Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Adam..


Ten temat już dawno nie ma nic wspólnego z BMW. Ogólnie ja lubię czytać opinię innych ludzi, szanuję zdanie innych i nie boli mnie z tyłu jak ktoś się ze mną nie zgadza. Zastanawiam się czy Ty, aby nie jestes oplacany przez importera Tesli w PL :) wszystko co od Tesli to jest czyste złoto, akcje , produkty, technika.

A Tesla ostatnio stracila na wartości prawie 20%


Nie chce odwalać pracy moderatora, ale jednak mam pewne podejrzenia :8)

Nawet skrót BMW w tym wątku pada rzadziej niż Tesla. Co mnie obchodzi Norwegia? Wolę czytać o jeździe po polskich drogach. Obiecuję, że tu nie zajrzę, proszę do mnie i na mnie nie pisać bo i tak nie przeczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam..


Ten temat już dawno nie ma nic wspólnego z BMW. Ogólnie ja lubię czytać opinię innych ludzi, szanuję zdanie innych i nie boli mnie z tyłu jak ktoś się ze mną nie zgadza. Zastanawiam się czy Ty, aby nie jestes oplacany przez importera Tesli w PL :) wszystko co od Tesli to jest czyste złoto, akcje , produkty, technika.

A Tesla ostatnio stracila na wartości prawie 20%


Nie chce odwalać pracy moderatora, ale jednak mam pewne podejrzenia :8)

 

1. W tytule watku jest Tesla (model 3) jako nastepca mojego BMW 3-er bo BMW w tym segmencie nie ma nic elektrycznego poki co (nadal, a minal ponad rok od zalozenia watku) :roll:

2. BMW pod koniec roku wypusci i4 i jako wieloletni fan BMW bede pierwszy do testowania - i moge Ci obiecac, ze jezeli to auto bedzie porownywalne/lepsze od TM3 - bez 5 minut zastanowienia wroce do BMW a TM3 pojdzie do ludzi. Nie dlatego ze jej nie lubie (wrecz odwrotnie), ale dlatego ze nadal czuje sie bardziej zzyty z BMW niz z Tesla.

A jak ekonomicznie bedzie wszystko ok to moze bedzie i i4 i TM3, pozyjemy zobaczymy.

Przesiadlem sie z 3-er bo SUBIEKTYWNIE dla mnie na dzisiaj 3-er nie jest zadna konkurencja dla TM3 (technologicznie, osiagi etc) - mowie o Norwegii i tutejszych klimatach (pisalem w 1szym watku)

3. BMW jest bardzo skape w dawkowaniu info odnosnie i4 i nie ma jak wplatac BMW do watku :( . U Tesli (i innych producentow) dzieje sie duzo wiecej w temacie EV wiec pisze poki co o TM3 (bo kupilem to porownuje) i ogolnie o EV.

4. Posadzanie mnie o lobbowanie Tesli jest niepowazne, chwale ja jak mam za co (to nie moja wina ze ma duzo zalet w porownaniu do BMW), ganie jak cos mi sie nie podoba - pisalem ostatnio o wtopach z klimatyzacja.


Na zakonczenie moge wkleic zdjecie boczkow drzwi pasazera - w takim stanie odebralem auto u dealera - w BMW wydaje sie to nie do pomyslenia (QC).

Tesla wydaje auta poki co w Europie jak sledzie na rynku - rzucaja kwartalnie duza ilosc i rozchodza sie w oka mgnieniu i maja przewage popytu nad podaza.

Niektore auta maja problemy z niechlujnym montazem/transportem/spasowaniem i nie mam zadnego problemu zeby o tym pisac bo to prawda.

Mimo, ze bylem poirytowany bo kupujac nowe auto chce sie miec wszystko tip top to nie odmowilem bo bym musial 3 mies kolejne czekac, wydalo sie to malym problemem.

Mam nadzieje ze wraz z otwarciem fabryki w Berlinie troche sie to zmieni bo standardy powinny byc wyzsze imho dla coby nie mowic drogich aut.


50980204177_84a8d323b8_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wyglada jakby ktos wylal jakis silny srodek (np do czyszczenia tapicerki) i wsiaklo/wzarlo sie w plastik i w skaj.

Moze podczas przygotowywania auta do wydania u dealera, a moze juz w fabryce w US. Nie wiem.

Nie da sie tego usunac/wyczyscic ani z plastiku ani ze skaju (probowali jeszcze w salonie podczas odbioru).


Co smieszniejsze - nigdy bym sie takich wtop nie spodziewal przy odbiorze nowego auta (w zadnej marce) i to opiekun klienta zauwazyl i zapisal w protokole odbiorczym.

Mialem wezwac mobilnego serwisanta (obiecali, ze wymienia caly boczek drzwi np pod moim domem czy pod praca), ale mam tyle rzeczy na glowie, ze od 2 mies jakos sie za to nie zabralem jeszcze.

Chyba nie jestem zbytnim pedantem jezeli chodzi o auta :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W temacie elektrykow czesto przewija sie temat zasiegu i ladowania oraz problemow z tychze.

Ladowanie to proces inny niz tankowanie, auto ladujemy najczesciej w domu, ale mozemy tez w pracy, na zakupach etc.


Sytuacja praktyczna z dzis - 7.30 rano, przyjezdzam do biura, podlaczam kabel do ladowarki i ide pracowac.

W biurze mamy z 20-30 wallboxow na parkingu, kazdy 16A, 3-fazy, 400V.


Auto laduje sie okolo 65 km/h, do "pelna" (90%) bedzie naladowane w ~6h.


Reasumujac - wychodzac dzis z pracy o ~15.00 bedzie na mnie czekalo cieple w srodku i naladowane auto z ~450-500km zasiegu.

Koszt - okragle 0 PLN.


Mimo darmowych ladowarek w pracy - rzadko kiedy sie tu laduje (dzisiaj pierwszy raz :oops: ) bo jestem po prostu zbyt leniwy, wygodniej jest ladowac sie po prostu w domu ze swojego wallboxa, koszt ladowania w domu przy przebiegach ~20.000 km rocznie to smiesznie male pieniadze, jakies 100 PLN miesiecznie :cool2:


50994960988_b47485b1db_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam nadzieje, ze Polska szybko odrobi lekcje z EV bo jest to realna szansa na tanie koszty uzytkowania auta dla przecietnego Kowalskiego.

Prosta budowa, duzo mniej psujacych sie czesci mechanicznych, tania energia w taryfach nocnych czy przy PV (ktore to bije rekordy popularnosci w PL).

Umielismy sie odnalezc bardzo szybko w powszechnej bankowosci elektronicznej, dostepie do internetu etc - to pozwala byc optymista jezeli chodzi o technologie EV (przy malym wsparciu rzadu).

Co ciekawe jak przez dekade mozna bylo w PIT odliczac internet to malo ludzi marudzilo - a to takie same zachety jak EV, sluza dokladnie do tego samego - upowszechnienia sie nowej technologii.


Do Chorwacji z Warszawy od strzalu nie dojedzie ale jakos bede musial z tym zyc :norty:

Na kolejny tydzien kulania sie po miescie starczy :cool2:


50995689283_455b0b4a92_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Chorwacji z Warszawy od strzalu nie dojedzie ale jakos bede musial z tym zyc :norty:

 

I tu jest pies pogrzebany... Nawet nad polskie morze nie dojadę za jednym strzałem, a co dopiero gdzieś za granicę jechać? Na co dzień samochód z zasięgiem 300-400 km jest aż nadto, ale byle jaki wyjazd i doopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Auto za 400 tys PLN, Norwegia i norweskie stawki ASO + uszkodzenie najwrazliwszej czesci auta (baterii).

Mnie to nie dziwi. Koszt przeszacowany pewnie 2x dla ubezpieczyciela, zupelnie jak w PL.


Zrob mala stluczke np nowym BMW 7-er, ASO za naprawy mechaniczne + lakiernicze + wymiane obu lamp laserowych tez na bank ze 100 tys PLN zaspiewa ubezpieczycielowi.


Bez AC ani rusz w dzisiejszych czasach :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przeczytałem, że Ministerstwo Klimatu i Środowiska we współpracy z Ministerstwem Finansów:


(…) podejmuje działania mające na celu objecie preferencyjnymi stawkami [VAT-u] również samochody elektryczne.


"Dość ogólnikowo mówi się jednak o konieczności akceptu niższych stawek podatku przez Unię Europejską, co jest stwierdzeniem mocno nieprecyzyjnym.

Możliwe, że zamiast potencjalnej korzyści dla nabywców aut elektrycznych pojawią się gorsze warunki zakupu aut spalinowych dla firm. Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaproponowało mianowicie, żeby samochody spalinowe i hybrydowe mogły być amortyzowane do 100 tysięcy złotych. Natomiast amortyzacja aut elektrycznych i wodorowych byłaby możliwa do 225 tysięcy złotych."

Czyli metoda kija i marchewki.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Rosjanie przetestowali na hamowni nowa TM3P, wyszlo 520KM i 700Nm, calkiem calkiem, 13% wiecej niz obiecuje producent :twisted:

BMW w i4 obiecuje podobne parametry, a zapowiada sporo gorsze osiagi (4s do setki), pewnie bedzie "under-promise i over-deliver", oby :cool2:


.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Alez mecza bule z prezentacja i4.

90% prezentacji to gadanie o eko bzdurach, o przetworzonych butelkach PET, o sustainability bla bla bla - tak jakby nie mieli za bardzo co powiedziec o aucie :roll:

A potencjalny klient jest zainteresowany premiera nowego EV - osiagami, rozwiazaniami technologicznymi, usprawnieniami.


Nadwozie od roku bylo wiadomo jak bedzie wygladalo (ctrl+c, ctrl+v 4-er), w srodku nawet nie raczyli pokazac :duh:


Troche stonowali concept - zniknely kamery w lusterkach, swiatla generyczne wzieli z polki z czesciami z 3-er, szkoda bo te w concepcie wygladaly duzo agresywniej.

Bialy kolor chyba tez niezbyt pasuje do i4


Za dwa lata maja miec 14 roznych EV w ofercie, w kazdym segmencie :cool2:


p90385005-highres-1583080290.jpg


The-New-BMW-i4-G26-LEAKED-3.jpg


PS. Auto wydaje sie naprawde spore, przypomina 5-er.

Jestem diabelnie ciekawy co upchneli pod ta dluga maska - bedzie przedni bagaznik czy po prostu zabudowali niewykorzystana przestrzen plastikowa pokrywa :lol:


BMW-i4.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
W i4 najmniej przeszkadzają mi nerki, wyszło całkiem zwarte auto. Tak jak się spodziewałem w tym temacie nie będzie ani słowa na plus tylko wszystko złe :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja tam juz troche przemyslen swoich mam i niecierpliwie czekam na testowe auto u dealera.

Przy pomyslnych wiatrach - zawita na podjezdzie zamiast modelu Y.


Osiagow kosmicznych mi nie trzeba, TM3P i tak nie dorowna wiec mysle nad podstawowa wersja, jak bedzie mialo z 300-350km zasiegu i 6s do setki z RWD - wiecej mi nie trzeba do kulania sie po miescie.

W trasy i tak bede jezdzil Tesla bo przewaga Superchargerow jest niekwestionowana.


Licze na:

- gruba, miesista kierownice

- head-up

- dobrze spasowane nadwozie, dobre materialy w srodku (oby sie ostal knob do glosnosci)

- elektryczny hak ktorego mi mocno brakuje w TM3

- Nappa/Merino w pakiecie indyvidual coby bylo troche luksusu w porownaniu do Tesli

- H/K (szkoda, ze wycofali sie po E90 z audio indyvidual)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
To i4 z linii przypomina 4GC poprzedniej generacji. Mi się nawet podoba, ale to iX? Bleeee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szkoda tylko ze i4 wyglada po prostu "staro" w dniu premiery.

Jak i3 zadebiutowalo 8 lat temu to bylo jedno wielkie "WOW"

Brzydkie jak diabli ale design byl smialy i wyprzedzal swoje czasy, karoseria z tworzyw sztucznych/wlokna weglowego.


Jak BMW pokazalo 4 lata temu swoj projekt i Vision Dynamics to zbieralem szczeke z podlogi - to auto wygladalo jak z 2030r (cos ala niesamowita bryla i8)

A wersja produkcyjna to bedzie zwykle 4-er, auto jak z 2015r :roll:


47538189222_e6413d45b4_b.jpg


59b9462138d20d21008b566a?width=1200&format=jpeg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam pierwszy raz widzę ten concept, który tutaj pokazałeś i jest MEGA, tak właśnie powinno dzisiaj wygląd elektryczne BMW. To co BMW pokazało jako I4 to sie zgadzam z Tobą, jak model 2015...Te X-y z zewnątrz to jakieś pokraki, a środku to jeden wielki żal. Dla mnie to już nie jest BMW. Taką mam na dzisiaj opinię.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.