Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Polityka BMW jest tak tragiczna, że Doug DeMuro poświęcił temu cały osobny film na komentarz aktualnej sytuacji, bardzo celnie wskazując na to, jak spadli w dół. I jak 20 lat temu BMW to było auto marzeń, a dziś takim jest Tesla. Porażki typu i3, 2AT/GT, x1/x2, ix, 4er, 5GT, 6GT to raczej powód do śmieszków z sąsiada niż do zazdrości jak kiedyś.

Przypominam tylko, że E36 kosztowało 30 lat temu naprawdę nie tak wiele mniej, a zamiast obrotomierza wsadzali zegarek.

Tesla jest super autem, dopóki nic się nie dzieje. Różnica pomiędzy BMW jest taka, że gdyby w BMW wam obcierali drzwi o karoserię to by dealer was na kolanach przepraszał i bardzo szybko naprawił błąd albo wymienił auto. A Elon wam wyślę naklejki żeby zamaskować zepsuty lakier a jak powiesz, że to jest not okay to on powie "fuck you!".

 

W dodatku BMW rzeczywiście przespało wejście elektryków na rynek, ale mamy rok 2021 i za chwilę do sprzedaży wchodzi i4.

Według mnie jeśli ktoś rozważa dziś zakup Tesli Model 3 a mu się nie spieszy i zależy mu na tym jak to jeździ i jaką ma jakość wykończenia, to warto zaczekać.

Pierwsze opinie co do odczuć z jazdy są obiecujące, a o jakość raczej nie musimy się martwić.

Opublikowano
Tesla to jest takie coś że kupujesz marzenia i kit Elona. BMW Audi Mercedes czy Volvo jak chcesz mieć solidne sprawdzone auto które się nie psuje
Opublikowano
Przypominam tylko, że E36 kosztowało 30 lat temu naprawdę nie tak wiele mniej, a zamiast obrotomierza wsadzali zegarek.

To ja przypomnę, że 30-letnie E36 nadal jeździ, nadal jest sprawne a co lepsze - teoretycznie zabytek to już, a auto jest tak genialne jakościowo, że nadal ludzie go upalają pod marketami i na rajdach. Tj auto absolutnie niezniszczalne, jeśli tylko celowo nie jest zaniedbywane przez długi czas.


Niestety nowe BMW nie wyróżniają się ani jakością, ani wytrzymałością, ani designem, ani niczym w sumie szczególnym. Także kupując BMW nie kupujesz solidnego auta, tylko udawany dźwięk silnika, udawane wloty powietrza, udawane dyfuzory i festyniarskie dodatki typu trójkolorowe fotele i zielone felgi.


Oczywiście możesz się z tym kłócić, ale upadek wartości BMW zarówno na giełdzie, jak i jako wartości marki, pomimo rosnącej sprzedaży syfu z FWD spod znaku BMW nie jest opinią, a faktem.


Hype na Teslę naturalnie jest przesadzony, ale to nie umniejsza ich osiągnięciom, co wszystko ładnie Doug wypunktował - na pewno zobaczyłeś filmik? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
..gdyby w BMW wam obcierali drzwi o karoserię to by dealer was na kolanach przepraszał i bardzo szybko naprawił błąd albo wymienił auto.
BMW Audi Mercedes czy Volvo jak chcesz mieć solidne sprawdzone auto które się nie psuje

Kolega chyba nowy na forum albo nie czyta zbytnio watkow :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ile ma kosztować i4, mniej więcej, czy BMW będzie mialo konkurencje do TM3 Perf.?


Jest jeszcze jedna mega przewaga Tesli nad innymi markami. W ustalaniu cen swoich aut nie muszą się porównywać z wersjami spalinowymi :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesla to jest takie coś że kupujesz marzenia i kit Elona. BMW Audi Mercedes czy Volvo jak chcesz mieć solidne sprawdzone auto które się nie psuje

nie szarżuj z tymi markami :mrgreen: i BMW i Mercedes a przede wszystkim Audi miał poważne wpadki, Volvo to dopiero próbuje aspirować, ale sporo im brakuje...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wtedy trzeba bedzie inwestowac w biznesy typu Nurburgring bo ludzie tak latwo kierownic nie oddadza :twisted:

Ale nie powiem ze tryb autonomiczny to samo zlo - sa takie sytuacje, ze masz po prostu ochote dojechac do domu a jestes zmeczony - wtedy 2-3h przerwy od kierowania (np na autostradzie) jest wybawieniem. Sluchasz muzyki, relaksujesz sie a do domu coraz blizej.


PS. Dzisiaj w drodze do pracy robilem kilka razy "override" ACC (gazowalem na rondzie bo zamulal wg mnie) - aktywny tempomat sie obrazil i wylaczyl i nie dal sie ponownie uruchomic do konca jazdy :shock:

Z miesiac temu mialem identyczna sytuacje z nietrzymaniem rak na kierownicy - po kilku monitach napisal na ekranie ze skoro sie nie stosuje do polecen to do konca jazdy lane assist bedzie nieaktywny :norty:

Troche zapachnialo zbyt duza kontrola softwaru nad uzytkownikiem.

 

Adam jak pierwszy raz zaufałeś jakie to uczucie, boję się oddać kierownicę kiedyś tam jak trzeba będzie, do jakich prędkości autopilot sam prowadzi czy tylko do przepisowych ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ile ma kosztować i4, mniej więcej, czy BMW będzie mialo konkurencje do TM3 Perf.?

Pytanie za milion dolarow.

Maja byc 3 wersje i4 - i435, i440 i M50 - wyglada to na kalke 1:1 wersji modelu 3 Tesli - SR+ (5,6s), LR (4,4s) i Perf. (3,3s)


Z tym ze, topowy model i4 ma miec okolo 4s do setki i zasieg pewnie z 10-15% mniejszy przy podobnej baterii.

No ale jakosc materialow w srodku bedzie prawdziwe premium a samo to + znaczek na masce powinny juz przyciagnac do salonow tlumy :cool2:


TM3 jest wyposazona standardowo we wszystko tzw "full opcja" wiec mam nadzieje, ze BMW nie bedzie robilo wiochy i cennik nie bedzie mial 30 stron tylko zastosuja podobna metode - max. kilka wersji wyposazeniowych i ewentualne dodatki dla fanow typu "M-performance" etc.


Jezeli cena bedzie wyzsza od TM3 o wiecej niz ~20-25% za max. wyposazona wersje to wg mnie sprzedaz bedzie znikoma a nie o to chodzi, to auto ma konkurowac z TM3 z zalozenia.

W PL topowa TM3 Perf. to 265k PLN wiec topowa i4 M50, max. wyposazona nie powinna kosztowac wiecej niz ~320-330k PLN.


W Norwegii i innych krajach gdzie nie ma VATu na czyste EV bedzie rzeznia bo jak wyjdzie i4 czy iX to ceny przykladowo beda wygladac tak:

- BMW i4 i440 - M50 - 55-60k $

- BMW 330e (hybryda) 60-70k $


Czytaj pies z kulawa noga nie kupi zadnej hybrydy ani zadnego wiecej ICE od BMW (nie to zeby teraz sprzedaz byla jakas fantastyczna i tak)


To samo przechodzilo Audi - odkad wprowadzili SUVa e-Tron - sprzedaz Q5, Q7 i A6 sie po prostu zalamala, u dealerow i na "otomoto" po prostu nie ma tych aut, zniknely z rynku zupelnie.

 

Adam jak pierwszy raz zaufałeś jakie to uczucie, boję się oddać kierownicę kiedyś tam jak trzeba będzie, do jakich prędkości autopilot sam prowadzi czy tylko do przepisowych ?

Max. predkosc - nie mam pojecia, na pewno przepisowa + offset czyli do 160km/h musi dzialac.

Uczucie dziwne bo auto "samo jedzie", skreca, utrzymuje odstep, zwalnia jak widzi ograniczenie predkosci i przyspiesza jak go nie ma.

Mnie najbardziej to skrecanie kierownicy dziwi, ciezko sie przyzwyczaic i zaufac jak widzisz ostry zakret przed soba, barierke i urwisko i fiord 100m nizej :norty:

Natomiast jak wracasz zmeczony w weekend wieczorem do domu i masz 2-3h jazdy przed soba to taka "autonomia" jest naprawde zbawienna.


Trzeba podkreslic ze Musk ma racje - autonomiczne auta sa BEZPIECZNIEJSZE, wypadkow i stluczek Tesle mialy doslownie garstke, mimo przejechanych milionow km, i wszystkie byly niemilosiernie naglasniane przez media.

W tym samym czasie ludzie gina w dziesiatkach tysiecy wypadkow na swiecie.


Co wazne - nie mam pelnego "autonomy" (FSD to sie nazywa w Tesli) wiec mowie tylko o ACC + w pelni dzialajacy lane assist.

W FSD jest jeszcze samoczynne wyprzedzanie na autostradach, przywolywanie auta na parkingu czy najwazniejsze - pelna zdolnosc do czytania swiatel na krzyzowkach - na czerwonym staje, na zielonym jedzie.

W USA juz testuja (w NO bedzie za kilka mies.) pokonywanie krzyzowek tzn jazde nie tylko na wprost ale w dowolnym kierunku (na podstawie trasy w nawigacji).

To juz jest wogole sci-fi.


Wizualizacja tego na ekranie robi NIEWIARYGODNE wrazenie - tutaj technologia Tesli to cala dekada przed reszta producentow i wg mnie przez to jest takze astronomiczna wycena firmy.

FSD kosztuje sporo pieniedzy (39.000 PLN) i jest powiazane z autem a nie kontem uzytkownika, sprzedasz auto - straciles 39k PLN wiec poki co dziekuje, sam pojezdze przez krzyzowki :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przyszłe Bmw będą wszystkie na full jeśli chodzi o elektronikę ale poszczególne opcje będą do wykupienia czasowego poprzez abonament, jeżeli dojdzie do walki o jakiej mówisz pewnie zrobią jakieś edycje z odblokowanymi wszystkimi dodatkami
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przyszłe Bmw będą wszystkie na full jeśli chodzi o elektronikę ale poszczególne opcje będą do wykupienia czasowego poprzez abonament, jeżeli dojdzie do walki o jakiej mówisz pewnie zrobią jakieś edycje z odblokowanymi wszystkimi dodatkami

Np. na walentynki grzane fotele gratis. :duh:

Ciekawe czy Polscy hakerzy się do tego dobiorą.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Z drugiej strony, mnogość opcji do wyboru, to jest plus BMW, bo dokładasz do swojego samochodu to co chcesz, a rzeczy niepotrzebnych nie bierzesz. Można powiedzieć, że to pewnego rodzaju personalizacja.

W BMW assisted driving nie działa z wyłączoną kontrolą trakcji, tzn. każde odpalenie tej opcji aktywuje DSC. Natomiast ja z tej funkcji jestem mega zadowolony, jeżdżę dużo po dwupasmówkach i korzystam z niej przez 90% czasu.

Czy w Tesli opcja autonomicznej jazdy opiera się tylko na kamerach czy też na radarze?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z drugiej strony, mnogość opcji do wyboru, to jest plus BMW, bo dokładasz do swojego samochodu to co chcesz, a rzeczy niepotrzebnych nie bierzesz. Można powiedzieć, że to pewnego rodzaju personalizacja.

 

Dla mnie "personalizacja" to szeroki wybor koloru nadwozia, koloru/materialu/typu siedzen/kierownicy, wybor dekorow, wybor ksztaltu/rozmiaru felg, mozliwosc obicia deski rozdzielczej skora czy wyboru obnizonego zawieszenia jezeli ktos takie preferuje. Rzeczy najczesciej estetyczne.


Opcjonalny montaz nawigacji, wzmacniacza audio, ogrzewanych czy elektrycznie sterowanych siedzen to nie personalizacja a skok na kase.

Nawet o cieciu kosztow nie mozna tu mowic bo dla producenta koszt foteli z/bez ogrzewania to roznica 50 PLN?

A przy kasie maja na Tobie 4000% marzy (personalizacja za 1940 PLN :duh: )


Nie ma na swiecie osoby, ktora powie "nie chce miec normalnego audio w aucie albo podgrzewanych siedzen czy wbudowanej nawigacji" z powodow innych niz finansowe.

(abstrachujac od aut stricte sportowych i walki o kazdy zbedny kg)


Nie wiem jak mozesz mowic, ze to plus BMW :roll:

Czy jezeli Twoj kolega bedzie mial identyczna 3-er jak Ty, ale Ty nie bedziesz mial nawigacji i wzmacniacza audio w aucie - bedziesz czul ze masz lepiej "spersonalizowane" auto?

Biedniejsze - byc moze, ale bardziej "spersonalizowane"?


Opcje dodatkowe i rabaty po 20% zaburzaja totalnie wartosc rezydualna i rynek wtorny, dla mnie to skrajna patologia obecnie.

Pozniej sa tez kwiatki, ze ludzie kupuja kilkuletnie auta po 100-200 tys PLN i marudza, ze poprzedni wlasciciel fury za 300-400k PLN przyoszczedzil na ogrzewanych siedzeniach w imie personalizacji :twisted: .

 

Czy w Tesli opcja autonomicznej jazdy opiera się tylko na kamerach czy też na radarze?

Na kamerach jedynie.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przyszłe Bmw będą wszystkie na full jeśli chodzi o elektronikę ale poszczególne opcje będą do wykupienia czasowego poprzez abonament, jeżeli dojdzie do walki o jakiej mówisz pewnie zrobią jakieś edycje z odblokowanymi wszystkimi dodatkami

Np. na walentynki grzane fotele gratis. :duh:

Ciekawe czy Polscy hakerzy się do tego dobiorą.

 

dobiorą się, tylko pytanie czy aktywacja będzie po stronie auta czy serwera...

BMW i inne marki już kierują się w stronę usług czasowych, więc to będzie kwestia czasu. Może za parę lat trzeba będzie dopłacić za możliwość samodzielnego kręcenia kierownicą? :lol:

nie wiem jak projektuje Tesla, ale budowa modułowa innych marek sugeruje że nadal bedzię lista dostępnych opcji (tym też się buduje prestiż premium), może tylko inaczej ułożona...

Opublikowano
Opcjonalny montaz nawigacji, wzmacniacza audio, ogrzewanych czy elektrycznie sterowanych siedzen to nie personalizacja a skok na kase.

Nawet o cieciu kosztow nie mozna tu mowic bo dla producenta koszt foteli z/bez ogrzewania to roznica 50 PLN?

A przy kasie maja na Tobie 4000% marzy (personalizacja za 1940 PLN :duh: )

 


Wyposażenie dodatkowe kosztuje. Wow odkrycie.

Personalizacja to między innymi możliwość zrezygnowania z elementów, których nie potrzebujesz. Dzięki temu nie płacisz za rzeczy, których nie potrzebujesz. Wow odkrycie.

Kiedyś taka linia WOW Air latała do USA za mniej i dopłacałeś za bagaż nadany. To też był skok na kasę?


A o koszcie zamontowania ogrzewania foteli nie będę się wypowiadał. Nie prowadziłeś nigdy firmy, co?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Opcjonalny montaz nawigacji, wzmacniacza audio, ogrzewanych czy elektrycznie sterowanych siedzen to nie personalizacja a skok na kase.

Nawet o cieciu kosztow nie mozna tu mowic bo dla producenta koszt foteli z/bez ogrzewania to roznica 50 PLN?

A przy kasie maja na Tobie 4000% marzy (personalizacja za 1940 PLN :duh: )

 


Wyposażenie dodatkowe kosztuje. Wow odkrycie.

Personalizacja to między innymi możliwość zrezygnowania z elementów, których nie potrzebujesz. Dzięki temu nie płacisz za rzeczy, których nie potrzebujesz. Wow odkrycie.

Kiedyś taka linia WOW Air latała do USA za mniej i dopłacałeś za bagaż nadany. To też był skok na kasę?


A o koszcie zamontowania ogrzewania foteli nie będę się wypowiadał. Nie prowadziłeś nigdy firmy, co?

Dokładnie, gdybym mieszkał w SanDiego albo na Sycylii to nie potrzebowałbym ogrzewanych foteli albo ogrzewanej kierownicy. Ale mieszkam w Pl i potrzebuję, więc zamówiłem. Często jeżdżę po nocy w trasie więc wziąłem lasery. Gdyby 95% mojej jazdy odbywało się po mieście to bym nie brał. Pewnie można tak wymieniać z większością elementów. Mnogość opcji i możliwość wyboru to akurat duży plus BMW. A że to często kosztuje niewspółmiernie duże pieniądze to inna kwestia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://ev-database.org/car/1252/BMW-i4


Dane techniczne w porównaniu do Tesli porażka. Najwyższa wersja 4.0 s do 100 km/h, zasięg 450 km, napęd na tył !!! i V max 200 km/h. Cena 65.000 Euro .No jak to prawda to dla mnie totalna porażka. BMW E39, które miałem z 1998 roku !!!! jeździło bez problemu 220 km/h i nawet nikt z pasażerów nie zwracał na to uwagi.

Opublikowano
https://ev-database.org/car/1252/BMW-i4


Dane techniczne w porównaniu do Tesli porażka. Najwyższa wersja 4.0 s do 100 km/h, zasięg 450 km, napęd na tył !!! i V max 200 km/h. Cena 65.000 Euro .No jak to prawda to dla mnie totalna porażka. BMW E39, które miałem z 1998 roku !!!! jeździło bez problemu 220 km/h i nawet nikt z pasażerów nie zwracał na to uwagi.

 

Przecież tego samochodu jeszcze nie ma, przy każdej wartości masz gwiazdkę, a na dole podpis:


*Instytut danych z dupy :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No wiem, ale póki co źle to wygląda. Obawiam się, że BMW będzie miało gorsze parametry od Tesli i sporo wyższą cenę, wg mnie o 100 tys zł min. przy porównywalnym wyposażeniu. Auto mocowo i przyspieszeniowo porównywalne z M3 nie może być od niego znacznie tańsze, 350 tys. nie wyjęte.


trochę nowych wiadomości już z jazd próbnych


https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/bmw-i4-pogromca-tesli-z-monachium-pierwsza-jazda-prototypem/vlqj079

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Bmw już dawno zauważyło że źle to wygląda i będzie dobrze, będzie tez 4x4 także spokojnie tam głupi ludzie nie pracują Edytowane przez gorik79
Opublikowano
Bmw się już dawno zauważyło że źle to wygląda i będzie dobrze, będzie tez 4x4 także spokojnie tam głupi ludzie nie pracują

Acha. I ci sami mądrzy ludzie uznali, że przednionapędowy minivan wpisuje się w filozofię marki :lol: :lol: :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.