Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo? bo świadomy jestem technologii, jej problemów i braków? a ty dalej będziesz żył w błogiej nieświadomości zadowolony że sprzedawca się z tobą we wszystkim zgodził, byle wcisnąć ci każdy kit...

Może i pójdę, jak w końcu ten twój wyśniony EV w końcu zacznie być ekologiczny...

 

Kolego, nie placa mi za promowanie EV wbrew temu co mozesz sobie myslec, wybralem taka technologie bo MI osobiscie pasuje - jest szybciej, taniej, czysciej, prosciej.

Pamietaj, ze w Norwegii "klimat" motoryzacyjny jest zgola odmienny od tego w PL, pisze o tym w pierwszym poscie w tym watku.

Sprzedawca nie musial mi niczego wciskac, auto kupilem kilkoma kliknieciami online po tym jak docenilem jego zalety w porownaniu do ICE :norty:


EV jest ekologiczniejsze od ICE i to bezsporny fakt. Spalinowcami jezdzimy od 100 lat, materialow do analiz jest sporo. "Dieselgate" VW tylko przyspieszyl akceleracje EV.

Jak postoisz w korku pol godziny, ze swoimi malymi dziecmi w aucie, w upalny dzien, za jakims gagatkiem w TDI ktory ma wyciety DPF i jedzie na oleju na frytki to zrozumiesz.

Ja mialem w Gdansku takie sytuacje kilka razy w miesiacu - musialem trzymac 50m odstepu od poprzedzajacego auta bo inaczej moj rak dostalby raka.


Co do zakupu EV w PL - nastanie za kilka lat taki "klimat", ze pojdziesz do dealera sam z siebie, dojrzejesz do tej decyzji.

To bedzie wtedy jak oplaty za ICE zrobia sie nieprzyjemnie wysokie, nagle sie okaze ze ze swoim TDI nie wpuszcza Cie do centrum, gdy sasiedzi dookola pokupuja EV i beda patrzec na Ciebie jak na smierdziucha zatruwajacego ich dzialki/domy, gdy ubezpieczyciel Ci powie ze skoro kopcisz innym to bedziesz placic 2x wiecej od EV etc etc.

W Norwegii taki "klimat" nastal szybciej po prostu.


I wtedy filozoficzne dywagacje odnosnie ekologii etc odlozysz na drugi plan i po prostu pojdziesz do salonu po EV.

 

to będzie smutny dzień , bo będzie przypominał dnia kupowania drogiej lodówki razem ze sprawnym smartfonem , no i pytanie : jak długo można być zafascynowanym i podekscytowanym nową ekologiczną lodówką i nie zawieszającym się smartfonem ? :wink:

 

Wiesz, gdyby Slawomir w swoim V12 cos takiego napisal to jeszcze mozna by bylo podyskutowac o tym co sie traci ze swiata ICE.

Ale doladowane R4 z dzwiekiem "brum brum" z glosnikow? :norty:

Przejedz sie taka lodowka majaca 3-4s do setki a pierwszy bedziesz tu przepraszal na forum :twisted:

.

Opublikowano
szkoda że cała Europa straciła te 5 - 10 lat inwestując w bezsensowną i nieekologiczną obecnie technologie aut czysto elektrycznych...

Radze zacisnac posladki i zbierac juz na EV bo za kilka lat karnie ze spuszczona glowa pojdziesz po swojego elektryka do dealera :twisted:

Nawrzucasz mu jak bezsensowna i nieekologiczna ta technologia jest to moze poprawi Ci sie troche humor ^^

Ciekawe skąd tyle litu wezmą :8)

Opublikowano

Ciekawe skąd tyle litu wezmą :8)

Według badaczy z fińskiego uniwersytetu technologicznego, którzy wymodelowali 4 różne scenariusze podaży oraz 8 scenariuszy popytu na lit, nawet w najbardziej pesymistycznym układzie nie mamy się czego obawiać do 2040 roku (tutaj przyjmujemy, że ludzkość nie odnajdzie już ani jednego nowego źródła litu na planecie), a w lepszym spokojnie mogą spać nawet nasze wnuki. Do tego czasu dawno lit w bateriach zastąpimy jakąś alternatywą.

 

Supply and demand would stay balanced for the next decade in all scenarios, the LUT-Augsburg group found, and supply would even exceed demand up to mid century but from that point on, shortages will kick in.


The scenario which assumes 73 Mt of lithium supply left, best policies (recycling, V2G, second-life) implemented and around 3 billion EVs on the road sees lithium fully depleted a few years beyond 2100. If the same policies and number of cars were matched with just 26 Mt of lithium, but recycling efforts would only grow slowly, battery manufacturers will close shops even before 2040.

Source: https://www.pv-magazine.com/2020/09/15/how-long-will-the-lithium-supply-last/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
znow bierze przyklad od niemcow? :duh:

ja o tym mowie od 5 lat...

Nasz plan musi być kompatybilny z planami UE, a ten jest zależny od niemieckiego.

:D a ja słyszałem w TVP że to cała Europa się z nami liczy i nas naśladuje...


szkoda że cała Europa straciła te 5 - 10 lat inwestując w bezsensowną i nieekologiczną obecnie technologie aut czysto elektrycznych...


Generalnie jest tak, że ludzie każdy zasób na naszej planecie wykorzystują do końca albo do granic opłacalności. Tak samo będzie z elektrykami na baterie. Opłacalność zakończy się w momencie wyczerpania surowców albo wejdzie technologia lepsza i w perspektywie korzystniejszego dla gospodarek. W Europie jest chyba około 160 mln samochodów. Trzeba je wszystkie zastąpić elektrykami. Takiego ruchu w biznesie oczekują wszyscy. A potem 160 mln elektryków znowu będą musiały być zastąpione. I moim zdaniem będzie to H.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiesz, gdyby Slawomir w swoim V12 cos takiego napisał to jeszcze można by było podyskutować o tym co sie traci ze swiata ICE.

Ale doładowane R4 :

ja nie porównuję mojego R4 do Tesli , zresztą jak ? , jak jeszcze Teslą nie jeździłem i żadną inną lodówką na kołach

moje słowa są z obserwacji reakcji i zdania tych którzy wsiadają do różnych aut, maja porównania i nie boją się mówić własnego zdania na ich temat

proszę bardzo :

04:30


auto jest jak bardzo szybka lodówka

czemu nie mówił rakieta , starzała , nabój do kałasznikowa ... bo nim nie jest .. tylko przypominał gościowi lodówkę :shock: , czegoś takiego jeszcze nie usłyszałem od kogoś kto opisuje swoje doznania z danego auta - nie taniego - nie brzmiało to dobrze . mój wniosek z tego testu : to auto musi być cholernie nudne pomimo 0,8 sek do setki :nienie:

04:10


to auto jest głupio ciche .

mój wniosek : szukam coś innego w tej cenie :wink:

Opublikowano

moje słowa są z obserwacji reakcji i zdania tych którzy wsiadają do różnych aut, maja porównania i nie boją się mówić własnego zdania na ich temat

proszę bardzo :

04:30


auto jest jak bardzo szybka lodówka

czemu nie mówił rakieta , starzała , nabój do kałasznikowa ... bo nim nie jest .. tylko przypominał gościowi lodówkę :shock: , czegoś takiego jeszcze nie usłyszałem od kogoś kto opisuje swoje doznania z danego auta - nie taniego - nie brzmiało to dobrze . mój wniosek z tego testu : to auto musi być cholernie nudne pomimo 0,8 sek do setki :nienie:

04:10


to auto jest głupio ciche .

mój wniosek : szukam coś innego w tej cenie :wink:

 

Chris nie powiedział, że auto "jest jak bardzo szybka lodówka", tylko że "wygląda jak bardzo szybka lodówka" - a to duża różnica ;)

Generalnie dobrze idzie Ci wyciąganie zdań z kontekstu, bo zarówno Chris jak i Jeremy byli zachwyceni obiema Teslami.

Opublikowano

Lub dzisiejsi wlasciciele elektryków z realnym zasięgiem maks 350km i czasem ładowania 3h, będą szli po nowsza technologie np wodorowa, lub z bateriami wymiennymi/ładowanym i w 15min lub zupełnie coś innego, a ich elektryki będą nie do sprzedania:)

 

szkoda że cała Europa straciła te 5 - 10 lat inwestując w bezsensowną i nieekologiczną obecnie technologie aut czysto elektrycznych...

Radze zacisnac posladki i zbierac juz na EV bo za kilka lat karnie ze spuszczona glowa pojdziesz po swojego elektryka do dealera :twisted:

Nawrzucasz mu jak bezsensowna i nieekologiczna ta technologia jest to moze poprawi Ci sie troche humor ^^

Opublikowano

Ciekawe skąd tyle litu wezmą :8)

Według badaczy z fińskiego uniwersytetu technologicznego, którzy wymodelowali 4 różne scenariusze podaży oraz 8 scenariuszy popytu na lit, nawet w najbardziej pesymistycznym układzie nie mamy się czego obawiać do 2040 roku (tutaj przyjmujemy, że ludzkość nie odnajdzie już ani jednego nowego źródła litu na planecie), a w lepszym spokojnie mogą spać nawet nasze wnuki. Do tego czasu dawno lit w bateriach zastąpimy jakąś alternatywą.

 

Supply and demand would stay balanced for the next decade in all scenarios, the LUT-Augsburg group found, and supply would even exceed demand up to mid century but from that point on, shortages will kick in.


The scenario which assumes 73 Mt of lithium supply left, best policies (recycling, V2G, second-life) implemented and around 3 billion EVs on the road sees lithium fully depleted a few years beyond 2100. If the same policies and number of cars were matched with just 26 Mt of lithium, but recycling efforts would only grow slowly, battery manufacturers will close shops even before 2040.

Source: https://www.pv-magazine.com/2020/09/15/how-long-will-the-lithium-supply-last/

W wolnym czasie przeczytam, dzięki. Z tego co wiem ilość litu była ostatnimi czasy największym ograniczeniem. Poza tym realnie nikt nie będzie inwestować w technologie, które nawet w 2050 przestaną mieć sens.

Lub dzisiejsi wlasciciele elektryków z realnym zasięgiem maks 350km i czasem ładowania 3h, będą szli po nowsza technologie np wodorowa, lub z bateriami wymiennymi/ładowanym i w 15min lub zupełnie coś innego, a ich elektryki będą nie do sprzedania:)

 

szkoda że cała Europa straciła te 5 - 10 lat inwestując w bezsensowną i nieekologiczną obecnie technologie aut czysto elektrycznych...

Radze zacisnac posladki i zbierac juz na EV bo za kilka lat karnie ze spuszczona glowa pojdziesz po swojego elektryka do dealera :twisted:

Nawrzucasz mu jak bezsensowna i nieekologiczna ta technologia jest to moze poprawi Ci sie troche humor ^^

Gdyby akumulatory były szybkowymienne i ustandaryzowane to miałoby to sens. Elon chciał coś takiego zrobić, jak widać napotkał na duże problemy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeceniacie Panowie idee szybko wymiennych akumulatorow.

Na oko 80-90% ludzi na swiecie kula sie wokol komina, robi max po 50-100km dziennie.

Takie ilosci energii mozna uzupelnic w kilka h ladujac sie z najwolniejszego domowego gniazda elektrycznego w domu jak spicie.

Z DC uzupelnia sie to w 5-10 min.


A te dlugie trasy ktore sie robi raz na tydzien czy dwa - przy rozwinietej infrastrukturze ladowarek DC - poswiecenie 20-25 min na naladowanie 300km zasiegu nie jest jakims wielkim poswieceniem.


Idea magazynow wymiennych akumulatorow dla wielu roznych producentow jest jakims koszmarem, kto by w to inwestowal, kto wymienial - mowimy o setkach i setkach miliardow $.

Postawienie co 50-100km ladowarek DC jest nieskonczenie tansze i efektywniejsze.


Musk wlasnie otworzyl nowa fabryke w Szangchaju ladowarek SC 250kW - fabryka jest w stanie produkowac 10.000 ladowarek rocznie (Tesla do tej pory zainstalowala 20.000 ladowarek na calym swiecie). Czyli fabryka w ciagu jednego roku zwiekszy ilosc superchargerow o 50% przy max produkcji. To jest niesamowity progress :shock:

https://electrek.co/2021/02/03/tesla-opens-supercharger-factory/


I pytanie na koniec dla czytaczy watku - ocencie obiektywnie ile czasu w ciagu doby wasze auto stoi zaparkowane, a ile czasu sie przemieszcza.

Moje auta w ciagu doby przemieszczaja sie srednio moze w porywach max. 60 min.

To znaczy, ze przez 23h na dobe stoja bezczynnie zaparkowane i maja mozliwosc ladowania sie - zakladajac, ze mamy ladowarki w domu i w pracy (tak jest w moim przypadku).

.

Opublikowano

Ja bym zaczął od sprawdzenia ile na otomoto aut do 5 lat ma przebiegi na poziomie "kulam się dookoła domu" a ile ma 150 tysięcy kilometrów i więcej :8)

https://www.pse.pl/dane-systemowe

Poza tym dochodzi kwestia pobierania energii elektrycznej, póki co nie wygląda to najlepiej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

PS. Tesla w ramach dywersyfikacji kupila wlasnie Bitcoinow za 1,5 miliarda $ :norty: :norty:

https://electrek.co/2021/02/08/tesla-tsla-buys-1-5b-in-bitcoin-pushing-the-crypto-to-all-time-high-plans-to-accept-as-payment/


Musk dodal, ze w najblizszej przyszlosci bedzie mozna za Bitcoiny kupowac ich produkty.

Kurs BC oczywiscie wystrzelil na ATH 44.000$.

(a jeszcze 2 czy 3 lata temu sprzedalem wszystko co mialem za 4000$ ^^)


Brave New World :twisted: :twisted:


EpqzmVYXYAEQigT?format=jpg&name=900x900

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam podziwiam Cię, ze chce Ci się odpowiadać na posty przeciwników elektryków, którzy tylko szukają zaczepki, a nie rzetelnej dyskusji o faktach. Wiem, że o tym już wiele razy pisałeś, ale gdzieś to się gubi. Przydał by się taki wątek jak wady i zalety elektryków na bazie Tesli, bo takie popierdółki co maja 8 s do setki i mogą jechać max 160 km/h to na tym forum nikogo potencjalnie nie zainteresują.
Opublikowano
Adam podziwiam Cię, ze chce Ci się odpowiadać na posty przeciwników elektryków, którzy tylko szukają zaczepki, a nie rzetelnej dyskusji o faktach.

xD

Może nie jeździłeś, ale jesteś wielkim fanem :8)

Co prawda Polska jest w czarnej rzyci jeśli chodzi o infrastrukturę energetyczną, ale co tam. Polecam link, który wkleiłem powyżej.

Opublikowano

Idea wymiennych baterii nie jest zobowiązująca. Cała reszta powinna pozostawić ślad w wyobraźni. Dziś slot A, jutro slot B. Technologia kilkugodzinnego ładowania baterii jest tylko nowinka, a nie czymś zachęcającym. O ile elektryki mają zasosowanie głównie do kręcenia się blisko i do miasta, tak wlasnie w miastach ludzie mieszkają w blokach, a tam w garażach nie ma i nie będzie możliwości ładowania. Czemu? Każdy może sam sobie odpowiedzieć. Domek pod miastem z instalacją folovoltaiczna wszystko zmienia w drugim aucie. I najważniejsze: porównywanie życia w Norwegii do życia w Polsce jest co najmniej nie na miejscu. Czy to w temacie infrastruktury EV, czy aspektów ekonomicznych, społecznych.

 

Przeceniacie Panowie idee szybko wymiennych akumulatorow.

Na oko 80-90% ludzi na swiecie kula sie wokol komina, robi max po 50-100km dziennie.

Takie ilosci energii mozna uzupelnic w kilka h ladujac sie z najwolniejszego domowego gniazda elektrycznego w domu jak spicie.

Z DC uzupelnia sie to w 5-10 min.


A te dlugie trasy ktore sie robi raz na tydzien czy dwa - przy rozwinietej infrastrukturze ladowarek DC - poswiecenie 20-25 min na naladowanie 300km zasiegu nie jest jakims wielkim poswieceniem.


Idea magazynow wymiennych akumulatorow dla wielu roznych producentow jest jakims koszmarem, kto by w to inwestowal, kto wymienial - mowimy o setkach i setkach miliardow $.

Postawienie co 50-100km ladowarek DC jest nieskonczenie tansze i efektywniejsze.


Musk wlasnie otworzyl nowa fabryke w Szangchaju ladowarek SC 250kW - fabryka jest w stanie produkowac 10.000 ladowarek rocznie (Tesla do tej pory zainstalowala 20.000 ladowarek na calym swiecie). Czyli fabryka w ciagu jednego roku zwiekszy ilosc superchargerow o 50% przy max produkcji. To jest niesamowity progress :shock:

https://electrek.co/2021/02/03/tesla-opens-supercharger-factory/


I pytanie na koniec dla czytaczy watku - ocencie obiektywnie ile czasu w ciagu doby wasze auto stoi zaparkowane, a ile czasu sie przemieszcza.

Moje auta w ciagu doby przemieszczaja sie srednio moze w porywach max. 60 min.

To znaczy, ze przez 23h na dobe stoja bezczynnie zaparkowane i maja mozliwosc ladowania sie - zakladajac, ze mamy ladowarki w domu i w pracy (tak jest w moim przypadku).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam podziwiam Cię, ze chce Ci się odpowiadać na posty przeciwników elektryków, którzy tylko szukają zaczepki, a nie rzetelnej dyskusji o faktach. Wiem, że o tym już wiele razy pisałeś, ale gdzieś to się gubi.

Wiem, watek sie troche rozrosl bo i tematow EV z miesiaca na miesiac coraz wiecej. Sama Tesla dostarcza sporo contentu :norty:

Obecnie kazda firma motoryzacyjna ma juz w ofercie, badz zaplanowane na najblizsze miesiace, kilka modeli EV, to bedzie teraz tylko wykladniczo roslo.

Co do zaczepek - nie przeszkadzaja mi, licze, ze po takich dyskusjach jak ktos z ciekawosci przejedzie sie EV i zainteresuje tym tematem - to moj maly sukces.

Uczciwie wierze, ze sporo osob po przejechaniu sie jakas Tesla czy innym szybkim, porzadnym EV - zmieni zdanie i troche mnie wesprze w tym watku :lol:

Elektryki sa po prostu fajne, wiekszosc osob, ktore sprobuje jazdy - bedzie pozytywnie zaskoczona.

 

Przydał by się taki wątek jak wady i zalety elektryków na bazie Tesli, bo takie popierdółki co maja 8 s do setki i mogą jechać max 160 km/h to na tym forum nikogo potencjalnie nie zainteresują.

 

W punkt kolego :cool2: :cool2:

Mnie takie auta tez malo co interesuja (jestesmy w koncu na forum BMW) i prawie wogole o takich tu nie wspominam, czasem sie przejade jakas padaka (pokroju VW ID3) i cos napisze ale to jakies epizody tylko.


Tak jak zauwazyles w temacie watku jest glownie Tesla bo poki co to jedyne auto ktore jest godnym "przeciwnikiem" 3-er.

O zadnych VW i innych Mazdach czy Kiach nie pisze bo te auto nie maja nic wspolnego z cechami, ktore lubia kierowcy BMW - przyspieszenie, predkosc max, prowadzenie, pozycja za kierownica, dopracowany soft - to wszystko lezy i kwiczy, dla mnie poki co jest TM3 i dluugo dluugo nic. Licze, ze pod koniec roku dojdzie do tego BMW i4 na ktorego tez niecierpliwie czekam.

Taycana nie licze, to juz segment E, dla mnie za duza krowa a takze nie moje progi finansowe, nawet nie testowalem bo glupio by mi bylo u dealera brac na jazde testowa wiedzac ze i tak nie kupie.


Co do zalet/wad TM3 - postaram sie zrobic jakies male podsumowanie ale wolabym to zrobic latem jak bede mial szanse wybrac sie w dobra pogode do PL i ogolnie pojezdzic po Europie, potestowac auto w roznych warunkach bo poki co to jest sroga zima i srogi covid.


Z kronikarskiego obowiazku - w piatek zadzwonil dealer i powiedzial ze robia akcje przywolawcza na klimatyzacje/pompe ciepla.

Podobno partia wadliwych czujnikow temperatury/cisnienia w obiegu AC.

W kabinie przestalo leciec cieple powietrze.

Nie zauwazylem nawet bo jezdze krotkie odcinki i zawsze przed jazda wlaczam webasto wiec bylo cieplo.

Na szklanym dachu zauwazylem tylko ze zbiera sie szron czy wrecz lod - zamarzala wilgoc z powietrza (-10 czy -15C na dworze).

W BMW F10 szyberdach tez oszroniony od srodka wiec nie robilem z tego wielkiej afery :norty:


W piatek telefon, dzisiaj o 10.00 rano oddalem auto do dealera (10 min od domu), o 14.00 naprawione i odebrane.

Obsluga wg mnie na 5, zero problemow i blyskawiczna naprawa. I aktywne podejscie do klienta a nie walenie w &^% jak to czesto robilo BMW.

Wiec jakies tam mity n/t lipnego serwisu Tesli obalone.


Natomiast gdyby najblizszy serwis byl 300km dalej jak w PL - to mialbym spory problem i caly dzien z glowy, warto o tym pamietac.

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Właśnie sobie wyobraziłem jak jadę 300 km do Warszawy bez ogrzewania na serwis :lol:

Mimo wszystko jestem fanem TM3 i EV i mam nadzieje że kiedyś uda się przejechać :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
szkoda że cała Europa straciła te 5 - 10 lat inwestując w bezsensowną i nieekologiczną obecnie technologie aut czysto elektrycznych...

Radze zacisnac posladki i zbierac juz na EV bo za kilka lat karnie ze spuszczona glowa pojdziesz po swojego elektryka do dealera :twisted:

Nawrzucasz mu jak bezsensowna i nieekologiczna ta technologia jest to moze poprawi Ci sie troche humor ^^

Ciekawe skąd tyle litu wezmą :8)

 

taka ciekawostka - UE szacuje by przeprowadzić elektryfikację aut potrzeba zwiększenia produkcji baterii 19 krotnie! nie o 19% tylko o 1900%!!

no ale przecież to żaden problem dla niektórych, Li, Co, Cu leżą na ulicy... :mad2: :duh:

Opublikowano

czemu nie mówił rakieta , starzała , nabój do kałasznikowa ... bo nim nie jest ..

 

Okej, nie nazwał samochodu nabojem do kałasznikowa... Ale w tym właśnie filmiku nazwał Teslę kałasznikowem przebranym za nóż do masła ;p


Wydaje się, że nie zrozumiałeś filmiku.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
taka ciekawostka - UE szacuje by przeprowadzić elektryfikację aut potrzeba zwiększenia produkcji baterii 19 krotnie! nie o 19% tylko o 1900%!!

no ale przecież to żaden problem dla niektórych, Li, Co, Cu leżą na ulicy... :mad2: :duh:

 

Ale wiesz, ze elektryfikacja aut to nie jest proces, ktory sie skonczy do konca tygodnia, miesiaca czy 2021 roku?

Zanim ostatnie auta spalinowe znikna z drog to minie jeszcze spokojnie z 20-30 lat.

Wiekszosc krajow zapowiada, ze zakaze sprzedazy nowych aut spalinowych do konca 2025-2035r, do tego dodaj z 15 lat uzytkowania i wyjdzie Ci 2040-2050r.


To jest kolejne 20-30 lat na dopracowanie obecnej technologii, na wszelkie modyfikacje i udoskonalenia, na budowe nowych fabryk, ladowarek DC etc etc


Mamy tez recycling, czy myslisz, ze po 15 latach wraki ze 100kWh bateriami beda sie walaly po wysypiskach smieci?

Jeszcze niejeden nowy biznes powstanie zwiazany z wtornym zyciem akumulatorow z EV.


Elektryfikacja aut przebiega jak kazda inna rewolucja technologiczna - zapoczatkowaly ja kraje zamozne, teraz trafia powoli do tych mniej zamoznych a na koncu trafi do krajow najbiedniejszych, ktore do tego czasu beda skupywac niechciane i wypychane z rynku ICE.


Cos ala plazmy/LCD - 20 lat temu 40" plazma potrafila kosztowac 40.000 PLN, kupowali to tylko krezusi w zachodnich krajach, pozniej stopniowo tanialy i sie upowszechnialy, kupowali przecietni ludzie a na koncu nawet najwieksza biedote jest stac na LCD 40" za 500-700 PLN, nikt raczej telewizorow kineskopowych nie trzyma obecnie.

 

Okej, nie nazwał samochodu nabojem do kałasznikowa... Ale w tym właśnie filmiku nazwał Teslę kałasznikowem przebranym za nóż do masła ;p

To jest wlasnie fajne w Tesli, jest zupelnym przeciwienstwem "show no go" ktore zrobilo sie tak modne w niemieckim premium w ostatniej dekadzie.

Ja zawsze wolalem skromniejszy i mniej rzucajacy sie w oczy wyglad a za to lepsze osiagi niz ospojlerowane i oklejone znaczkami "M" 320d.

Fajnie nacieszyc oczy sportowym pakietem ale na koniec dnia to auto ma JEZDZIC a nie jedynie wygladac, w BMW "sheer driving pleasure" nie znaczy obecnie to samo co jeszcze 10 lat temu (RWD-->X-drive czy wrecz FWD, R6-->R4, R4-->R3, przekladnia hydrauliczna-->elektromechaniczna etc etc).

 

to auto jest głupio ciche .

mój wniosek : szukam coś innego w tej cenie :wink:

 

W jez. angielskim zwrot "stupidly quiet" ma znaczenie pozytywne, w sensie "szalenie ciche" :twisted:

.

Opublikowano
to auto jest głupio ciche

 

W mózgach nam się zakodowało od dzieciństwa że ryk samochodu to synonim osiągów i wspaniałości. Okazuje się jednak, że w V12 też może być cicho, i ryczy dopiero wtedy, gdy już ważniejsze jest skupienie na jeździe.


Oczywiście można dodać se do Tesli akcesorium aftermarketowe by wydawała (na zewnątrz) dźwięk V8. Coś znane kierowcom niektórych spalinowych pojazdów, ino w kabinie.

Imho jest dźwięk nie jest tak potrzebny jak przyjemność z jazdy.

Radość z jazdy
Opublikowano

To jest wlasnie fajne w Tesli, jest zupelnym przeciwienstwem "show no go" ktore zrobilo sie tak modne w niemieckim premium w ostatniej dekadzie.

Dlatego najtańsza trójka po czipie ma osiągi m3 z generacji e36 :8)

 

Mamy tez recycling, czy myslisz, ze po 15 latach wraki ze 100kWh bateriami beda sie walaly po wysypiskach smieci?

Jeszcze niejeden nowy biznes powstanie zwiazany z wtornym zyciem akumulatorow z EV.

Nie no stanie się to samo co z innymi odpadami, których recykling jest bardzo drogi- zostaną spalone w kraju 3. świata. Ciekawe czy tylko po tylu latach Polska nadal będzie takim krajem. Ewentualnie zostanie to składowane w miejscach, w których nikomu nie będzie przeszkadzać- przykład recykling elementów z włókna szklanego.

Polecam zaznajomić się z tematem recyklingu plastiku, który w przeważającej większości opiera się na spalaniu i nie mówimy tutaj o krajach pokroju naszej pięknej ojczyzny, ale np. Japonii.

Temat elektromobilności w Polsce nie ma żadnego sensu, większość ludzi mieszka w miastach, która to kolejna większość żyje w blokach z PRL, jak chcesz załatwić kwestię ładowania samochodów? Nawet jeśli kupisz mieszkanie w nowym budynku to wiem z własnego doświadczenia i moich przyjaciół, że albo dostaniesz po wielkich przepychankach i dużej opłacie gniazdko 230V (wiadomo, że z licznikiem, ale to jest akurat na plus) albo w ogóle nie dostaniesz niczego i wspólnota nie wyrazi zgody. Albo rzucą taką opłatą przyłączeniową- kilkadziesiąt tysięcy złotych- że zapomnisz o sprawie.

I to nie jest tak, że ja nie lubię elektryków, tylko benzyna i jej smród :lol: Po prostu w naszej szarej rzeczywistości nie jest możliwe, aby chociaż widoczny odsetek aut to były auta elektryczne, chociaż to naprawdę dobre pojazdy i miło wspominam każdą jazdę nimi.

Nad czym mocno ubolewam to rezygnacja Innogy z rynku carsharingu aut elektrycznych, jak widać nie jest to jakiś lukratywny biznes.

to auto jest głupio ciche

 

W mózgach nam się zakodowało od dzieciństwa że ryk samochodu to synonim osiągów i wspaniałości. Okazuje się jednak, że w V12 też może być cicho, i ryczy dopiero wtedy, gdy już ważniejsze jest skupienie na jeździe.


Oczywiście można dodać se do Tesli akcesorium aftermarketowe by wydawała (na zewnątrz) dźwięk V8. Coś znane kierowcom niektórych spalinowych pojazdów, ino w kabinie.

Imho jest dźwięk nie jest tak potrzebny jak przyjemność z jazdy.

W sumie 318i brzmi trochę jak elektryk :twisted:

Opublikowano
albo dostaniesz po wielkich przepychankach i dużej opłacie gniazdko 230V (wiadomo, że z licznikiem, ale to jest akurat na plus) albo w ogóle nie dostaniesz niczego i wspólnota nie wyrazi zgody. Albo rzucą taką opłatą przyłączeniową- kilkadziesiąt tysięcy złotych- że zapomnisz o sprawie.

 

UE się wzięła i uniemożliwi na przykład remont poważny garażu i parkingu bez stworzenia warunków na dostarczenie kabli, nasz rząd też zamierza mocno ułatwić formalnie temat elektromobilności we wspólnotach, już wprowadza dofinansowanie na gniazdka dla firm i wspólnot. Oczywyście to się nie zadzieje z dnia na dzień, ale to już się dzieje i wyda plony.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już chyba najnowsza nowelizacja prawa budowlanego przewiduje konieczność montażu w budynkach wielolokalowych pewnej ilości ładowarek do EV.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dlatego najtańsza trójka po czipie ma osiągi m3 z generacji e36 :8)

 

1. Porownujesz auto ktore mialo premiere 30 lat temu do tuningowanego auta z 2021r? :norty:

I na tej podstawie wysuwasz wniosek ze "to nadal "sheer driving pleasure" :>

Moj telefon ma duzo wieksza moc obliczeniowa niz komputery sprzed 30 lat, nie wiem czy to wielki powod do dumy.

 

Polecam zaznajomić się z tematem recyklingu plastiku, który w przeważającej większości..

Mowilismy o bateriach czy plastiku bo sie pogubilem?

 

większość żyje w blokach z PRL,

Pomijajac juz, ze to nieprawda - to Ci ludzie nie sa najczesciej targetem na zadne nowe auta, nie mowiac o EV.

Oni beda sie elektryfikowac ostatni, za 15-20 lat.

 

że albo dostaniesz po wielkich przepychankach i dużej opłacie gniazdko 230V (wiadomo, że z licznikiem, ale to jest akurat na plus)

Nic wiecej Ci do ladowania EV nie trzeba

 

albo w ogóle nie dostaniesz niczego i wspólnota nie wyrazi zgody.

Gdy przyjdzie czas to wspolnota przyjdzie do Ciebie z prosba o mozliwosc zainstalowania gniazd w hali.

Mieszkania w wiekszych miastach w NO obecnie, bez gniazda elektrycznego dla EV, sa niesprzedawalne ani niewynajmowalne, chyba ze za pol ceny rynkowej.

Cos ala chcialbys wynajac/sprzedac mieszkanie w ktorym nie ma ubikacji.

Musisz tylko spojrzec tyci dalej niz to co widzisz teraz dookola Ciebie.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie nie będziemy tu wymądrzać językowo , mamy kolegę @Hamera który najlepiej nam by wytłumaczył co Brytyjczyk miał na myśli

hallo , ziemia do @Hamera .. :D

co do kolegów którzy uznają silniki spalinowe za passe , uważam że silnik spalinowy ma duszę - tak samo jak zegarek klasyczny renomowanej marki- , bateria tego nie ma , i nie będzie miała- tak samo jak smartwatch- , dla tych którzy zapominają na jaki forum są , to proszę bardzo , dla przypomnienia :clap: :

IMG-20210209-154713170.jpg

title banner png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.