Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Te 315 km zasięgu przy 150km/h to w praktyce masz 100-150km realnego zasięgu bo auto ładuje się szybko do 80% późnej już jest nieciekawie No i aby bateria była w dobrej kondycji lepiej nie rozładowywać bardziej niż do 20% gdzie przy 20% to jest już 60km rezerwy i jazda z dusza na ramieniu. Weź pod uwagę ze stacje na autostradzie są co 100-150km, czyli realnie zaraz pomwjezdzie na autostradzie szukasz kolejnej ładowarki i tak właśnie wyglada jazda elektrykiem w trasie. Ciagle szukanie ładowarek. Jest jeszcze opcja jazdy 90-100 km/h jak ciężarówki. W Norwegii ludzie w trasy nie jezdza bo latają samolotami wiec kręcą się głównie wokół komina dlatego w ich warunki te auto się tak bardzo wpasowuje, natomiast w Europie mamy autostrady i często z nich korzystamy wiec już taki elektryk to niezbyt dobra opcja. Zreszta obejrzyj test elektryków automaniaka w Norwegii w trasie. Jedna ładowarka niedziałania, druga się zacina, trzecia cholernie droga i jazda zamiast kilku godzin 2 dni.

 




Widać jaki masz stosunek do elektryków na swoje potrzeby. Dlatego na Twoje warunki elektryk to nie jest jeszcze opcja godna polecenia. Jednak nie wszyscy jeżdżą w trasy kilka razy w tygodniu.


Interesuje mnie tylko jakie byś miał argumenty do Nie używania samochodów elektrycznych w miastach gdzie od czasu do czasu jeździ się gdzieś dalej 100-200km.


Bo to że elektryki przy odpowiedniej prędkości mają mały zasieg to oczywiste ale w miastach wyglada to już całkiem normalnie bo akurat przy przykładzie tesli performance, spalinowy odpowiednik nie koniecznie poradziłby sobie z zasięgiem.


A czy ładowanie jest problemem ? No dla MNIE nie, robiłbym to w domu jak odpoczywam i śpię po pracy. Oraz właśnie w pracy. I jeżdżę za śmieszne pieniądze.



Pozdrawiam i zachęcam do spróbowania jazdy zeroemisyjnej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W miescie ten samochód sprawdza się super pod warunkiem ze mieszkasz w domu i teraz pytanie ile procent społeczeństwa miejskiego mieszka w domach? Gdybym ja mieszkał w domu imjezdzil głównie wokół komina to na pewno bym na taki elektryk się zdecydował. Napisałem to nuz kiedyś ze nie jestem przeciwnikiem elektryków, sam bym chętnie tkwi kupił nawet rozważam oglądam model 3 performance lub audi eqc ale w moich warunkach jest to niestety nadal samochód mocno ułomny pomimo iż mieszkam w domu. Z kolega Adamem się nie da dyskutować bo na niewygodne dla niego argumenty reaguje złośliwie i nerwowo wiec polecam koledze zaparzyć sobie jakiejś melisy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auto z zasiegiem >400km przy 120km/h, i ladowaniem kolejnych 250 km zasiegu w 20min na ladowarce DC, do jazdy wokol komina :duh:


Twoje "argumenty" np. jazda 180-240km/h pomiedzy 2 miastami to nie argumenty a trolowanie dla trolowania i ciezko sie do tego merytorycznie odnosic (a nadal probuje :roll: ).

Dla twojej wiadomosci - ~30% spoleczenstwa w miastach mieszka we wlasnym domu.

Tez zadam pytanie - ile procent spoleczenstwa robi co tydzien trasy po 400km jezdzac 180-240km/h?


PS. Dynamiczna jazda z takimi predkosciami 2 litrowym silnikiem benzynowym skonczy sie po 250-300km takze :roll:

(tak, wiem, ty tankujesz w 5 min 60l benzyny i jedziesz kolejne 300km z predkoscia 180-240km/h)


PS2. W Teslach nie jedziesz w trasie "z dusza na ramieniu" szukajac ladowarek bo po wklepaniu adresu w navi komputer sugeruje ci gdzie masz sie zatrzymac ewentualnie na doladowanie i na jak dlugo. Ale zeby takie rzeczy wiedziec to trzeba sie autem przejechac a nie filozofowac/trolowac na forum.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sorry ale nie po to jest autostrada aby się turlac 120km/h. Na lewym pasie w Polsce się jedzie z prędkością 140-180 km/h. Prżekroczenie dozwolonej prędkości o 20 procent przy dobrych warunkach oraz pustej autostradzie to nie jest nie wiadomo co. Przy 150 km/h masz realnego zasięgu 310km w tesli. Jak jedziesz nierówno 140-170 chamujac, przyspieszając i to jeszcze jak trafisz górki, wiatr to na pewno będzie mniej ale już się zlituje i nie odejmie tego zasięgu. Efektywnie na szybkiej ładowarce ładujesz do 80 procent baterie bo później idzie bardzo wolno. 310km - 20% = 250 km. Nie będziesz jechał do ładowarki do zera wiec zakładając rozstawienie ładowarek jak stacji benzynowych co te 100-150 km to niestety ale po naładowaniu baterii do 80procent za kolejne 100 km musisz już szukać ładowarki aby nie stanąć na srodku autostrady bez prądu.


No i dla 70 procent społeczeństwa w mieście auto,elektryczne nie ma racji bytu. To są potencjalni lrzyszlimklienci aut używanych wiec jak rynek się nasyci,to,kto odkupimelektryka bo nie mieszkaniec w bloku?


Ja swoim benzynowiec nawet jadąc bardzo szybko jestem w stanie realnie przejechać około 500km, jkamsie tocźe tak jak tesla to będzie to prawie 1000 km.


I jeszcze raz napisze dozwolona prędkość w Polsce na autostradzie to do 150km/h wiec 120 to jest toczenie się prawym pasem i blokowanie ruchu.

  • Zasłużeni forumowicze
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gorik w Norwegii są drakońskie podatki na spalinowe i ulgi na elektryki stad cena jest wyrównana. U nas miedzy g20 w podstawie a podstawowa tesla jest 100 tysięcy różnicy No ale kolega Adam chciałby żeby mu państwo nieco dopłaciło.
  • Moderatorzy
Opublikowano
140-180 km/h
jadąc bardzo szybko
chamujac


To wszystko układa mi się w jednolity obraz typowego znienawidzonego kierowcy BMW na autostradzie.


Wyliczenia procentowe takie same jak w temacie doboru silników do X5, milion cyferek a nigdy w życiu nie jeżdżone.


Gorik o co chodzi z tym linkiem ? Widzisz tam gdzieś TM3 ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Gorik no kurcze szanujmy sie i nie robmy kur&% z logiki.

Porownujesz najdroszy model Tesli (X) w najdrozszej i najmocniejszej konfiguracji do najtanszego sedana (seria 3) w BMW? Serio?

Porownaj to do X5M za 800k PLN jezeli juz

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-x5-m-x5-m-dealer-bmw-zk-motors-625-km-ID6CTLeI.html#c800b6d915


W Norwegii model 3 Performance kosztuje w pelni wyposazony rowno 50.000 euro.

Za rowno 50.000 euro jest tez w salonie BMW gole 320ix


Natomiast sprawiedliwsze sie wydaje porownanie BMW 320i (doposazone ~60-65k euro) do modelu 3 SR+ (38k euro).

A model Performance (50k euro) do M trojki - gola (manual itp) kosztuje 88k euro :norty:


Dlatego w salonach BMW tutaj hula wiatr, jakbys nie liczyl nie oplaca sie kupowac BMW/Audi/MB.

Oprocz zwolnienia z VATu jest szereg innych przywilejow (z darmowa jazda na czele) ktore tylko poglebiaja spadki sprzedazy niemieckich marek.


Ale to jest w kraju ktory powaznie mysli o ekologii, elektromobilnosci i takich tam bzdurach a nie opowiada opowiesci z krypty o milionie polskich elektrykow.

(nie chce wchodzic za bardzo w przepychanki polityczne, Polska jest Polska a Norwegia Norwegia, zupelnie inne "klimaty", punkt widzenia, elektorat)


PS. Na 90% jestem pewny ze zadnych "doplat" czy zachet dla elektromobilnosci w PL nie bedzie. Skonczy sie jak z obnizka akcyzy dla >2l.

Jak sie czyta komentarze odnosnie elektrykow i ulg podatkowych to widac co o tym mysli elektorat "elektryk = zabawka dla bogatych, "zrzucanie" sie przez ucisnionych na auta za "pol miliona" dla krezusow itp itd. Elektorat sie wypowiedzial, wladza wygasi oczekiwania, mozna sie rozejsc. Mnie to wogole nie dziwi, srednia wieku auta w PL to z 15 lat, Passat i pol miliona na liczniku a tu jakies glupoty o ekologii, jezdzie na prad etc :norty: :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Norwegii auta spalinowe zawsze były koszmarnie drogie ze względu na podatki, w reszcie Europy ludzie kupują prźewaznie nowe auta w cenie 10-20 tysięcy euro i w taki target trzeba celować myśląc o ekologii wiec gdzie tu nawet najtańszy model 3, gdzie tu jakaś ekologia? I tak tesla jest zabawka dla bogatych na całym świecie. Dopłacając ulgi, rezygnując z VAT ktoś n to musi zapracować a to się wiąże ze zużyciem energii czyli już z zasady nie jest ekologiczne i to rynek powinien regulować co ludzie chcia kupić a nie państwo. Myśląc o ekologii ludzie powinni wsiąść. W jakies malutkie tanie w cenie 10 -15 tysięcy euro auta elektryczne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gorik w Norwegii są drakońskie podatki na spalinowe i ulgi na elektryki stad cena jest wyrównana. U nas miedzy g20 w podstawie a podstawowa tesla jest 100 tysięcy różnicy No ale kolega Adam chciałby żeby mu państwo nieco dopłaciło.

 

W PL sytuacje BMW ratuje brak akcyzy (sladowa akcyza) na auta <2l wiec jezdzi pelno golasow 320i, 320d, 330i po 150-200k

Ale juz np takie 330d w xdrive i z m-pakietem kosztuje katalogowo 265.000 PLN (gole, bez zadnych dodatkow). Doposazone, po upuscie nadal ~300k PLN.

Efekt jaki? - samochody nie istnieja na polskim rynku. To samo tyczy sie M340i, mozna je policzyc na palcach jednej reki.

A te auta przy TM3P osiagami nadal odstaja, blizej F80 trzeba by bylo spogladac. Porownuj jablka z jablkami :roll:


Kazdy rynek ma jakies tam swoje uwarunkowania i ja doskonale rozumiem ze bez zwolnienia z VAT w PL model 3 Tesli za 200-250k PLN zawsze przegra z golasem 320i/d za 150k PLN. Wiadomo ze sie glosuje portfelem.

Z kompaktami/miejskimi to samo, elektryczna Corsa za 125k PLN w porownaniu do jakiejs Corsy bez wyposazenia z silnikiem R3 1.0 za 60k PLN tez sie nie sprzeda, wiadomo.

Natomiast jezdzenie golasami to akurat troche lokalny, polski mikro klimat, buda najwazniejsza, dla sasiada, 320i (debadged)+m-pakiet+manual+golas+20% upustu=hit :norty: :norty:


PS. O co ci chodzi z tym ze ciagle gadasz ze ja chce zeby mi panstwo cos doplacilo, ja nie mieszkam w PL czlowieku i niczego nie chce. Staram sie patrzec/pisac obiektywnie i porownywac sytuacje w PL do reszty Europy, niekoniecznie do Norwegii nawet. O Norwegii pisze wiecej bo tu mieszkam i tu elektromobilnosc pedzi pod kazda postacia (nie tylko Tesli).

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Hej gorik - apropo tego co wkleiles za 540k, sprawdzilem z ciekawosci jeszcze model X w Norwegii, nowa z salonu w pelni wyposazona kosztuje 430k PLN

https://www.tesla.com/no_no/modelx/design#battery


Roczne, z malym przebiegiem mozna juz kupic po ~350k PLN, moze trzeba zaczac sie rozgladac za eksportem do PL :norty:


https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=170430911

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=170129134

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam ciagle narżekasz jak to nasze państwo nie daje żadnych dopłat do elektryków na co ja odpowiadam że bardzo dobrze ze nie daje i to ńie tylko o elektryki chodzi. Jestem przeciwnikiem jakichkolwiek ulg dawanych prżez państwo bo to jest sztuczne kreowanie rynku. Każdy producent powinien mieć równe prawa i obowiązki a o rynek powinien rządzić co wybiera klient a te elektryki to pseudoekelogia. Jak sam napisałeś różnica miedzy corsca standard a elektryczna to jest około 70 tysięcy nawet w Norwegii ile miesięcy zwykły człowiek musi pracować żeby na ta różnice zarobić. Prżez te kilka miesięcy musi podróżować do pracy, w pracy tez zużywa energię i gdzie ta ekologia? Budowałem niedawno dom i mocno rozważałem solarny, przyjechała ekipa wyceniła przy moim zapotrzebowaniu instalacja na ponad 40 tysięcy złotych. Za prąd płace teraz około 600 złotych co 2 miesiące co daje 3 tysiace rocznie. Niczym sie nie martwie nic nie mused serwisowac. Norwegian jest soecyficznym krajem przez male zaludnienie I olbrzymie skalne obszary oraz duzo wody mogacej wyprodukowac tani prad wiec u nich zawsze elektrycznosc byla na pierwszym miejscu. A Jesli chodzi o ecological i Norwegian to co norwedzy zrobili z Morzem polnocnym? Same oil rig I oraz ruch statkow jak ludzi na dworcu centralnym w warszawie palacym tony ropy wiec nie pisz mi nic o tej pseudoekologii norwegow...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A i jestes na forum polskim I przejonujesz do zakupow polakow wiec pisz o polskich cenach I realiach a nie jakies banialukimz dalekiej polnocy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sam ciagle narżekasz jak to nasze państwo nie daje żadnych dopłat do elektryków na co ja odpowiadam że bardzo dobrze ze nie daje i to ńie tylko o elektryki chodzi. Jestem przeciwnikiem jakichkolwiek ulg dawanych prżez państwo bo to jest sztuczne kreowanie rynku. Każdy producent powinien mieć równe prawa i obowiązki a o rynek powinien rządzić co wybiera klient a te elektryki to pseudoekelogia. Jak sam napisałeś różnica miedzy corsca standard a elektryczna to jest około 70 tysięcy nawet w Norwegii ile miesięcy zwykły człowiek musi pracować żeby na ta różnice zarobić. Prżez te kilka miesięcy musi podróżować do pracy, w pracy tez zużywa energię i gdzie ta ekologia? Budowałem niedawno dom i mocno rozważałem solarny, przyjechała ekipa wyceniła przy moim zapotrzebowaniu instalacja na ponad 40 tysięcy złotych. Za prąd płace teraz około 600 złotych co 2 miesiące co daje 3 tysiace rocznie. Niczym sie nie martwie nic nie mused serwisowac. Norwegian jest soecyficznym krajem przez male zaludnienie I olbrzymie skalne obszary oraz duzo wody mogacej wyprodukowac tani prad wiec u nich zawsze elektrycznosc byla na pierwszym miejscu. A Jesli chodzi o ecological i Norwegian to co norwedzy zrobili z Morzem polnocnym? Same oil rig I oraz ruch statkow jak ludzi na dworcu centralnym w warszawie palacym tony ropy wiec nie pisz mi nic o tej pseudoekologii norwegow...


A i jestes na forum polskim I przejonujesz do zakupow polakow wiec pisz o polskich cenach I realiach a nie jakies banialukimz dalekiej polnocy

 

Czlowieku, tego belkotu i gramatycznego koszmaru nie da sie czytac, poswiec chociaz 1 min na edycje z szacunku do ludzi ktorzy to forum czytaja. :roll:

"Polakow", "Norwegow" z duzej litery, to samo, minimum kultury.

Fundamentalnie sie z toba nie zgadzam w zasadzie co do wszystkiego wiec nie bede probowal sie ustosunkowac nawet do poszczegolnych czesci wypowiedzi :mrgreen:


PS. "..a te elektryki to pseudoekelogia" podbieram do sygnaturki :norty: :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Norwegia doplaca do elektrykow czerpiac glownie zyski z wydobycia ropy na calym swiecie, poszukuje ropy, stawia platformy wiertnicze I zanieczyszcza srodowisko w Brazylii, Malezji, Australii, wielu krajach Afryki, morze polnocne, ot ekologiczny kraj. :cool2: :cool2: :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Norwegia doplaca do elektrykow czerpiac glownie zyski z wydobycia ropy na calym swiecie, poszukuje ropy, stawia platformy wiertnicze I zanieczyszcza srodowisko w Brazylii, Malezji, Australii, wielu krajach Afryki, morze polnocne, ot ekologiczny kraj. :cool2: :cool2: :cool2:

 

Zebys mogl jezdzic tym swoim benzyniakiem 240km/h po autostradach i truc ludzi dookola w PL ktos musi ci ta rope dostarczyc :norty:

Tu z kolei ludzie w miastach nie maja smogu bo kupuja elektryki (dotowane) a te zasilaja energia produkowana w 100% z wody wiec z mojego punktu widzenia - ekologicznie. :norty:


Najwiekszy projekt obecnie w branzy oil&gas - Johan Sverdrup (3 miliardy barylek ropy, wydobycie przez kolejne +50 lat przy oplacalnosci juz od ~20$ za barylke), mialem przyjemnosc pracowac przy nim w zeszlym roku (budowa stacji HVDC)

W skrocie - kilka platform 200km od ladu zasilane kablem DC (300MW!) z ladu a nie z diesli na platformach.

https://www.equinor.com/en/news/2018-10-09-johan-sverdrup-powered-shore.html


49564823126_2d6898ed52_o.jpg


49564321098_240b3e2978_o.jpg


Znasz tez jakis inny kraj ktory wplaca miliard $ na ochrone dzungli amazonskiej? :norty:

https://www.reuters.com/article/us-climatechange-amazon-norway-idUSKCN0RF1P520150915


Ale co ty tam wiesz, jestes takim forumowym trolem i krzykaczem kolego :cool2:


Cholera, ale offtop sie zrobil :roll:

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Taki był fajny temat do dyskusji to wlazł z buciorami i jeszcze nie umie pisać :duh: Posprzątam wieczorem ten śmietnik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Typowy maly czlowieczek, do obrazania i oceniania pierwszy. Typowy Polaczek wyjechal za granice i sie zachlysnal a teraz troluje na polskim forum srajac we wlasne gniazdo. Akurat kilka lat pracowalem w statoilu min w NO i znam te branze dosyc dobrze wiec skoro taki madry jestes to napisz jeszcze czy zarcie, odpady oraz rope tez tym kablem wysylacie? Czym sa zasilane statki suportowe oraz emergency response? Jak na dzien dzisiejszy smakuje tak uwielbiany przez Norwegow losos z morza polnocnego przepelnionego smieciami? Ile ropy dziennie spala na godzine statek wydobywczy lub sejsmiczny zajmujacy sie poszukwaniem ropy? Co sie dzieje z porzuconymi na skutek kryzysu w branzy kilka lat temu platformami w krajach 3 swiata i nie tylko? Dlaczego ciagle sa eskplorowane coraz to nowe tereny pomimo protestow ekologow oraz tego ze ropy na swiecie na dzien dzisiejszy jest za duzo. A i tak do Twojej wiadomosci SMOG to nie przez auta spalinowe ale przez ogrzewanie domow starymi, czesto zdezelowanymi piecami do ktorych wklada sie wszystko co sie da.


@Randall kasuj kasuj. Ja wlasnie usuwam konto z forum przez takiego jednego zakompleksionego admina ktory usuwa niewygodne dla siebie wypowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobry czlowieku przestan juz prosze smiecic.

To forum motoryzacyjne a nie polityczne/ekologiczne.

Rozumiem ze czasami te watki sie wplataja w motoryzacje ale bez przesady :roll:

Zdecydowanie do posprzatania, lacznie z tym postem.


A sam watek mysle ze jest calkiem fajny bo elektromobilnosc wkracza w motoryzacje z przytupem, niemieckim premium rosnie konkurencja i warto miec taki watek gdzies na forum gdzie mozna wrzucac nowinki BMW jak i tego co wyczynia konkurencja.

.

Opublikowano
Taki był fajny temat do dyskusji to wlazł z buciorami i jeszcze nie umie pisać :duh: Posprzątam wieczorem ten śmietnik.

Przeciez to ty kolego ciagle robisz osobiste wycieczki w stosunku do slonika40 we wszystkich watkach i tematach

Opublikowano

Trochę wracając do tematu. Czyli ze BMW sprzedaje stara technologie za grube $. Tu jest fajny artykuł jaka architekturę elektroniki ma tesla i ze inne firmy m.in. Toyota potrzebują kilka lat żeby do tego dojść. Wynika to z architektury systemów elektronicznych, gdzie w aucie jest kilkanaście modułów zamiast jednego centralnego kompa. To niestety nie jest tak ze te klasyczne firmy nie potrafią. Taki jest model biznesowy, te komputerki, sterowniki, podzespoły robią kooperanci. Mnóstwo firm, wiele miejsc pracy, tak się tworzy „gospodarkę”.

https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Tesla-teardown-finds-electronics-6-years-ahead-of-Toyota-and-VW2


Co do ekologiczności aut elektrycznych to nie jest kolorowo. Zostawiają one często większy ślad węglowy w całym cyklu życia niż diesl 2.0. Póki nie będzie nowej technologii dla baterii to nic nie da.

https://wgospodarce.pl/opinie/73690-tak-diesle-bardziej-eko-niz-elektryki-i-to-jeszcze-dlugo


Gdyby jakimś cudem wszyscy producenci auto poszli w ślady tesli to planeta tego nie wytrzyma. Nie ma takich zasobów żeby wyprodukować tyle baterii.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.