Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
(Problemy ze stabilnością przy dużym wietrze, wciąż słaby infotaiment, jakość wnętrza na -, awaryjne V8, itd.

Ile zrobiłeś km topowymi BMW z V8 pod maską, żeby głosić ich awaryjność i niską jakość? :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Polsce TM3 w topowym wyposażeniu to będzie około 300.000 zł. W porównaniu z ceną w Norwegii + ich zarobki to takiej auto jest prawie darmo w tej Norwegii.

Czekam na więcej szczegółów nt użytkowania. Mam nadzieję, że auto będzie się świetnie spisywać a Kolega Adam będzie jeszcze długo na naszym forum zdawał relacje z jazdy tym melexem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki Panowie za dobre slowa (pamietam na jakim forum jestesmy wbrew pozorom :twisted: )

Pomimo tego ze moja F10 niedlugo pogonie - na forum zostane bo jakos tak sie czlowiek zzyl przez te lata (i bede naganial na EV :twisted:).


Po cichu licze, ze w przyszlym roku BMW i4 okaze sie jednak porzadnym elektrykiem i dolaczy do TM3 na podjezdzie zamiast modelu Y (zeby nie bylo monotonnie).


Wiecej zdjec i porownan do 3-er wrzuce niedlugo jak sie naciesze i oswoje z autem.


Dzisiaj dealer powiadomil mnie, ze zeby podbic sprzedaz w ostatnim kwartale - Tesla oferuje dla wszystkich klientow modelu 3, ktorzy odbiora auto pomiedzy 21 a 31 grudnia - darmowe Superchargery przez caly 2021 rok :shock: Ja swoje odebralem dokladnie 21.12 wiec sie zalapalem :lol:


Jestem superhappy bo latem jak korona odpusci to zrobie sobie porzadny trip po Europie zupelnie za friko.

Ciezko nie lubic tej firmy za takie akcje :twisted:


@karbo - obie wersje (LR i Perf.) sa domyslnie topowo wyposazone we wszystko, tam nie ma co dokupowac oprocz lakieru i bezuzytecznego FSD (niedzialajacego w Europie zaawansowanego autopilota)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koszt performance to około 260000. Ten autopilot to około 32000. Dlaczego to nie działa w Polsce?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Choć Tesla to nie mój klimat wizualnie, ale szerokie drogi i dużo darmowych amperów Tobie życzę :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koszt performance to około 260000. Ten autopilot to około 32000. Dlaczego to nie działa w Polsce?

 

Glowny problem to mega agresywny i lekkomyslny styl jazdy w PL na drogach - jezeli jedziesz na autopilocie swoje 140/150 na autostradzie i auto samo zmienia pasy przy wyprzedzaniu - to o tragedie latwo jak za Toba jedzie przedstawiciel >200km/h.

Jazda na zderzaku to drugi problem - autopilot glupieje i moze gwaltownie zahamowac jak ktos Ci wjedzie tuz przed maske - a to juz powazne ryzyko karambolu jest.


Generalnie zawsze jak wjezdzam do PL to wlaczam tryb sportowy w aucie i czujnosc rosnie x2 bo plynnosc ruchu u nas jest slaba, wyglada to na drodze jak wieczne zawody kto pierwszy dojedzie do mety.


No i ostatnia kwestia to value i fun z jazdy - nie po to sie kupuje auto z takimi osiagami zeby za Ciebie jezdzil komputer. Ja ogolnie lubie prowadzic poki co chociaz wiem ze za 5-10 lat aut bez zaawansowanej autonomii juz nie bedzie.


Gdyby ten autopilot byl przypisany do uzytkownika/konta a nie auta - pewnie bym kupil ale w przypadku gdy jest duza szansa ze za 2-3 lata wymienie na kolejna zabawke - szkoda 30 tys wyrzucac w bloto (na rynku wtornym ludzie nie doplacaja za FSD ani grosza).


@Krakus3 - jezeli chodzi o wyglad to G20 jest najladniejszym obecnie sedanem na rynku i TM3 nie ma tu czego szukac, 100% zgody. Wypucowane Portimao Blue w m-pakiecie w sloneczny dzien to uczta dla oczu :8)

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Właśnie czytałem że od przyszłego roku ten autopilot ma być dostępny w formie abonamentu a nie jednorazowej wielkiej dopłaty :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam gratuluję odebrania nowego auta w nowoczesnej technologii :) Fajnie, że masz jeszcze jazdę za darmo przez cały rok. Powiedz jak wygląda sprawa dźwięku, czyli braku dźwięku silnika i wydechu. Uważam, że jak ktoś ma auto z fajnym dźwiękiem silnika i wydechu to będzie mu tego brakować. Chyba, że jestem w błędzie? Przy okazji napisz proszę jak wygląda plan serwisowy, jak często auto wymaga serwisu i czy odpłatnie? Ile może być max gwarancji?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam gratuluję odebrania nowego auta w nowoczesnej technologii :) Fajnie, że masz jeszcze jazdę za darmo przez cały rok. Powiedz jak wygląda sprawa dźwięku, czyli braku dźwięku silnika i wydechu. Uważam, że jak ktoś ma auto z fajnym dźwiękiem silnika i wydechu to będzie mu tego brakować. Chyba, że jestem w błędzie? Przy okazji napisz proszę jak wygląda plan serwisowy, jak często auto wymaga serwisu i czy odpłatnie? Ile może być max gwarancji?

 

jak to jazdę za darmo?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam napisał: Dzisiaj dealer powiadomil mnie, ze zeby podbic sprzedaz w ostatnim kwartale - Tesla oferuje dla wszystkich klientow modelu 3, ktorzy odbiora auto pomiedzy 21 a 31 grudnia - darmowe Superchargery przez caly 2021 rok :shock: Ja swoje odebralem dokladnie 21.12 wiec sie zalapalem :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawa kiedy BMW będzie dokładało rok darmowego tankowania?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawa kiedy BMW będzie dokładało rok darmowego tankowania?

Jak by dobrze powalczyć za ilość wizyt w serwisie celem naprawy to może by się coś ugrało za rekompensate czasu i paliwa na dojazdy i powroty z ASO :)

Ale to tak na luzie.


Tez chciałbym Tesle:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam gratuluję odebrania nowego auta w nowoczesnej technologii :) Fajnie, że masz jeszcze jazdę za darmo przez cały rok. Powiedz jak wygląda sprawa dźwięku, czyli braku dźwięku silnika i wydechu. Uważam, że jak ktoś ma auto z fajnym dźwiękiem silnika i wydechu to będzie mu tego brakować. Chyba, że jestem w błędzie? Przy okazji napisz proszę jak wygląda plan serwisowy, jak często auto wymaga serwisu i czy odpłatnie? Ile może być max gwarancji?

 

Dzieki!

Te Superchargery to raczej ciekawostka, skorzystam moze kilka razy w przyszlym roku jak sie jakas objazdowke po Europie zrobi.

Na codzien w pracy na parkingu mam z 15 punktow ladowania za free 16A wiec w ciagu dnia mozna polowe baterii uzupelnic.

W domu tez wallbox, a przy energii po 40gr za 1kWh naladowanie do pelna akumulatorow to jakies 25 PLN, na tym sie jedzie 400-500km wiec to sa smieszne kwoty (w NO tyle kosztuje hotdog bez dodatkow z bieda parowka i mala czarna kawa na Circle K).


Dzwiek - mialem E90 320d (klekotalo), F20 116i (trzesace sie wiadro z gwozdziami), E90 318d (gorsze klekotanie od 320d), 330e (nie bylo dzwieku w trybie el.), F10 530d (klekot odrobine mniejszy od 2.0)

W kazdym aucie HK, w jednym Gladen aftermarketowy - czytaj glosna muzyka ;) Nie mialem w zadnym aucie fajnego dzwieku :evil: . Teraz nawet w R6 M340i nie ma fajnego dzwieku z tego co ogladalem na YT. Te czasy minely, zostal sztuczny dzwiek z glosnikow.

Cisze za to doceniam rano/wieczorem wyjezdzajac czy wracajac do domu (nie przeszkadzam domownikom czy sasiadom) czy turlajac sie po miescie.


Kolega ma fajny warkot w CL 55 AMG starym - na takie auto znajde miejsce w garazu obok elektryka za kilka lat, poki co musze miec auta uniwersalne "daily".


Serwis - NIE MA wogole! :twisted: (z czego jestem bardzo zadowolony, przy 2 spalinowcach co kilka mies. musialem jezdzic na jakas wymiane czegos) - tutaj nie wymieniasz oleju, klocki ze 100-150 tys wytrzymaja, nie ma sie w sumie co psuc bo auto proste mechanicznie jak cep. Pierwszy przeglad kontrolny mam za 4 lata, pozniej co 2 lata. Software, bledy elektroniki etc naprawiane zdalnie przez OTA.


Gwarancja w Norwegii na kazde auto to 5 lat, na baterie jest od Tesli 8 lat i bodajze 160k km.


Generalnie auto jest relatywnie tanie w zakupie (NO, bez VAT), jest wyposazone we wszystko co producent oferuje, ma makabrycznie mala utrate wartosci (bo bogate wyposazenie jest w standardzie i nie ma zadnych rabatow), jest praktycznie darmowe w eksploatacji a ma abstrakcyjne wrecz osiagi i swietnie sie prowadzi. Na dzisiaj dla mnie - idealne daily.


Wady - jadac 15 min do pracy mijam chyba ze 20 szt po drodze (czesto na zwyklym rondzie potrafia byc jednoczesnie 3 sztuki), ascetyczne do bolu (ludzie lubia chromowane pokretla etc), wyglad zew. jak to mowia mydelniczki, nie nadaje sie nadal do jezdzenia do Chorwacji 180km/h od strzalu z jedna przerwa 5 min na szybkie tankowanie i siku :norty:


Polecam pol-godzinna jazde testowa - wiecej nie trzeba zeby zlapac bakcyla Tesli :twisted:


Niecierpliwie tez czekam na jakies negatywne komentarze uzytkownikow naszego forum BMW (po faktycznej jezdzie testowej TM3) mowiace ze to nieporozumienie i ze do 320d czy 330i nie ma podejscia :twisted:

Jestem ogromnie ciekawy opinii innych osob lubiacych jezdzic BMW ktore mialy mozliwosc przetestowania TM3.

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Brak serwisu jest fajny tylko jedno jest dziwne - filtr kabinowy wymienią dopiero po tych 4 latach? :)
Opublikowano
Jestem ogromnie ciekawy opinii innych osob lubiacych jezdzic BMW ktore mialy mozliwosc przetestowania TM3.

"Na co dzień" jeżdżę E38 z V12. Auto ewidentnie daje mi "radość z jazdy"* - ale uwaga, gwiazdka * oznacza, że radość jest właśnie wtedy gdy się jedzie, a nie gdy jest popsute :) Po jeździe TM3 Long Range:


Minusy: byłem zaskoczony, choć pewnie nie powinienem, badziewnością w środku, niestety amerykański segment D nie jest niemieckim segmentem F. Czarne plastikowe wnętrze w porównaniu do mojej beżowej skóry i drewna... No tak.


Plusy: ta Tesla miała 4.4s do setki, moje auto nowe miało 6.6s. Przyspieszenie robi wrażenie, pasażer dosłownie tracił na sekundy wzrok podczas startów, ale nie krzyczał :) Po powrocie do mojej limuzyny ruszam, jakoś wolno. Myśl: no tak, to może lepiej w trybie sport dodam gazu. I znowu: jakoś wolno. Czyżby znowu jakaś nowa awaria? No więc nie, po prostu V12 dwudziestoletnie nie ma startu do TM3. Może przy predkościach nielegalnych w Polsce jest szybsze... No ale ja jeżdżę po polskich autostradach, i poza nimi, zgodnie z przepisami.


Brak dźwięku silnika w TM3 mi nie przeszkadza. Dla mnie etos kierowcy BMW i radości z jazdy nie wynika z ryku silnika, V12 też nie słychać za bardzo, a jak już wdepuję gaz w podłogę to często ważniejsze dla mnie jest co się dzieje dookoła a nie dźwięk. Szum w środku TM3 porównywalny z szumem V12 w dwudziestoletnim aucie.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam jak to jest tak realnie, wykorzystywanie osiągów a zużycie prądu? Twoja Tesla ma super przyspieszenie 0-100 km/h, pewnie przy wyższych prędkościach jest też bardzo szybko. Jak wygląda zużycie baterii przy takich jazdach, znika w oczach? Gdyby nawet tak było i załóżmy, że jeździsz bawiąc się zasięg spadnie do nawet 200 km, to może to i tak nie problem, bo w pół godziny doładujesz? No i w końcu jak realnie w takiej Norwegii wygląda jazda dla zabawy, czyli właśnie wykorzystywanie możliwości auta, jest to możliwe w ogóle? Tak na "chłopski rozum" w Polsce gdzie jeszcze da się na trasie wykorzystywać możliwości auta, a raczej takie się po to kupuje to w trasie nie wiem czy na godzinę wystarczy prądu i potem lipa niestety. Bez superchargera nie da się czerpać przyjemności taką Teslą. Napisz proszę co o tym wszystkim sądzisz czy mam coś racji, czy gadam głupoty :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawa kiedy BMW będzie dokładało rok darmowego tankowania?

Jak by dobrze powalczyć za ilość wizyt w serwisie celem naprawy to może by się coś ugrało za rekompensate czasu i paliwa na dojazdy i powroty z ASO :)

Ale to tak na luzie.


Tez chciałbym Tesle:)

 

a ja wciąż nie widzę powodu by jeździć Teslą...

ani to bezpieczne, ani ekologiczne, ani rozsądne. Tak samo jak nie widzę powodów by zamiast komórki używać iPhonów... ;) każdy ma inny punkt odniesienia...


a propos serwisu - nie jest tak różowo. Nie chcę cie straszyć, zobaczysz sam...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kicaj, tutaj chodzi tylko o to czy jest fajne :D :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

radość z jazdy porównywalna z najmocniejszymi dieslami :)

a cisza jak nigdzie indziej

- to niezaprzeczalne plusy elektryków

:D :cool2:

Opublikowano
ani to bezpieczne, ani ekologiczne, ani rozsądne. Tak samo jak nie widzę powodów by zamiast komórki używać iPhonów... ;) każdy ma inny punkt odniesienia...

Ani to wartościowe pisać takie ogólniki, ani to mądre, szerzyć takie błędne hipotezy. Szczególnie, że pierwsze to po prostu zwykłe kłamstwo. Zaś co do ekologiczności, tematu nie rozumiesz ani trochę. Ekologia to nie tylko wynoszenie zanieczyszczeń powietrza z miasta, gdzie oddychasz na zewnątrz do elektrowni, ale też nacisk na całą ekonomię, aby ostatecznie dojść do zero-emisyjności. Celu tego nie osiągniesz robiąc czyste elektrownie wokół których jeżdżą auta spalinowe. Trzeba zmieniać i elektrownie i auta jednocześnie, bo to bardzo długotrwały proces.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

widzisz to nie hipotezy tylko fakty. Niestety niektórzy nie są w stanie albo nie chcą je przyjąć do wiadomości... nie mój problem.

No ale jeśli ktoś dyskutuje z faktami, to o czym my mówimy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wyślij trochę zdjęć, z mojej strony zapytanie o head-up czy jest ?

zdjecia beda jutro jak pogoda bedzie ok (niestety juz na 18" zimowkach)

Head-upa nie ma i to wielki bol, jedna z moich ulubionych opcji dodatkowych w BMW. Musk jest mocno uparty w tym temacie.

 

Brak serwisu jest fajny tylko jedno jest dziwne - filtr kabinowy wymienią dopiero po tych 4 latach? :)

Wymiana filtrow kabinowych (2szt) zalecana co 2 lata (w Chinach co rok wg instrukcji :P), czynnosc DIY

https://www.tesla.com/support/do-it-yourself-model-3#replace-air-filter


filtr kabinowy do G20 OEM - 440 PLN

filtr kabinowy do TM3 OEM - 135 PLN (za 2 sztuki) :duh:

 

Adam jak to jest tak realnie, wykorzystywanie osiągów a zużycie prądu? Twoja Tesla ma super przyspieszenie 0-100 km/h, pewnie przy wyższych prędkościach jest też bardzo szybko. Jak wygląda zużycie baterii przy takich jazdach, znika w oczach? Gdyby nawet tak było i załóżmy, że jeździsz bawiąc się zasięg spadnie do nawet 200 km, to może to i tak nie problem, bo w pół godziny doładujesz? No i w końcu jak realnie w takiej Norwegii wygląda jazda dla zabawy, czyli właśnie wykorzystywanie możliwości auta, jest to możliwe w ogóle? Tak na "chłopski rozum" w Polsce gdzie jeszcze da się na trasie wykorzystywać możliwości auta, a raczej takie się po to kupuje to w trasie nie wiem czy na godzinę wystarczy prądu i potem lipa niestety. Bez superchargera nie da się czerpać przyjemności taką Teslą. Napisz proszę co o tym wszystkim sądzisz czy mam coś racji, czy gadam głupoty :)

 

Zuzycie pradu przy zabawie jest analogiczne do benzyny - spore. Jak sie bawisz to bak benzyny starcza na 200-300km, w EV nie jest inaczej.

Natomiast co jest olbrzymia zaleta szybkich elektrykow jak TM3P - jezdzac spokojnie po miescie (jako daily) zuzywasz bardzo malo energii, tyle co 100 konna Kia.

A jezeli jest potrzeba/ochota - masz zawsze pod noga 500KM i 3,3s do setki.

W spaliniakach szybkich typu M3/RS etc jezdzac spokojnie po miescie nijak nie zejdziesz ponizej 12-13l/100km.

Wg mnie to spora zaleta szybkich EV.


W Norwegii jest na dzis lacznie 880 szt Superchargerow 150-250kW w ~ 70 roznych lokalizacjach w kraju (srednio ~12 ladowarek na lokalizacje)

Ladowanie 10-80% trwa na nich 35-40 minut.

W praktyce pitstop juz na 15 min da Ci ~200 km extra zasiegu (50% baterii). 15 min przerwa to kupno hotdoga czy gazety na stacji.


Oprocz tego jest dostepnych ~4000 szt ladowarek DC z moca powyzej 50kW - w praktyce gdzie sie nie obejrzysz jest szybka ladowarka po prostu, range anxiety w trasie = 0.


Jezeli chodzi o "zabawe" na drodze - w NO tego nie ma, policja surowa, kontrole sa czeste i sie nie bawia z Toba jakimis 500 PLN mandatami - jak Cie ktokolwiek zlapie na 90km/h jadacego 140-150km/h na trasie to masz po prawku, 5k PLN mandatu, sprawa w sadzie, artykul w lokalnej gazecie itp itd. Maja pozytywnego swira na punkcie bezpieczenstwa i redukowania wypadkow na drogach.


A czy tak szybkie auto sie kupuje zeby ciagle wykorzystywac mozliwosci? Chyba nie - niewiele taniej (10%) kosztuje max wyposazony VW ID3 z 8s do setki. Dlugo sie nie zastanawialem co wybrac ;)


PS. W PL dzis na trasie tym autem sie nie "pobawisz" niestety i przyznaje Ci 100% racji - zeby tak bylo musisz miec 10-stanowiskowe ladowarki DC 100-150kW co ~100km.

Z tego co zauwazylem elektryki generalnie "uspokajaja" i uplynniaja jazde, nie chce Ci sie ciagle gazowac, wyprzedzac itp bo jest to po prostu nieefektywne.

Chwile, dla zabawy - pewnie, ale nie na dluzsza mete. Na dluzsza mete zapinasz ACC i sie relaksujesz.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.