Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Kriss33 w Wawie masz salon tesli i maja auto do jazd testowych, jeszcze kilka miesiecy temu dodzwonic sie do nich to byl cud ale jak zostawisz namiary na stronie to powinni oddzwonic. Minusem na pewno jest ulokowanie salonu z dala od S2 bo musze cala Wawe przejechac ale zapewne tesla z premedytacja postawila salon daleko od autostrady. Co do przyspieszen to dla mnie przynajmniej wazniejsze jest przyspieszenie 100-200 zeby na autostradzie samochod mial pare i prowadzenie dawalo przyjemnosc. Tutaj m4 jest na pewno duuuzo lepsza od mojej 30i. Zadko kiedy wykorzystuje sie 0-100 bo raczej nikt w miescie nie startuje spod swiatel z noga w podlodze. Wykorzystywanie osiagow tesli w zabudowanym obszarze jest jeszcze dodatkowo bardziej niebezpieczne dla pieszych przez brak halasu silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilka dni temu pisałem że fajnie czytało się ten wątek.


Popsuło się.


Szpanerstwo, dziecinada, snobiarstwo.


W dodatku ktoś nie odróżnia 'fan' od 'fun'.


BMW - radość z jazdy? Bardzo to się zmieniło od 2000 roku.

Patrząc po forum i tego jakie G30, G20 ludzie kupują to raczej niezbyt 'spasione'.


I przytoczę to co ktoś pisał kilka stron wcześniej.

Jadąc A1 150-160km/h (BC_korrektor wykodowane) nikt mnie nie wyprzedził.

Mógłbym jechać 250 a może i szybciej. Czy to dałoby mi radość z jazdy? Każdy odbiera radość na swój sposób.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@luk_byd ludzie kupuja niezbyt spasione poniewaz kazdy ma jakis ograniczony budzet i to jest chyba normalne. Klientela bmw tez sie nieco zmienia i nie kazdy szuka super predkosci\przyspieszen bo tego nie potrzebuje. Duzo ludzi chce po prostu wygodny, swietnie wykonczony, reprezentacyjny woz aby moc wygodnie podrozowac dlatego idzie do salonu bmw. Od prawdziwego funu sa mki i modele m-performance. Zreszta w funie z jazdy nie zawsze liczy sie predkosc bo sama jakosc prowadzenia potrafi dac wiele przyjemnosci na kretej drodze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Adam bardzo spłyciłeś, przeinaczyłeś wrażenia z jazdy BMW M. 4 lata temu spełniłem swoje marzenie i kupiłem nową M-kę, dokładnie M2 i powiem krótko, tak wspaniałego samochodu nigdy nie miałem. Bazując na danych to w porównaniu Twojej modelu Tesli i i M2 przyspieszenie 0-100 jest lepsze o 1 s dla Tesli, 100-200 jest takie samo. Na pewno jak będę miał możliwość to się Teslą przejadę.

Hej Kriss, moze mnie zle zrozumiales wiec doprecyzuje.

Ja abolutnie nie twierdze, ze TM3P jest "lepszym" autem od M3 2021 czy tez Twojego M2!

Pisanie czegos takiego byloby glupota, kazde auto ma swoje wady i zalety, nie ma aut idealnych.


Tesla M3P w porownaniu do F80/G80 jest szybsza do ~160km/h, ma lepszy infotainment, jest prawie darmowa w utrzymaniu czy moze byc spokojnie uzywana jako daily/podstawowe auto.

A przede wszystkim jest dostepniejsza - 2x tansza (w PL) czy 3x tansza (w NO) od G80.

Dlatego dla mnie i wielu innych ludzi jest to subiektywnie "lepszy wybor" - tansza, nowoczesna, dajaca duzo frajdy z jazdy.


Gdybym mial 4 inne auta daily w "garazu" - na auto weekendowe wzialbym zawsze M2, M3 czy inne 911 bo te auta maja sporo innych zalet - zabawa w trasie, dzwiek silnika, manual, "nieograniczony" zasieg etc etc

Ale moj garaz to 2-3 auta a daily TM3P laczy dobre osiagi z codzienna rutyna, cos jak opony wielosezonowe - dla jednych blogoslawienstwo, dla innych badziew :norty:


To nie jest jedynie moja opinia, nie jestem "fanbojem" Tesli ale nie pochwalam slepo BMW, wiele osob pisze podobnie wiec tak jak uparcie powtarzam - najlepiej sprobowac samemu i albo zaskoczy albo nie, mi to zupelnie rybka wbrew temu co niektorzy koledzy insynuuja.

https://elektrowoz.pl/auta/alez-rekomendacja-zalozyciel-i-prezes-koenigsegga-na-co-dzien-jezdzi-tesla-model-3/


PS. Caly ten watek powstal dlatego, ze od premiery TM3 w 2017/18r - BMW nie potrafi pokazac czegos podobnego - malej kompaktowej limuzyny EV.

Wczoraj handlowiec w Bavarii powiedzial mi, ze moge zapomniec o i4 w 2021r, zanim produkcja ruszy z kopyta, zamowione auta beda do odbioru w Q1/Q2 2022 :evil:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@adamjttk tu nie chodzi o slepe wierzenie w jedna czy druga marke ale o dystans i zauwazenie zalet jednego i drugiego. Moja zona jak wsiadla do tesli 3 (nie jezdzilismy nia!) to powiedziala, ze auto jest brzydkie w srodku i nie chce takiego. Sporo znajomych jak opowiadam o osiagach tesli jest zachwyconych ale jak im pokazuje na zdjeciach model 3 szczegolnie srodek to mowi ze jest okropny. OK to jest kwestia gustu ale jak sie wydaje sporo kasy na auto to musi sie osobie kupujacej podobac w srodku jak i na zewnatrz. Jak sie stoi w korku to milo jest byc otoczonym przez materialy dobrej jakosci i byc zadowolonym z wygladu. To tez jest fun z jazdy bo jazda to tez stanie w korkach, kulanie sie po miescie oraz dluzsza podroz. Odnosnie multimediow w aucie to w dobie aplle car play, android auto oraz screen mirroringu to nie ma on zadnego znaczenia. Zreszta poza sluchaniem muzyki, nawigacja i parametrami podrozy z niczego innego przynajmniej ja nie korzystam a sama obsluga multimediow jest w bmw duzo lepsza jak w tesli. Pokretlo z mozliwoscia pisania na nim liter pod reka, fizyczne przyciski do klimy, radia itd.. sa duzo wygodniejsze od jednego ekranu ktory zaraz robi sie wypalcowany i wyglada to jeszcze gorzej. W BMW tez jest ekran dotykowy ale nigdy z tego nie korzystam bo raz ze jest to mniej wygodne od pokretla przy podlokietniku pod reka, 2 ze bardzo szybko sie palcuje. Z przyciskow korzystam bez odrywania wzroku od drogi bo jestem w stanie je wymacac i po ksztalcie oraz rozmieszczeniu wiedziec do czego sluza co jest bardzo wygodne jesli np chce zmienic nieco pozycje fotela podczas podrozy czy poglosnic\sciszyc radio.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@adamjttk tu nie chodzi o slepe wierzenie w jedna czy druga marke ale o dystans i zauwazenie zalet jednego i drugiego. Moja zona jak wsiadla do tesli 3 (nie jezdzilismy nia!) to powiedziala, ze auto jest brzydkie w srodku i nie chce takiego. Sporo znajomych jak opowiadam o osiagach tesli jest zachwyconych ale jak im pokazuje na zdjeciach model 3 szczegolnie srodek to mowi ze jest okropny. OK to jest kwestia gustu ale jak sie wydaje sporo kasy na auto to musi sie osobie kupujacej podobac w srodku jak i na zewnatrz. Jak sie stoi w korku to milo jest byc otoczonym przez materialy dobrej jakosci i byc zadowolonym z wygladu. To tez jest fun z jazdy bo jazda to tez stanie w korkach, kulanie sie po miescie oraz dluzsza podroz. Odnosnie multimediow w aucie to w dobie aplle car play, android auto oraz screen mirroringu to nie ma on zadnego znaczenia. Zreszta poza sluchaniem muzyki, nawigacja i parametrami podrozy z niczego innego przynajmniej ja nie korzystam a sama obsluga multimediow jest w bmw duzo lepsza jak w tesli. Pokretlo z mozliwoscia pisania na nim liter pod reka, fizyczne przyciski do klimy, radia itd.. sa duzo wygodniejsze od jednego ekranu ktory zaraz robi sie wypalcowany i wyglada to jeszcze gorzej. W BMW tez jest ekran dotykowy ale nigdy z tego nie korzystam bo raz ze jest to mniej wygodne od pokretla przy podlokietniku pod reka, 2 ze bardzo szybko sie palcuje. Z przyciskow korzystam bez odrywania wzroku od drogi bo jestem w stanie je wymacac i po ksztalcie oraz rozmieszczeniu wiedziec do czego sluza co jest bardzo wygodne jesli np chce zmienic nieco pozycje fotela podczas podrozy czy poglosnic\sciszyc radio.

 

Kolego poruszyles duzo ciekawych watkow i odniose sie do nich szczegolowo w najblizszych dniach bo wczoraj przez 2-3h z detalami ogladalem/testowalem iX3 porownujac je do mojej TM3.

iX3 mnie ciekawi bo tak jak przyszla i4, jest zbudowane na platformie spalinowej. I4 natomiast pomimo nadwozia 4-er, bedzie mialo nowy srodek i nowy infotainment.

Porownywalem osiagi, wlasciwosci jezdne, komfort, opcje dodatkowe, jakosc i spasowanie materialow, slynne szpary w karoserii oraz najwazniejsze dla mnie - "feeling" z autem, pierwiastek subiektywny.

BMW iX3 ma spokojnie ~5-10 rzeczy lepszych od Tesli i spokojnie ~15-20 rzeczy gorszych, dla kazdego cos milego, zalezy na co ktos bardziej zwraca uwage, czego szuka w aucie za swoje pieniadze.


Powiem Ci wiecej - w 2018r jak patrzylem na zdjecia TM3 i ogladalem filmiki z niedorobkami na youtube (krzywe uszczelki, wystajace kable etc) - szydzilem z tego auta niemilosiernie bo bylo niedorobka, po 3 latach usprawniania jakosci produkcji - odwrocilo sie o 180 stopni, jakosc jest juz normalna, a zdjecia w porownaniu do jazdy to 2 rozne rzeczy.


Co do funu to sie z Toba w 100% nie zgadzam, fun z jazdy to fun z jazdy a stanie w korku i cieszenie sie piekna tapicerka na komfortowych fotelach czy aluminiowymi, ambientowymi maskownicami od glosnikow B&W to 2 rozne rzeczy, nie mylmy zabawy z luksusem i wygoda. Fun to jedno a zadowolenie calosciowe z auta to drugie.


Co do infotainmentu i mirroringu Android Auto - tutaj 150% niezgody (!) i BMW zbierze ode mnie duzo cierpkich slow, ktos kto mowi, ze to nie ma znaczenia, ze to podobne rozwiazania - powiem jedno - przetestuj oba rozwiazania, wroc i przepros bo inaczej to rozmowa ze slepym o kolorach, szczegoly wkrotce :twisted:


Mala zajawka tylko, jestem inzynierem i takie rzeczy mnie po prostu rozwalaja, przypominam, to jest premiera auta za 300 tys PLN w 2021r :roll:


51141725516_1eda917784_o.jpg


51141935158_2b25098597_o.jpg


51142450594_9e4df735a1_o.jpg


51141675501_e4219df7eb_o.jpg

.

Opublikowano
@adamjttk tu nie chodzi o slepe wierzenie w jedna czy druga marke ale o dystans i zauwazenie zalet jednego i drugiego. Moja zona jak wsiadla do tesli 3 (nie jezdzilismy nia!) to powiedziala, ze auto jest brzydkie w srodku i nie chce takiego. Sporo znajomych jak opowiadam o osiagach tesli jest zachwyconych ale jak im pokazuje na zdjeciach model 3 szczegolnie srodek to mowi ze jest okropny. OK to jest kwestia gustu ale jak sie wydaje sporo kasy na auto to musi sie osobie kupujacej podobac w srodku jak i na zewnatrz. Jak sie stoi w korku to milo jest byc otoczonym przez materialy dobrej jakosci i byc zadowolonym z wygladu. To tez jest fun z jazdy bo jazda to tez stanie w korkach, kulanie sie po miescie oraz dluzsza podroz. Odnosnie multimediow w aucie to w dobie aplle car play, android auto oraz screen mirroringu to nie ma on zadnego znaczenia. Zreszta poza sluchaniem muzyki, nawigacja i parametrami podrozy z niczego innego przynajmniej ja nie korzystam a sama obsluga multimediow jest w bmw duzo lepsza jak w tesli. Pokretlo z mozliwoscia pisania na nim liter pod reka, fizyczne przyciski do klimy, radia itd.. sa duzo wygodniejsze od jednego ekranu ktory zaraz robi sie wypalcowany i wyglada to jeszcze gorzej. W BMW tez jest ekran dotykowy ale nigdy z tego nie korzystam bo raz ze jest to mniej wygodne od pokretla przy podlokietniku pod reka, 2 ze bardzo szybko sie palcuje. Z przyciskow korzystam bez odrywania wzroku od drogi bo jestem w stanie je wymacac i po ksztalcie oraz rozmieszczeniu wiedziec do czego sluza co jest bardzo wygodne jesli np chce zmienic nieco pozycje fotela podczas podrozy czy poglosnic\sciszyc radio.

 

Co do prawdziwych przycisków do klimy to oczywiście racja.

Co do palcowania ekranu - nie, bo w Tesli on jest zawsze włączony gdy w nim siedzisz, a gdy wyjdziesz i tak wykrywa że ktoś się kręci w pobliżu i odpala. Ja zauważam palcowanie, ale w Tesli nie było jak widać okazji.

Co do wyglądu wnętrza: tak, w porównaniu do BMW jest gorzej... Ale na białą tapicerkę gapi się niezaniedbywalna grupa osób na ulicy, więc nie jest tak źle.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzisiaj pokazano wyniki kwartalne Tesli i konferencje z wynikami sprzedazy.


https://tesla-cdn.thron.com/static/R3GJMT_TSLA_Q1_2021_Update_5KJWZA.pdf?xseo=&response-content-disposition=inline%3Bfilename%3D%22TSLA-Q1-2021-Update.pdf%22


Stalo sie to co mnie wogole nie dziwi - model 3 stal sie najlepiej sprzedajacym sedanem premium na swiecie.

Wyprzedzil MB E-klase oraz wlasnie BMW 3-er.


To chyba tyle n/t dziwactw Norwegii jezeli chodzi o elektryki czy pytanie czy Tesla jest wydmuszka czy nie jest.


W Q1 2021r sprzedano 120.000 szt tylko tego jednego modelu, to wszystko przy braku europejskiej fabryki :roll:


Przewidywania Muska n/t modelu Y - krotko i konkretnie - juz niedlugo ma szanse byc najlepiej sprzedajacym sie samochodem na swiecie bez podzialu na zadne kategorie, plan - 1M sztuk rocznie.


https://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-3-to-najlepiej-sprzedajacy-sie-sedan-klasy-premium-na-swiecie-wygral-m-in-z-bmw-serii-3/


https://electrek.co/2021/04/26/tesla-model-3-becomes-best-selling-premium-sedan-in-the-world/


Tymczasem na spotkaniu zarzadu BMW:


05onfire1_xp-jumbo-v2.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Filip13 nawet na wlaczonym ekranie widac palce jak slonce odpowiednio na niego pada i wyglada to wtedy nieciekawie.

@adamjttk no wlasnie o ten feeling chodzi. Dla mnie tesla jednak mimo wszystko odstaje mocno wykonczeniem wnetrza oraz wyciszeniem srodka w stosunku do BMW i to jest OK. W Polsce ceny aut nie sa tak skrzywione przez roznice w podatkach bo poza roznica w akcyzie dla duzych pojemnosci wszystkie opodatkowane sa podobnie takze punkt widzenia jest nieco inny. Chcesz miec szybkie auto ale nie potrzebujesz luksusu to kupujesz w Polsce jakis hot hatch typu golf R, civic type r lub wlasnie tesle model 3, jesli szukasz i dobrze jezdzacego auta ale jednoczesnie chcesz odrobine luksusu to idziesz do merca,audi,bmw albo wyciagasz jeszcze wiecej kasy z portfela i udajesz sie do salonu porsche, benetley itd.. Kazdy cos dla siebie znajdzie. Poruszyles jeszcze temat kupowanych podstawowych wersji z podstawowymi silnikami i o to juz w innych watkach byly boje. Dla mnie podstawowa wersja u Niemca to jest taka brama\wstep do premium ktory swiadczy o tym ze chcialbym autem typu premium jezdzic a dopiero kazdy dodatek czy tez lepszy silnik sprawia ze tego premium w aucie jest coraz wiecej i wiecej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Biorac pod uwage, ze sprzedaz bmw takze rosnie wyjatkowo mocno to tesla podkrada klientow chyba skodzie a nie bmw:

https://www.bmwblog.com/2021/04/20/bmw-says-sales-results-in-q1-2021-exceed-expectations/


Jeszcze pytanie czy tesla 3 jest postrzegana premium i jesli tak to czemu w bogatej Norwegii wiecej sprzedaje sie e-tronow?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Eee nie wiem czy czytales artykul, ktory linkujesz ale tam nie ma nic na temat wynikow sprzedazy globalnej, te beda udostepnione 7 maja.

Tam jest napisane, ze sprzedaz przekroczyla oczekiwania jedynie (a oczekiwania mogly byc mizerne w zwiazku z covid)

Ale do tego tematu mozna wrocic za 1,5 tygodnia jak juz beda jakies cyferki.


Co do premium/nie premium TM3 - wg mnie jak pierdza siedzenia - musi byc premium :norty:


Co do e-trona - Norwedzy tak jak i caly swiat kochaja SUVy. Sa ladne, praktyczne, bezpieczne i co tam jeszcze. No i modne.

Nie moj cyrk, nie moje malpy - ja nie cierpie Suv'ow, moze za 10-15 lat jak juz kregoslup bedzie nie ten :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk niby ludzie kochaja suvy ale tesla model 3 caly czas lepiej sie sprzedaje od Y. Moze ludzie po prostu chca jak najtanszy elektryk, zeby jezdzic jak najtaniej? Podstawowa wersja przynajmniej w Polsce jest aktualnie niemal w cenie bogato wyposazonej octavii, za takiego vw arteona trzeba dac sporo wiecej, wiec powstaje pytanie jaki jest target?


The interesting thing about this announcement is that Tesla actually broke down Model 3 and Model Y deliveries for the first time in a long time.


Based on the chart, it looks like Tesla delivered about 120,000 Model 3 vehicles in Q1 and the company announced 182,847 Model 3/Y deliveries – meaning that Tesla delivered about 60,000 Model Y vehicles last quarter.


It shows that Model 3 is still outselling Model Y by a wide margin, despite the start of Model Y production at Gigafactory Shanghai.


At this point, with that kind of difference, I don’t see that changing until the start of production ramp-up at Gigafactory Berlin and Gigafactory Texas.


Jeszcze Twoje nabijanie sie z BMW. Tesla ma aktualnie 3 modele w sprzedazy. Zaden nie mial porzadnego liftingu, roadster mial byc i nie ma, jakies male gowno maja wypuscic, takze ludzie sie w koncu "przejedza" designem i nie beda chceli kupowac staroci. Tymczasem w BMW:

The BMW Group is once again significantly increasing the pace of its electromobility expansion and plans to have around a dozen fully-electric models on the roads from 2023. In the coming years, these will include models such as fully-electric versions of the high-volume BMW 5 Series, the BMW 7 Series, the BMW X1 and the successor to the MINI Countryman. By 2023, the BMW Group will have at least one fully-electric model in about 90% of its current market segments.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeszcze takie ciekawe info z Norwegii:

https://www.bmwblog.com/2021/03/21/bmw-ix-pre-orders-broke-record-in-norway/


Wyglada jakby ludzie w Norwegii byli glodni elektrycznych suvow, szczegolnie tych premium. Niemcy dokonali mistrzowskiego posunieca blokujac giga factory w Berlinie. Zaraz na rynku bedzie nowe q4 electric, ix, EQA juz jest ix3, e-tron, e-tron sportback, eqc. Czy tesla model y po wprowadzeniu do sprzedazy bedzie miala czego szukac w segmencie premium w Europie?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ciekawe jak pójdzie z Modelem Y poza patologią podatkową Norwegii. Bo taki model X nie wiem czego miałby szukać w swojej kategorii cenowej, porównywać go do X5/X7 to nieśmieszny żart (jeździłem modelem X, to nie opinia ze zdjęć).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@adamjttk niby ludzie kochaja suvy ale tesla model 3 caly czas lepiej sie sprzedaje od Y. Moze ludzie po prostu chca jak najtanszy elektryk, zeby jezdzic jak najtaniej? Podstawowa wersja przynajmniej w Polsce jest aktualnie niemal w cenie bogato wyposazonej octavii, za takiego vw arteona trzeba dac sporo wiecej, wiec powstaje pytanie jaki jest target?

Uwielbiam Twoje fikolki :norty:

Model Y jest niedostepny w sprzedazy w Europie poki co, 2 fabryki ktore beda tego klepac 0,5M rocznie (Texas, Berlin) beda ukonczone za ~pol roku dopiero.

Ja bym powiedzial, ze to dotychczasowi klienci Skody Octavii sa targetem obecnie BMW 3-er z rabatami po 20% (sic!) czy promocjami typu:


51141277237_e28cec834c_o.jpg


Na forum watkow typu - chcialem Octavie ale za podobna cene mam 3-er jest obecnie pelno :twisted:

Dokladamy 3 kolorowe paski na nerkach, znaczek "M3" na klapie bagaznika i heja ha kolejne "prawilne" M na drodze.


Model SR+ za 200k PLN to ponizej 10% sprzedazy modelu 3, dominuje LR+ za 250k PLN, cene wyzsza niz 90% sprzedawanych 3-er w PL podejrzewam :cool2:

 

Tesla ma aktualnie 3 modele w sprzedazy. Zaden nie mial porzadnego liftingu, roadster mial byc i nie ma, jakies male [bAD] maja wypuscic, takze ludzie sie w koncu "przejedza" designem i nie beda chceli kupowac staroci.

Moj model 3 jest swiezo po lifcie.

Nowa konsola centralna, ladowarka QI na 2 tel, automatyczny bagaznik, podwojne szyby, pompa ciepla, wieksza bateria i zasieg etc etc.

Ja wiem, ze to nie jest LCI na miare BMW 3-er, gdzie od 20 lat podmieniaja zarowki na LEDY w tylnych lampach albo zmieniaja ksztalt zderzaka, ale jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma.

Problemem jest to, ze ja mowie o terazniejszosci - co widac tu i teraz a Ty ciagle zaklinasz przyszlosc, w dodatku mocno wyimaginowana bo nie znajdujaca poparcia w cyferkach.


 

Tymczasem w BMW:

The BMW Group is once again significantly increasing the pace of its electromobility expansion and plans to have around a dozen fully-electric models on the roads from 2023. In the coming years, these will include models such as fully-electric versions of the high-volume BMW 5 Series, the BMW 7 Series, the BMW X1 and the successor to the MINI Countryman. By 2023, the BMW Group will have at least one fully-electric model in about 90% of its current market segments.

Stary ja to od lat czytam co tu juz za rogiem sie czai i jaki to Tesla-killer nie bedzie.

W miedzy czasie glowy prezesow czy zarzadu leca, pojawiaja sie nowe twarze a zamiast realnych aut sa concepty i plomiennie zapowiedzi na youtube.

Watek tu poltora roku temu zalozylem z tego powodu i czekam w koncu na te EV zanim osiwieje.

We wczorajszym swiezym BMW iX3 AD 2021 pod maska jest plastikowa pokrywa a pod nia zionie 0,5m krater, mam nadzieje ze kolejne modele beda bardziej udane czego sobie i wszystkim zainteresowanym zycze.

Swiat czeka na zaje&^%^ elektryki od BMW!

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam wybierasz wybiorczo fakty ktore jestes w stanie jakos bronic, przemilczasz dla Ciebie niewygodne. Sam ostatnio pisales ze jazda nowa tesla model 3 wyjdzie Cie tyle samo co 10 letnim bmw f10 serii 5 kupione uzywane, wiec dopowiedz sobie czy klient kupujacy NOWE bmw to jest target i czy nie bedzie chcial sie wyroznic od osoby, ktora zazwyczaj kupowala auta auzywane lub nie premium. No niestety ale ludzie sa tak stworzeni, ze jak maja za co albo i nie to CHCA sie wyrozniac na ulicy i pomimo ze wiele ludzi w tym Ty nabija sie w nowych M czy ix z wielkiego grilla to auta te sprzedaja sie SWIETNIE i bija rekordy sprzedazy. BMW IX w Norwegii w dniu otwarcia sprzedazy sprzedalo najwiecej samochodow w ciagu jednego dnia w historii. Nabijales sie z tego auta a ziomki z Twojego kraju doslownie rzucili sie na jego kupno jak w Polsce na promocji w Lidlu. I model IX to nie jest cos co jest zapowiadane ale auto ktore normalnie mozesz juz kupic nawet w Polsce z konkretna data dostarczenia. Co do mojego manipulowania faktami w sprawie ilosci sprzedazy modelu Y i 3 to wkleilem Ci watpliwosci oraz informacje od AUTORA artykulu wiec to do niego napisz pretensje skoro jestes najmadrzejszy i wiesz lepiej. Co do tego czy model 3 jest premium ale sorry auto w ktorym mozna wybrac tylko 4 kolory i jedyna opcja siedzen to jest sztuczna skora to dla mnie premium nie jest chociazby jezdzilo jak zloto.


@Randall teraz w bmw jesli chodzi o duzego suva robi sie ciekawie. W Polsce aktualnie masz do wyboru:

1. x5 m50i w cenie startujacej od bodajze 430k

2. Eletryczny IX z przyspieszeniem ponizej 5 sekund do setki i zasiegiem 600km z cena startujaca od 440K i z tego co slyszalem w salonie w standardzie juz calkiem dobrze wyposazony.

Opublikowano
Dla jednego premium to są materiały, wykończenie, klimat, detale, jakość itd. tak jak fajna sofa z milszego materiału ale bez limitu posadzeń tyłka na niej. Dla innych to soft i aplikacje. I tu pragnę zadać pytanie właśnie o wspomniany soft. Jaki to soft, co robi, jak robi, że to jest właśnie marka premium? To, że prowadzi do celu to umówmy się , że potrafi google maps nawet w komunikacja po miescie.Dla mnie softem premium w pracy zawodowej jest wysoka wydajność, wysoka funkcjonalność przede wszystkim długim wymiarze działania. W weekend kręciliśmy się koło komina tj 200km od domu w stronę wschodnia kraju i po drodze żadnej, ani jednej, zero ładowarki. Gdyby nie nie paliwo kopalniane (dzięki któremu bezkarnie Norwegia truje glob i stara się na swoim małym podwórku propsowac bycie super eko elektryki) byśmy nie odwiedzili pięknych miejsc i nie wrócili do domu na kołach Ps. Synonimem Norwegii jest bogactwo, najwyższy standard życia, jakości życia. Mimo wszystko są też na pudle jeśli chodzi o samobójstwa. Może to chodzi jednak o brak fanu z życia choćby z popierdzenia z tłumika. Autorowi życzę jednak więcej dystansu bo szkoda zdrowia. My sobie w kraju kwitnącej cebuli poradzimy, tak samo jak Hiszpanie, Włosi itd a adminowi zalecam zamknięcie tego tematu ze względu na brak dystansu autora, jego zdrowie który wyobraza sobie ataki na jego osobę czytając odmienne zdanie od jego. Amen
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe jak pójdzie z Modelem Y poza patologią podatkową Norwegii.

 

Pol cywilizowanego swiata ta patologie obecnie uprawia

https://en.wikipedia.org/wiki/Government_incentives_for_plug-in_electric_vehicles


Polska tez sie ugina i zaraz ruszy druga fala doplat (auta do 125k PLN):

https://elektrowoz.pl/auta/jeszcze-nie-ma-doplat-a-juz-jest-volkswagen-id-3-pod-doplaty-za-124-990-zl-bedzie-tylko-lepiej/


Co do modelu Y - bylbym spokojny o sprzedaz, cena ~10% wyzsza od modelu 3 a uzytecznosc duzo wieksza.

Fabryka pod Berlinem jest na ostatniej prostej, bedzie klepac tylko model Y.

Mam nadzieje, ze pojdzie za tym rozbudowa Superchargerow w Europie na ogromna skale :cool2:


51142013841_554e51ee0a_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do tego czy model 3 jest premium ale sorry auto w ktorym mozna wybrac tylko 4 kolory i jedyna opcja siedzen to jest sztuczna skora to dla mnie premium nie jest chociazby jezdzilo jak zloto.

 

Kolego slonik, moge punktowac Twoje dziury w logice caly dzien :duh:


51143138945_f29c2feb07_o.jpg


51142037236_6b6e975aca_o.jpg

.

Opublikowano

Przyśpieszenie to nie wszystko, mam e-bike z momentem obrotowym Opla Corsy B i jeździ się nim świetnie, uwielbiam go.

Ale gęsiej skórki dostałem jak mi się kumpel dał M2C przejechać. Jechałem sobie tym sam i śmiałem sam do siebie jak głupi po każdym naciśnięciu lub puszczeniu pedału gazu :). Genialna piekielna maszyna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proszę:


34-BCA85-B-DEB2-4333-878-C-D78-EC0-B54-F5-F.jpg

 

Dla wersji "Impressive", drozszej o 25.000 PLN.

Nie do wybrania dla wersji "Inspiring"


Jakis komentarz n/t slynnej personalizacji opcji dodatkowych typowej dla klasy premium?


Nie zrozum mnie zle Randall, to co robi BMW z cennikiem iX3 to copy&paste tego co ma Tesla. I ja to aboslutnie pochwalam.

Czyli koniec z 30 stronicowym cennikiem opcji dodatkowych - sa 3 wersje wyposazeniowe, kilka kolorow, 2 rodzaje felg, zadnych opcji indyvidual, wszedzie elektryczne siedzenia czy szyberdach jak przystalo na 2021r.

W koncu! Plulem na te opcje dodatkowe 5 lat temu juz na forum. Kupujesz auto za 300k PLN - ma miec wszystko a nie zastanawiasz sie na 28 stronie cennika czy wzmacniacz audio czy podparcie ledzwiowe jest odhaczone w zamowieniu.


Podejrzewam, ze kolejna rzecza ktora zgapia od Tesli bedzie polityka - zero rabatow na EV - ale to juz bedzie musial ktos potwierdzic w salonie PL.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mhmm jakie możliwe do wyboru są wersje wyposażenia w tesli bo ja nie widzę ŻADNEJ. Skóra naturalna w ix3 jest? Jest. W tesli jest? Nie. Jak coś to bardziej wie d podobieństwo konfiguratora do aut japońskich. Tak mnie tylko zastanawia brak indywidual i skór merynosow co jest w zwykłym x3. Albo błąd konfiguratora albo BMW nie traktuje tego auta poważnie. Akropo rabatu na ix mi handlowiec dawał 10% zniżki zawodowej wiec wszystko jest na swoim miejscu. Przestań już trolowac z tym zganianie od tesli bo ani nie jest to pierwszy elektryk ani żadne Premium. Co to za Premium jak nie można kupić w nim auta z porządna skóra, wentylacja oraz masażem? Nie rozśmieszaj mnie.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie mam komentarza, sam mam teraz G01 wyposażone pod korek i bardzo je lubię ale ta wersja elektryczna jest beznadziejna i zrobiona na siłę o czym świadczy chociażby dziura pod maską. Na szczęście poza Norwegią każdy wybierze normalne X3 albo X3 M które niszczy po sofcie GT-Ra.
Opublikowano
CBo taki model X nie wiem czego miałby szukać w swojej kategorii cenowej, porównywać go do X5/X7 to nieśmieszny żart (jeździłem modelem X, to nie opinia ze zdjęć).

 

X5M jest droższe o 33%. Powiedzmy, że to cena za premium haptyczne (skóry, przyciski itp). Dlaczego wówczas uważasz, że to nieśmieszny żart? Wygląda raczej wyrównanie.

Radość z jazdy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.