Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

OS 8.0 nie ma problemu, pewnie bedzie hi-res, duzy kontrast wiec o to sie nie martwie - bedzie dobrze :cool2:

Moze jak bog da to nawet te rombowe liczniki bedzie sie dalo jakos skonfigurowac/zmienic wizualizacje.

Ale osmiokatnej kierownicy z iX nie przezyje - tego sie nie da obronic po prostu, deal breaker.


Na przebitkach i4 i testowym aucie jest normalna okragla i tego sie trzymam :roll:

Wszystko sie wyjasni za kilka tyg mam nadzieje jak pokaza w koncu wnetrze.


51065810343_7684f0f520_o.jpg


51065810358_6b85ea4e3f_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten moment gdy KIA w 2021r zawstydza osiagami EV BMW :roll:


https://elektrowoz.pl/auta/kia-ev6-i-ev6-gt-58-i-774-kwh-hud-od-168-do-430-kw-mocy-i-520-l-bagaznika/


580KM i 3,5s do setki, a ladowanie 10-80% w 18 minut, wow :shock:


Dlaczego BMW nadal nie pokazuje wnetrza i danych technicznych i4, przeciez za kilka mies maja zaczac produkcje :mad2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kia EV6 – tylko bateria 77,4 kWh, RWD (0+1) lub AWD (1+1), 168 kW (228 KM) i 350 Nm przy RWD, 239 kW (325 KM) i 605 Nm przy AWD; przyspieszenie = 5,2 s dla AWD (Tesla Model 3 LR = 4,4 s, Tesla Model Y LR = 5,1 s),


taka wersja za ok 180 tys ??? o co tu chodzi, to tyle co jakiś śmieszmy przy tym Id3 - 8 s do setki...a BMW i4, szybsze o sekundę do setki wygląda zwyczajnie ( przy tym to staro) i po doposażeniu będzie cena prawie x2...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



Absolutne zloto dla fanow wodoru :D

Takiej gimnastyki PR'owej nie widzialem od czasu Goebbelsa :norty:


2 tony, 9s do setki, bagaznik o pojemnosci VW Up, miejsca w srodku tyle co w VW Golf, na plycie podlogowej Lexusa "za pol miliona".

Najblizsza stacja tankowania w Niemczech, objazdowo woza go po Polsce na lawecie poki co :norty:

Do 2030 bedziemy juz mieli "kilkadziesiat stacji ladowania"

No i cena - "dwojka z przodu" :cool2:


Dzwiek podczas jazdy dla wielbicieli Star Wars badz rosyjskiego metra.


Pokaz autonomicznego parkowania - 10/10 :norty:


Serwery ASO Toyoty przeciazone od zamowien :lol:

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Czy jest pan Zientarski? On powinien zostać twarzą wodoru :lol:
Opublikowano

Świetne podsumowanie Zahara o samochodach wodorowych, wydaje mi się, że to ładnie nakreśla ich problemy. I może faktycznie przyszłością są hybrydy wodorowe z bateriami w większych naturalnie samochodach.



Nie wiem czy ten temat był tutaj poruszany, ale wg mnie bardzo duża przewaga Tesli jest papierowa, czego dowiedziałem się w sumie przez przypadek. Testy WLTP podają zasięgi o ~100km mniejsze niż stare testy NEDC przy aktualnych wartościach.

https://easyelectriclife.groupe.renault.com/en/day-to-day/range/the-wltp-a-standard-that-car-drivers-can-understand/


Jaki jest tego efekt? Ano proszę, zasięg deklarowany a realny:

Model X 100D: 351 / 189 miles

Audi e-tron: 241 / 184 miles

Jaguar I-Pace: 263 / 183 miles

https://www.topgear.com/car-news/big-reads/ev-test-audi-e-tron-vs-tesla-model-x-vs-jaguar-i-pace


Tesla generalnie sporo koloruje, tak jak i np. 1.99s do setki modelu S Plaid. Wiadomo ameryka, więc nie jest do setki, a do 60mph i nie jest to czas 0-60 a czas z odjętym początkiem (rollout extracted) do 60mph. Nie widziałem realnych testów ale wyjdzie, że będzie 2.5s do setki np.


I piszę to dlatego, że większość testów elektryków kończy się tym, że Tesla niby gorzej spasowana, ale baterie miażdżą pozostałe parametry. Jak życie pokazuje, jednak przewaga Tesli nie jest taka duża jakby się wydawało.


Pointa całości jest taka, że miesiąc temu zamówiłem nowy samochód. W zasadzie czaiłem się na Roadstera drugiego, no ale nie kupie, bo go nie ma. Zamiast tego zamówiłem w tej samej cenie staromodne auto sportowe z głośnym silnikiem spalinowym :D

Opublikowano


Absolutne zloto dla fanow wodoru :D

Takiej gimnastyki PR'owej nie widzialem od czasu Goebbelsa :norty:


2 tony, 9s do setki, bagaznik o pojemnosci VW Up, miejsca w srodku tyle co w VW Golf, na plycie podlogowej Lexusa "za pol miliona".

Najblizsza stacja tankowania w Niemczech, objazdowo woza go po Polsce na lawecie poki co :norty:

Do 2030 bedziemy juz mieli "kilkadziesiat stacji ladowania"

No i cena - "dwojka z przodu" :cool2:


Dzwiek podczas jazdy dla wielbicieli Star Wars badz rosyjskiego metra.


Pokaz autonomicznego parkowania - 10/10 :norty:


Serwery ASO Toyoty przeciazone od zamowien :lol:

 

W Kalifornii już kolejki przed stacjami z wodorem ;))


https://elektrowoz.pl/ladowarki/zatory-na-kalifornijskich-stacjach-tankowania-wodoru-kierowcy-wsciekli-ze-musza-czekac-i-ze-brakuje-gazu/

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
..

 

Roznice w zasiegu czy osiagach beda coraz mniejsze prawdopodobnie, Tesla nie ma monopolu na R&D.

Tym bardziej, ze kierunek motoryzacji zostal juz wyznaczony na kolejne dekady i kazdy wielki producent juz to zaakceptowal i wie gdzie trzeba inwestowac pieniadze.


Poki co maja przewage 5 czy 10% bo optymalizuja co sie da ale na koncu bez jakichs wielkich przelomow fizyki sie nie da oszukac.


Ja gdybym mial do wyboru TM3 a BMW i4 pol roku temu - prawdopodobnie wybralbym BMW ze wzgledu na stare przyzwyczajenia.

I pol sek do setki mniej/wiecej czy 50km zasiegu mniej/wiecej nie robilyby mi jakiejs wielkiej roznicy.

FSD/autopilot poki co jest piesnia przyszlosci, Superchargery DC wykorzystuje sie od wielkiego dzwonu jedynie bo 90% ladowan jest w domu.


Roznica jest jednak taka, ze model 3 jest klepany juz od 3 lat z wielkim sukcesem a BMW i4 nadal nie ma w salonie a mamy polowe 2021r juz prawie.

To juz Volvo bylo szybsze ze swoim Polestarem (segment D) co jest dla mnie niepojete.


Na koniec bedzie tez kwiestia ceny - Polestar przy "podobnych" osiagach i prawie identycznej cenie jak TM3 sprzedaje ~polowe tego co Tesla.

Jak BMW wyskoczy z cena o 30 czy 40% wyzsza - sprzedaz bedzie niestety symboliczna, ludzie beda woleli brac wtedy jakies e-Trony etc


Dlatego niecierpliwie czekam na wnetrze nowego i4, dane techniczne i przede wszystkim cennik (opcje podstawowe, dodatkowe).


Co zamowiles?

Podejrzewam, ze jezeli mowisz "glosne" to rozbrat z marka BMW i poszedles do MB? Czy kolejne Porsche?

 

W Kalifornii już kolejki przed stacjami z wodorem ;))

Dziwisz sie?

Toyota auto o cenie detalicznej 50k $ sprzedaje po 18k $ :duh: :norty:

Ktos kto mieszka nieopodal tej stacji ma je niemal za free biorac pod uwage TCO

https://www.autoblog.com/2021/03/10/2021-toyota-mirai-incentives/

.

Opublikowano
Pointa całości jest taka, że miesiąc temu zamówiłem nowy samochód. W zasadzie czaiłem się na Roadstera drugiego, no ale nie kupie, bo go nie ma. Zamiast tego zamówiłem w tej samej cenie staromodne auto sportowe z głośnym silnikiem spalinowym :D

 

A zdradzisz co zamowiles? :8)

Opublikowano
A zdradzisz co zamowiles? :8)

Eeeeeetam panie, nie ma co się chwalić autem, którego jeszcze nie ma w produkcji nawet. Nawet mi daty nie podali, także jak przyjdzie to wrzucę fotkę za jakieś pół roku plus minus kwartał :D Nie jest to naturalnie BMW. A żonie też jeszcze nie powiedziałem, więc tajemnica póki co :lol: :lol: :lol:


Tak czy siak na ten rok jeszcze chciałem jakiegoś fajnego klasyka kupić, choć wczoraj robiłem przegląd mojego 560SEC i wyszło, że nastukałem całe 500km w rok i się zastanawiam, po co mi te wszystkie auta, skoro i tak prawie zawsze jeżdżę 7er :D :D :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No ja juz TM3 mam, teraz szukam drugiego EV i tak jak nigdy bym nie pomyslal nawet o jakimkolwiek Hyundaiu tak ten model im dluzej ogladam o nim filmiki na youtube, tym bardziej mnie fascynuje :roll:


Ogolnie z tego co widze - elektryki to zupelnie nowe rozdanie w motoryzacji - nawet "slabi" producenci zaskakuja i wypuszczaja naprawde ciekawe auta.


Zeby nie byc goloslownym, ten Hyundai (platforma dedykowana EV) w porownaniu do BMW ix3 (platforma ICE) ma:

- 5,2s do setki zamiast 6,8s :norty:

- AWD

- instalacja 800V (!), ladowanie 10-80% zajmuje 18 minut, w BMW iX3 trwa to 37 min :duh: :shock:

- rozstaw osi 300cm, w BMW 284cm --> mega duzo miejsca w srodku przy mniejszych wymiarach zewnetrznych

-2VL - mozna ladowac autem innego elektryka czy zasilac dowolne urzadzenia elektryczne (np. na jakims biwaku czy cos)


Jezeli chodzi o wyposazenie dodatkowe jest wszystko (czasem i wiecej) niz w BMW - head up, hak, elektryczne i ogrzewane siedzenia przod/tyl, elektryczna klapa, DAB,kamery etc etc - chyba wszystko co sie da obecnie wsadzic do samochodu


Polecam obejrzec filmik, zobaczyc jakie to auto jest ladne, jak plynnie chodza multimedia AA, Car Play etc




Generalnie ciekawia mnie 3 rzeczy ktorych sie nie da zobaczyc na filmikach:

- jak to "jezdzi", czy daje frajde

- detale przyciskow, klamek etc - nie lubie tandety

- przyjaznosc softu/obslugi na codzien


Hyundai-Ioniq-5-BOK.jpg


Hyundai-Ioniq-5-TAPETY-NA-PULPIT.jpg


Hyundai-Ioniq-5-KABINA-1.jpg


Hyundai-Ioniq-5-V2L.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na prawdę super wygląda, rozstaw osi większy od BMW 5 i X5, szok
Opublikowano

W Norwegii już ponad 50% sprzedaży to elektryki i pięknie oklejona Tesla 3 Performance, która w Polsce właśnie podrożała o 5 tyś.


https://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-3-przed-toyota-i-volvo-w-norwegii-volkswagen-id-3-znikl-z-top20-elektryki-528-proc-wyniki-i-kw-2021/

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie w tych statystykach szokuje inna informacja - auta czysto benzynowe to 5% sprzedazy a diesle - 6%.

Podejrzewam, ze chodzi w wiekszosci o jakies auta uzytkowe i sportowe, ktore nie maja jeszcze odpowiednikow EV.


Mozna powiedziec, ze sprzedaz aut bez baterii sie zalamala w Norwegii.

Podejrzewam, ze za 2-3 lata dealerzy nie beda juz nawet oferowac niczego innego niz EV, chyba, ze na specjalne zamowienie.


Trzeba obserwowac co sie bedzie dzialo ze stacjami tankowania bo klientow bedzie coraz mniej - czy beda zamykac czy przerabiac na ladowarki + jakies bistro :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
800V to nowość w instalacjach HV aut osobowych, tylko porsche ma jeszcze... i tylko dzieki temu można szybciej ładować, oczywiście pod warunkiem dostępnej stacji - ile takich jest w PL? -no i najważniejsze pytanie - ile razy można tak szybko ładować? :D :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam przetestowałbyś nowe M3 i opisał co czułeś jako właściciel szybkiego elektryka. Może już nic...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
800V to nowość w instalacjach HV aut osobowych, tylko porsche ma jeszcze... i tylko dzieki temu można szybciej ładować, oczywiście pod warunkiem dostępnej stacji - ile takich jest w PL? -no i najważniejsze pytanie - ile razy można tak szybko ładować? :D :lol:

 

Cos jest na rzeczy bo Porsche wprowadzilo ostatnio aktualizacje gdzie daje uzytkownikom mozliwosc obnizenia mocy ladowania z 270kW na 200kW

https://www.teslarati.com/porsche-taycan-battery-fragged-update/


Dyrektor produkcji powiedzial troche niepokojaco:

“The charging process might take 5 to 10 minutes longer, but it gives some battery saving for customers who want to take care of the battery.”


A jak bedzie w praktyce - zobaczymy dopiero za kilka lat :twisted:

 

Adam przetestowałbyś nowe M3 i opisał co czułeś jako właściciel szybkiego elektryka. Może już nic...

Nierealne w NO juz raczej.

Nowe M3 w Norwegii kosztuje 2,5x Tesla model 3 Perf. (Kowalski) czy pomiedzy Porsche Taycan 4S i Turbo (zamozny Kowalski).

Nie widzialem u zadnego dealera nawet do jazd probnych, podejrzewam, ze sprzedaz na palcach jednej reki bedzie mozna policzyc w tym roku.


Taycan Turbo to segment wyzej, marka tez polke wyzej, 680 KM i okolice ~3 sek do setki :shock:

Nie trzeba praktycznie serwisowac, jezdzi prawie za darmo, prestiz nieporownywalny.

No i mozesz tez opowiadac znajomym, ze mimo ze szybkie, to ekologiczne :norty:


Zreszta nawet w PL te auta spokojnie przekraczaja 0,5M PLN co jest dla mnie absurdem bo osiagi naprawde nie sa jakies powalajace, golf R za 200k po chipie za 2k PLN gania te auta.

Powoli robi sie sztuka dla sztuki :roll:


A po tym co ostatnio pokazal MB z C63 to juz wogole witki opadaja i nie wiem jakie to auto ma jeszcze zalety w porownaniu do szybkich EV.


Co by nie mowic, umieja w tym Stuttgarcie projektowac auta :shock:


677_927880596.jpg


677_1829014505.jpg


677_341332681.jpg

.

Opublikowano

A po tym co ostatnio pokazal MB z C63 to juz wogole witki opadaja i nie wiem jakie to auto ma jeszcze zalety w porownaniu do szybkich EV.

O co chodzi, bo ja tylko stare MB oglądam? :D Że nowe C63 ma mieć 4cyl?


A co do Taycana, sprzedawca mi mówił, że im to w zasadzie kanibalizuje Panamerę tam, gdzie klient woli pełne EV lub musi. Jakby nie było, jest to taka mini Panamera. Szkoda tylko, że jak tym pojeździłem, to takie nijakie, nie prowadzi się tak dobrze jak Panamera, a te osiągi w wersji nie-Turbo też były mocno takie se.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nowe C63 ma byc hybryda R4, takie 330e na sterydach.

Blisko 600KM, 4 cylindry, ~3,5s do setki i 2 tony wagi :roll:


Dla mnie brniecie w ta technologie gdy szybkie ladowarki DC rosna jak grzyby po deszczu jest bezsensowne.

Nowe S4 to diesel, AMG to bedzie 4 cylindrowa hybryda, zwariowane czasy :norty:

https://www.carmagazine.co.uk/spy-shots/mercedes-benz/amg-c63/


Co do Taycana - jezdziles bazowa wersja 4S, ta wiadomo, ze szalu nie robi ale 4s/13s (100/200) to z drugiej strony czasy M4 F82 Competition wiec tragedii raczej nie ma :norty:

Co do prowadzenia sie nie wypowiem bo nie mialem przyjemnosci potestowac ale mysle ze zle chyba tez nie jest (biorac pod uwage oczywiscie, ze to 5m auto)?


Wersja Turbo ma ~3,2s do setki i 10,5s do 200, to juz jest baaardzo szybkie auto imho :>


PS. W zeszlym miesiacu zadebiutowaly wersje dla ludzi "show no go" - 5,4s do setki i 17,5s do 200.

Tu juz sie zgodze, ze nie licuje to z marka i drapieznym wygladem auta ale skoro wypuscili to pewnie klientela jest :twisted:

.

Opublikowano

'Wait until you drive it,’ Jochen Hermann, AMG’s Chief Technical Officer, told CAR, ‘It’s different, of course, but really exciting.

Ale bullshit. Przypomina mi to bardzo mocno i8, na papierze osiągi kosmos, ale w praktyce żadne zaklinanie rzeczywistości nie zmieniło tego, że to 3cyl + doładowanie na tyle, ile prądu akurat zostało jeszcze. Jestem bardzo ciekaw, jak to wyjdzie na torze, przecież 20min sesja na torze zje na pewno taki akumulator i z 600KM zostanie 440KM obciążone dwoma tonami auta - proporcje masy do mocy wyjdą gorsze niż np. w E39 M5 :D

Masa nowego M3 też poszła mocno do góry, co dla mnie było powodem definitywnym do skreślenia tego z listy zakupów (na czarnym nerki słabo widoczne są :D) Ale tutaj przynajmniej zachowali R6 i przypuszczam, że jak typowy klient M3 będzie to upalać na drogach publicznych to masa aż tak mu nie przeszkodzi.

I teraz płynnie przechodząc do Taycana, bo wszystkie te trzy auta łączy nadwaga. Osiągi Taycana są takie dwojakie - reakcja jest szybsza niż w spalinówce i ma zryw, ale potem ciągłość oddawania mocy jest wprost proporcjonalna do koni i przewaga całkowicie znika. Więc pomimo, że początkowy kop jest wyraźny, to ostatecznie nie jest to wcale "generacje szybsze" niż by się mogło wydawać.


No i prowadzenie - zarówno w ciężkim Cayenne jak i w Taycanie czuć dwie rzeczy - Porsche stanęło na głowie, aby ukryć masę samochodu i to widać, że są miejsca, gdzie to działa - jednak w ostrych zakrętach masa zawsze wychodzi i dokładnie tak samo było w Taycanie - a Turbo jest jeszcze cięższe (!!!) niż 4S które testowałem. Panamera dużo lepiej się prowadzi wg mnie od Taycana, no ale tam jest kilkaset (!!!) kg mniej masy.


Więc extrapolując moje doświadczenia na Teslę, wydaje mi się, że poza mocnymi czasami 0-100 cała reszta prowadzenia będzie przeciętna. Tyle, że te osiągi będą relatywnie tańsze dla Kowalskiego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Praw fizyki Pan nie zmienisz!" - masa jest masą, pęd pędem a środek ciężkości tam gdzie zawsze...

:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

miałem na myśli że nie przemieszcza się w trakcie jazdy... konstrukcyjnie jest wyznaczony (no poza paliwem). :)

Plusem nowo zaprojektowanych elektryków jest umieszczenie baterii "pod autem" co znacznie obniża środek ciężkości, co zresztą jest jedyną zaletą dużej wagi baterii (większej od wagi silnika i paliwa)...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.