Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Bardzo dobre rozwiązanie z filtrem o cenie nie wspominając :?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to powiedz aktualną prędkość widzisz tylko na środkowym monitorze ?, jeśli tak jest to męczące dla Ciebie ? , pytam bo ergonomia w Bmw jest dla mnie wzorem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I co z wycieraczkami? Nadal są uruchamiane z monitora a nie z manetki przy kierownicy? Napisz też jak ogrzewanie wpływa na zasięg.


Wszystkiego najlepszego na święta dla wszystkich.

Opublikowano
widzisz to nie hipotezy tylko fakty. Niestety niektórzy nie są w stanie albo nie chcą je przyjąć do wiadomości... nie mój problem.

No ale jeśli ktoś dyskutuje z faktami, to o czym my mówimy?

Ja nie wiem na o czym Ty już bredzisz, więc chyba odpuszczę jednak ;)

 

filtr kabinowy do G20 OEM - 440 PLN

filtr kabinowy do TM3 OEM - 135 PLN (za 2 sztuki) :duh:

Ale w BMW trzeba jeszcze robociznę doliczyć chyba, nie? :D Ja w sumie nigdy sam nie wymieniłem, bo to zawsze przy serwisie olejowym robią :P

 

Maja pozytywnego swira na punkcie bezpieczenstwa i redukowania wypadkow na drogach.

Ja nie wiem czy taka ingerencja w wolność człowieka jest "pozytywna". Dla mnie pozytywne są niemieckie autobany ;P

 

A czy tak szybkie auto sie kupuje zeby ciagle wykorzystywac mozliwosci? Chyba nie - niewiele taniej (10%) kosztuje max wyposazony VW ID3 z 8s do setki. Dlugo sie nie zastanawialem co wybrac ;)


(...)

Z tego co zauwazylem elektryki generalnie "uspokajaja" i uplynniaja jazde, nie chce Ci sie ciagle gazowac, wyprzedzac itp bo jest to po prostu nieefektywne.

Chwile, dla zabawy - pewnie, ale nie na dluzsza mete. Na dluzsza mete zapinasz ACC i sie relaksujesz.

To chyba jak z każdym mocniejszym autem, dopóki tym nie pojeździsz, to nie zrozumiesz, że nie masz ochoty cisnąć za każdym razem, czego nie wszyscy młodzi i gniewni na drodze rozumieją :D Ja ostatnio wieczorem na miasto pojechałem bokiem polatać M2, to się ze mną ścigał taksówkarz i jakiś kombivan i to oboje na serio. Gdzie ja mam frajdę z lecenia bokiem nawet 50kmh, tak ludzie po zabudowanym cisną w PL >100kmh. I elektryki w tym nie pomogą, bo w polszy taka wschodnia mentalność, nie tylko ludu, ale i władzy, która pokazuje, że prawo przestrzegają tylko naiwniacy. Wystarczy wyjechać do niemieckojęzycznego kraju, żeby zobaczyć jak spokojny może być ruch.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to powiedz aktualną prędkość widzisz tylko na środkowym monitorze ?, jeśli tak jest to męczące dla Ciebie ? , pytam bo ergonomia w Bmw jest dla mnie wzorem

Predkosc jest w lewej gornej czesci ekranu, blisko kierownicy - jest to tak samo wygodne/ergonomiczne jak predkosciomierz w tradycyjnych autach, moze nawet tyci wygodniejsze bo zerkasz katem oka w prawo na duze cyfry a nie odwracasz wzrok w dol na liczniki.

Tyle o wygodzie bo oczywiscie ladne analogowe liczniki sa dla mnie ozdoba auta i niegdys te bursztynowe to bylo piekno samo w sobie, cyferki/tablety to znak naszych czasow, jakby Casio porownywac do Omegi (chociaz zegary w F30 czy teraz w G20 to juz byl/jest zal i tak)


Natomiast head-up dla mnie to bezapelacyjnie najlepsze rozwiazanie i okropnie zaluje braku tej opcji w TM3.

MzE2MTIwOA.jpeg

 

I co z wycieraczkami? Nadal są uruchamiane z monitora a nie z manetki przy kierownicy? Napisz też jak ogrzewanie wpływa na zasięg.

W Norwegii leje ciagle wiec to wazny temat i wg mnie jest wszystko ok, nie wiem czemu ludzie narzekaja, jest imho duzo lepiej niz w mojej F10.

1. Na lewej manetce od kierunkowskazow jest przycisk ktory uruchamia jednorazowo wycieraczki (i spryskiwacz jak sie przytrzyma) i jednoczesnie przywoluje menu wycieraczek na ekranie w lewej dolnej czesci gdzie mozna je wlaczyc/wylaczyc/przestawic na manual/zmienic szybkosc etc.

2. Wycieraczki sa automatyczne wiec jak leje to sie po prostu wlaczaja same, w F10 nie bylo automatycznych bo zawsze je trzeba bylo najpierw aktywowac manetka, bezsens.

Jak z tymi wycieraczkami jest w G20, wlaczaja sie same bez przycisku czy nadal je trzeba manualnie aktywowac?

tesla-model-3-touch-screen.jpg


Ogrzewanie jakos wplywa minimalnie na zasieg ale teraz jak jest pompa ciepla i 80kWh bateria to jest to pomijalne.

Wczoraj bylismy na sankach w gorach na wycieczce 250km (temperatury od 5 do -5C, drogi podmiejskie 80-90km/h) - srednie zuzycie energii 14kWh/100km, to jest smiesznie malo :shock:

Naladowalem dzis baterie i pokazuje 500km zasiegu, latem bez podgrzewanych siedzen czy webasto przy turlaniu sie po miescie bedzie pewnie kolo 600km zasiegu :8)

50763083847_cc631b3b8b_o.jpg

 

filtr kabinowy do G20 OEM - 440 PLN

filtr kabinowy do TM3 OEM - 135 PLN (za 2 sztuki) :duh:

Ale w BMW trzeba jeszcze robociznę doliczyć chyba, nie? :D Ja w sumie nigdy sam nie wymieniłem, bo to zawsze przy serwisie olejowym robią :P

Pol godziny na wymiane to juz sie roznie wycenia - jak jestes bezrobotny to Twoj czas nic nie kosztuje, jak jestes chirurgiem plastycznym w Hollywood to kilka tysiecy $, temat rzeka.

Fak faktem ze jest to czynnosc DIY z braku obowiazkowych przegladow olejowych, kazdy to musi ogarnac we wlasnym zakresie czy to wada czy zaleta ;)

 

Maja pozytywnego swira na punkcie bezpieczenstwa i redukowania wypadkow na drogach.

Ja nie wiem czy taka ingerencja w wolność człowieka jest "pozytywna". Dla mnie pozytywne są niemieckie autobany ;P

Zgadzam sie i nie zgadzam jednoczesnie. Ciezko o uczciwa rownowage/ingerencje przy kilku milionach roznych opinii.

Mieszkam w NO wiec musze akceptowac mimo ze sie czasami irytuje na drogach (bo za wolnooo) i brakuje mi czasem wyjechania na pusta obwodnice i odrobiny "szalenstwa" :>

Ale odkad mam male dzieciaki to wole jezdzic po Norwegii niz po PL, w PL sie balem (doslownie) o zycie moich dzieciakow przy tym nagromadzeniu frustracji wsrod kierowcow na drogach, za dziko, zbyt agresywanie, zero poszanowania do "podwojnej ciaglej", ograniczen 50km/h w miescie etc. Temat rzeka, co czlowiek to opinia.


Ale takie historie w PL sa czesto i mocno dolujace, wg mnie jest duzy problem czy to w mandatach czy tez mentalnosci kierowcow:

https://gs24.pl/w-wypadku-w-kamieniu-zginelo-6-osob-jest-prawomocny-wyrok/ar/10737156

https://www.rmf24.pl/fakty/news-tragiczny-wypadek-na-bielanach-kierowca-bmw-jechal-130-km-h-,nId,3295521

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
widzisz to nie hipotezy tylko fakty. Niestety niektórzy nie są w stanie albo nie chcą je przyjąć do wiadomości... nie mój problem.

No ale jeśli ktoś dyskutuje z faktami, to o czym my mówimy?

Ja nie wiem na o czym Ty już bredzisz, więc chyba odpuszczę jednak ;)

 

tak z ciekawości - pracujesz w branży samochodowej przy projektowaniu nowych samochodów lub ich podzespołów, baterii, albo przy rozwoju nowych materiałów do baterii? Lub coś podobnego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie zasięg 500 - 600 jest ok. To jest dokładnie to co osiągam w moim 428i. TM3 jako jedno z dwóch aut w rodzinie jest moim zdaniem super, jeśli masz dom i auto ładujesz kiedy chcesz z własnego źródła. Dotyczy to oczywiście aktualne sytuacji w Polsce polegającej na braku ładowarek w trasie i mieście. Szkoda tylko, że to takie brzydkie. Ale i tak chyba będą to moje następne 4 kółka. Przede wszystkim ze względu na osiągi i niskie koszty utrzymania. Jak znam życie to i tak jak będę miał taki samochód to mi się już spodoba :mrgreen:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak z tymi wycieraczkami jest w G20, wlaczaja sie same bez przycisku czy nadal je trzeba manualnie aktywowac?

 

Teraz po zmianie manetek (już od końcówki F30) można mieć automat włączony na stałe, bo manetki już nie wracają do położenia 0. Nie ma już przycisku "A", tylko automat jest pierwszym biegiem wycieraczek i jeśli tak zostawisz to masz zawsze włączone. Niestety zrodziło to kolejny problem. Wcześniej można było zawsze szybko "machnąć" raz naciskając manetkę w dół, teraz trzeba nacisnąć raz aby wróciła na 0 i jeszcze raz żeby machnąć. Łatwiej pokazać niż opisać ale jak ktoś używa to będzie wiedział ocb :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak z tymi wycieraczkami jest w G20, wlaczaja sie same bez przycisku czy nadal je trzeba manualnie aktywowac?

 

Teraz po zmianie manetek (już od końcówki F30) można mieć automat włączony na stałe, bo manetki już nie wracają do położenia 0. Nie ma już przycisku "A", tylko automat jest pierwszym biegiem wycieraczek i jeśli tak zostawisz to masz zawsze włączone. Niestety zrodziło to kolejny problem. Wcześniej można było zawsze szybko "machnąć" raz naciskając manetkę w dół, teraz trzeba nacisnąć raz aby wróciła na 0 i jeszcze raz żeby machnąć. Łatwiej pokazać niż opisać ale jak ktoś używa to będzie wiedział ocb :lol:

Zgadza się.

BTW. Łatwo jest zmienić stary typ manetek na nowy?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jak z tymi wycieraczkami jest w G20, wlaczaja sie same bez przycisku czy nadal je trzeba manualnie aktywowac?

 

Teraz po zmianie manetek (już od końcówki F30) można mieć automat włączony na stałe, bo manetki już nie wracają do położenia 0. Nie ma już przycisku "A", tylko automat jest pierwszym biegiem wycieraczek i jeśli tak zostawisz to masz zawsze włączone. Niestety zrodziło to kolejny problem. Wcześniej można było zawsze szybko "machnąć" raz naciskając manetkę w dół, teraz trzeba nacisnąć raz aby wróciła na 0 i jeszcze raz żeby machnąć. Łatwiej pokazać niż opisać ale jak ktoś używa to będzie wiedział ocb :lol:

Zgadza się.

BTW. Łatwo jest zmienić stary typ manetek na nowy?

Z pozycji automatycznej czyli 1 jak weźmiesz na chwile na 2 czyli do góry, to też raz machnie wycieraczką. Chyba, ż chodzi o to, ż samo nie wraca do poprzedniej.

  • Moderatorzy
Opublikowano
No właśnie o to chodzi ze trzeba kliknąć a wcześniej wystarczyło nacisnąć i wracało samoczynnie :) ale za to nie trzeba pamiętać o włączaniu automatu więc jakiś profit jest.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie o to chodzi ze trzeba kliknąć a wcześniej wystarczyło nacisnąć i wracało samoczynnie :) ale za to nie trzeba pamiętać o włączaniu automatu więc jakiś profit jest.

 

Cos poprawia, cos zepsuja, dobrze ze chociaz probuja zaadresowac problem.

Zupelnie nie rozumiem tej filozofii BMW z trybem auto wycieraczek, podchodza do tematu jak pies do jeza.


Mogli po prostu zostawic tak jak bylo (klik w dol do pojedynczego machniecia) a wbudowac opcje "auto" softwarowo w menu komputera - w e-Golfie nawet jest taka opcja.


Dzisiaj w TM3 przyszla kolejna aktualizacja - poprawili kilka rzeczy i dodali animowane otwieranie okien i bagaznikow na wyswietlaczu, wybor felg w menu (18"-20" z roznymi wzorami, co ma tez wplyw na obliczanie zasiegu) - wszystko w mega wysokiej rozdzielczosci, dbalosc o szczegoly, nawet te najdrobniejsze robi mega wrazenie :shock:


Na filmiku od 1.00

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawa ankieta z UK dotyczaca kierowcow elektrykow i hybryd plugin (probka ~2000 osob)


Czy chcialbys wrocic do auta spalinowego?

Odpowiedzi - TAK udzielilo 1% respondentow :twisted:


https://electrek.co/2020/12/29/once-you-go-electric-you-dont-go-back-survey/


Niezmiennie polecam jazde probna elektrykiem!


Satysfakcja-z-samochodow-elektrycznych.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a ja nie...

elektryka kupuje osoba która świadomie na niego się decyduje i stać ją na niego!

To osoba która ma własny dom z możliwością ładowania przez noc - ile osób mieszkających w mieście stać na coś takiego?

Swiadomy wybór to również akceptacja ograniczeń wynikających z posiadania elektryka.

A każdy kto przesiada się na mocniejsze auto (a elektryki ze względu na lepszą charakterystykę momentu dają, w większości, takie odczucie) nie chce wrócić do słabszego...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To osoba która ma własny dom z możliwością ładowania przez noc - ile osób mieszkających w mieście stać na coś takiego?

https://nieruchomosci.dziennik.pl/news/artykuly/605121,polska-domy-bloki-nieruchomosci-mieszkanie-statystyki.html

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ponad-polowa-Polakow-mieszka-w-domach-jednorodzinnych-7731472.html


Wg GUS ponad polowa Polakow mieszka w domach wolnostojacych, jednorodzinnych gdzie raczej nie ma problemow z ladowaniem swojego auta :twisted:

W blokach mieszka ~1/3 spoleczenstwa tylko.


Ceny elektrykow tez bym nie demonizowal, uzywane Leafy i e-Golfy chodza juz po 30-40 tys PLN na otomoto, bedzie tego tylko wiecej teraz.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słowo klucz stać kogoś, zgadzam się. Uważam, że Polacy, którzy kupują auta elektryczne nie robią tego z powodów ekonomicznych tylko po prostu chcą je mieć. Tylko nielicznych Polaków stać na nowe auto, a jeszcze mniej nielicznych stać na nowe elektryczne. Polacy w większości mają zakorzenione, że muszą uzbierać gotówkę na auto, a nie płacić ratę w wysokości 25 - 50 % miesięcznych dochodów, gdzie na zachodzie nie płaci się większej raty niż10 %.


Nabywców znalazło w sumie 555 150 samochodów. Auta elektryczne stanowiły 0,2 procent ogółu


https://elektrowoz.pl/auta/wyniki-sprzedazy-samochodow-elektrycznych-w-polsce-w-2019-roku-1-490-elektrykow-1-200-hybryd-plug-in/


Najpopularniejszym samochodem czysto elektrycznym we wrześniu 2020 roku była Tesla 3 – w Europie zarejestrowano 15 702 nowe egzemplarze, w Polsce - 4 sztuki. Na polskim rynku największym zainteresowaniem cieszyła się natomiast najtańsza Skoda Citigo, której zarejestrowano 103 sztuki.


https://www.motofakty.pl/artykul/auta-elektryczne-sprzedaz-w-europie-wystrzelila-w-gore-w-polsce-szoruje-po-dnie-ktore-auta-najpopularniejsze.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Duzo osob chyba sie wstrzymywalo z zakupem elektryka w PL w zeszlym roku przez obietnice rzadu odnosnie dofinansowania.

W 2020r sprzedaz PHEV/EV wzrosla ~2-krotnie pomimo ogolnego spadku sprzedazy aut przez COVID.

Nadal malo ale trend dobry.


https://www.bankier.pl/moto/sprzedaz-elektrykow-i-hybryd-w-polsce-wystrzelila-wbrew-calej-branzy-8279/

https://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/zakup/5148319,Sprzedaz-hybryd-i-elektrykow-w-Polsce-2020-r-z-rekordami.html


To sa wszystko indywidualne sprawy ale jezeli ktos np sporo jezdzi po miescie i wydaje na benzyne np 1000 PLN miesiecznie (to jest 70-80km dziennie?) to jak moze sie ladowac w domu w nocnej taryfie to energia wyniesie go <150 PLN miesiecznie. A te pieniadze z oszczednosci na paliwie dolozone do raty kredytu +np oszczednosci z braku serwisu czy braku napraw (bo auto nowsze) moga juz miec ekonomiczny sens.


To wszystko oczywiscie wymiar jedynie ekonomiczny bo frajda z jazdy elektrykiem jest imho duzo wieksza niz spalinowcem a to jest wartosc dodana za ktora mozna juz chciec doplacic ekstra :twisted:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy frajda z jazdy elektrykiem wynika z tego, że ma silnik elektryczny? Wg mnie nie, bo ja się weźmie takiego Id 3 to, który ma ok 8 s do setki i jedzie max 160 km/h to wg mnie frajdy nie będzie. Takie pytanie mnie naszło. Sławomir czy zamieniłbyś swoje M2 na taką TM3 Performance ???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To osoba która ma własny dom z możliwością ładowania przez noc - ile osób mieszkających w mieście stać na coś takiego?

https://nieruchomosci.dziennik.pl/news/artykuly/605121,polska-domy-bloki-nieruchomosci-mieszkanie-statystyki.html

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Ponad-polowa-Polakow-mieszka-w-domach-jednorodzinnych-7731472.html


Wg GUS ponad polowa Polakow mieszka w domach wolnostojacych, jednorodzinnych gdzie raczej nie ma problemow z ladowaniem swojego auta :twisted:

W blokach mieszka ~1/3 spoleczenstwa tylko.


Ceny elektrykow tez bym nie demonizowal, uzywane Leafy i e-Golfy chodza juz po 30-40 tys PLN na otomoto, bedzie tego tylko wiecej teraz.

 

a teraz przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem i odpowiedz na moje pytanie...

a nie strzelaj na ślepo...

 

Czy frajda z jazdy elektrykiem wynika z tego, że ma silnik elektryczny? Wg mnie nie, bo ja się weźmie takiego Id 3 to, który ma ok 8 s do setki i jedzie max 160 km/h to wg mnie frajdy nie będzie. Takie pytanie mnie naszło. Sławomir czy zamieniłbyś swoje M2 na taką TM3 Performance ???

odpowiedź jest skomplikowana - bo "fun" zależy też od tego jak prowadzi się auto...

ale generalnie tak - w większości elektryk posiada o wiele większy moment obrotowy od najniższych obrotów, pozwalający szybko przyspieszać od "zera"... do tego ten moment jest dostępny w szerokim dość zakresie obrotów (limitowany tylko budową samego silnika elektrycznego) - efekt podobny do bardzo mocnych silników benzynowych...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To sa wszystko indywidualne sprawy ale jezeli ktos np sporo jezdzi po miescie i wydaje na benzyne np 1000 PLN miesiecznie (to jest 70-80km dziennie?) to jak moze sie ladowac w domu w nocnej taryfie to energia wyniesie go <150 PLN miesiecznie. A te pieniadze z oszczednosci na paliwie dolozone do raty kredytu +np oszczednosci z braku serwisu czy braku napraw (bo auto nowsze) moga juz miec ekonomiczny sens.:


To dokładnie o mnie było :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy frajda z jazdy elektrykiem wynika z tego, że ma silnik elektryczny? Wg mnie nie, bo ja się weźmie takiego Id 3 to, który ma ok 8 s do setki i jedzie max 160 km/h to wg mnie frajdy nie będzie. Takie pytanie mnie naszło. Sławomir czy zamieniłbyś swoje M2 na taką TM3 Performance ???

 

Tak, silnik elektryczny daje duzo frajdy w sensie braku jakiegokolwiek laga, wciskasz gaz i auto rwie do przodu bez protestow.

VW ID3 materialy i software ma tragiczne i siedzi sie troche wysoko ale akurat zespol napedowy jest calkiem calkiem, 200 KM, RWD i 7-8s do setki jezdzi juz przyjemnie.

Subiektywnie <100km/h auto wydaje sie duzo szybsze, o kilkadziesiat KM. I jest mega sprytne/zwrotne.


Oczywiscie VW ID.3 to miejski HB, fani BMW 3-er powinni sie rozgladac za modelem 3 Tesli, Polestarem, BMW i4 niedlugo etc.

Generalnie w przyszlym roku bedzie juz wysyp elektrykow gdzie ~5s i mniej do setki bedzie norma i bedzie juz w czym wybierac (w normalnej cenie).


np ostatnio czytalem o Hyundai Ioniq 5 - premiera w kwietniu, 5s do setki, instalacja 800V -> ladowanie 20-80% w 18 min podobno, cena ~200k PLN.

https://www.hyundai.com/no/bilmodeller/ioniq-5.html


PS M2 to weekendowa zabawka, fajna na 3-4 auto w domu jedynie. CS kosztuje tez ze 150 tys PLN wiecej od TM3P a w srodku to jest sredniowiecze :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Większe napięcie to obniżenie prądu przy zachowaniu mocy, tak w skrócie.

Ja bym chciał zobaczyć baterię która wytrzyma tak szybkie ładowania i w jaki sposób utrzymuje się temperaturę ;) ... bo ładuje się, koniec końców, prądem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty mi nie pisz takich podstaw jak to w silniku elektrycznym jest moment od razu :) przyspieszenie od 0 jest w realnej jeździe mało istotne. Osiągi TM3 Perf. i BMW M2 ma podobne, dlatego pytam Sławomira czy zamieniłby swoje M2 na taką Teslę? Adam, a czy Ty jeździleś jakimś BMW M?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.