Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja bym zapytał Ciebie @adamjtkk o 2 rzeczy :1- jakość wyciszenia kabiny przy prędkościach autostradowych 2- poziom komfortu amortyzacji przy nierównościach. w porównaniu do BMW
Opublikowano
Jak to mowia "psy szczekaja a karawana idzie dalej" ;)

akcje Tesli przekroczyly 1500$, a kapitalizacja to ponad 280B$ :shock:


Jezeli kolega Alinho taki pewny swojego zdania to nic tylko shortowac na potege i liczyc juz za chwile zarobione miliony ^^

Akurat ciekawy artykul z wczoraj odnosnie shortowania Tesli]

Adam czytaj prosze ze zrozumieniem. Ja mówie, że Tesla to spekulacja i rzut monetą w którą stronę to pójdzie, a Ty jak jesteś pewny że spadnie to shortuj :cool2:

Opublikowano

Bez mrugniecia okiem wymienie 20 rzeczy ktore sa w modelu 3 po prostu lepsze niz w moim F30 330e, wlasciwie ciezko to nazwac calosciowo inaczej niz deklasacja :roll:


Moje 3-er broni sie oczywiscie w kilku miejscach (a G20 pewnie jeszcze w kolejnych kilku) ale im bardziej czlowiek zaglebia sie w szczegoly i patrzy na to auto jako calosc - tym bardziej lapie sie za glowe i nie sposob nie wyrazac podziwu dla inzynierow ktorzy je zaprojektowali :oops:

Wymieniaj a nie teoretyzuj ;)

Poza tym projekt to jedno, jestem ciekaw jak z jakością, bo nigdy niektóre modele miały straszny z tym problem.

Z drugiej strony, niby Tesla ma problemy np. z jakością farby, a ja mojemu G12 przy 60tys przebiegu już raz malowałem zderzak przedni i musiałbym więcej, bo w odróżnieniu od starych BMW, odpryski zabijają lakier na nowych autach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdybysmy liczyli ilosc schowkow i spalanie to bysmy jezdzili octaviami.

Powiedz lepiej jak to się prowadzi w porównaniu do f30?

 

Gdybym patrzyl glownie na schowki etc to dawno jezdzilbym SUVem, moze zle sie wyrazilem w poprzednim poscie, dla mnie auto to musi byc frajda z jazdy i szeroko pojety brak/malo irytujacych rzeczy.

Wczoraj o 1 w nocy wyszedlem jeszcze pojezdzic po pustych drogach, zakretach, rondach i wrocilem z usmiechem - od wielu lat nie jezdzilem tak po prostu bez celu, dla funu.


"Jak to sie prowadzi" porownujac do F30 - jednym slowem - LEPIEJ :roll:


Pozycja za kierownica - nisko jak w 3-er, oba lokcie podparte, sama kierownica bardziej sportowa niz w F30.

"Feeling" na kierownicy (maglownica) - lepszy (w opcji "sport") :evil:, przekladnia przypomina hydrauliczne E90(!), F30 pod tym wzgledem jest po prostu slabe.

Pewnosc prowadzenia - swietna, auto jest praktycznie idealnie zbalansowane (52:48), srodek ciezkosci przez baterie - bardzo nisko.

Frajda z napedu, reakcja na gaz - max moment obrotowy od samego dolu, ZUPELNY BRAK laga - DEKLASACJA :duh:

Z kazdego ronda, zakretu wychodzisz z lekkim gazem i banan na twarzy.


Nie zrozum mnie zle:

- 1000km trase i ~ciagle 150-160km/h po autostradzie - wolalbym spedzic w mojej F10 530d z bajecznymi komfortami (ale w F30 pod tym wzgledem tez jest kupa - wyciszenie i fotele sluza bardziej jezdzie miejskiej)

- zabawe na torze wolalbym spedzic w M3 - dzwiek silnika wtedy to plus a dodatkowe baterie w elektryku to minus.


Natomiast ja mowie o daily car, zeby miec po prostu fajne auto na codzien (a za takie uwazam BMW 3-er) - Tesla model 3 jest imho polke wyzej (nie porownuje do G20 M340i - nie jezdzilem nim jeszcze ale w NO kosztuje rowno 2x wiecej od modelu 3 Performance a jak doliczysz utrate wartosci i benzyne to uzytkowanie kosztuje ze 3x wiecej od Tesli wiec takie porownanie i tak nie mialoby sensu, w cenie M340i jest podstawowy Tycan i tam na pewno nie mialbym problemu wskazac faworyta :norty: )

 

A ja bym zapytał Ciebie @adamjtkk o 2 rzeczy :1- jakość wyciszenia kabiny przy prędkościach autostradowych 2- poziom komfortu amortyzacji przy nierównościach. w porównaniu do BMW

 

U mnie lokalnie max to 90km/h :oops:, rozpedzilem sie ze 2 razy do ~130km/h i bylo ~podobnie glosno ale ciezko mi tu byc obiektywnym bo na F30 mam szersze opony 255 z tylu i do tego ROF, w Tesli byly jakies Hankoki wiec nawet nie premium. Za duzo zmiennych. W elektrykach najlepiej sprawdzaja sie opony ciche jak Goodyeary F1 bo szum opon to glowne zrodlo halasu.

Na szybko sprawdzajac model S jest od F10 okolo 5dB cichszy przy 50-80km/h i okolo 2dB cichszy przy 120-140km/h, w modelu 3 podejrzewam ze roznice beda bardzo podobne do 3-er F30 bo G20 ma te fajne akustyczne szyby (brawo BMW!).


Podczas jazdy po spiacych policjantach zawieszenie wydawalo sie podobne do F30 na ROF wiec z gatunku tych twardych co dla mnie osobiscie jest zaleta, nie jestem jeszcze strasznie stary, lubie jak jest w miare sztywno i nie buja. Jezdzilem modelem 2019, model 2020 podobno jest jeszcze bardziej "zwarty".

 

Adam czytaj prosze ze zrozumieniem. Ja mówie, że Tesla to spekulacja i rzut monetą w którą stronę to pójdzie, a Ty jak jesteś pewny że spadnie to shortuj :cool2:

Czytam ze zrozumieniem.

Napisales, cytuje:

Po prostu nie mowmy Glupot o wartosci rynkowej Tesli.

Wiadomo ze banka tylko pytanie kiedy pęknie.

Jezeli "wiadomo" ze Tesla to "banka" to shortuj, stawiaj kase ze padnie predzej czy pozniej, latwa kasa przeciez, nie?

Od lat slysze te frazesy "banka", "slepa uliczka motoryzacji" "ja mysle, ze wodor jest..", "pseudoekologia bo wegiel".. to sie odechciewa merytorycznie dyskutowac i wtedy jest dobre to powiedzenie o psach i karawanie :roll:

.

Opublikowano

Niestety nie czytasz.

Jezeli mowie ze banka i niewiadomo kiedy peknie. To jak zashortuje to najpierw moze byc po 2000k zanim balon peknie ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety nie czytasz.

Jezeli mowie ze banka i niewiadomo kiedy peknie. To jak zashortuje to najpierw moze byc po 2000k zanim balon peknie ;)

Nie, nie rozumiesz raczej co sam piszesz a trzeci raz juz nie bede Ci wyjasnial.

Co gorsza jestes na tym forum od pol roku a kazda odpowiedz w tym watku zaczynasz od protekcjonalnosci.

W domu do zony tez tak sie odzywasz czy tylko anonimowo na forum? Nie cierpie rozmawiac z takimi osobami. :duh:

 

Niestety nie czytasz.
Adam czytaj prosze ze zrozumieniem.
Adam nie sadzilem ze musze wyjasniac.
Adam Przeczytaj swoje posty o Tesli i bmw. .. Wroc i pogadamy
Mysl ze gosciu jest funboyem Tesli i nas trolluje ze kochal BMW

.

Opublikowano
Jezeli mowie ze banka i niewiadomo kiedy peknie. To jak zashortuje to najpierw moze byc po 2000k zanim balon peknie ;)

To się z tobą założę, że po 2000k (2mln) $ nie będzie nigdy ;) Jak już się tak czepiamy :lol: :lol: :lol:


Ale chyba lepiej wrócić do meritum dyskusji ;)


Moim zdaniem ciężko teraz określić, ile cena akcji Tesli to entuzjazm, a ile spekulacja. Ciężko spekulować akcjami w tak dużym wolumenie, ale jest hiperoptymizm jak przy BC :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Bez mrugniecia okiem wymienie 20 rzeczy ktore sa w modelu 3 po prostu lepsze niz w moim F30 330e, wlasciwie ciezko to nazwac calosciowo inaczej niz deklasacja :roll:

Wymieniaj a nie teoretyzuj ;)

 

Sorry za litanie, ciezko sie zatrzymac na 20 punktach :roll:

Bezposrednio porownujac sredni model LR do mojej F30 330e.

Na szybko od tych najwazniejszych (frajda z jazdy), przez mniej wazne (media, navi) do detali (schowki etc):


1. Jezdzisz na pradzie po prostu 400-450km, bez ciaglego zerkania na zasieg.W 330e - 15km i silnik spalinowy ciagle on/off/on/.. - jazda wtedy jak 320i z ekstra 150kg bateria.

2. Przy mojej jezdzie - ladujesz auto raz na tydzien, 330e - 2-3 razy dziennie (upierdliwe!)

3. 4.5 do setki zamiast 6.0s

4. AWD (bo Norwegia, gory, snieg, ciagly deszcz), F30 330e jest RWD i nie bylo wogole opcji AWD

5. Przy ~80kWh baterii waga Tesli jest jedynie ~100-120kg ciezsza od 330e (BMW ma ~7kWh baterie)

6. Absolutny brak laga, reakcja na gaz jest NATYCHMIASTOWA. Przyspieszenie elektryka jest na tyle brutalne ze do codziennej jazdy wokol komina - wlaczacz tryb "chill" zeby byla mala zwloka na pedal gazu i troche mniej mocy, zeby auto nie bylo tak "narowiste" bo jak ktos jezdzi 0-1 moze skonczyc szybko w rowie.

7. Lepsze odczucia z przekladni kierowniczej, kierownica stawia duzy opor (tryb sportowy) - i latwo to zmieniac w menu (np przy parkowaniu) jak ktos nie lubi ciezkiej kierownicy

7.5 Hamulce w 330e to DRAMAT, w TM3 sa "normalne" a do tego jest "mocne/srednie" hamowanie silnikiem ktore jest swietne i plynne jak sie czlowiek nauczy takiej jazdy

8. Jezeli ustawisz kierownice na "sport" to jest na "sport" dopoki tego nie zmienisz. W 330e tryb "sport" jest do wylaczenia silnika a pozniej znowu "comfort".

9. Nie ma przycisku START/STOP - wsiadasz i jedziesz, dojedziesz - wychodzisz. Po prostu.

10. Nie ma tunelu z tylu, podloga idealnie plaska

11. Mniejszy wieniec kierownicy, bardziej "sportowy" w uzytkowaniu.

12. Comfort Access dziala we wszystkich klamkach, w 330 tylko z tylu

13. Uzytkowanie nawigacji 15" z mapami googla a tej w 330e to jak porownac uzytkowanie starej Nokii z przyciskami fizycznymi do Iphona - dzieli je technologiczna przepasc. To sie tyczy calego infotainment - BMW 330e jest 10-15 lat do tylu i nie przesadzam.

14. Autopilot Tesli w porownaniu do adaptacyjnego tempomatu 330e to _deklasacja_, sam jezdzi, skreca, parkuje, hamuje - to wszystko bez extra pakietu FSD. Jego uruchomienie jest bajecznie proste - (dwukrotnie klik klik dzwignia) - po prostu _dziala_.

15. Klapka ladowania otwiera sie elektrycznie a po skonczeniu ladowania sama sie zamyka (!) - w 330e mokre brudne rece po manualnym otwieraniu/zamkaniu klapki wycierasz najczesciej w spodnie (ciagle deszcz)

16. Siedzac sam za soba (187cm) mam wiecej miejsca na kolana (choc mniej na glowe)

17. Otwieranie drzwi z wewnatrz przyciskiem, elektryczno-mechaniczne, wygodniejsze na codzien (szczegolnie dla dzieciakow)

18. 4 porty USB, w 330e mam slownie - jeden!

19. Schowki w 330e z przodu to zart (ladowarka indukcyjna zabiera cale miejsce), w Tesli sa ze 3-4 razy pojemniejsze.

20. Panoramiczny dach na calej dlugosci auta, w 330e - mikro szyberdach.

21. Funkcjonalnosc tabletu i jego cechy (wielkosc, kontrast, czytelnosc, responsywnosc) jest duzo lepsza niz masa zbednych przyciskow w F30, zupelnie jak obsluga dobrego smartfonu, po 10 minutach czujesz sie jak w domu i do standardu Nokii z przyciskami nie chcesz po prostu wracac. (Brakuje HU do piosenek, navi i predkosci - tu 330e gora)

22. Pakiet danych w Tesli kosztuje 150 euro rocznie (pierwszy rok free) - w calej Europie masz dostep do map Googla, Netflixa, Spotify, przegladarke intenetowa - i to wszystko smiga pieknie po prostu na tym duzym tablecie - po prostu dziala natywnie jak na laptopie. W 330e Connected Drive nie dosc ze jest gowniany i ma zerowa uzytecznosc to jego obsluga wymaga habilitacji. Media w 330e nie istnieja w porownaniu do Tesli.

23. Mapy i inne bajery aktualizuja sie same - w 330e mam chyba sprzed 2 lat i co mam zrobic - jechac do serwisu i placic jakies chore pieniadze, doktoryzowac sie na forum i wgrywac samemu? - kto normalny ma na to czas..

24. Brak ramek w drzwiach (bardziej sportowo)

25. Jak odwoze syna do przedszkola - corka zostaje z 5-10 min w aucie sama - moze malowac w Paincie, grac w gry, ogladac glupie filmiki na youtube - na duzym tablecie ma to sens. W 330e patrzy smutno przez szybe.

26. Hamulec postojowy jest elektryczny (nie, nie driftuje moim 330e i nie potrzebuje mechanicznego)

27. Hamulec postojowy generalnie wlacza sie sam po zatrzymaniu, mozesz zmienic zeby auto pelzalo na stopie albo stalo w miejscu etc - w F10 to mam, w F30 nie ma.

28. Regulacja kierownicy jest elektryczna (W F30 nie ma nawet w opcjach, slynna personalizacja)

29. Wszystkie siedzenia (przod i tyl) sa podgrzewane

30. Audio gra zdecydowanie "czysciej", lepsza przestrzennosc dzwieku, HK w F30 jest slaby.

31. Auto jest wyposazone domyslnie we wszystko - dach panoramiczny, fotochromatyczne lusterka, pseudoskorzana (vegan vel. skaj) tapicerka, autopilot, podgrzewane przednie/tylne siedzenia, elektryczne fotele z pamieciami i ledzwiami, porzadne audio z subem i wzmacniaczem, kamera cofania etc etc.) - w F30 to wszystko kosztuje w opcjach z 50,60k,70k PLN?

32. Kanapa z tylu sporo wygodniejsza, bardziej miekka.

33. Faktura pseudoskory delikatna w dotyku, przyjemniejsza niz faktura Dakota w 330e.

34. 2 duze bagazniki (+ duza wneka pod bagaznikiem z tylu), w 330e jest 2/3 bagaznika (1/3 zajeta przez baterie) - bo to auto ICE przerobione na hybryde

35. Ladowarka do tej Tesli kosztuje 500 euro, do 330e kosztuje 1000 euro. Mimo, ze jest 2x tansza, to jest lepsza, bo obsluguje niestandardowa norweska siec 2/3 fazowa IT (2/3 fazy, brak przewodu neutralnego) i odpowiednio szybciej laduje model 3 w porownaniu do ladowarki BMW. Tesla ma podejscie - klient nasz pan, jak znam BMW to nie zmienia tego i za 10 lat bo maja to po prostu w dupie (setki postow na norweskim forum odnosnie ladowania i3)

36. Tesla model 3 laduje sie ponad 10x szybciej z wallboxa w domu (jak masz 32A, 3 fazy TN). Ladowanie 330e z wallboxa - tylko 1 faza, 16A.

Efekt - 15-20km calkowitego zasiegu to 3,5h ladowania (+5km zasiegu na kazda godzine ladowania).

Ladowarka Tesli to 32A i 3 fazy (jak ktos ma) - efekt +55km zasiegu na kazda godzine ladowania

37. Zaawansowane ustawienia ladowania - (natezenie pradu, limit ladowania, pozostaly czas etc etc) jak i wykresy jazdy do analizy itp

38. Glosnosc na kierownicy na potencjometrze, w 330e jest na przyciskach(sic!) (BMW sie uparlo i ma uzytkownikow w nosie)

39. Mozna ustawic max predkosc z czytania znakow +offset (np 5,10 czy 15 km/h), w 330e po prostu max zadana predkosc.

40. Tylna kamera dziala w czasie jazdy a nie jak w 330e wylacza sie po kilku sekundach.

41. Sentry mode/dash cam - mozna nagrywac obraz z kamer bezposrednio na USB. - nie trzeba dodatkowego rejestratora jazdy

42. Zgubisz auto na duzym parkingu - z telefonu mozna wlaczyc swiatla/klakson - w 330e aplikacja nie ma takich bajerow. /edit - jednak sa :norty: /

43. Nie martwisz sie "rozgrzewaniem" czy "stygnieciem" silnika/turbiny. Generalnie poziom prostoty mechanicznej elektrykow powala.

44. Glupie haczyki z tylu sa chowane jak nieuzywane

45. Dedykowane miejsce na 2 smartfony obok siebie (z ladowarka indukcyjna) - w 330e zeby ladowac tel. to musisz go wlozyc do schowka i "naciagac" mechanizm (sprezyna czy ki &^%..)

46. w Navi jak wbijesz jakas trase - pokazuje od razu w okolicy po drodze superchargery, ich dostepnosc (np 3 z 8 wolne), ile sie trzeba ladowac (zeby jak najszybciej dojechac etc) - poziom integracji tego jest ciezki do ogarniecia po wieloletnim "user experience" z BMW (typu aktualizacje, connected drive etc).

47. Jak chcesz kupic Tesle - wplacasz jedynie 100 euro bezzwrotnej zaliczki - jak dzien przed odbiorem pojazdu sie rozmyslisz - nie ma problemu, dzieki braku slawnej "personalizacji" BMW - chetny na Twoj samochod znajdzie sie nastepnego dnia.

48. Po zakupie auta - masz 7 dni i max 1600km przebiegu na jego ZWROT. Bez dodatkowych kosztow. Sa na tyle pewni swojej jakosci i zadowolenia z auta. Sprobuj to zrobic ze swoim nowym 3-er :norty:

49. Przeglady tansze i rzadsze (nie wymieniasz oleju, prawie nie zuzywasz klockow bo hamujesz silnikiem, nie popsujesz turbiny, wtryskow i dzisieciu innych bzdur).

50. Dzieki max. wyposazeniu juz w podstawie, braku opcji dodatkowych, braku rabatow oraz braku liftingow co 2-3 lata - utrata wartosci jest 2x mniejsza od 3-er i jest przede wszystkim stabilna i przewidywalna.

51. Wszystkie opony (przod i tyl) sa takie same 235/40/R19 (auto nie gubi trakcji bo AWD) - dzieki temu nie ma problemu np z rozna szerokoscia felg przod/tyl i oponami zimowymi jak mam w moim 330e. Do tego mozna bezproblemowo zalozyc caloroczne opony jak np swietne Michelin Crossclimate jak ktos mieszka w bardziej neutralnym klimacie.


To wszystko - na szybko, po kilku godzinach zabawy z autem, na pewno jest tego duzo wiecej jakby czlowiek pojezdzil autem z miesiac.


A w druga strone, co 330e ma lepsze?


- head up, nikt mi nie wmowi ze to nie jest swietne rozwiazanie w motoryzacji

- adaptacyjne ledy - wydaja sie bardziej zaawansowane od Tesli (zyja sobie same na zakretach)

- lusterko wsteczne ma lepsza widocznosc :norty:

- otwieranie klamek zewnetrznych w TM3 jest mniej wygodne na codzien (ale sa bardziej aerodynamiczne i ladniej wygladaja)

- wiecej miejsca z tylu nad glowa (ciekawe jakby porownac z 4-er)

- srodek wyglada odrobine bardziej "premium", niewiele ale zawsze. natomiast bezsensowne przyciski czy zalosnie wygladajace liczniki w 330e psuja wyglad kabiny.

- prawdopodobnie cichsze przy predkosciach >140-150km/h ale glowy nie dam sobie obciac bo wyciszenie F30 jest generalnie slabe

- material na konsoli w TM3 (piano black) jest beznadziejny, aluminium czy lakierowane drewno w F30 duzo lepsze

- zewnetrz karoseria TM3 wydaje mi sie bardziej "metroseksualna" a 3-er bardziej "meska" - tutaj i4 bedzie rzadzilo podejrzewam!


Genralnie to co wazne w aucie (naped, infotainment, funkcjonalnosc i koszt uzytkowania - utrata wartosci, serwis, benzyna) to DEKLASACJA wg mnie.

I wydaje mi sie ze premiera i4 malo zmieni, naped i infotainment bedzie nadal sporo do tylu :mad2:, bedzie tylko/az lepsza karoseria.

Energia w superchargerze w Norwegii kosztuje 70 groszy za 1kWh, na Ionity ponad 3 PLN :duh:


Wielu z tych rzeczy co wymienialem nie widac na obrazkach w internecie, dlatego zeby ogarnac o co ten caly hype - trzeba po prostu pojezdzic autem godzine czy dwie, inaczej ciezko sie dyskutuje bo wizja filozofii auta wg Tesli a wg BMW jest po prostu inna.


BMW 330e wydaje mi sie zaprojektowane przez dziadkow na sile, kolejne iteracje 3-er sa wtorne i nie wnosza zupelnie nic, 320d/i w E90, F30 i G20 roznia sie detalami. 330i do tego zeszmacilo silnik (R6->R4) nawet jak jest ulamek sekundy szybszy.


Tesla model 3 wydaje sie byc zaprojektowana od podstaw przez ludzi dla ludzi - jak jest jakis problem, producent slucha uzytkownikow i to naprawia/ updatuje - i to czuc od pierwszej sekundy obcowania z samochodem. Wszystko wydaje sie byc dokladnie tam gdzie powinno byc. Ciezko nie okreslic TM3 inaczej jak po prostu "fajny". A "ekologia" o ktora sie tu kloci tylu ludzi - dla mnie to jest wartosc dodana moze na 5 miejscu na liscie priorytetow.


50104081196_295136227a_o.jpg


50104082186_eae38c4103_o.jpg


50099374787_6fe5c523cc_o.jpg


50104306952_7d8508e758_o.jpg


50103498763_59a1b2100f_o.jpg


50103503453_969d4dfb40_o.jpg


50104080616_73ecb31029_o.jpg


50104079846_e5a0b910e4_o.jpg


50103498603_6b500fc3a0_o.jpg


50104305172_3c3a4b5d52_o.jpg


50103498058_84f23d2d99_o.jpg


50104078646_ba1cab10e9_o.jpg


50104077116_f9033917ff_o.jpg


50104143356_248e55d822_o.jpg


50104307417_6e5d43d5d7_o.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano

Super opis, miło się czyta ;)

Nie ze wszystkim się zgodzę (np. szyby bezramkowe w 3er możesz mieć, jeśli kupisz 4GC), hamulec elektryczny to żadna zaleta (też nie wada), piano black jest w BMW tak samo beznadziejne. Ale uwagi słuszne, najbardziej te ostatnie, pokazują jak bardzo w średniowieczu tkwi zarząd BMW :(

Opublikowano (edytowane)

Fajne spostrzeżenia / porównanie.


Porównywanie TM3 z F30 które, jak się nie mylę, wyszło w 2012 może nie być do konca fair. Wiem F30e wyszło później, jednak bazą jest ciągle "stara" buda. Pozwolę sobie na zestawienie kilku punktów z moim G20 320i. Oczywiści nie aspekty jazdy na baterii :lol:


Pominięte punkty to takie, które moim zdaniem nie wymagają dyskusji / są oczywiste, jak zasięg, ładowanie etc. w porównaniu do G20e

 


4. AWD (bo Norwegia, gory, snieg, ciagly deszcz), F30 330e jest RWD i nie bylo wogole opcji AWD

W G20e jest dostępny xDrive

 


7. Lepsze odczucia z przekladni kierowniczej, kierownica stawia duzy opor (tryb sportowy) - i latwo to zmieniac w menu (np przy parkowaniu) jak ktos nie lubi ciezkiej kierownicy

W G20 podobno dużo z tym lepiej niż F30. Nie jeździłem F30


9. Nie ma przycisku START/STOP - wsiadasz i jedziesz, dojedziesz - wychodzisz. Po prostu.

To naprawdę nie takie trudne :wink:


12. Comfort Access dziala we wszystkich klamkach, w 330 tylko z tylu

W G20 też we wszystkich plus otwiera się / zamyka bez dotykania klamek jak chcesz.


14. Autopilot Tesli w porownaniu do adaptacyjnego tempomatu 330e to _deklasacja_, sam jezdzi, skreca, parkuje, hamuje - to wszystko bez extra pakietu FSD. Jego uruchomienie jest bajecznie proste - (dwukrotnie klik klik dzwignia) - po prostu _dziala_.

 

W G20 z pakietem Driving Assistant Pro sam jeździ, skręca (nie za ostro), parkuję, hamuje. Klikasz guzik na kierownicy - po prostu działa.

 


18. 4 porty USB, w 330e mam slownie - jeden!

W G20 mam 4.


21. Funkcjonalnosc tabletu i jego cechy (wielkosc, kontrast, czytelnosc, responsywnosc) jest duzo lepsza niz masa zbednych przyciskow w F30, zupelnie jak obsluga dobrego smartfonu, po 10 minutach czujesz sie jak w domu i do standardu Nokii z przyciskami nie chcesz po prostu wracac. (Brakuje HU do piosenek, navi i predkosci - tu 330e gora)

Ja nienawidzę tego rozwiązania. Uważam też, że fizyczne guziki są lepszym rozwianiem dla niektórych funkcji. Jeśli poza tym tabletem na środku, byłby jeszcze jakiś ekran nad kierownicą, bardziej by mi się to podobało. HUD swoją drogą ale ja chciałbym fizyczny ekran tam też.

 


25. Jak odwoze syna do przedszkola - corka zostaje z 5-10 min w aucie sama - moze malowac w Paincie, grac w gry, ogladac glupie filmiki na youtube - na duzym tablecie ma to sens. W 330e patrzy smutno przez szybe.

 

Tablet spełni podobną funkcję?

 


26. Hamulec postojowy jest elektryczny (nie, nie driftuje moim 330e i nie potrzebuje mechanicznego)

G20 też


27. Hamulec postojowy generalnie wlacza sie sam po zatrzymaniu, mozesz zmienic zeby auto pelzalo na stopie albo stalo w miejscu etc - w F10 to mam, w F30 nie ma.

G20 funkcja Auto-Hold

 


33. Faktura pseudoskory delikatna w dotyku, przyjemniejsza niz faktura Dakota w 330e.

Wiele osób woli prawdziwą skórę.


38. Glosnosc na kierownicy na potencjometrze, w 330e jest na przyciskach(sic!) (BMW sie uparlo i ma uzytkownikow w nosie)

Nie widzę problemu.


39. Mozna ustawic max predkosc z czytania znakow +offset (np 5,10 czy 15 km/h), w 330e po prostu max zadana predkosc.

W G20 też można ustawić offset.


42. Zgubisz auto na duzym parkingu - z telefonu mozna wlaczyc swiatla/klakson - w 330e aplikacja nie ma takich bajerow.

W G20 można mignac światłami z poziomu aplikacji.


Wiele rzeczy to subiektywna ocena zainteresowanego. Nie zapominajmy też, że wybór samochodu bardzo często nie jest takim złożonym procesem porównawczym i nie musi być decyzją racjonalną. Komuś podoba się ten a komuś tamten. Decyzja podjęta w 30 sekund :)


Widać, że masz zajawkę na TM3. Kupuj i tyle. Nikogo nie musisz do swojej decyzji przekonywać :cool2:

Edytowane przez Hamera
Opublikowano
Wiele rzeczy to subiektywna ocena zainteresowanego. Nie zapominajmy też, że wybór samochodu bardzo często nie jest takim złożonym procesem porównawczym i nie musi być decyzją racjonalną. Komuś podoba się ten a komuś tamten. Decyzja podjęta w 30 sekund :)

Wydaje mi się, że w całej branży na tym to polega, że dla każdego co innego jest ważne i jak ktoś ceni prowadzenie, kupuje Porsche, ktoś ceni rozmiar bagażnika bierze Superba kombi, itp. Ale myślę, że jest tutaj jeden ciekawy rodzynek. Te dwa punkty poniżej, które cytuje, to wg mnie jest dobry wyznacznik traktowania klienta "po nowemu" - prawdziwe premium i tego nie można zaprzeczyć, że wyprzedza tym całą branżę.

 

47. Jak chcesz kupic Tesle - wplacasz jedynie 100 euro bezzwrotnej zaliczki - jak dzien przed odbiorem pojazdu sie rozmyslisz - nie ma problemu, dzieki braku slawnej "personalizacji" BMW - chetny na Twoj samochod znajdzie sie nastepnego dnia.

48. Po zakupie auta - masz 7 dni i max 1600km przebiegu na jego ZWROT. Bez dodatkowych kosztow. Sa na tyle pewni swojej jakosci i zadowolenia z auta. Sprobuj to zrobic ze swoim nowym 3-er :norty:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Bardzo ciekawy opis, brawo !


Natomiast tak jak przedmówca napisze że f30 jest już mocno zacofanym modelem i bardziej miarodajne jest porównanie z g20, bardzo dużo głupich rzeczy poprawiono. Szkoda że nie ma budy g20 z rozwiązaniami z tm3 :mrgreen: bo niestety nigdy nie kupię auta za którym bym się nie odwrócił jak odchodzę z parkingu - tm3 jest dla mnie mydelniczką i to w sumie jedyna wada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki za fajne odniesienie sie do konkretnych punktow :cool2:

Wiem, ze w G20 BMW poprawilo sporo wzgledem F30 (niestety najwazniejsze dla mnie rzeczy - naped i infotainment pozostaly praktycznie bez zmian w 330e) ale za krotko i zbyt dawno temu testowalem (G20 320d) zeby sie odniesc rzeczowo poki co do poszczegolnych punktow.


Postaram sie w tygodniu wziac od dealera:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=182754493

i potestowac z ciekawosci detale i sprawdzic ile rzeczy ulepszyli wzgledem F30 mimo ze na 100% go nie kupie (bo zly naped).


Co do porownania F30/TM3 - wiem, ze nie do konca fair ale BMW mialo premiere w 2016 a TM3 w 2017 wiec "prawie" to samo, natomiast 100% zgody ze jezeli TM3 bedzie na rynku jeszcze z 4-5 lat to musi naturalnie konkurowac z G20 tez :cool2:


Co do wyboru auta/marki - tez 100% racji - czesto jak masz tyle i tyle pieniedzy i potrzebujesz auta w danej klasie - wybierasz w 30s sercem, czesto wbrew racjonalnej logice (z BMW tak mialem az do 2019r (3er->1er->5er->3er), a z Tesla model 3 absolutnie tak nie mam :naughty: , jezeli sie na nia zdecyduje to bedzie w 100% chlodny zakup na podstawie wad/zalet w porownaniu do konkurencji). Chcialbym Tycana sprobowac ale za drogi jak dla mnie poki co (120k euro)


Niejako o tym jest tez ten watek - potrzebuje elektryka bo cala Norwegia jest juz elektryczna i to nie podlega negocjacji.

Gdyby BMW G20 bylo "elektryczne", mialo 4-5s do setki i cene ~50-60k euro doposazone to mysle przelknalbym wszystko inne spokojnie, nawet ten lipny infotainment.

Ale dzisiaj BMW ma hybryde z 30-35km zasiegu elektrycznego (doposazona za 65k euro) albo i3 i to mnie po prostu wkur%$# :norty:

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kurczę ale naprawdę tak bardzo ci nie leży idrive 7.0 ? Jest responsywny, używam praktycznie ciagle carplay wiec google maps itp jak najbardziej na full screen działają - tutaj naprawdę jest przepaść co do nbt moim zdaniem. Co do mrugania światłami/klaksonu z poziomu aplikacji to działało mi to już w f30 pre lci i w g20 działa naturalnie też.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Swiatla i klakson rzeczywiscie sa (uzywam tej apki glownie do webasto zima i zapomnialem :oops:), zaraz edytuje na liscie zeby nie wprowadzac w blad.

Co do carplay - to jest emulator, w TM3 aplikacje sa natywne i na ekranie wielkosci duzego tabletu.

Cos ala korzystanie z tresci multimedialnych na 4" budzetowym i zacinajacym sie smartfonie a korzystanie z tych samych tresci na 6,5" Iphonie 11, tu i tu robisz to samo ale zadowolenie z obslugi jest skrajnie rozne.


Ciezko to ubrac w slowa - tam jest sto detali ktore sprawiaja obsluge infotainmentu naturalna i przyjemna, musialbyc poprostu sie tym chwile pobawic i zobaczyc jak bardzo jest to inne (lepsze) od tego co proponuje BMW.

Klikasz koleczko, mowisz "play top gun trailer on youtube", dzwiek na 70% i po prostu rozumiesz czym sa multimedia w 2020r w aucie.

.

Opublikowano

Klikasz koleczko, mowisz "play top gun trailer on youtube", dzwiek na 70% i po prostu rozumiesz czym sa multimedia w 2020r w aucie.

 

Ja samochodem głównie jeżdżę a nie oglądam w nim YT. Rozumiem, że jak się czeka na naładowanie baterii, to trzeba się czymś zająć :wink:


Sorry, nie mogłem się powstrzymać :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Heh, pogadamy jak bedziesz mial dzieciaki na tylnym fotelu :norty: :norty:


Wiem ze to maksymalnie infantylne i mi sie za to dostanie ale ta durna aplikacja do pierdzenia na roznych fotelach czy malowanie na tablecie - 3 dzieciakow (moje tylko 2 :D ) siedzialo w aucie 15 min i rechotalo.


Brakuje mi troche w BMW (i innych markach, zeby nie bylo) takiego luznego/innego podejscia.

Czasy sie zmieniaja czy tego chcemy czy nie, moja 8-letnia corka ma na szkolnym ipadzie zainstalowanego minecrafta na ktorym dzieciaki cwicza w szkole wyobraznie budujac rozne rzeczy, auta powinny za tymi czasami nadazac, TM3 nadaza bez dwoch zdan :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam

33. Faktura pseudoskory delikatna w dotyku, przyjemniejsza niz faktura Dakota w 330e - za dwa lata zmienił byś zdanie, skóra to skóra czy twarda czy miękka nic jej nie zastąpi


co do prowadzenia przejedź się G20 M-Pak i wróć z opinia :D , reszta tak jak koledzy zauważyli że F30 to nie odpowiedni kandydat do porównania

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam

33. Faktura pseudoskory delikatna w dotyku, przyjemniejsza niz faktura Dakota w 330e - za dwa lata zmienił byś zdanie, skóra to skóra czy twarda czy miękka nic jej nie zastąpi


co do prowadzenia przejedź się G20 M-Pak i wróć z opinia :D , reszta tak jak koledzy zauważyli że F30 to nie odpowiedni kandydat do porównania

 

Nie cierpie skaju, imho to wstyd cos takiego dawac w aucie >200k PLN (a Tesla daje ja i w autach za 400k).

Mowilem juz o tym w tym watku, zero hipokryzji z mojej strony, skora to skora, zawsze bedzie lepsza niz skaj.


BMW powoli robi juz to samo (w G20 w mpaku skaj jest domyslnie i pewnie tak bedzie skonfigurowana wiekszosc aut)

Przyjaciele zwierzat robia swoja krecia robote i producenci wymiekaja, znak czasow, zly pieniadz wypiera dobry etc.


Odnosilem sie tylko do _faktury_, jest milsza niz w Dakocie ktora jest chropowata i nie sprawia wrazenia "premium".

Powinna byc opcja doplaty do normalnej skory w TM3/S/X. Nie ma. Lipa.


G20 m-pak jezdzilem (co prawda 320d), bylo sporo lepiej niz F30 i pewnie lepiej niz w TM3, sprawdze w tym tygodniu.

Co nie zmienia faktu ze jezeli prowadzenie TM3 jest powiedzmy gdzies pomiedzy F30 a G20 - wystarczy, nigdy nie twierdzilem ze TM3 to 7my cud swiata (kosztuje 50k euro w koncu), nie zaklinajmy rzeczywistosci.

 

Ja tylko chciałem dodać, że sam rozważałem, czy by nie kupić i3, celem szybkich wypadów na miasto, bo parkowanie czy to auta o długości 5.27 czy auta o prześwicie 5cm jest kłopotliwe. Ale jak zobaczyłem ceny i3, nawet używek, to szybko się wyleczyłem.

 

Te szczury 2-3 letnie w NO sprzedaja (wersja srednia 94Ah) z symbolicznym przebiegiem (<30tys km) za <20k euro.

Cena nowych 120Ah (40k euro) to kpina :norty:

/edit - w PL widze po 50k euro nowki, nic tylko brac poki nie wykupia :mrgreen: /

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=183616624

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=130265518

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Akcje po 1750$, market cap wiekszy niz 3 kolejne firmy razem wziete (Toyota, VW i Honda) :shock:

Chyba naprawde czas zaczac shortowac, co tu sie dzieje?


50108757956_a02f6b9c87_o.png



PS. Kokpit elektrycznego Passata (ID. Vizzion) - hmm, brak przyciskow, tablet, chyba gdzies juz taki design widzialem :norty:

Teraz tylko czekac na ten slawny software od VW i "Tesla killer" gotowy :lol: :lol:



50109014472_1213340226_o.png


50108223298_ff1795ce6b_o.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano

Hehe, Mercedes też czuje trend, chcesz być nowoczesny, bądź jak Tesla :D


R2bcFru.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja się cieszę że moim G20 jest takie piękne klasyczne pokrętło :D

IMG_20200713_200700460.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Mam to rozwiązanie w postaci sterowania wszystkim z tabletu w Volvo i zdecydowanie wolę pokrętło BMW. Problem z tabletem jest taki, trafić w małą ikonkę podczas szybkiej jazdy, albo jazdy po wyboistej drodze, jest naprawdę trudno. Po drugie na dłużej trzeba oderwać wzrok od drogi (co przy autonomicznej jeździe ma drugorzędne znaczenie ale ma) niż przy przyciskach, pokrętle standardowych. Już nie wspominając o tym, że ten tablet jest wiecznie wypalcowany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hehe, Mercedes też czuje trend, chcesz być nowoczesny, bądź jak Tesla :D

 



Niemcy naprawde nie graja w tej samej lidze co Amerykanie jezeli chodzi o software.

Ogladam ten filmik z obslugi tego tabletu w S-klasie i rece po prostu opadaja, uber-skomplikowane i nieintuicyjne - jak mozna najwazniejszy przycisk home umiescic na srodku ekranu w ikonce 1x1cm i jeszcze kazac go przytrzymywac przez sekunde podczas jazdy zeby zatrybilo jakies menu :duh:


Nie mowiac juz o tych wszystkich durnotach jak "hey mercedes, I'm tired" czy stu kolorach ambientu, jeden bardziej oczoje&^% od drugiego.

Pstrokato, przasnie, cygansko i bardzo nieintuicyjnie.


Przeciez przecietny target tego samochodu to 50-60 letni starszy, zarobiony pan ktory nigdy nie zatrybi nawet 30% tego irytujacego infotainmentu.

W tym wieku czlowiek chce prostoty, spokoju i elegancji (wygodny fotel, whisky, cygaro te sprawy) a nie doktoryzowania sie z 200 stronicowej instrukcji jak sie przelacza piosenki na tym tablecie :shock:

A na kierownicy dotykowe 30 przyciskow i gladziki :norty: :norty:


I jeszcze te "nowinki" jak to siedzac z tylu i machajac palcami na swoim monitorku mozesz przerzucic pasazerowi obok swoja piosenke , kisne ^^


Jedyne na czym mozna oko zawiesic to ten nowy typ head upa z tymi animacjami - jezeli rozwina ta technologie (VW tez cos tam "obiecywal" i pokazywal a w smartphonach bylo to juz 5 lat temu) - moze byc calkiem fajna i uzyteczna opcja.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.