Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mercedes wyprzedził BMW w elektrykach.

Mialem ostatnio na testy Mercedesa EQC.

a605802274127a41med.jpg


Silnik 400KM.

Osiągi jak na ciężkiego Suva super.

Średnie spalanie 30kWh.

Na autostradzie elektrony znikają momentalnie.

Z uwagi na brak. Infrastruktury, koszty ładowania, koszta auta 350 tys zl, na razie zostaję przy warczącej benzynie.

 

No właśnie fajne elektryki kosztują tyle, że to totalnie się nie kalkuluje. Jedynie co się opłaca to coś w rodzaju i3 ale tym nie lubię jeździć :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastanawiam się nad 330i xDrive a 330e xDrive.

Różnica w ratach drożej wychodzi 330e o 170 zł.

Dziennie będę robił ok. 30-50km w pracy + czasami jakieś dodatkowe 10-30km ale zdąży się spokojnie podładować do 100%.

Miałem jazdę testową 330e, z 52km miałem spalanie 2,7l, spokojna jazda miasto ale mniej samochodów z powodu pandemii, trochę trasa + czasami przetestowanie przyspieszenia.

Mam jednak obawy Np. o utratę wartości i łatwość sprzedaży za jakieś czas, 2 lata czy 5 lat.

Czy nie będzie tak, że 330i po 3 latach z przebiegiem 50tys. Czy po 5 latach z przebiegiem 90tys. Po prostu pójdzie łatwiej i szybciej? :)

 

1. Po co Ci x-drive na miasto?

2. Masz gdzie wygodnie ladowac auto codziennie?

3. Utrata wartosci hybrydy bedzie imho duzo wieksza niz benzyny - juz dzis wiekszosc producentow wklada baterie 15kWh, za 5 lat 10kWh w hybrydzie bedzie zartem (jak wogole hybrydy beda sie jeszcze sprzedawac) - postep w EV bedzie teraz tylko przyspieszal

4. Webasto gratisowe jest super (nie ma problemow z zasiegiem), tyle za auto musi byc podlaczone do pradu bo bateria znika w oczach.

5. Pomysl nad elektrykiem, hybrydy to tylko pol-srodek, nadal wozisz kilkaset kg zbednego silnika i osprzetu - trzeba to nadal serwisowac, codziennie ladowac, duzo wiecej rzeczy do popsucia sie (nawet jak na gwarancji to nic fajnego miec auto w serwisie przez np miesiac)

.

Opublikowano
Zastanawiam się nad 330i xDrive a 330e xDrive.

Różnica w ratach drożej wychodzi 330e o 170 zł.

Dziennie będę robił ok. 30-50km w pracy + czasami jakieś dodatkowe 10-30km ale zdąży się spokojnie podładować do 100%.

Miałem jazdę testową 330e, z 52km miałem spalanie 2,7l, spokojna jazda miasto ale mniej samochodów z powodu pandemii, trochę trasa + czasami przetestowanie przyspieszenia.

Mam jednak obawy Np. o utratę wartości i łatwość sprzedaży za jakieś czas, 2 lata czy 5 lat.

Czy nie będzie tak, że 330i po 3 latach z przebiegiem 50tys. Czy po 5 latach z przebiegiem 90tys. Po prostu pójdzie łatwiej i szybciej? :)

 

1. Po co Ci x-drive na miasto?

2. Masz gdzie wygodnie ladowac auto codziennie?

3. Utrata wartosci hybrydy bedzie imho duzo wieksza niz benzyny - juz dzis wiekszosc producentow wklada baterie 15kWh, za 5 lat 10kWh w hybrydzie bedzie zartem (jak wogole hybrydy beda sie jeszcze sprzedawac) - postep w EV bedzie teraz tylko przyspieszal

4. Webasto gratisowe jest super (nie ma problemow z zasiegiem), tyle za auto musi byc podlaczone do pradu bo bateria znika w oczach.

5. Pomysl nad elektrykiem, hybrydy to tylko pol-srodek, nadal wozisz kilkaset kg zbednego silnika i osprzetu - trzeba to nadal serwisowac, codziennie ladowac, duzo wiecej rzeczy do popsucia sie (nawet jak na gwarancji to nic fajnego miec auto w serwisie przez np miesiac)

 

1, Pewniej się czuje, zawsze miałem quattro, xdrive, 4matic :D Jak miałem na testowej 330e bez xdrive i było trochę mokro to każde mocniejsze przyśpieszenie kończyło się jakimiś problemami przy starcie :) Może to kwestia przyzwyczajenia i nauczenia się ale nie chcę później żałować :)


2. Tak, za chwilę będziemy mieszkać w domu


3. Teraz w BMW jest 12 coś a 10 użytkowej. Jeżeli mam stracić dużo więcej na hybrydzie, rzędu 10K itp. więcej to robi się to bez sensu


5. Chciałbym coś elektrycznego ale do tej pory nikt nie wymyślił w normalnej cenie coś co chciałbym mieć :) Niestety narazie tak to wygląda, że jakby zrobili takie auto jak G20 w pełni elektryczne to kosztowałoby zdecydowanie więcej, a przynajmniej na tyle, że przy moich ilościach km, nieopłacalne. BMW iX3 jest ciekawe ale wyjdzie drożej nawet jak policzę taką samą zniżkę jak na 330e, niestety w przypadku elektryków przynajmniej i3, jest inna polityka rabatowa, przynajmniej ja takie informacje uzyskałem. Podejrzewam, że tak samo jest z iX3, do sprawdzenia ale płacić nawet gdyby była ta sama zniżka 30tys. zł więcej to nie ma sensu :)

Opublikowano

WASI w Twojej sytuacji hybryda brzmi sensownie, patrząc na spalanie to hybryda pali tylko 1,5-2,5l wiecej niż elektryk a o ile tańsza i lżejsza.


Argument o wożeniu silnika jest średni, bo jesli jezdzi sie 40-80 KM dziennie to po co wozić bez sensu 3/4 baterii?

Silnik jednak lżejszy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Argument o wożeniu silnika jest średni, bo jesli jezdzi sie 40-80 KM dziennie to po co wozić bez sensu 3/4 baterii?

Silnik jednak lżejszy.

 

Pojemnosc baterii mozna w jakichstam granicach wybrac - jak jezdzisz po miescie to nie kupujesz auta ze 100kWh, wiadomo.

Ale generalnie im wieksza bateria tym rzadziej musisz sie martwic o ladowanie co po pewnym czasie czlowiek docenia. Wszystko sie rozbija o cene.


Jezeli ma jezdzic praktycznie 100% na pradzie krotkie odcinki to argument zasadnosci silnika spalinowego jest wg mnie bardzo wazny tzn nie chodzi o wage, a o to, ze majac dodatkowo silnik spalinowy bierzesz ta technologie z dobrodziestwem inwentarza czyli liczysz sie z tym ze moga sie popsuc - wtryski, turbina, GPF, rozrzad, wydech etc etc, generalnie caly osprzet zwiazany z silnikiem spalinowym - w EV tego nie ma wiec sie nie popsuje. No i trzeba to wszystko serwisowac. Ja w mojej hybrydzie jezdzac glownie po miescie - odpalalem silnik spalinowy raz na miesiac czy dwa - podejrzewam ze tez nie jest to zdrowe dla wszystkich mechanicznych podzespolow.


Natomiast jezeli ktos jest zdecydowany na marke BMW i chce sie bawic w elektromobilnosc to jedynym wyjsciem poki co jest oczywiscie hybryda, i3 to miejskie i niezbyt juz swieze autko, ix3 to niedopracowany bubel wypuszczony na odczep na szybko zeby cos bylo EV na rynku. Pierwszym dobrym wyborem powinno byc i4 ale to cena wiadomo bedzie w okolicach 300-350k PLN. Takie czasy, jak zyc? :)

.

Opublikowano
Pierwszym dobrym wyborem powinno byc i4 ale to cena wiadomo bedzie w okolicach 300-350k PLN. Takie czasy, jak zyc? :)

Tankuje swoje V12 i czekam na większą dostępność i wybór elektryków, tak żyć :lol:


Swoją drogą ludzie się czepiają, że auta drogie, że >300k za auto elektryczne itp, a w praktyce to wygląda tak, że modele typu X5 których jeździ na drodze od groma kosztują prawie zawsze powyżej 300k, chyba tylko 4-cyl są tańsze. Chce się auto premium, to trzeba zapłacić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niby tak, ale jak chcesz porownywac duzego SUVA X5 do kompaktowej limuzyny jaka bedzie i4?

Jak zaczniesz od 300-350k PLN dla segmentu D (i4), to pozniej bedzie 400-450k PLN segment E (i6? odpowiednik 5-er) i kolejne 100k za odpowiednik 7-er.

Poza tym na spalinowe auta rabat mozna czesto dostac nawet i ponad 20%, na elektryki przez pierwsze kilka lat rabatow praktycznie nie ma zadnych.


W miedzyczasie konkurencja i4 (np. Tesla model 3 ale i Polestar) bedzie klepala auta o podobnych osiagach i pelnym wyposazeniu za ~240-250k PLN.

Jaka wtedy widzisz sprzedaz i4?


Z drugiej strony to auto przy 4s do setki bedzie rywalizowalo w gamie BMW gdzies miedzy M340i a M3 wiec pomiedzy 280-420k PLN wiec dobrze wyposazone pasuje okolo 350k-370k PLN.


Strasznie jestem ciekawy jak BMW wyceni to auto i czy pojdzie za przykladem Tesli czy Polestara i da wiekszosc wyposazenia w standardzie czy znowu cennik bedzie mial 30 stron :norty:

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ciekawe czy można zamawiać nowe :D oczywiście bez wad :D jeżeli maja być naprawy od listopada to nie powinno być problemu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Incydent termiczny" :twisted:


Takie newsy to nigdy nic dobrego jezeli chodzi o elektromobilnosc, nie ma roznicy jakiej marce sie to przytrafia bo wine ponosi producent akumulatorow, w tym przypadku Samsung.

Ciezko miec do BMW jakiekolwiek pretensje :roll:


Co jest fajne, ze dzieki aktualizacjom OTA/karcie SIM w aucie - producent moze niejako przymusic uzytkownika do szybkiej wizyty w serwisie - komunikat na wyswietlaczu ze prosze sie natychmiast zglosic do serwisu bo jak nie to za tydzien zablokujemy mozliwosc ladowania ;)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pozary elektrykow sie swietnie klikaja tymczasem auta ICE pala sie duzo czesciej.

Zobaczymy za kilka tygodni jaka bedzie przyczyna.


W Norwegii jak sie w Stavanger na parkingu lotniska 300 aut spalilo to tez od razu wina garbatego - "elektryk sie zapalil".

A pozniej jednak ze to 15-letnia Zafira byla :lol:


https://www.mojanorwegia.pl/aktualnosci/po-pozarze-na-lotnisku-w-stavanger-rozpoczeto-wyciaganie-samochodow-16825.html


Z drugiej strony - to co ludzie trzymaja w halach garazowych czasem to rece opadaja - jakies stare mebloscianki, koce, opony, chemikalia, wtf :norty:

.

Opublikowano

Witam,


Zachęcony tym wątkiem, przebywając miesiąc w Rotterdamie, i ja postanowiłem spróbować elektromobilnosci w postaci TM3 dual motor.


Pierwsze wrażenie co do jakości wnętrza, jak najbardziej pozytywne, plastiki na dolnych częściach drzwi, wykonane z materiału jakościowo lepszego niż w F20 czy G20. Siedzenia całkiem wygodne, skóra miększa niż dakota, kierownica ok, chociaż wole m-pakietowe. Reszta deski także wykonana z miękkich tworzyw, nic nie trzeszczy i skrzypi podczas jazdy.


Zawieszenie sprężystość-sztywne, bardziej w stronę f20, ronda pokonywałam ze sporą prędkością bezstresowo. Również na autostradach jest dobrze, aczkolwiek ze względu na limity prędkości 100 km/h, nie dane mi było poszaleć, ze dwa razy 160 km/h i faktycznie z okolic szyb bocznych słychać było świst wiatru - po lifcie mają być podwójne szyby, powinno być lepiej.


Po powrocie do kraju, i przesiadce do f20 185hp i f10 258hp, mam wrażenie ze to muły bagienne. Osiągi i Lekkość z jaką przyspiesza TM3, fajne zawieszenie, moment dostępny zawsze, brak redukcji skrzyni itd - zrobiły ma mnie spore wrażenie - gdzie nie byłem dotąd kompletnie zainteresowany EK.

Zaskakuje brak ładowania indukcyjnego, aż prosi się o head up display, 15” tablet jest całkiem ok, po przejechaniu 380 km, zacząłem się przyzwyczajać.


Następnym samochodem miał być prosiak 991.1, myślałem tez o g20-340 i lub M2 Comp. - obecnie zastanawiam nad TM3 performancem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki za opinie, szczegolnie cenna jako ze masz duzo doswiadczenia z roznymi BMW :cool2:

Spostrzezenia praktycznie w 100% pokrywaja sie z moimi, szczegolnie z HU :)


Kazdemu kto nie jest ultra ortodoksyjnym fanatykiem marki - polecam po prostu jazde testowa i wyrobienie sobie wlasnej opinii przez pryzmat swoich doswiadczen z BMW.

Wrazenia z jazdy, a pozniej szczegolnie moment, w ktorym czlowiek wsiada z powrotem do swojej BMW, sa bezcenne :twisted: :twisted:


Mi w BMW zawsze podobalo sie "sportowe" zaciecie, swietne prowadzenie, niska pozycja za kierownica, nuta "prestizu", bardzo dobre multimedia i ogolnie swietna funkcjonalnosc w srodku.

Wszystkie te atrybuty znalazlem rowniez w Tesli modelu 3 (i na dokladke duzo, duzo wiecej).


Stad szybka decyzja i zamowiony model Performance ktory powinien do mnie trafic za 4-5 tygodni.


50528060037_38791ee58d_o.jpg


Ceny aut premium to kolejny kamyczek do ogrodka, tradycyjne marki beda teraz mialy gorzej i gorzej im bardziej kraje beda promowac EV i zniechecac do ICE poprzez rozne podatki.


W Norwegii dzisiaj:

- TM3 Performance (3,3s do setki..) - 50 tys euro

- TM3 LR (4,4s do setki) - 45 tys euro

- BMW G20 M340i (4,4s do setki) - 90 tys euro

- M3 F80 (4,3s do setki) - 120 tys euro


Nawet najwieksi i najbardziej zatwardziali fani marek premium przy takich roznicach w cenach wymiekaja.


A spod swiatel wyglada to w rzeczywistosci tak (porownujac do AMG C 63S, M3 F80 i Giulia Quadrifoglio):



Chris Harris -


"In the real world, even the fastest saloon wouldn't see which way the Tesla went"

"This is the traffic light king, AK47 disguised as a butter knife, the world's gone mad.."

"The model 3 really does feel like a turning point"

"It's a big moment in the history of motorcar"

"Electric future is happening very, very, VERY FAST" :norty: :norty:


A przeciez osiagi i prowadzenie to tylko jedna z wielu cech modelu 3.

Multimedia, OTA, FSD, superchargery - to wszystko dopelnia tylko dziela zniszczenia posrod tradycyjnych producentow aut.

Ja po prawie 10 latach z BMW jestem sprzedany :norty:

 

Następnym samochodem miał być prosiak 991.1, myślałem tez o g20-340 i lub M2 Comp. - obecnie zastanawiam nad TM3 performancem.

 

A to jest najlepsza reklama modelu 3 :twisted: - kilka stron temu Randall i Slawomir pisali, ze nie widza nic wspolnego pomiedzy modelem 3 a M2 - a ludzie te auta ze soba czesto zestawiaja i nierzadko wyjezdzaja ostatecznie z salonu Tesla.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A spod swiatel wyglada to w rzeczywistosci tak (porownujac do AMG C 63S, M3 F80 i Giulia Quadrifoglio):

4:28 to auto wygląda jak bardzo szybka lodówka.. :mrgreen: bardzo trafnie muszę powiedzieć.. a ile podkładu muzycznego musieli użyć żeby coś się działo oglądając wyścig i slalom Tesli w porównaniu do np. Alfy ? :wink: :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W dziedzinie fejkowych wydechow, monstrualnych grillow, dziesiatek przetloczen na karoserii, dymionych lamp, "aktywnych" kierunkowskazow, 20 znaczkow "M" czy "AMG" gdzie sie tylko da, dzwieku V8 z glosnikow w srodku, lotek, dyfuzorow, spoilerow etc etc jest z pewnoscia jeszcze duzo do poprawy :norty:

Wszak u nas ma przede wszystkim "wygladac" a nie "jechac" :twisted:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Osobiście nigdy nie jeździłem autem elektrycznym poza tymi na wesołym miasteczku , ale oglądając Teslę w porównaniu do M3 , Alfa , czy MB w AMG to dla mnie jak oglądać mecz piłki nożnej między dwoma drużynami bez żadnej historii piłkarskiej , bez publiczności na stadionie , ale grających fenomenalnie i wykonujących perfekcyjnie zaleceń trenerów.. w porównaniu do oglądania meczu pomiędzy dwoma znanymi drużynami na historycznym stadionie pełnym kibiców , owszem grają gorzej niż tam ci , ale który mecz byś wybrał do oglądania ? chyba tak samo jest z autami.. a może się mylę ? :wink:
Opublikowano

W Norwegii rzeczywiście bardziej opłaca się kulić tesle. Na zdjęciach w ogóle Tesla do mnie nie przemawia, ani na zewnątrz ani w środku. Na żywo tylko widziałem, nie prowadziłem. W środku to już w ogóle zero charakteru. W tej samej cenie po zniżkach mam super wyposażoną M340i i Tesle. Na ten czas, w tym kraju wybrałbym 340i. W związku z tym, że jeżdżę tylko po mieście, to wybiorę pewnie 330i albo 330e. Dziennie robię 30-50 km, korki itp. raz na dwa, trzy miesiące dalej, wiec 330e to chyba dobry wybór :)


Muszę sam przejechać się żeby ocenić Tesle, jednak nie widzę tego żebym czuł się tam dobrze :D

Opublikowano

adamjttk - gdyby nie Twój wątek i ciekawe spostrzeżenia, nigdy bym nie wpadł na to aby wypożyczyć na weekend Tesle.

Mogę praktycznie w 100% podpisać się, pod Twoimi postami w tym temacie.


Fajnie by było mieć w garażu do zabawy: 911, do miasta TM3 a na wyjazdy wakacyjne szybkiego SUVa - każdy patrzy przez swoj pryzmat potrzeb. Mnie, jako osobę fizyczną, która kupuje samochody 2-3 letnie za gotówkę, interesuje również utrata wartości - patrząc na „Tesla used inventory”, te samochody mocno trzymają cenę. Również zadbane z małym przebiegiem 991.1 z roku 2013 będzie mało tracił na wartości. Natomiast w przypadku G20 340i czy M2 po 3 latach będzie to -50% ceny.

Oczywiście TM3, bliżej G20 340 niż Mce, ale stosunek ceny do tego co się za to dostaje sprawia, że zacząłem zastanawiać się.


Przy realnym zasięgu 350-400km, w moim przypadku spokojnie wystarczy: miasto + dom weekendowy w odległości 50km. Dłuższe trasy to 2-3 wyjazdy w roku na ferie czy wakacje - ale jak można zobaczyć w linku poniżej, jak się chce to można pojechać nawet na narty do Włoch Teslą, ładując się na superchargerach.




Do tego świetny infotaiment, wszystko działa bardzo szybko, telefon sparuję się błyskawicznie, bardzo dobra czytelność tabletu etc.

W F20 z 2018 - Apple car play 1200zł i aby był na całym ekranie, trzeba było podnieść soft. Connected Package Prof na dwa lata, potem 900 zł rocznie etc.


Natomiast kolega ze Szwecji, który jak sam mówi jest old fashioned (jeździ 911 (993), po godzinnej przejażdżce stwierdził, że przyspieszenie jest imponujące, ale on jak długo będzie można, to będzie unikał EK.

Opublikowano

Bmw wprowadza w najnowszej aktualizacji rozpoznawanie sygnalizacji swietlnej. Tesla zapowiada to rozwiazanie od 2 lat...

Wiecej w tescie Pertyna.


Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano (edytowane)

Tesla już rozpoznaje sygnalizacje świetlną. Narazie co prawda, jeśli nie potwierdzisz, staje nawet na zielonym, ale to detal.


Edytowane przez Hamera

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.