Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Swietnie napisany artykul, czyta sie jednym tchem, w sumie pokrywa sie w 95% z moimi przemysleniami obecnie, dzieki za link :cool2:

Szczegolnie polecam rozdzial - Różnice między "chcieć" a "musieć"


Ogolnie z elektrykami jest tak ze jak sie ich nie widzi na codzien, nie ma sie z nimi za bardzo do czynienia (a tak wyglada sytuacja w PL) a otaczaja cie zewszad "normalne" spalinowe auta - to wtedy czlowiek zupelnie nie rozumie o co chodzi z ta cala elektromobilnoscia, widzi sie jedynie problemy ktore wynikaja z poczatku "rewolucji". A to zasieg, a to cena, a to ekologia etc etc


Jak sie czlowiek obraca w towarzystwie 320d czy 330i BMW i widzi przewage tych aut nad Passatami czy innymi popularnymi modelami/markami to wtedy te 330i wydaje sie czyms oczywistym, pierwszym wyborem jak sie chce kupic auto.

Ale po krotkiej przygodzie z autami elektrycznymi - zdanie sie bardzo szybko zmienia.

Nie znam osobiscie osoby ktora kupilaby elektryka i pomyslala chociaz przez 5 min - "ee, to nie to, wracam do diesla, mial lepszy zasieg, bardziej mi pasowalo w nim to czy tamto"


PS. Za rok -poltora - premiera nowej 7-er.

Topowa wersja nie bedzie miala V12, bedzie czystym elektrykiem.

Ironia losu po tym co BMW mowilo jeszcze kilkanascie tygodni temu :norty:


https://ww.electrek.co/2020/03/18/bmw-7-series-ekectric-top-powerful-trim-next-gen-flagship-sedan/

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

PS. Za rok -poltora - premiera nowej 7-er.

Topowa wersja nie bedzie miala V12, bedzie czystym elektrykiem.

Ironia losu po tym co BMW mowilo jeszcze kilkanascie tygodni temu :norty:


https://ww.electrek.co/2020/03/18/bmw-7-series-ekectric-top-powerful-trim-next-gen-flagship-sedan/

 

Nie warto rozsiewać nieprawdziwych informacji, nowa wersja 7 to wrzesień 2022 według planu BMW.


Liczę, że nowy model faktycznie będzie w 100% elektryczny i będzie dane mi się na niego przesiąść :)

Opublikowano

Coś widzę, że moje obie 7er V12 w garażu będą niezłymi unikatami za 10-20lat :D Szczególnie topowa 610hp, znaczy, że mocniejszej już nie będzie nigdy.


A swoją drogą, chyba sensownie, że najszybszy/najdroższy model będzie elektrykiem. V12 jest drogie, ciężkie ale szybkie i ma mały zasięg, dokładnie jak elektryk.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Coś widzę, że moje obie 7er V12 w garażu będą niezłymi unikatami za 10-20lat :D Szczególnie topowa 610hp, znaczy, że mocniejszej już nie będzie nigdy.

 

Unikatem bedzie niedlugo w sumie kazde zdrowe auto ICE z V8/V12.

Natomiast wartosc nowych BMW V8/V12 w 5er czy 7er bedzie leciala teraz na leb/na szyje imho.


Ceny czesci zamiennych w ASO astronomiczne, prestiz ulatuje szybko jak wychodzi nowy model, technologia wyzszych modeli skomplikowana no i niezbyt niezawodne po gwarancji. Przecietni mechanicy (nie-ASO) tez nie za bardzo chetni do naprawy/diagnozy ewentualnych problemow. Podatki w zachodnich krajach na takie silniki zrobia reszte.


Nie zmienia to faktu ze pozytywnie zazdroszcze mozliwosci jezdzenia ostatnia 7er, nowa z V12, zrob dobre zdjecia i bedziesz kiedys wnukom pokazywal jakie to byly kiedys auta :)

.

Opublikowano

Jak nowa elekteyczna bedzie miała z 1000 KM to nikt za v12 nie będzie płakał. A co do unikalności - to z pewnością.

Co model konczy sie jakaś epoka, a to że już żeliwnych bloków nie dają, a to że ostatni wolnossący, ostatni w manualu, ostatni... z V12.

Jeśli jesteś kolekcjonerem i pasjonatą to super, ale nowe technologie zmieniają świat i chyba lepiej patrzeć w przód niż w tył :) kwestia czasu jak będziemy się ścigać 1os dronami na torach powietrznych heh ;)

Gdzie te stęsknione głosy za wolnossącym m3 e92? Tylko na forum e92 i tam już na zawsze pozostaną, bo nowe r6 turbo jest szybsze niż v8 wolnossące a brzmienie to kwestia gustu ;)

Elektryki też będą szybsze i to dużo, niż jakikolwiek spalinowiec. Kwestia lepszych magazynów energii i będą też miały większe zasięgi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
V12 będzie fajne do obejrzenia dla mnie i dla Ciebie, ale moje dzieci to chyba będą na takie wybryki patrzeć jak ja dzisiaj na dwa konie zaprzęgnięte w bryczkę. :mrgreen:
Opublikowano
Tak jak dzisiejsze G12 jest lepsze od E32, to jednak E32 nadal ma swoje zalety, których G12 nie ma. I tak samo będzie kiedyś. Zresztą, elektryki aktualnej generacji na razie wysiadają przy dużych prędkościach. Toż M760 leci powyżej 300kmh bez problemu ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam tylko jedno zastrzeżenie do postu powyżej - tesla tą fabrykę buduje, czy mówi, że buduje?


Bo moim zdaniem tesla w EU nie zbuduje fabryli dopóki europejskie marki jej nie dogonią. Jeśli taki scenariusz nie jest możliwy (dogonienie tesli), to spadnie akcyza na auta z GPFami i rynek europejski bedzie zamknięty na tesle.

 


buduje, choć przez pandemię wszyscy rekruterzy wrócili do USA

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

https://www.bmwblog.com/2020/03/30/from-autocars-archive-1992-bmw-e1-electric-car-review/


BMW w 1992 miało w pełni elektryczny samochód E1 o 2x większym zasięgu niż i3 (sam elektryk) lub równym (z marnym Range extenderem). Do tego auto było o ok 300kg lżejsze niż karbonowe i3. E1 jest też wolniejsze, ale wszystkie auta wtedy były.


Auto gotowe, projekt zamknięty nie z powodu tego, że klienci nie chcieli, a z powodu tego, że BMW nie chciało, a przepisy co miały tego wymagać zostały zarzucone. Dlatego uważam, że bardzo ważne są rządowe dopłaty/wymogi, bo branża wielkich korporacji nigdy nie patrzy na dobro ludzkości, tylko na swoje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja dlatego doceniam Muska i jego wklad w elektromobilnosc i rozumiem ze duzo ludzi go po prostu lubi.

Gdyby nie jego upor - tradycyjne firmy motoryzacyjne karmilyby nas kolejnymi iteracjami "320d" jeszcze przez dziesieciolecia - z miliardowymi zyskami dla nich a bez zyskow/zauwazalnych zmian technologicznych dla nas - klientow.


https://elektrowoz.pl/auta/sprzedaz-bmw-i3-w-stanach-zjednoczonych-na-dnie-64-egzemplarze-w-trzy-miesiace-wyniki-i-kwartalu-2020/


Tyle na temat obecnej sytuacji elektrycznych BMW na drugim najwiekszym rynku motoryzacyjnym na swiecie.

1. BMW i3 podstawowy model, klasa C (45k$) z zasiegiem 250km jest drozszy od TM3SR+, klasa D (40k$) o zasiegu 400km - rezultat - sprzedalo sie 60szt przez kwartal.

2. BMW iX3 - wogole nie bedzie tam mial premiery BO NIE MA CZYM KONKUROWAC technologicznie z konkurencja i jego sprzedaz bylaby spektakularna klapa

3. BMW i4 - premiera moze za ~2 lata a moze i pozniej - juz dzis odstaje technologicznie od konkurencji, za 2 lata nie bedzie czego zbierac po prostu.


BMW+elektromobilnosc na dzisiaj to jest KLESKA i imho nie nadgonia technologicznie konkurencji przez kolejna dekade, bede starac sie jedynie nie stracic jej z oczu bo to bedzie koniec tej firmy (przynajmniej w obecnej formie) - przejda do wtornej defensywy i zamiast nadawac ton zmianom, beda robic ctrl+c i ctrl+v liczac na rozwodniona magie znaczka i nostalgie klientow.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zgadzam się że gdyby nie ludzie typu Musk (bo nie jest jedyny) ani firmy pokroju Tesla (też są inne) to by duże koncerny wciąż lobbowały za swoją technologia motorów spalinowych, ale nie przesadzajmy w zachwytach...

nie zmienia to faktu że elektromobilność pełna to niestety strzał we własną stopę... nie da się tego na dużą skalę dalej prowadzić bez ogromnej zmiany infrastruktury i całego planu urbanistycznego. Nie mówiąc o dewastacji środowiska...

Opublikowano

Elektromobilność musi iść w parze razem z ekologicznymi prywatnymi źródłami energii. Tylko że Musk, w odróżnieniu od innych, to ogarnia - instalujesz w domu Tesla Powerwall + panele słoneczne lub dachówkę od Tesli i jesteś w domu. Powerwall jest świetny pod tym kątem, że całkowicie eliminuje problemy z niejednostajnym ładowaniem prądu z wiatru/słońca, a w przypadku przeciążenia sieci ją ratuje, tzn w dzień lecisz na baterii, w nocy się ładuje, do tego jeszcze taniej. To jest to myślenie, którego brakuje starym dziadkom w niemieckich koncernach.


Ja ostatnio tylko na Porsche patrzę jakoś przychylniej, bo faktycznie Taycanem może Tesli nie zmietli, ale za to nawiązali walkę, a widziałem nawet, że w kilku aspektach Teslę przegonili.


Ale my tu gadu gadu, a niemiecka motoryzacja rozwija się w tył :D

sRBwgVI.png

JgVXY3G.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale my tu gadu gadu, a niemiecka motoryzacja rozwija się w tył :D

 

Mają szczęście, że rząd zablokował im możliwość wykupu przez zagraniczne podmioty, bo za 2-3 mies przyjdzie Chińczyk i kupi ich za 5 złotych (czy tam Euro) ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale my tu gadu gadu, a niemiecka motoryzacja rozwija się w tył :D

sRBwgVI.png

 

Przykro sie na to patrzy, MB przez ~100 lat byl synonimem slowa samochod.

A akcje firmy sa warte 1/3 tego co 20 lat temu. A gdzie tu inflacja jeszcze tych pieniedzy przez 20 lat :shock:

Imho ogladamy zmierzch niemieckich marek premium, amerykanskie firmy technologiczne pociagna je na dol.


Tesla przetarla szlak a kolejne amerykanskie firmy z przepoteznym finansowaniem i brakiem nalecialosci ICE dokonaja dziela zniszczenia.

Rivian, Lucid, Fisker, Faraday, Karma - za 5-10 lat wiekszosc tych firm bedzie miala wieksza kapitalizacje niz obecne niemieckie premium.


Najblizsze lata to bedzie zupelne przetasowanie w motoryzacji jaka teraz widzimy.

.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jak to ktoś w tym wątku próbował udowodnić, baterie będą tylko drożeć, a nowoczesne technologie nic nie pomogą bo skończą się i tak pierwiastki rzadkie :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Artykul w autoswiat jest troche/sporo naciagany.

Spadek cen w Chinach nie ma nic wspolnego z technologia baterii.

Ceny w Chinach najtanszej trojki spadly zeby "lapala sie" na dofinansowanie przez chinski rzad (niedawno zmienily sie zasady).

https://electrek.co/2020/04/29/tesla-slashes-price-model-3-china-incentives/


-----

Natomiast w EU byc moze szykuje sie prawdziwa bomba jezeli chodzi o elektryki - nazwalbym ja norweska bomba :D

Chodzi o to by rozruszac przemysl motoryzacyjny po koronie - i zwolnic odgornie w calej EU z VAT wszystkie samochody elektryczne.

Przyklad z pewnoscia plynie z Norwegii gdzie udzial elektrykow oscyluje na poziomie ~50% sprzedazy wszystkich aut.


Gdyby weszlo to w zycie to w ciagu kilku lat Europa zostala by zalana elektrykami i co wazniejsze infrastruktura do ich obslugi/ladowania.

W koncu z kopyta ruszyla by sprzedaz elektrykow, R&D, stacje ladowania itp itd.


https://elektrowoz.pl/auta/bloomberg-komisja-europejska-rozwaza-zgode-na-zwolnienie-samochodow-elektrycznych-z-vat/

https://electrek.co/2020/05/19/electric-cars-boost-europe-recovery-plan-vat-exemption/

.

Opublikowano
Ja niestety ostatnio słuchałem na YT założyciela Evo, Harrego Metcalfe. Koleś mega spokojnie i rzeczowo opisał, jak w Anglii, gdzie elektrowni wiatrowych jest sporo i generalnie ekologia jest 10lat przed PL, auta elektryczne generują średnio 50g co2/km. Jak nie ma wiatru, to 100-200g, czyli więcej niż oszczędne benzynówki :P Także to wszystko u nas i tak nie ma sensu, będzie mieć jak w końcu rząd upadnie i nowy zrobi porządek.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba najważniejsze jest to:

"Akumulatory opracowane wspólnie z chińskim CATL będą się wyróżniać podwyższoną żywotnością. Nowe ogniwa powinny bowiem starczyć nawet na pokonanie ponad 1,6 mln kilometrów przebiegu (milion mil). Anonimowe źródło Reutersa wspomina o większej gęstości energii, niższych kosztach produkcji oraz ograniczeniu udziału kobaltu (w planach także baterie litowo-żelazowo-fosforanowe). Do tego jeszcze znacząca poprawa wydajności w produkcji nowych ogniw (większa automatyzacja i zmniejszenie kosztów pracy)."

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

4000 nowych Superchargerow Tesli w Chinach do konca tego roku :shock:

Maja rozmach :)

Przy takich inwestycjach nie zdziwie sie jak niedlugo oglasza plany budowy kolejnej fabryki.

W PL nawet 10 sztuk nie ma :roll:

Niesamowite jaki potencjal drzemie w tym kraju i gdzie oni beda za 10-20 lat :shock:



https://electrek.co/2020/06/03/tesla-install-4000-superchargers-china/

.

Opublikowano
Niemcy ogłosili program dopłat do zakupu aut: hybrydy 6750 Euro a elektryki 9000 Euro premii
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niemcy ogłosili program dopłat do zakupu aut: hybrydy 6750 Euro a elektryki 9000 Euro premii

 

można link jakiś?

ale ci zieloni w DE są pokręceni, na auto mniej ekologiczne większe dopłaty...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale ci zieloni w DE są pokręceni, na auto mniej ekologiczne większe dopłaty...

 

Bo "zieloni" mają nazwę pochodzącą od dolarów, które biorą za lobbowanie, ich działalność nie ma nic wspólnego z ekologią :wink:

Opublikowano
Niemcy ogłosili program dopłat do zakupu aut: hybrydy 6750 Euro a elektryki 9000 Euro premii

 

można link jakiś?

ale ci zieloni w DE są pokręceni, na auto mniej ekologiczne większe dopłaty...

 

https://www.bimmertoday.de/2020/06/04/kaufpramie-bis-zu-6750-euro-fur-hybride-9000-euro-fur-bmw-i3/

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.