np tutaj koles wprost mowi (8.30), ze cos jest nie do konca halo z LC bo raz wychodzi obiecywane 3,9s a czasem nie moga po prostu zejsc ponizej 4,5s.


Stad imho wersja X-drive bedzie lepszym wyborem. Tyle.

I podtrzymuje teze, ze JEZELI 4,5s jest duzo bardziej powtarzalne niz 3,9s w RWD za 0,5M to jest to lipny wynik.

Ale ja patrze z punktu widzenia Kowalskiego, ktos kto kupuje to auto do jazdy torowej ma pewnie zupelnie inne zdanie i to szanuje w 100%.


"Przewaga" TM3 nie polega na przyspieszeniu 0-100 bo to auto dla zupelnie innego klienta, porownujesz jablka z gruszkami troche, nie ta cena, nie ta technologia, rozne zastosowania :roll:

TM3 to relatywnie tani, masowo produkowany elektryk dla Kowalskiego ze swietnymi osiagami i topowym softem a M3 to torowy bolid za 0,5M, dla garstki ludzi, i niestety ale juz powoli "Last action hero" bo najzwyczajniej technologia ICE nie nadaza juz ani kosztami ani osiagami za EV i raczej przyznasz mi racje jak nie masz klapek na oczach ( a wiem, ze nie masz :norty: )

Najnowsze 992 TS jest top of the top jezeli chodzi o ICE i ledwo jest w stanie nadazyc za nowym Taycanem czy modelem S, elektryki za rok-dwa (Plaid czy nowy Taycan) po prostu to auto jak i technologie ICE posprzataja z ulic/torow i tyle.

Zreszta o czym tu mowic jak dzisiaj Kia wypuszcza juz elektryki 3,5s po ~250 tys PLN :roll:

 

Koledze po prostu żal dupe ściska ze u niego na parkingu stoi jakaś tesla a nie BMW dlatego ciagle tu ślęczy zamiast poszukać forum tesli ale tam zapewne się dowie o słabych, zakłamanych zasięgach, autopilocie który działa kiepsko, długim czasie ładowania, przegrzewajacych się bateriach, bardzo głośnym środku przy 140 km/h, potrafiącym się wyłączyć wyswietlaczu w czasie jazdy i jeszcze wielu innych rzeczach a chciałby żyć w przekonaniu ze kupił najlepsze auto na świecie.

Za kazdym razem jak odnosze sie do Twoich postow w tym temacie pozostaje mi niesmak w ustach kolego wiec to juz naprawde ostatni raz Ci odpowiadam.

Od 2013r jezdze BMW i od tego czasu siedze tu na forum, ostatnie BMW sprzedalem tydzien temu i mam nadzieje ze pod koniec roku moze sie uda wrocic do marki jak wyjdzie i4, pozyjemy zobaczymy.

Twoje ostatnie 50-60 postow na forum BMW to tylko i jedynie "moj" watek odnosnie Tesli, wiec sam sobie odpowiedz komu zal sciska dupe :roll:

Cisniesz mi o PREMIUM i o tym jak to do Tesli przesiadaja sie wlasciciele Skody gdy sam kupiles G30, z tego co rozumiem w wersji "dla sasiada" (R4+m-pakiet+navi+absolutny brak czegokolwiek wiecej) - nie raczyles sie pochwalic autem nawet w galerii.

Do Twojej wiadomosci - PREMIUM w 5-er to cos, czego nie ma u konkurencji nie-premium - czyli R6/V8, adaptive drive, active steering, DDC, softclose, fotele komfortowe, noktowizor, swietne audio etc etc.

Ile z tych opcji, ktore definiuja premium, jest w Twojej G30?


Przejrzalem Twoje peany odnosnie Tesli jeszcze 2 lata temu w Twoim temacie "Czy BMW przespalo ostatnie 20 lat?" :norty:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=193&t=357686&start=15

co pisales o zegarkach ( :duh: ), perfumach ( :duh: ), metkach na ubraniach ( :duh: ) czy przedsiebiorcach z "warzywniakow" ( :duh: ) i kolega Ponta Cie juz wyjasnil odpowiednio.

Bez odbioru kolego slonik.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobno zamówiłeś już druga tesle, teraz jednak czekasz na i4, na auto marki na która plujesz przez 70 stron? Coś tu nie halo z Toba.
Opublikowano
Podobno zamówiłeś już druga tesle, teraz jednak czekasz na i4, na auto marki na która plujesz przez 70 stron? Coś tu nie halo z Toba.

 

Przecież on "czeka" na i4, żeby przyjść i napisać że nie ma startu do tesli, bo to auto na platformie ICE a nie zbudowane od zera pod elektrykę.

Nie karmić trolla.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla ścisłości nowe M3 xdrive będzie miało odłączany przód, a nie tył, ale to na pewno pomyłka :).

P.S. Panowie dajcie sobie spokój z wycieczkami osobistymi, po co to, można się spierać na poziomie, racja jest jak du..pa, każdy ją ma :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla ścisłości nowe M3 xdrive będzie miało odłączany przód, a nie tył, ale to na pewno pomyłka :).

Dzieki, poprawione, kiedys napisalem tutaj tez Tusk zamiast Musk :norty:

 

Przecież on "czeka" na i4, żeby przyjść i napisać że nie ma startu do tesli, bo to auto na platformie ICE a nie zbudowane od zera pod elektrykę.

Nie karmić trolla.

Widzisz, sa 2 typy ludzi.

1 typ jezdzi dlugo roznymi BMW, kupuje Tesle bo akurat BMW nie oferuje w tym segmencie nic i w miedzy czasie analizuje plusy i minusy Tesli oraz testuje nowosci EV BMW typu iX3 zeby wiedziec co napisac na forum i czego sie spodziewac po nadchodzacym i4.

2 typ ludzi rejestruje sie na forum BMW 3 mies. temu i wyzywa ludzi od trolli za to, ze maja inne zdanie od niego.

Wez jeszcze napisz cos w stylu elektryki to melexy a wodor to przyszlosc motoryzacji, dopelnisz dziela zniszczenia :norty:


PS. Na maly trolling sobie jednak pozwole cytujac w sygnaturce nadwornego komentatora w tutejszym temacie, jest zrodlem inspiracji :norty:

.

Opublikowano

Widzisz, sa 2 typy ludzi.

1 typ jezdzi dlugo roznymi BMW, kupuje Tesle bo akurat BMW nie oferuje w tym segmencie nic i w miedzy czasie analizuje plusy i minusy Tesli oraz testuje nowosci EV BMW typu iX3 zeby wiedziec co napisac na forum i czego sie spodziewac po nadchodzacym i4.

2 typ ludzi rejestruje sie na forum BMW 3 mies. temu i wyzywa ludzi od trolli za to, ze maja inne zdanie od niego.

Wez jeszcze napisz cos w stylu elektryki to melexy a wodor to przyszlosc motoryzacji, dopelnisz dziela zniszczenia :norty:

 

Ja rozróżniam inne 2 typy:

Tych, którzy mają konto od lat i ani jednego BMW w garażu, oraz tych z kontem od 3 miesięcy i pięknym, głośnym, spalinowym, premium BMW pod dachem :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Marek testował M3 na zimowkach 4x takie same koła 19" 275 dlatego słaby czas 0-100. Poziom dziennikarstwa -10 koła ma wszystkie 19" a gada że to letnie 19" przód 20" tył. Na suchym i 285 z tyłu raz za razem mamy powtarzalne 3.9s co dla rwd jest świetnym wynikiem.

Testowałem na dragy wynik powtórzony 2x.

Przy LC auto rusza z 2 biegu i nie ma w ogóle uślizgu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dajmy spokój temu zakompleksionemu trollowi i tak przyglądałem się temu autu czyli tesli model 3 tak jak i wielu innym innych Marek i na początku byłem pod wrażeniem osiągów ale jednak osiągi to nie wszystko i po obejrzeniu go na żywo jednak nie mógłbym zdzierzyc na codzień auta o wyglądzie rozdeptanej żaby z jeszcze gorszym środkiem dlatego wypadł z mojej wish list. Wracając do tematu to w Polskich warunkach robi się naprawdę ciekawie jeśli chodzi o wybór auta w nieco wyższym budżecie bo porche taycan (ten podstawowy z napędem na 4 łapy) i BMW m4 jest w tym samym budżecie i pytanie które fajniejsze.


P.s. Mały rozważam zakup m4, obejrzałem dziesiatki video recenzji min thortle house, car and driver, joe Achilles i wiele innych i raczej wszyscy są tym autem zachwyceni i mówią jednym głosem ze to bardzo szybkie auto które wspaniałe się prowadzi bardzo dobrze nadające się na tor. Dodatkowo znalazłem w necie ze bardzo dobrze się sprzedaje ciągnąć mocno w górę sprzedaż sedanów która systematycznie od kilku lat spada na rzecz suvow.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Marek testował M3 na zimowkach 4x takie same koła 19" 275 dlatego słaby czas 0-100. Poziom dziennikarstwa -10 koła ma wszystkie 19" a gada że to letnie 19" przód 20" tył.

Zerknalem az z ciekawosci bo to by byla rzeczywiscie dziennikarska wtopa ale z tego co widze jezdzi na Pilot Sportach 4s, a te sa chyba tylko w wersji letniej?


51150251812_63ee441b32_o.jpg

 

Na suchym i 285 z tyłu raz za razem mamy powtarzalne 3.9s co dla rwd jest świetnym wynikiem.

Testowałem na dragy wynik powtórzony 2x.

Przy LC auto rusza z 2 biegu i nie ma w ogóle uślizgu.

Jezeli jest tak jak piszesz to zwracam honor, powtarzalne 3.9s to na RWD rzeczywiscie swietny wynik :cool2:


Z ciekawosci - wiesz moze jak bardzo rozni sie przyspieszenie bez LC?

.

Opublikowano (edytowane)

- "dretwosc ukladu kierowniczego" - wtf? :shock:

 

Z całym szacunkiem dla Marka, ale chyba jednak wolę słuchać uwag dotyczących układów kierowniczych od osób, które są bardziej kompetentne w tym temacie. On naprawdę nie wie jak zająć prawidłową pozycje za kierownicą, czy jak ją trzymać? Mam nadzieję, że to tylko było na potrzeby filmiku instruktażowego, dla widzów. Z drugiej strony, sama jazda była też dosyć średnia, delikatnie mówiąc. Sam już nie wiem, co o tym myśleć.


Dla przykładu, Chris Harris. On trochę bardziej ogarnia prowadzenie tego typu pojazdów :wink: (od 4:43 minuty jest mowa właśnie o układzie kierowniczym)


"So, what is going to blow you away? The steering is really, really good. Really, really good. I think for the car of it's size is night and day better than anything else I've driven"


Edytowane przez Hamera
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@hamera fajne podsumowanie w dziewiątej minucie w tej recenzji. Woli jeździć tym niż każdym innym elektrykiem. Nic innego jak zakupić taka m3 czy m4 i trzymać pod pierzynka dla potomnych. Jak komuś wydech zbyt cichy (przez normy) to MPG garage już zakładał akcesoryjne
typ od tej zielonej m3 tez ja chamowal i wyszło 530km także BMW jak zwykle niedoszacowane mocę podaje https://wrc.net.pl/ak-pierwsze-nowe-bmw-m3-g80-competition-po-tuningu-w-polsce-sprawdzili-czy-da-sie-je-jeszcze-podkrecic-wideo ciekawe jak będzie przyspieszać wersja z xdrive.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja rozróżniam inne 2 typy:

Tych, którzy mają konto od lat i ani jednego BMW w garażu, oraz tych z kontem od 3 miesięcy i pięknym, głośnym, spalinowym, premium BMW pod dachem :lol:

 

Uzytkownik jeszcze poltora roku temu mial 3 szt BMW na podjezdzie.

To, ze tydzien temu zniknelo ostatnie, ma swoje powody z ktorych wiekszosc jest opisana na 1. stronie w 1. poscie.

Jak sie marka ogarnie pod tym wzgledem to chetnie wroce :cool2:


Dodatkowo BMW musi zrozumiec, ze mamy 2021r i infotainment trzeba pomalu dopasowac do terazniejszosci bo u tanszej konkurencji wyglada to tak:




Testowalem specjalnie AA w iX3 - Spotify, mapy Google etc - boze dopomoz, to jest nakladka ale tablet z Biedry za 300 PLN, funkcjonalnosc tego jest.. ech :duh:

.

Opublikowano (edytowane)

Fajny fajny ten tablecik


To oglądanie filmów w samochodzie, miły bajer, przyda się w trakcie ładowania. My w tym czasie będziemy już na kanapie i film będzie leciał na telewizorze 65 cali.


A okolica tego tableciku wygląda tak :duh: co my w ogóle tutaj porównujemy :lol:

e33ba842dbcdf.png

Edytowane przez TheApocalypse
Opublikowano (edytowane)

Dodatkowo BMW musi zrozumiec, ze mamy 2021r i infotainment trzeba pomalu dopasowac do terazniejszosci bo u tanszej konkurencji wyglada to tak:


 

Adam, lubię czytać ten wątek, ale proszę Cię, zlituj się. Przestań się jarać już tym Netflix'em czy YouTube'em na ekranie dużego tabletu na środku deski. Naprawdę tak Cię to kręci? Ja przeważnie jestem dość mocno zajęty prowadzeniem samochodu, więc nie podzielam tej fascynacji. Powiem więcej. Ten pojedyńczy tablet na środku, bardzo skutecznie mnie od tego samochodu odstrasza. Całe szczęście, że każdy może sobie wybrać i kupić co mu odpowiada :wink:


Drugiego filmiku chyba nie zrozumiałem. Nawigacja wskazała Ci drogę do Warszawy i pokazała gdzie się ładować? Coś przegapiłem?

Edytowane przez Hamera
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Felgi, które miał na aucie egzemplarz Marka to koła zimowe fabrycznie z oponami michelin pilot alpin 275.

Jakie miał opony nie wiem.

Faktem jest że G80 ma rewelacyjną trakcję i LC rusza z 2 biegu bez żadnych uślizgów robiąc 0-100 w 3.9 a 1/4mili w okolicy 11.6-11.7. Moje F80 przy ok 520-530KM robi powtarzalnie 4.1s best 3.9 1/4mili powtarzalnie 11.7 best 11.5.

G80 jest bardzo szybkie w serii jeździ minimalnie słabiej niż F80 stage 2.

Marek mówił o słabym układzie kierowniczym i chyba musiał uderzyć się w głowe przed testem bo G80 ma układ kierowniczy idealny jak brzytwa w porównaniu do sztycznego i słabo wyczuwalnego w F80. Największy progres między F80 a G80 to właśnie mega precyzyjny układ kierowniczy z active ateering . Mi w G80 przeszkadza wizualnie wiele detali mocno myślałem o zakupie ale póki co odpuszczę wole zostawić F80 na zabawkę a na daily kupić M340i. G80 jest mniej sportowe od F80 ale nie jest też tak komfortowe jak M340i nadal zawias jest twardy , taczkowaty i dodatkowo głośny.

Skrzynia dużo płynniejsza do codziennej jazdy super do zabawy dobra ale gorsza od dkg.

Kierowca jest też duzo bardziej odizolowany niż w F80 ale odgłosy z drogi nadal są zbyt głośne słabo wyciszone nadkola i podłoga.

20210420-141106.jpg 20210420-141121.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ciach

Swietne podsumowanie, czyta sie jednym tchem :clap:

Wkleilem opis/marudzenie z Marekdrives bo akurat wyskoczyl mi w rekomendowanych na yt a sam nie mialem przyjemnosci przetestowac tego auta.

Ciesze sie, ze krotko i na temat zweryfikowales te rzeczy.

Nic tylko czekac na wersje 4WD, bedzie tylko lepiej :twisted:

 

Adam, lubię czytać ten wątek, ale proszę Cię, zlituj się. Przestań się jarać już tym Netflix'em czy YouTube'em na ekranie dużego tabletu na środku deski. Naprawdę tak Cię to kręci? Ja przeważnie jestem dość mocno zajęty prowadzeniem samochodu, więc nie podzielam tej fascynacji. Powiem więcej. Ten pojedyńczy tablet na środku, bardzo skutecznie mnie od tego samochodu odstrasza. Całe szczęście, że każdy może sobie wybrać i kupić co mu odpowiada :wink:

Motoryzacja idzie w duze tablety czy sie nam to podoba czy nie - zobacz co jest w nowych MB, Polestarze etc etc

Cos jak ze smartphonami - wieksza powierzchnia robocza, wiecej info sie miesci, mniej zawilych podmenu, wszystko czytelniejsze etc etc

Kiedys zarzekalem sie, ze Iphone SE 4" mieszczacy sie w dloni to ideal funkcjonalnosci, po kilku latach uzywania tel. 6-7" jak biore go teraz do reki to sie czlowiek tylko usmiechnie bo tam przeciez nic nie widac.

Wbudowany yt czy spotify pokazuja tylko przewage technologiczna producenta, nie musisz sie wtedy ratowac nakladkami jak AA ktore dzialaja po prostu zalosnie, funkcjonalnosc tego jest badziewna - w iX3 po wlaczeniu/wylaczeniu mute w spotify przerwal odtwarzanie piosenki wtf? Mapy googla lagowaly jak na 15 letnim tablecie, nie tego oczekuje od nowego auta.

 

Drugiego filmiku chyba nie zrozumiałem. Nawigacja wskazała Ci drogę do Warszawy i pokazała gdzie się ładować? Coś przegapiłem?

Bez kontekstu rzeczywiscie niejasne, to sa drobne szczegoly ktore zrozumie tylko uzytkownik EV, gdzie trasy sa obecnie najwiekszym wyzwaniem.

Jakbys sprobowal wydac takie same polecenie w iX3 czy e-tronie wiedzialbys o co mi chodzi :norty:


W skrocie - Tesla to caly ekosystem, cos jak macos w Apple, cos czego inni producenci EV po prostu nie kumaja czy tez nie sa w stanie odtworzyc.

Do Tesli wsiadasz - mowisz, (po polsku :norty: ) ze chcesz jechac do Warszawy 2000km dalej i po 20s jestes gotowy do jazdy - wiesz gdzie i ile razy sie bedziesz ladowal, o ktorej godzinie i ile dokladnie czasu, zeby najefektywniej dojechac do celu. Mozesz w dowolnym momencie sprawdzic ile ladowarek w danej lokalizacji jest obecnie wolnych/zajetych bo one sa tez Tesli, bateria przed dojechaniem do SC przygotuje odpowiednia temperature zeby najefektywniej sie ladowac.

Masz pewnosc, ze nie wpier&^%^ sie na mine bo ladowarka akurat zajeta, albo ze nie przyjmuje platnosci, albo ze trzeba zainstalowac jakas kolejna durna, niedzialajaca apke. Dane sa idealnie dokladne bo kilkaset tysiecy aut jest na biezaco monitorowane, wszystko leci do glownego serwera, jest analizowane i wszelkie poprawki sa nanoszone do aut co kilka tygodni w formie aktualizacji OTA. To po prostu dziala.

Poogladaj filmiki Taycanow po pol banki jak wyglada jezdzenie w trasy takim autem - ludzie sie kulaja od ladowarki do ladowarki, te sa zajete, tamte nie dzialaja, te sa o mocy zolwia etc etc. I wtedy rodzi sie szybko frustracja do elektrykow.


W iX3 czy VW ID3 jak chcesz nawigowac w trase np 1000km to pokaze Ci np postoj na ladowarce 3,6kW i 20h miedzy-ladowanie czy nawiguje po zajetych czy nieczynnych ladowarkach etc.

W e-tronie jak mu powiedzialem zeby nawigowal do Polski to zwiesil sie na ~1,5 minuty (!) a potem wywalil jakis fatal error ze sie nie da i zebym sie gonil.


Dopoki traktujesz EV jako srodek transportu jedynie praca-dom - nie ma problemu ale jazda po PL/Europie to juz inna para kaloszy.

Za kilka lat wszyscy bedziemy sie kulac EV w trasach a wtedy uwierz mi, ze jezeli inni producenci sie nie wezma do roboty - bedzie wieza Babel jezeli chodzi o ladowarki DC.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Obejrzałem dużo filmów z testów elektryków w tym tesli i każda podróż w trasie wyglada tak samo. Ślimaczna Jazda od ładowarki do ładowarki i jedzienie lodów bądź kanapek na krawężniku lub w aucie. Nawet w Norwegii w filmie bodajże bjorna, bjorn był przerażony ilością śmieci i wypalonych petów rzuconych na ziemie przymjednej z ładowarek tesli. Na stronie tesli jest wymienionych aktualnie 115 ładowarek w takiej Norwegii dajmy na to niech każda ma 10 miejsc do ładowania, jest długi weekend i na drogi wyjeżdża kilkaset tysięcy aut. Nie ma opcji żeby wszyscy mogli się doładować. Co do nawigacji w audi to tam jest nawigacja Google już bodajże od ponad 10 lat taka sama jak w tesli. Co do netflixs, YouTube to nikt normalny nie korzysta z tego w aucie, no chyba ze w elektryku jak się godzinami gdzieś ładuje po drodze. Obsługa za pomocą jednego tabletu jest przez wielu recenzentów oraz użytkowników mocno krytykowana, sporo ludzi tez narzeka ze ciężko przyzwyczaić się do patrzenia na prędkość na bok.

Tutajciekawy film z porównania vw id3 z tesla

autor wybrałby vw. Warto poczytać tez komentarze użytkowników tesli pod tym filmem i jednak u wielu czar pryska. Musk zamiast posłuchać użytkownikow i poprawić pewne rzeczy to obniża ceny aut żeby konkurować z reszta

Autor porównuje tesle z innymi autami, wytyka jej gorsza jakość, głośność oraz komfort jazdy w porównaniu z vw id który w środku jest kiepsko wykonany oraz innymi autami. Jak to się ma do Premium i BMW? Musk jest teraz na zakręcie i się musi zdecydować czy chce konkurować z Premium czy tańszymi autami i jak dla mnie idzie on w kierunku konkurencji z kia czy tez vw

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mały bardzo mnie zaciekawiło co napisałeś o nowym m4, ze jest za głośny na codzień ponieważ ja po testach miałem całkiem inne wrażenie. Jak nie robiłem kick downa to auto wydawało się stosunkowo ciche i komfortowe nawet przy mocno przekroczonych prędkościach autostradowych, idealne jako daily. Fakt ze nie jeździłem bo gorszych drogach także nie miałem okazji poczuć zbyt dużej twardości zawieszenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mały bardzo mnie zaciekawiło co napisałeś o nowym m4, ze jest za głośny na codzień...

Jest dużo lepiej niż w F80 jeżeli chodzi o szyby i wyciszenie górnej części nadwozia. Przy jeździe autostradowej nie słychać szumu wiatru itd to raczej zasługa podwójnych szyb.

Pozostało natomiast słabe wyciszenie nadkoli i podwozia czyli mocno słychać po czym jedziemy oraz prace zawieszenia zwlaszcza przy mniejszych prędkościach. Liczyłem że przy takim wzroście wagi w G80 tego efektu nie będzie w M340i jest cicho mimo run flatów. W F80 jest ogólnie głośno w G80 jest tak dziwnie bo góra kabiny jest wyciszona a dół nie Jak kiedyś kupię to oddam na wyciszenie nadkoli i może drzwi. Nie podoba mi się też bardzo głośny dzwięk silnika w kabinie (z głośników) bo wydech jest bardzo wyciszony ale to można załatwić kodowaniem.

Jako że F80 używam na daily jak i wcześniejszych M3 to głównie skupiłem się na tym co mi przeszkadza w F80.

-Słaby cięzko pracujący układ kierwoniczy w G80 zwalczono jest świetny.

-Szum wiatru w kabinie przy jeździe autostradowej w G80 jest bardzo dobrze.

-Słaba płynność jazdy przez DKG w G80 mamy 8HP jest dobrze.

-Halas z drogi i nadkoli bez zmian to samo F80/G80

-Głośne i dość sztywne zawieszenie nawet w comfort bez zmian to samo F80/G80

-Słaby dzwięk silnika i sztuczny dzwięk z głośników bez zmian

-Twarde gąbki foteli bez zmian.

F80 mam zwyłe nie competition, G80 z automatem tylko competition więc G80 competition jest mniej sztywne od F80 competition jest na poziomie zwyklej F80.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzięki za info zwrotna. W takim razie czeka mnie jeszcze jedna jazda ze zwróceniem uwagi na to co napisałeś. Tak wogole to jesteś dobrym odzwierciedleniem dzisiejszej klienteli BMW. Dzisiejszy klient BMW nie szuka tylko osiągów bo większość aut ma je na dzień dzisiejszy wystarczające a przede wszystkim szuka komfortu, odrobiny luksusu i wygody połączonej z dobrymi osiągami. Porsche 911 z tego co słyszałem jest właśnie tak popularna właśnie dzięki temu ze pomimo osiągów auta supersportowego jest bardzo wygodna jako daily. Co do m440xdrive to w polskich warunkach na pewno na codzień będzie szybsze od m4 rwd. Widziałem jakiś test gdzie schodziła 0-100 poniżej 4s a jeszcze można mocno do góry podnieść jej moc zwykłym chipem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak chciałem zmienić E60 530d na F10 to chciałem tylko 530d. Kupiłem 528i, bo za 530d musiałbym o wiele więcej zapłacić, (a osiągi podobne), z tego co pamiętam to ok 50 tys.Auto kupiłem z BMW Premium Selection. Wszystko w tym aucie było znacznie lepsze od E60, które technologicznie było już zacofane. Niestety z czasem zaczęło mi tego brakować co miałem wcześniej, 6 cylindrów (nawet w dieslu) i mimo wszystko lepszego prowadzenia niż F10. Kwintesencją auta dla mnie jest prowadzenie, silnik, napęd, zawieszenie, osiągi, dźwięk. Wszystkie bajery, czyli wyposażenie to dodatek do auta, a nie coś co powinno decydować o jego wyborze. W M2 w ogóle nie zamówiłem systemów wspomagających jazdę, bo te z F10 tylko usypiały moją czujność, nawet nie zamówiłem elektrycznych foteli, bo sprzedawca mi powiedział, że na nieelektrycznych się siedzi 4 cm niżej, uff. Adam rozumiem Twój zachwyt nad systemem rozrywki Tesli, tylko, że Ty mieszkając w Norwegii musiałeś wybrać auto elektryczne, a nie spalinowe, gdzie nie wybiera się silnika pod względem cylindrów, dźwięku itd. i wtedy możesz/musisz się skupić na wyposażeniu w tym właśnie na systemie rozrywki. Dla mnie to tylko dodatek i pewnie dla większości klientów BMW też.

Na koniec tego wywodu zobaczcie poniższy filmik, zostawiam lepiej bez komentarza


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.