Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyśpieszenie to nie wszystko, mam e-bike z momentem obrotowym Opla Corsy B i jeździ się nim świetnie, uwielbiam go.

Ale gęsiej skórki dostałem jak mi się kumpel dał M2C przejechać. Jechałem sobie tym sam i śmiałem sam do siebie jak głupi po każdym naciśnięciu lub puszczeniu pedału gazu :). Genialna piekielna maszyna.

 

o to właśnie chodzi :)

  • Moderatorzy
Opublikowano
CBo taki model X nie wiem czego miałby szukać w swojej kategorii cenowej, porównywać go do X5/X7 to nieśmieszny żart (jeździłem modelem X, to nie opinia ze zdjęć).

 

X5M jest droższe o 33%. Powiedzmy, że to cena za premium haptyczne (skóry, przyciski itp). Dlaczego wówczas uważasz, że to nieśmieszny żart? Wygląda raczej wyrównanie.

 

No dla mnie wnętrze tych samochodów dzieli nawet nie przepaść a lata świetlne.

Nie potrzeba X5M bo to już całkiem inna liga.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mam komentarza, sam mam teraz G01 wyposażone pod korek i bardzo je lubię ale ta wersja elektryczna jest beznadziejna i zrobiona na siłę o czym świadczy chociażby dziura pod maską. Na szczęście poza Norwegią każdy wybierze normalne X3 albo X3 M które niszczy po sofcie GT-Ra.

 

Przeceniasz chlonnosc norweskiego rynku, ile tu sie tego moze sprzedac - 1000 szt? 1500 szt?

Na eksport z Chin do Europy na 2021r przeznaczono podobno 12.000 sztuk, reszta produkcji zostaje na potrzeby chinskie.

Czyli ktos to jednak kupuje :)

https://insideevs.com/news/453971/1600-bmw-ix3-europe-2020-12000-2021/


Mi tylko chodzi o to, ze auta takie jak iX3, robione "na kolanie", byleby tylko wypuscic cos elektrycznego bo cala konkurencja ma juz swoje EV - pokazuje, ze zarzad BMW popelnil przez ostatnie kilka lat sporo bledow/zaniedban.

Nie zauwazyli zmiany trendu w motoryzacji, olali coraz ostrzejsze normy Euro, olali EV a teraz patrza jak za kilka mies. Musk zacznie wypuszczac kilkadziesiat tys. sztuk modelu Y miesiecznie "made in germany".

Poprzedni CEO, Krüger wlasnie za to polecial ze stanowiska. Za zle trzymanie steru firmy odnosnie EV.


Model Y to maly SUV, ulubiony format europejskiego klienta, te auta beda sie sprzedawac setkami tysiecy rocznie.

Infrastruktura SC w Europie pobudowana (!), energia z ladowarek DC Tesli tania rzedu 1,3 - 1,5 PLN/kWh wiec z bolem i w trasy mozna jezdzic.


A kazdy sprzedany Y to stracony klient na X1,X3, Q5 czy inne GLC, straty niemieckiego premium w najblizszych latach beda liczone w miliardach euro.

Grube zwolnienia juz byly (MB) a to dopiero wierzcholek gory lodowej.


To ze kolega slonik smali farmazony o premium, o prestizu, o podswietlanym logo w drzwiach i wentylacji - spoko, czesc ludzi pewnie to kreci.

Ale zdecydowana wiekszosc szybko przeliczy, ze skoro utrata wartosci jest mala, wyposazenie pelne a rocznie na benzynie mozna zaoszczedzic kilka tysiecy euro - decyzja bedzie szybka.


Ogladalem ostatnie kilka tygodni wszystko co sie da odnosnie i4 i to auto bedzie identyczna konwersja ze spalinowego 4-er, zupelnie jak iX3 - czyli pod maska bedzie identyczna wyrwa.

Co gorsza - auto bedzie wyzsze o ~10 cm od 4-er ze wzgledu na baterie w podlodze wiec prowadzenie raczej na tym nie zyska :roll:


BMW, jak i cala trojca premium ma wg mnie bardzo twardy orzech do zgryzienia na najblizsze lata.

Grupa VW zdaje sie najbardziej ogarnieta co sie swieci - dziwnym przypadkiem ich CEO przeszedl tam od BMW (i3 to jego dziecko) :roll:


Warto sobie poczytac co sie dzialo w BMW ostatnie kilka lat, jak i dlaczego Zipse zostal nowym CEO etc.

Duzo ludzi tu w tym watku pluje na elektryki a malo sledza co sie dzieje w ich ulubionej firmie.


https://www.cleanenergywire.org/news/bmws-new-ceo-takes-helm-former-ev-pioneer-searching-direction

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego Adamie to właśnie ty smalisz farmazony. Nigdy nie kupiłeś nowego samochodu Premium i nie wiesz co to za uczucie, kiedy w aucie możesz wybrać każdy detal zarówno zewnątrz jak i wewnątrz, możesz wybrać rodzaj zawieszenia czy chcesz miękkie czy twarde, pneumatyke czy może m prof, rodzaj fotela czy sport czy comfort, stylistykę czy bardziej luxury czy msport, rodzaj auta w zależności od potrzeby czy fanaberii od cabrio, sedan, suv. Czy ma być super sportowe i małe jak m2, czy może prezydencka limuzyna dla VIP kulooodporna i z lodowa w środku jak BMW 7. Myślisz ze tak wymagający klient pójdzie i kupi auto gdzie do wyboru masz 2 kolory sztucznej skory i 4 kolory na zewnątrz? Ja ci odpowiem ze w życiu nie. Wieszczysz koniec BMW tymczasem nawet w Polsce wszystkie stocki wyczyszczone przez klientów i problem z dostępnością aut. Tesla dla mnie to jest typowe amerykańskie auto. Amerykanie zawsze lubowali się w budowie aut jak najszybszych na 1/4 mili tak jak mustang czy camaro i dla mnie tesla to jest właśnie taki elektryczny muscle car. Auto tez fajne ale Premium to to nie jest. BMW jest jak dobrze skrojony według własnych zachcianek garnitur i poprzez mnogość opcji oraz modeli sprawia ze raczej nikt w okolicy nie będzie miał auta wyglądającego tak samo. Jeśli tesla będzie sprzedawała się dobrze to wszyscy będą jeździli takimi samymi autami tak jak w Polsce za komuny. Oczywiście się zgadzam ze niektóre opcje w BMW powinny być w standardzie ale niestety taka jest polityka firmy. Nie wiem dlaczego pijesz tez do elektryfikacji BMW. O ile x3 był zrobiony na odpiernicz być może by spełniać normy i moc tłuc większe silniki to ix to już poważny projekt jest. Roadmapa wyraźnie pokazuje ze przez najbliższe 2 lata będą mieli z dziesięć modeli ekektrycznych i zapewne tak będzie. Opluwasz i4 auto, którego jeszcze nie ma, opluwałes ix który pobił rekord sprzedaży wszechczaasow aut w ciągu jednego dnia w Norwegii w dniu premiery. Kilka stron wcześniej nabijałes się z kwadratowej kierownicy BMW ix a teraz wejdź na stronę tesli i zobacz na projekt nowego wnętrza tesli model x a szczególnie zwróć uwagę na kierownice.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam widzimy, że masz duże parcie, żeby mieć BMW EV. Dogłębnie juz wiemy dlaczego EV, a nie ICE. Wytykasz BMW, że nie nadąża w temacie EV. Z punktu widzenia klienta w Norwegii to zrozumiale, ale czy w innych krajach jest takie ciśnienie w temacie? Z tego co widzimy na naszym forum i z tego co widać wśród kolegów, znajomych, to kompletnie nie zauważam takiego parcia. Nie wiem, bo nie znam tych statystyk, ale czy firma BMW cierpi finansowo z tego powodu? Czy ludzie na świecie rezygnują z zakupu aut spalinowych BMW i przechodzą do EV konkurencji?


przypadkiem trafiłem na ciekawe statystyki, czytajcie do końca :)


https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/silniki-benzynowe-i-diesla-w-odwrocie-niekoniecznie/ezj9q2d?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=moto&fbclid=IwAR3jqispwRdUDzwA8wE0tQdd9cvm666xMjbjWTja-b-5S5lr1XxsPmcluBM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiesz co to za uczucie, kiedy w aucie możesz wybrać każdy detal zarówno zewnątrz jak i wewnątrz, możesz wybrać rodzaj zawieszenia czy chcesz miękkie czy twarde, pneumatyke czy może m prof, rodzaj fotela czy sport czy comfort, stylistykę czy bardziej luxury czy msport, rodzaj auta w zależności od potrzeby czy fanaberii od cabrio, sedan, suv. Czy ma być super sportowe i małe jak m2, czy może prezydencka limuzyna dla VIP kulooodporna i z lodowa w środku jak BMW 7. Myślisz ze tak wymagający klient pójdzie i kupi auto gdzie do wyboru masz 2 kolory sztucznej skory i 4 kolory na zewnątrz? Ja ci odpowiem ze w życiu nie.

Nie wiem czy to jakis trolling czy Ty tak na powaznie z ta egzaltacja.

Stary, to nie Koenigsegg czy Rolls, tego sie sprzedaje 2M rocznie.

Brzmisz troche jak 15 latek ktory sie slini do BMW na plakacie, no offence :roll:

W wiekszosci krajow Europy czy innych USA te auta sa sprzedawane w pelnej/prawie pelnej opcji, to tylko w PL jest jakis chory kult 30 stronicowych opcji dodatkowych, a kazdy wybor dekoru na desce rozdzielczej to mistyczne doswiadczenie (bo opcja platna ekstra srednia krajowa :norty: ) :roll:

 

ale czy w innych krajach jest takie ciśnienie w temacie?

Nie wiem, bo nie znam tych statystyk, ale czy firma BMW cierpi finansowo z tego powodu?

Czy ludzie na świecie rezygnują z zakupu aut spalinowych BMW i przechodzą do EV konkurencji?

 

Kriss - zerknij na te 2 prezentacje BMW, dzieli je 10 miesiecy, zobacz jak zmienia sie narracja firmy i sprobuj sam odpowiedziec sobie na te pytania.

Zerknij na mape SC w Europie i Stanach a potem zerknij na pokrycie w PL - to daje mniej wiecej pojecie czemu nie zauwazasz tematu wsrod znajomych.

Wg mnie dlatego ten watek jest wartosciowy bardziej niz niekonczace sie boje co lepsze diesel czy benzyna, ale to moje zdanie tylko, jak ludzi przestanie interesowac to sobie po prostu odpuszcze, mam mase innych zainteresowan :norty:


51141966072_968372cb42_o.jpg


51141966042_6fff4a857d_o.jpg



Slajd ponizej to z dzisiejszej prezentacji Tesli - na oko jakies 35-40% kupujacych pochodzi od MB/Audi/BMW (w USA, w Europie na pewno wiecej)

W 2021r Tesla sprzeda jakies 1M aut.

To znaczy ze sprzedaz MB/Audi/BMW lacznie w 2021r spadnie o jakies 400.000 aut


Zakladajac, ze te 3 firmy klepia jakies 6M aut rocznie - mowimy o 7% spadku sprzedazy.

W 2022r Tesla bedzie klepala ~1,5M aut rocznie wiec wtedy bedziemy prawdopodobnie mowili o kolejnych 10-15% spadku sprzedazy niemieckiego premium.


Rozumiesz teraz o czym mowie?


51143775455_a6bdc98690_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam doskonale rozumiem, mimo, że nie znam/nie znałem tych danych, bo mnie po prostu nie interesują. Nie mają żadnego wpływu na moje decyzje zakupowe. W tym wątku jestem, bo chciałem się dowiedzieć jak to będzie jak będziemy zmuszeni przejść na elektryki i bardzo dużo się dowiedziałem.
Opublikowano
Wszystko fajnie, tylko jak wymagający Klient będzie się pruł posprzedazowo, bo mu fotel skrzypi na gwarancji, to może się zacząć problem z obsługą tych milionów sprzedanych aut.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego Adamie jak patrzę na zamieszczone przez ciebie wykresy to jestem o BMW spokojny i wszystko się zgadza. 2/3 klientow tesli to klienci przechodzący z Marek toyota, Honda oraz inne marki NIE Premium i to pomimo ze w Premium elejtrykow jak na lekarstwo w aktualnej ofercie. jak w Premium pojawi się więcej elektryków to pies z kulawa noga do tesli z Premium nie przejdzie. Zreszta nawet fajnie jak spadnie sprzedaż BMW bo raz ze mniej Ich na ulicy a dwa ze może większy rabat uda się dostać. Dla mnie tesla to taki elektryczny Ford i żadna alternatywa dla BMW czy mercedesa. Co do rollsa czy jak to się tam pisze to nie jest marka Premium a luksusowa czyli jeszcze polke wyżej. P.s. Nawet tesla na tej prezentacji segreguje marki nie Premium jak Ford, toyota, Honda a Premium jak BMW, mercedes czy lexus ale oczywiście jak zwykle ty wiesz lepiej co jest Premium a co nie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tutaj ciekawy artykuł na temat Premium tesli https://spidersweb.pl/autoblog/czy-tesla-to-marka-premium/

Przy okazji artykułu to życie tesli wcale takie kolorowe nie będzie. Sprzedaż modeli x i s spada i zgadzam się z autorem artykułu ze z góry zaczną ja podgryzać marki Premium a z dołu tańsze auta elektryczne marek standardowych.

Opublikowano
W wiekszosci krajow Europy czy innych USA te auta sa sprzedawane w pelnej/prawie pelnej opcji..........

Masz jakieś statystyki w tym temacie?, bo to bzdury co wypisujesz.

Wg mnie dlatego ten watek jest wartosciowy .......

Nie jest wartościowy, ma się nijak do polskiej rzeczywistości, próbujesz implementować norweską mentalność i różne uwarunkowania z ziemi norweskiej do polskiej.

Ciekawiła mnie tytułowa elektromobilność w Norwegii, a nie Twoje fanatyczne uwielbienie Tesli i nienawiść do zarządu BMW.

Ale przekonałeś mnie na tyle, że Tesla nie jest tym do czego będę wzdychał :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tutaj ciekawy artykuł na temat Premium tesli https://spidersweb.pl/autoblog/czy-tesla-to-marka-premium/

Przy okazji artykułu to życie tesli wcale takie kolorowe nie będzie. Sprzedaż modeli x i s spada i zgadzam się z autorem artykułu ze z góry zaczną ja podgryzać marki Premium a z dołu tańsze auta elektryczne marek standardowych.

 

Dyskusje premium/nie premium sa starsze od internetu.

Do tej pory czesc ludzi Audi premium odmawia bo to przeciez "taki lepszy VW" :norty:


Mam to szczescie, ze nie jestem zmanierowany i wisi mi to i powiewa czy Tesla to premium, czy 318d to premium etc etc

Dla mnie liczy sie technologia, osiagi, prowadzenie i czy sie w aucie ogolnie dobrze sie czuje.


PS Ku potomnosci wklejmy zdjecie tego auta co podgryza juz Tesle "z dolu" wg linkowanego przez Ciebie artykulu :norty:


hong-guang-mini-ev-2.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko fajnie, tylko jak wymagający Klient będzie się pruł posprzedazowo, bo mu fotel skrzypi na gwarancji, to może się zacząć problem z obsługą tych milionów sprzedanych aut.

 

Dobry temat, ostatnio troche tez sie zastanawialem jak bedzie wygladac serwis jak sprzedaz zacznie mocno rosnac.


Kilka spostrzezen:


1. EV sa proste jak budowa cepa.

Wiekszosc typowych napraw/serwisowania w ICE - w elektrykach nie wystepuje.

W mojej Tesli nie mam nawet firmowych przegladow, sa tylko te obowiazkowe badania techniczne co 2 lata na ktorych trzepia auto czy wszystko ok.

Nie wymieniasz oleju, nie martwisz sie o wtryski, turbine, sprzeglo, dwumase, wydech, filtr DPF i dziesiatki innych rzeczy bo one po prostu w EV nie wystepuja.

Tarcze/klocki potrafia wytrzymac 100-200k km bo sa rzadko uzywane. hamujesz silnikiem i odzyskujesz energie do baterii.

Wiec na dzien dobry w EV odpada ~polowa standardowych rzeczy ktore robi w warsztacie uzytkownik ICE --> ergo, potrzebujesz 2x mniej serwisow na dzien dobry.


2. Promowany jest serwis mobilny do rzeczy blahych, nie wymagajacych

Tak np mialem wymieniony boczek drzwi przednich pasazera - zamowilem serwis w aplikacji w telefonie (opisujesz problem, mozesz wgrac zdjecie etc), wyznaczyli termin po ~10 dniach.

Mozesz wybrac adres domowy, prace czy jakikolwiek inny. Ja wybralem dom bo home office na covidzie.

Przyjechal koles swoja Tesla S z nowymi boczkami drzwi, wymiana pod domem zajela mu ~25 min, podziekowal i pojechal. Tyle

Jak dla mnie rewelacja i maly wyznacznik "premium" (w nawiazaniu do poprzednich postow) :cool2:


3. Duzo rzeczy mozesz diagnozowac/serwisowac online i poprzez OTA

Aktualizacje OTA sa co kilka tygodni, nie musisz sie fatygowac do serwisu, to kolejne kilka % mniej wizyt w porownaniu do ICE.

Producent jest w stanie monitorowac duzo witalnych parametrow auta jak bateria, wszystkie czujniki etc


4. Firma siedzi na kasie. Niemieckie marki tona w dlugach (rekordzista jest VW).

Przyklad - Zarowno BMW jak i Tesla maja na dzisiaj ~20B $ zywej gotowki.

Roznica jest jednak taka, ze Tesla ma dlugu ~10B $ natomiast BMW ~110B $ (!)

I ok, nie ma problemu dopoki sprzedaz rosnie i wszystko jest ok na rynku. Ale czy jest?

Tesla wykladniczo zwieksza sprzedaz, kwitnie, buduje nowe fabryki gdy BMW ma perspektywy stagnacji w najlepszym przypadku (poki co sprzedaz spada, ale wiadomo covid wiec ciezko cos wyrokowac dalej).

A przed BMW wydatki idace w dziesiatki mialiardow $ bo przeciez w EV jest slabo i to chyba widzi kazdy kto nie ma klapek na oczach.

Wbrew temu co pisze kolega slonik - to Tesla zabiera sprzedaz premium a nie na odwrot, ale zeby to widziec, - nie mozna byc hejterem :roll:


Do czego zmierzam - majac miliardy $ na koncie i latwa mozliwosc sciagania kolejnej kasy z rynku - jak myslisz - jak trudno jest kupic Tesli jakas ogolnopolska siec serwisowa (jezeli bylaby taka potrzeba) do pozostalych napraw?

Typu Eurowarsztat, Bosch Car Service czy cos w tym stylu? Albo jak trudno byloby im podpisac jakas umowe ramowa na serwisowanie Tesli?

Przeciez przy ich pozycji na rynku to sa waciki.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem gdzie te ich miliardy bo póki co w Polsce, w kraju gdzie w ostatnich latach pojawiły się salony Bentley czy Ferrari tesla rozpoczęła sprzedaż swoich aut w kontenerze. Dodzwonić się do nich nie można. Jak miałem stłuczkę to zadzwoniłem do BMW assistance i w ciągu pół godziny miałem podstawione drugie auto a moje zabrała laweta. Moja g30 ma nalatane około 60 tysięcy w 3 lata i zero awarii a ty masz auto kilka miesięcy i wymieniałeś bok oraz nawaliło ci w środku zimy ogrzewanie :D :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciesze sie, ze jestes zadowolony z auta, smigaj jak najwiecej, ktos musi sponsorowac dofinansowania do EV w PL, infrastrukture ladowarek etc :cool2:

Dobrze, ze wziales prestizowe R4 bo czytalem, ze hybrydy sie fajcza bez powodu :norty:

https://www.autoexpress.co.uk/hybrid-cars/353474/bmw-recalls-multiple-plug-hybrid-models?_mout=1&utm_campaign=autoexpress_newsletter&utm_medium=email&utm_source=newsletter

.

Opublikowano
Sławomir akurat Ty to na pewno kupujesz auta wyłącznie dla fanu :) Tak jak juz Do Ciebie pisze to pewnie nie pamiętasz, ale jak już miałeś BMW M2 w 2016 roku, to pytałem Cię jak się prowadzi przy 200 km/h :) nawet nie będę szukał odpowiedzi, ale wtedy na forum BMW pisaliśmy o dużych prędkościach, teraz już o tym nie piszemy, nigdy nie wiadomo kto może donieść...

Ja nadal latam dużymi prędkościami, nawet dużo większymi (300kmh+), a do wakacji powinienem mieć czwarte auto jadące powyżej 300kmh :D :D :D

Jakkolwiek robię to prawie zawsze sam na pustej/prawie pustej drodze wysokiej klasy, bo inaczej w sumie się nie da i raczej nie jest to prędkość przelotowa, a przewietrzenie wydechu i powrót do normalności :lol: Faktem jednak jest, że po pustych autostradach/ekspresowych drogach dobrze się lata 160kmh, co nie jest szczególnie niebezpieczne, a dla elektryka raczej nieekonomiczne.


Sporo tutaj ostatnio się pisze, niestety źle się to już czyta, kiedy sens forum sprowadza się do tego, aby punktować wypowiedzi innych osób. Dyskusja powyżej słonik40 vs adamjttk jest niczym nasze polskie media o polityce - liczy się kto ma rację, a nie obiektywizm.


A często jest tak, że zgadzam się z wami oboma - sporo racji jest w upadku BMW. BMW przegrało z Mercedesem, bo skupia się na konkurowaniu ze Skodą czy innymi francuzami (2AT/GT tfu!!). Kiedyś znaczek //M na 316i to był szczyt wiejskiego obciachu, dziś zamawia się go w salonie, jako M-pakiet do każdego najbardziej beznadziejnego modelu. A jednocześnie po jeździe choćby Taycanem wiem, że przyśpieszenie elektryka wcale nie daje takiej super frajdy, że ruszanie 3.5s do setki spod każdych świateł nie ma sensu i bardzo mnie cieszy spokojna jazda po mieście, bez spiny, co też wiele wolniejszych elektryków oferuje. Ale te 3.5s dobrze się marketingowo sprzedaje. No i M2 daje więcej funu na mieście niż każdy elektryk którym jechałem, bo lata bokiem i hałasuje, w nie, bo jest ciche i szybkie.


Zgadzam się też z tym, że Tesla to marne premium, jednak BMW też są baaardzo marne poniżej 5er.


Jeśli popatrzeć z całkiem drugiego końca skali na premium, to kiedy jedziesz Ferrari to nie jest ważne jak szybko przyśpiesza (żadna różnica jeśli jest klasyczne), ani nie jest ważne ile masz opcji do wyboru, bo np. silnika w ogóle nie wybierasz, a cała lista opcji dodatkowych jest bardzo mocno kosmetyczna (znaczki tu, znaczki tam, karbon zamiast plastiku, kolor skóry). A wisienką na torcie w Ferrari jest piękne ukrycie infotaimentu w licznikach, dzięki czemu wnętrze się niesamowicie wolno starzeje, w odróżnieniu od takiego niemieckiego premium - ostatnio widziałem jak wyśmiali merca EQS, bo z tyłu ma przestarzały tablet Samsunga, chyba nawet ten sam co mam w 7er sprzed kilku lat.


Nie ma sensu rozmowa, która polega tylko na udowadnianiu drugiej stronie, że jest w błędzie. Tak, wiem, sam ten błąd robię :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sławomir miałem okazje korzystać przez jakiś czas z m2 i jakkolwiek to świetne auto dla mnie miało 2 wady. Napęd tylko na tył co jak się robiło tylko trochę mokro to jeżdżenie nim na codzień było uciążliwe a druga to strasznie biedny środek. Nie wiem czy miałeś okazje obejrzeć środek nowego m3, m4 ale dla mnie jest on PRZEPIĘKNY. Te karbonowe fotele, dwukolorowa skóra, decha obszyta skóra i do tego świetny head up plus duże karbonowe łopatki robią mega robotę i powodują ze z auta nie chce się wysiadać. Nie jestem kierowca rajdowym ale dla mnie to auto jeździ świetnie. Jedyne do czego można się przyczepić to wydech mógłby być głośniejszy ale to się da szybko ogarnąć jakimś akcesoryjnym. No i teraz pytanie co będzie lepsze taycan czy m4 a może nowe i4?


P.s. M4 brałbym w xdrive bo na codzień lepiej się sprawdzi a jak będę chciał polatać bokiem to dołączę przod

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sporo tutaj ostatnio się pisze, niestety źle się to już czyta, kiedy sens forum sprowadza się do tego, aby punktować wypowiedzi innych osób. Dyskusja powyżej słonik40 vs adamjttk jest niczym nasze polskie media o polityce - liczy się kto ma rację, a nie obiektywizm.

Biore komentarz na klate, zgadzam sie, ze slabo sie takie cos czyta.


Wracajac do technologii EV - Koreanczycy dotrzymali slowa z Ioniq 5 i jego 800V instalacja - ladowanie DC 10-80% (uzupelnione 320km zasiegu) trwa zaledwie 18 minut :shock:



To jest wg mnie niewiarygodny wynik, chyba najszybsze obecnie ladowanie DC na swiecie, jeszcze 2-3 lata temu standardem bylo 35-40 min na doladowanie 10-80%, ten czas zostal skrocony o polowe (w rodzinnym Hyundaiu!)


Tesla ewidentnie bedzie miala zgryz bo nie ma instalacji 800V a szybkie ladowarki 250-350kW rosna jak grzyby po deszczu, w modelu 3 10-80% ladowanie trwa ~30 min.


Postep widac golym okiem :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sławomir miałem okazje korzystać przez jakiś czas z m2 i jakkolwiek to świetne auto dla mnie miało 2 wady. Napęd tylko na tył co jak się robiło tylko trochę mokro to jeżdżenie nim na codzień było uciążliwe a druga to strasznie biedny środek. Nie wiem czy miałeś okazje obejrzeć środek nowego m3, m4 ale dla mnie jest on PRZEPIĘKNY. Te karbonowe fotele, dwukolorowa skóra, decha obszyta skóra i do tego świetny head up plus duże karbonowe łopatki robią mega robotę i powodują ze z auta nie chce się wysiadać. Nie jestem kierowca rajdowym ale dla mnie to auto jeździ świetnie. Jedyne do czego można się przyczepić to wydech mógłby być głośniejszy ale to się da szybko ogarnąć jakimś akcesoryjnym. No i teraz pytanie co będzie lepsze taycan czy m4 a może nowe i4?


P.s. M4 brałbym w xdrive bo na codzień lepiej się sprawdzi a jak będę chciał polatać bokiem to dołączę przod

 

Kolego słonik, pamiętam jak Sławomir pisał, że chciał zamienić swoje M2 na coś innego, ale nie znalazł na co, bo ta wg Ciebie wada napędu na tył jest właśnie dla nas zaletą :). Ja nie wiem skąd to narzekanie na niebezpieczną jazdę M2 na mokrym, ja tego nie zauważam. Dla mnie prowadzenie tego auta to poezja, nowym M3 nie jeździłem, więc nie porównuje. To, że środek biedny i cerata zamiast skóry to już na forum było, jak wprowadzili M2. Ja np. się cieszę, że mam te zwykłe fotele, jak w zwykłej serii 2, bo dla mnie sa po prostu bardzo wygodne itd. Co do forum i udowadniania swojego to nie powinno tego być. Ja zawsze staram się pisać za siebie, a nie obligo stwierdzać, że cos jest dobre lub nie :)

Opublikowano
Napęd tylko na tył co jak się robiło tylko trochę mokro to jeżdżenie nim na codzień było uciążliwe a druga to strasznie biedny środek.

Ale ale, wszystko zależy do czego szukasz auta. Dla mnie jedno auto 4x4 powinno zawsze w domu być, a reszta wg potrzeb, natomiast na weekend to mam same RWD, bo większy fun - w końcu jak jest zła pogoda, to tym nie jeżdżę.


Problem mocnych RWD na deszczu jest, ale to w 90% chodzi o przyśpieszenie, bo jak pamiętam, F06 650ix na deszczu było mniej stabilne od M2. Ja na wnętrze M2 nie patrzę, zwykle w tym aucie nie mam czasu, bo skupiam się na drodze mocno :D Im auto ma lepszą sportową duszę, tym częściej jest proste w środku - ja od wygody są inne samochody, a jeśli chcesz wygodnie i szybko, to szukasz auta klasy GT.


adamjttk:

Mnie to bardziej męczy temat przy tych ładowarkach, że brakuje w tym standardu jednego, toż w tej chwili są chyba 3 główne, gdzie każdy ma 2 warianty?

Opublikowano
Pogłoski o śmierci niemieckiej motoryzacji są mocno przesadzone. Jako że już tu trochę mieszkam i zaczynam rozumieć mentalność to nie boję się o nich. Po pierwsze oni będą kupować Teslę tylko dopóki niemieckie firmy nie zaproponują im czegoś niewiele gorszego. Dokładnie tak, wystarczy żeby było niewiele gorsze i patriotyzm zakupowy zrobi swoje. Po drugie zezwolenie Tesli na budowę fabryki pod Berlinem jest pokerowym zagraniem obu stron. Każda z nich chce wyssać know-how od drugiej. Komu się to uda lepiej, czas pokaże. Ci ludzie z zarządów niemieckich firm moto współpracują bardzo mocno zarówno z rządami landów jak i rządem federalnym więc przepisy będą tak zrobione żeby im włos z głowy nie spadł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bambaryla masz tu 100 procent racji i Niemcy maja do a szanse wygrać

https://moto.pl/MotoPL/7,175394,27020392,fabryka-tesli-giga-berlin-i-moze-ruszyc-dopiero-w-pazdzierniku.html


Mogę się o flaszkę założyć ze zanim pierwsze auto wyjedzie z gigafactory w Berlinie Niemcy będą mieli sporo elektryków w ofercie. Swoją droga uważam ze musk strzelił sobie w kolano budując ta fabrykę pod berlinem. Pomyślał by o lokalizacji 100km w prawo i fabryka zapewne w Polsce by już działała i do tego z tańsza siła robocza.

Opublikowano
Wtedy w DE jeszcze mniej ludzi by to kupiło bo by nie mógł mieć „Made in Germany”. Jak sobie w internecie poszukasz np ofert leasingowych BMW niemieckich firm na lokalny rynek to jest tak wielkimi literami dopisek „produkcja na niemiecki rynek, żaden reimport”. Jakby auto wyprodukowane dla polskiego dealera i sprowadzone z powrotem było gorsze :D
Opublikowano
Mnie to bardziej męczy temat przy tych ładowarkach, że brakuje w tym standardu jednego, toż w tej chwili są chyba 3 główne, gdzie każdy ma 2 warianty?

Mhm, to CCS nie jest standardem? Czy chodzi Ci o napięcie?

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem w jakiej części Niemiec mieszkasz ale ten lokalny patriotyzm rzuca się w oczy przynajmniej dla mnie najbardziej w okolicach monachium :D :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.