Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu

@Slawomir

Może trafiło Ci się jakieś wybrakowane G12 i super E32? Bo ja mam zupełnie inne odczucia. E39- pewnie jeden z droższych dostępnych ówcześnie BMW i G20, czyli samochód co najwyżej ze średniej półki cenowej. Jedyne w czym E39 ma przewagę to dźwięk i reakcja na pedał gazu. Nawet te wykończenia o których wspominałeś, fine wood trim w E39 był zrobiony na połysk i obecnie jest całe porysowane, natomiast drewno w G20 jest porowate i nie będzie porysowane. Piano blacka przy skrzyni też nie ma.

Wracając do tematu. Zaparkowałem dzisiaj G20 niedaleko Tesli model 3. Z wyglądu to jak J.Lo stojąca obok posłanki (czy tam sędziny) P. Także nawet jeżeli jazda kosztuje więcej w BMW, to nie żałuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@stuffman

Nie wiem co mogę napisać. Pewnie w G12 mi ukradli oświetlenie pod maską ale w zamian auto i silnik obłożyli plastikami. Ciekawy też jestem, czy ten bak 100l do G12 można choć na allegro dostać, dasz linka? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@stuffman jak g20 twoja nie jest w Individual i deska w skórze to nie widzisz przepaści w jakości plastiku g20 vs e39 ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja krótka historia w temacie starych niezawodnych aut:

Kupilem e36 325i pancerna, żeliwo, na forum legenda.

Pojezdzilem nim troche, po paru mies. przy próbie rozruchu stanął w płomieniach a ja miałem najwieksze ognisko w życiu.

Ale pięknie brzmiał. Tzn silnik, bo głośniki gorsze niż w moim smartfonie haha.

Obecna seria 3 ma pol litra mniej pojemnosci, dwa gary mniej, ale ma gpf, 5,7 do setki i mieszczę się w góry w 4 osoby z deskami. No i pali połowę tego co e36. No i mam assistance, gwarancje 5l, service 5l i ubezpieczenie opon (co jest w cenie pojazdu jak juz ktos zechce porownywac, nie wiem jak jest w tesli ani jak bylow e36 bo nowe w sprzedazy byly jak bylem w podstawowce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

@gorik79 No właśnie nie widzę, deskę w G20 mam w sensatecu. Wręcz w E39 wszystko skrzypi i trzeszczy, część plastików jest połamana. Co oczywiście nie znaczy, że w G20 za 20 lat na taczkowatym zawieszeniu nie będzie bardziej.

@slawomir wydaje mi się, że większość ludzi pod maskę zagląda w garażu albo na stacji, gdzie jest widno i nie potrzebują światełka pod maską. Ba, wcale bym się nie zdziwił, gdyby w przyszłości maskę możnaby otworzyć tylko w serwisie :D

A to nie jest tak, że na baku 78l w G12 możesz zrobić więcej kilometrów niż na 100 l baku w E32?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gorik79 No właśnie nie widzę, deskę w G20 mam w sensatecu. Wręcz w E39 wszystko skrzypi i trzeszczy, część plastików jest połamana. Co oczywiście nie znaczy, że w G20 za 20 lat na taczkowatym zawieszeniu nie będzie bardziej.

@slawomir wydaje mi się, że większość ludzi pod maskę zagląda w garażu albo na stacji, gdzie jest widno i nie potrzebują światełka pod maską. Ba, wcale bym się nie zdziwił, gdyby w przyszłości maskę możnaby otworzyć tylko w serwisie :D

A to nie jest tak, że na baku 78l w G12 możesz zrobić więcej kilometrów niż na 100 l baku w E32?

Zadowolony jestes z sensatecu na desce rozdzielczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
stuffman twoja e39 jest jest już bardzo mocno zmęczona skoro skrzypi ponieważ e39 jest pod tym względem wzorem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@kicaj

Patrząc po Twojej lokalizacji, możesz po prostu to bariera językowa, skoro jesteś z B/DE ? ;) Niestety nie dam rady tego wyjaśnić po niemiecku, jeśli po Polsku nie łapiesz. Próbowałeś translatorem?

wiesz, mamy zwykłą wymianę zdań - ale jeśli czegoś nie wiesz to zwyczajnie na ten temat nie pisz i nie wprowadzaj ludzi w błąd, bądź się przyznaj. To żaden wstyd. Ale brnięcie dalej i próba mnie obrażania, gdy ja proszę jedynie o prostą odpowiedź to kompletnie bez sensu...

Jeśli ja się mylę - to oczywiście przyznam ci rację...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie elektrycznego i4 - sam czekałem na premierę i konkrety. Design mi odpowiada, moc w sumie też, ale strasznie widać jak BMW jest w tyle za Teslą jeśli RWD i "tylko" 500KM z 4.0s do setki chce oferować za 1.5 roku. Gdyby to było już teraz, zaraz czy od września, to spoko, za półtorej roku nawet może być AWD, 600+KM i czasy poniżej 3.0s - to brzmiałoby jak na BMW przystało. Jest bieda i jest słabo, widać że Niemcy w elektromobilności zostali złapani ze spuszczonymi spodniami.


W dyskusji o jakości podpisuję się obiema rękami, jeżdżę G11 w skórach wszędzie (deska + Nappa rozszeżona) i F13 w Mernio Individual (deska tam jest obszyta również), miałem okazję ostatnio testować serię 8 i X6. Jakość skór w nowych autach to jest dramat (z serią 7 włącznie, gdzie boczki foteli są ze szmaty pomimo "rozszerzonej Nappy"), przyciski na desce serii 8 (to jest chyba to samo, co w G20, jazda testowa 340xi jeszcze przede mną) wyglądają jak plastik z tanich chińskich zabawek. W aucie za które wołają 500+k. Tak że trochę martwi mnie, czy jednak Tesla nie przebije na luzie takiego np. BMW jakością materiałów i spasowania za te 1.5 roku, jak już i4 wejdzie do produkcji.

Edytowane przez Zodiac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
A ja mam inne wrażenie. Porównując z pamięci E30, E36 i aktualnie stojące w garażu F30 i G20 pierwsze co się rzuca w oczy to oszczędzanie na materiałach tam, gdzie te oszczędności mało rażą w oczy (np. boczki siedzeń w G20 które są z materiału - szczerze mam to gdzieś). Nie mogę jednak ciągle pozbyć się wrażenia, że G20 jest ogólnie lepiej wykonane i wygodniejsze niż F30. Jeśli BMW robiłoby samochody "na starych zasadach", nie oszczędzając na pierdołach, to już dawno by splajtowali.
Instagram: @kolczasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam inne wrażenie. Porównując z pamięci E30, E36 i aktualnie stojące w garażu F30 i G20 pierwsze co się rzuca w oczy to oszczędzanie na materiałach tam, gdzie te oszczędności mało rażą w oczy (np. boczki siedzeń w G20 które są z materiału - szczerze mam to gdzieś). Nie mogę jednak ciągle pozbyć się wrażenia, że G20 jest ogólnie lepiej wykonane i wygodniejsze niż F30. Jeśli BMW robiłoby samochody "na starych zasadach", nie oszczędzając na pierdołach, to już dawno by splajtowali.

 

Ja nie twierdzę, że są mniej wygodne czy gorzej robione, bo to nie jest prawdą: precyzja wykonania się poprawia cały czas, a wygoda rośnie bo już nawet w serii 3 są adaptacyjne amortyzatory i samochód nie prowadzi się jak taczka. W G11 mam zawieszenie samopoziomujące się na powietrzu i jest mega wygodnie. Mówię natomiast, że jest dramatyczna oszczędność gdzie się da i to widać gołym okiem najbardziej na materiałach w środku (bo pod maskę nie zaglądam i się nie znam). Może w G20 tego nie widać, bo faktycznie jest to mocny przeskok jakościowy w BMW względem F30, ale w modelach "premium" (seria 7, seria 8) jakość materiałów uderza w twarz i zaraz potem powala na ziemię, dokładając sierpowego ;)


Poza tym warto nie porównywać z pamięci, tylko robić to na żywo, na bieżąco, bo pamięć ma to do siebie, że jest zawodna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, mamy zwykłą wymianę zdań - ale jeśli czegoś nie wiesz to zwyczajnie na ten temat nie pisz i nie wprowadzaj ludzi w błąd, bądź się przyznaj. To żaden wstyd. Ale brnięcie dalej i próba mnie obrażania, gdy ja proszę jedynie o prostą odpowiedź to kompletnie bez sensu...

Jeśli ja się mylę - to oczywiście przyznam ci rację...

Początek - mówię o technologi GaN, nie bateriach GaN: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=367081&start=240#p2667646


Wspominam, że GaN pokazuje, że można przy użyciu popularnych pierwiastków iść do przodu, a nie martwić się o to, że się skończą rzadkie: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=367081&start=240#p2667893


A ostatecznie wyciągnąłem za Ciebie wnioski: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=367081&start=240#p2668179

Większa efektywność elektroniki = mniejsze zapotrzebowanie na baterie. I jak już podkreślałem, to tylko przykład, że nadal wynajdujemy nowe materiały, które pchają elektronikę do przodu i żadnego armagedonu i ściany nie będzie.



Skończmy już temat, bo do niczego to nie prowadzi. Jak napisałem, nie rozumiesz polskiego, nie przeskoczę tego. Powtarzanie 10 raz tego samego raczej świadczy o czystym trollowaniu a nie o zwykłej wymienia zdań.

Edytowane przez Slawomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Warto tez zauwazyc ze dzisiejsza seria 3-er wymiarami, osiagami, wyposazeniem i przede wszystkim cena dorownuje serii 5-er sprzed 20 lat.

A wtedy porownanie jakosciowe juz zupelnie wyglada blado (obecne 3-er a dawna 5-er).


A to co sie dzieje <3-er to jest obecnie dramat w BMW - przejscie na FWD, zenujace skrzynie biegow (automat ale i takze manual), silniki 3 cylindrowe, "skora" czy raczej skajowo-skorzane prasowane trociny, plastik fantastik wszedzie.

Tak jak kilka lat temu chcac hatchbacka nawet nie przetestowalem A3 czy A-klasy tylko poszedlem prosto do salonu BMW po F20 tak dzisiaj smutno przyznac ale poszedlbym do konkurencji nie testujac nawet nowej jedynki :oops:


PS. Ropa spadla o 30%, chodzi po 30 dolarow za barylke, ciezki cios dla elektromobilnosci jezeli ta sytuacja sie utrzyma w dluzszym horyzoncie.

Czas chyba odkurzyc konto tradingowe i isc na zakupy bo cos czuje ze mozna sporo zarobic w ciagu najblizszych kilku miesiecy jak ceny wroca jak sie OPEC dogada w koncu.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostki ze świata baterii: baterie grafenowe:



A tutaj ciekawy film o solid state bateries:



Komu się nie chce oglądać, to pointa jest taka, że dzięki grafenowi baterie mogą przyjmować kilka razy więcej prądu bez przegrzewania się, czyli są bezpieczniejsze i nasze 80% baterii osiągniemy jeszcze szybciej niż dziś. Przykładowo ładowanie telefonu z 1:30h spadnie do 20min. To nie sci-fi, właśnie te baterie zaczynają sprzedawać i mają trafiać początkowo do drogich urządzeń (najbliższa nowa generacja flagowców) a potem się upopularniać.


W międzyczasie wszystkie firmy, w tym BMW inwestują w baterie typu solid state, czyli bez elektrolitu. Baterie są lżejsze i pojemniejsze, natomiast wstępnie szacuje się, że do produkcji trafią ok 2025-2030 roku. Jako ciekawostkę podano, że ten typ baterii bardzo zaszkodzi Tesli... bo jeśli wyjdzie, firma która jest teraz najbardziej do przodu z tą technologią nie da nikomu wyłączności, czyli wszyscy producenci będą mieć te same baterie.


Ale zanim do tego dojdzie Tesla ma technologię pośrednią, która może im znacząco zwiększyć pojemność baterii litowych - dlatego kupuli Maxwella. Tesla ma jeszcze jedną ciekawą zaletę - jest największym konsumentem baterii na ziemi, przez co zgłaszają się do nich wszystkie firmy mające nowe pomysły na baterie. Dzięki temu Tesla ma przewagę nad konkurencją.


Generalnie całość rysuje się bardzo różowo - wzrost pojemności i jakości baterii w następnej dekadzie do przynajmniej 2x tego co jest dziś to jest pewnik. I litu nie braknie, bo pracują też nad wykorzystaniem sodu do baterii zamiast litu. Tego sodu z soli morskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przecież każdy ogarnięty biznesowo (moim zdaniem) człowiek wie, że ekologia to jest tylko narzędzie do robienia hajsu i blokowania konkurencyjnych (względem zachodu) firm, a nie troska o kogokolwiek. Jak to mawiał klasyk - władza chce naszego dobra, dlatego mamy go coraz mniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Komu się nie chce oglądać, to pointa jest taka, że dzięki grafenowi baterie mogą przyjmować kilka razy więcej prądu bez przegrzewania się, czyli są bezpieczniejsze i nasze 80% baterii osiągniemy jeszcze szybciej niż dziś. Przykładowo ładowanie telefonu z 1:30h spadnie do 20min. To nie sci-fi, właśnie te baterie zaczynają sprzedawać i mają trafiać początkowo do drogich urządzeń (najbliższa nowa generacja flagowców) a potem się upopularniać.

W międzyczasie wszystkie firmy, w tym BMW inwestują w baterie typu solid state, czyli bez elektrolitu. Baterie są lżejsze i pojemniejsze, natomiast wstępnie szacuje się, że do produkcji trafią ok 2025-2030 roku. Jako ciekawostkę podano, że ten typ baterii bardzo zaszkodzi Tesli... bo jeśli wyjdzie, firma która jest teraz najbardziej do przodu z tą technologią nie da nikomu wyłączności, czyli wszyscy producenci będą mieć te same baterie.

W sytuacji gry regulatorzy rynku wymuszaja przejscie na naped elektryczny a lobby naftowe nie ma juz za duzo do powiedzenia w motoryzacji - zobaczymy w koncu OGROMNY postep technologiczny w elektromobilnosci. Kazdy producent bedzie dokladal swoja cegielke do rozwoju elektrykow, za 5-10 lat ten rynek bedzie wygladal zupelnie inaczej (lepiej!) - zarowno pod wzgledem osiagow, zasiegu jak i przede wszystkim ceny.

 

Ale zanim do tego dojdzie Tesla ma technologię pośrednią, która może im znacząco zwiększyć pojemność baterii litowych - dlatego kupuli Maxwella. Tesla ma jeszcze jedną ciekawą zaletę - jest największym konsumentem baterii na ziemi, przez co zgłaszają się do nich wszystkie firmy mające nowe pomysły na baterie. Dzięki temu Tesla ma przewagę nad konkurencją.

Tesla stala sie synonimem elektrykow/elektromobilnosci. Maja poki co najlepsze IT na motoryzacyjnym rynku oraz najlepsza technologie baterii/napedu. Czyli 2 najwazniejsze rzeczy w obecnej motoryzacji. Stad wycena firmy jest jaka jest. Obecne auta to naped i software i tutaj Tesla jest no1. Ludzie marudza ze sa braki w plastikach czy lakierze etc - ale takie rzeczy duzo latwiej poprawic niz software/naped. Tradycyjne firmy motoryzacyjne przekonuja sie o tym miesiac w miesiac walczac ze swoimi ulomnosciami/pozostalosciami po ICE.


Nie ma sie co oszukiwac - jezeli jestes topowym programista czy inzynierem - ktorego pracodawce wybierzesz? - takiego VW w Monachium ktory ma tragiczny PR (dieselgate) i kojarzy sie z 70 letnimi skostnialymi dziadkami i "rewolucyjnym" Golfem od kilkudziesieciu lat, BMW ktore elektromobilnosc utozsamia z pudelkowym i3, MB ktory robi hybrydy elektryczno-dieslowe czy firme z Kalifornii (slonce, plaze, smietanka inzynierow, technologii - dolina krzemowa, bogaczy, dekadencji) ktorej wlasciciel oprocz produkcji elektrykow wysyla sobie rakiety w kosmos i planuje podboj Marsa (PR czy nie PR, dziala na wyobraznie). Wg mnie Tesla bedzie powiekszac przewage nad konkurencja z tego prostego powodu - creme de la creme inzynierow/programistow high-tech bedzie trafiac wlasnie tam. To tak jak w futbolu - nikt przy zdrowych zmyslach nie bedzie chcial grac w deszczowym postindustrialnym Manchesterze czy Liverpoolu (pomimo tego ze to kolebka futbolu) jezeli interesuje sie toba Real czy Barcelona i mozesz zyc w slonecznej Hiszpanii.

 

Generalnie całość rysuje się bardzo różowo - wzrost pojemności i jakości baterii w następnej dekadzie do przynajmniej 2x tego co jest dziś to jest pewnik. I litu nie braknie, bo pracują też nad wykorzystaniem sodu do baterii zamiast litu. Tego sodu z soli morskiej.

:cool2: i dzieki za linki!


PS. https://ww.electrek.co/2020/03/09/bmw-ix3-electric-suv-cancel-us/


BMW i tegoroczny "hit" SUV - ix3 - wlasnie zapowiedzialo ze nie wejda poki co wogole na rynek amerykanski!

Osiagi - zalosne, zasieg - zalosny, RWD (w SUVie!) , brak dostepnosci baterii do produkcji, brak ladowarek przy autostradach.


I co ze 100 letniej tradycji, co z ich premium, znaczka, pieknych plastikow i fantastycznego grilla? Wiedza ze prawie nikt nie bedzie tam chcial tego kupic i z podkulonym ogonem sie wycofuja.


Musk wypuszcza kolejny hit, model Y i smieje sie do rozpuku :oops:

Nie jestem fanbojem Tesli ale trzeba obiektywnie patrzec na rzeczywistosc a dla BMW wyglada ona poki co tragicznie (mowie o elektromobilnosci) :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adamjttk

Wydaje mi się, że jeśli nie mają dość mocy produkcyjnych, a na rynku EU zapotrzebowanie będzie rosło, nie ma po co się rozdrabniać. Tak czy siak mają technologię przejściową, zanim osiągną zasięg spalinówki, więc te ich auta to mają sens tylko jako miejskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wiesz, mamy zwykłą wymianę zdań - ale jeśli czegoś nie wiesz to zwyczajnie na ten temat nie pisz i nie wprowadzaj ludzi w błąd, bądź się przyznaj. To żaden wstyd. Ale brnięcie dalej i próba mnie obrażania, gdy ja proszę jedynie o prostą odpowiedź to kompletnie bez sensu...

Jeśli ja się mylę - to oczywiście przyznam ci rację...

Początek - mówię o technologi GaN, nie bateriach GaN: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=367081&start=240#p2667646


Wspominam, że GaN pokazuje, że można przy użyciu popularnych pierwiastków iść do przodu, a nie martwić się o to, że się skończą rzadkie: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=367081&start=240#p2667893


A ostatecznie wyciągnąłem za Ciebie wnioski: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=367081&start=240#p2668179

Większa efektywność elektroniki = mniejsze zapotrzebowanie na baterie. I jak już podkreślałem, to tylko przykład, że nadal wynajdujemy nowe materiały, które pchają elektronikę do przodu i żadnego armagedonu i ściany nie będzie.



Skończmy już temat, bo do niczego to nie prowadzi. Jak napisałem, nie rozumiesz polskiego, nie przeskoczę tego. Powtarzanie 10 raz tego samego raczej świadczy o czystym trollowaniu a nie o zwykłej wymienia zdań.

 

po pierwsze - pisałem o problemach baterii m.in. z problemem dostępnych pierwiastków ziem rzadkich, ty sie odniosłeś do tej kwestii wspominając właśnie GaN:

Slawomir napisał:

Nie tyle jesteś wredny, co po prostu niedoinformowany ;) Ideą postępu jest zastępowanie pierwiastków rzadkich tymi popularnymi, jak wspominane przeze mnie wcześniej nowe półprzewodniki oparte na GaN.

po drugie wyciągnąłeś wnioski, to że błędne to inna sprawa... a idea iście ciekawa, szkoda że bez podstaw naukowych...

Większa efektywność elektroniki = mniejsze zapotrzebowanie na baterie. I jak już podkreślałem, to tylko przykład, że nadal wynajdujemy nowe materiały, które pchają elektronikę do przodu i żadnego armagedonu i ściany nie będzie.

nawiasem mówiąc co znaczy efektywnosc elektroniki wg. ciebie? i jak to się ma do baterii bądź do silników elektrycznych?

ale wciąż nie wytłumaczyłeś się jak GaN może zastąpić pierwiastki rzadkie w bateriach.

wciąż nie odpowiedziałeś na moje proste pytanie... czemu?

 

Skończmy już temat, bo do niczego to nie prowadzi. Jak napisałem, nie rozumiesz polskiego, nie przeskoczę tego. Powtarzanie 10 raz tego samego raczej świadczy o czystym trollowaniu a nie o zwykłej wymienia zdań.

]

ja tylko proszę na prostą odpowiedź... i to nie jest trollowanie, to zwykła dyskusja na poziomie technicznym... pod warunkiem że druga osoba ma pojęcie o czym pisze, a nie rzuca pustymi hasłami gdzieś zasłyszanymi. A oskarżanie drugiej osoby o trollowanie, bądź o brak wiedzy traktuję jak zwykłe chamstwo, bo nie poparte żadnymi dowodami...

rób jak chcesz ale głupot nie powielaj...

I żeby była jasność GaN NIE ZASTĄPI pierwiastków ziem rzadkich, z prostego powodu to półprzewodnik o prostej przerwie energetycznej, a co za tym idzie z mniejszymi stratami przy oporu - stąd często poruszane teksty o użyciu w wysokich energiach. Tyle że to ma sens w energetyce WN... Co więcej przerwa energetyczna w GaN jest 3.4eV co w przypadku Ge 0.7eV czy Si 1.1eV. a to ogranicza zastosowanie, ale i daje możliwości w innym zakresie...

Więc proszę nie gadaj bzdur...

GaN może być użyty w elektronice do zmniejszenia strat SAMEJ elektroniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

"Już od przyszłego roku zaczną się cięcia. BMW zapowiada rezygnację nawet z 50 proc. tradycyjnych wariantów układu napędowego. "


Ciekawe, jeszcze kilka miesiecy temu szef R&D zapewnial ze spalinowe silniki beda podstawa ich floty przez kolejne 10-15 lat, szybko sie rakiem wycofuja z tych glupich wywiadow teraz widzac jak konkurencja odjezdza z miesiaca na miesiac i jak szybko zachodza zmiany w elektromobilnosci na swiecie.


"Otwartą kwestią pozostaje kwestia jakości produktów i tego, czy to klienci nie będą testować nowych pomysłów inżynierów."


Tu mi sie cisnie na usta kilka kasliwych uwag ale sie powstrzymam :norty:


"W raporcie nie zabrakło także wzmianki o planach związanych z zatrudnieniem. BMW dalej rekrutuje pracowników. Poszukiwani są przede wszystkim specjaliści IT, którzy będą się zajmować oprogramowaniem, cyfryzacją, autonomiczną jazdą, e-mobilnością oraz zarządzaniem międzynarodową siecią produkcyjną."


Tak jak pisalem wiele razy wczesniej - technologia napedu i baterii obecnie lezy i kwiczy (auta zapowiadane na 2022r ustepuja technologicznie konkurencji z 2018), pierwszy elektryczny SUV nawet nie bedzie sprzedawany w USA bo przy modelu Y recenzje, testy, porownania bylyby dla BMW druzgocace (wizerunkowa WTOPA), technologia IT lezy i kwiczy, tutaj jest chyba jeszcze gorzej niz z napedem.


BMW musi poprawic swoja gre jezeli chce sie liczyc za kilka lat :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

apropo ostatniego posta - polecam mega ciekawy artykukul o elektromobilnosci BMW ze strony Electrec:

https://electrek.co/2020/03/13/bmw-to-cut-half-its-internal-combustion-engines-as-profits-slump/


Kilka BARDZO ciekawych cytatow:



1. "BMW on Thursday reported a 29% drop in profits in 2019. The company blamed the dip on high investments in new electrified technologies.."


2. "In the company’s fourth-quarter results statement yesterday, BMW revealed that up to 50% of the brand’s “traditional” powertrain variants will be discontinued from 2021. The company did not announce which ones, but its diesel engines, as well as V8 and V12 gas engines, are most likely to get chopped."


3. "In January, BMW’s R&D chief Klaus Froehlich said the company planned to offer gas engines for at least another 30 years.

The best assumption is that electrified vehicles [EVs and plug-in hybrids] will account for 20% to 30% of worldwide sales by 2030, but with a very diverse global distribution.

Froehlich is retiring in July. BMW announced this week that he will be replaced by Frank Weber, who previously led engineering development of the Chevrolet Volt from 2007 to 2010."


// Pisalem niecale 2 miesiace temu (9 strona w tym watku) ze BMW tego czlowieka po ostatnim wywiadzie powinno zwolnic natychmiastowo bo pograza firme przez swoja krotkowzrocznosc. Jak widac sie nie mylilem i dlugo nie trzeba bylo czekac na ta decyzje.


BMW widzi juz jasno ze STRACILO ostatnie 5 lat na mowienie "this is fine" i w imie kwartalnych zyskow dalo sie wyprzedzic technologicznie konkurencji (pomysly wtopy z 3-4 turbo, 3 cylindrowe silniki, GPFY etc) . Na dzis sytuacja wyglada klarownie - Tesla buduje fabryke pod Berlinem, ich auta sa na listach top w wielu europejskich krajach a niemieckie elektryki (VW ID3, e-tron, BMW ix3) nawet nie probuja sie sprzedawac w USA zeby sie nie osmieszac bo na dzis NIE MAJA CZYM KONKUROWAC z Tesla.//


4. "Meanwhile, BMW faces ongoing legal costs to fight EU claims that the company colluded with Daimler and VW. The three companies are accused of agreeing for a decade not to compete on better controls for diesel emissions. "


//I po czyms takim mam ochote sprzedac moje bmki i pojsc do konkurencji ktora dzis ma lepsza technologie i nie oszukuje na lewo i prawo. Daleko mi od bycia idealista ale nie lubie byc ru%$%^ bez mydla, wizerunkowo niemiecka motoryzacja w ostatnich latach zaliczyla ogromne straty wizerunkowe i nie bedzie jej sie latwo podniesc.//


5. "We recognized the signs of change at an early stage and made preparations accordingly."


To jest po prostu ZART ROKU i nadaje sie do sygnaturki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tylko jedno zastrzeżenie do postu powyżej - tesla tą fabrykę buduje, czy mówi, że buduje?


Bo moim zdaniem tesla w EU nie zbuduje fabryli dopóki europejskie marki jej nie dogonią. Jeśli taki scenariusz nie jest możliwy (dogonienie tesli), to spadnie akcyza na auta z GPFami i rynek europejski bedzie zamknięty na tesle.

Moim zdaniem najlepsze, co możemy zrobić dla ekologii to zmiana nas samych i naszych przyzwyczajeń. Jeśli planeta rzeczywiście potrzebuje zmniejszenia emisji to nie jest kwestia jakie auta będziemy produkować, tylko JAK i ILE: 1. będziemy ich produkować, 2. Przemieszczać się.

Jakby każdy z posiadaczy auta, domu zredukował emisje o 25% to byśmy po pierwsze mieli więcej środków na inne potrzeby, po drugie zdrowsze powietrze.

Każdy z nas może spalać mniej paliwa o 25%, ale nikt nie chce, dlatego szukamy alibi w elektrykach z 3,5s do setki. Po co komu 3,5s do setki? Od tego są obiekty sportowe a nie ulice...

Oczywiście wsiądziecie na mnie, więc od razu dodam, że sam też mogę ograniczyć spalanie o 25%. Ten, kto twierdzi, że sie nie da to hipokryta. Nie walcze tez z uzytkownikami forum (zaraz sie zjawią posiadacze r6 i wiekszych, że co ja za bzdury pisze), bo motoryzacja i technika to coś, co po rodzinie kocham najbardziej.

Jednak ja sie potrafie do tego przyznać, sam wiem, że jak już to predzej kupie elektryczne auto niż nowy rower (a teź lubie jezdzic).

Wiec konkludując, elektrykami nie naprawimy planety, po prostu standardowo przenosimy nasze ułomności gdzie indziej.

My mamy super eko polityke UE a w Indiach śmieci, szambo i zwłoki lądują w rzekach. W UE BMW sprzedaje eko auta a w krajach gdzie mozna dalej pchało (czy pcha o ile to mozliwe) auta bez dpf.


Każdą zmianę powinniśmy zacząć od siebie, a zmiana auta na takie z innym silnikiem to żadna zmiana bo 1,5t złomu spod ziemi i tak trzeba wydobyć. Rowery i odwrót od globalizacji to nasza nadzieja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.