Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@tomaszekp5

Bardziej chodziło mi o to, że Tesla nie wygląda jakby części do niej zamawiali 10 lat temu na cały cykl produkcji. Racja, ja też nie jestem zwolennikiem ogromnego ekranu, ale w przypadku Tesli chodzi też o integrację wszystkiego: zauważ, że T3 nie ma osobnego zestawu wskaźników, bo w sumie po co? Jak w artykule też jest wyjaśnione, to samo jest "pod maską" Tesli, czyli znacznie bardziej zintegrowane systemy, a nie "niemiecka" zbieranina części od 100 producentów, które potem muszą się zgrać, a jak coś nawali, to nie wiadomo kogo winić.


Co do wnętrz, moim zdaniem Porsche ma teraz jeden z najlepszych designów, bez "tabletu" stawianego na desce. Szkoda tylko, że mają to średnio funkcjonalne, ale patrząc po recenzjach Taycana, widać że w mniejszej firmie to jakoś szybciej potrafią się pozbierać do roboty i nadrobić co nieco.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi sie ogolnie wydaje ze BMW od wielu, wielu lat rywalizowalo jedynie z Audi i MB jezeli chodzi o szeroko rozumiana technologie motoryzacyjna.

Jedna z tych 3 firm cos "wymyslala" i wdrazala to reszta szybko kopiowala jej ruchy.

Jak sie spojrzy na zdjecia "side by side" tych 3 marek np kokpitu to roznice sa ledwo zauwazalne, podobne wymiary wyswietlaczy, umiejscowienie wszystkich przyciskow, rozwiazania technologiczne etc.

Widac wyraznie ze jest to koordynowane odgornie pomiedzy firmami, jaka "moda" obowiazuje i ma obowiazywac w danym okresie w danej klasie aut, co wdrazamy, po ile itp

Nawet "numeracja" czy nazewnictwo jest koordynowane - patrz np Audi 40TDI ala 320d itp zamiast jak kiedys po prostu A4.

W E90 ekran wbudowany, w B8 tez, w F30 doklejamy do deski, w B9 to my to samo. Robicie cyfrowe wskazniki?, to my kopiujemy z VC. etc etc


Oczywiscie kazda z tych firm ma swoje mocniejsze i slabsze strony czy mikro lokalne rozwiazania ale roznice sa nadal kosmetyczne i sprowadzaja sie do przyzwyczajen raczej a nie samej technologii.

Prawie jakby szefostwo tych 3 firm chlalo co roku na wspolnej imprezie i uzgadnialo szczegoly co, kiedy i w jakiej cenie wdrazamy czy usuwamy w nowych modelach.


I przyszla taka Tesla i wywraca caly misterny plan w piz&*.

Zainstaluj sobie fotowoltaike na dachu swojego domu i jezdzij za darmo, miej codziennie rano auto "zatankowane" do pelna, a na stacje benzynowa bedziesz patrzyl z politowaniem.

Po co komu jakies DPFy, szarpiacy S-tronic, zakopcona rura wydechowa,

Daje tablet z uaktualnianym softem w kazdym modelu - bawarskie chlopaki mowia "ale jak to, przeciez nawigacja w cenniku kosztuje 15k PLN u nas a jak nie chcesz to maly ekranik starczy"

Daje <6s do setki w najtanszym bazowym modelu - "ale jak to, a kto kupi nasze 316d, 318d czy 320d"

Daje szyberdach czy dobre audio w podstawie = "ale hola hola, te opcje sa przeciez po 6k kazda w segmencie premium, jak nie chcesz to przeciez mozesz sluchac Tok FM, PERSONALIZACJA!.

Skora/derma w podstawie? Kto to widzial, przeciez jak nie chcesz szmacianych siedzen z lat 80tych to trzeba kupic Dakote za 10k

Siedzenia regulowane elektrycznie w 2020r? Bez przesady, klient europejski nie narzeka na wajche, 6k PLN poprosze. Albo dodamy do M340i podnoszac cene o 10k :norty:

Systemy asystujace w cenie? Przeciez mozna 15k wyciagnac od klienta.

Lista sie nie konczy po prostu, kreatywnosc ksiegowych nie zna granic.


Ostatnio ktos mowil ze Tesla nie jest przeciez segmentem premium.

Pomyslalem o tym ostatnio i na dzisiaj moim skromnym zdaniem Tesla jest BARDZIEJ PREMIUM niz BMW.


KAZDA Tesla na drodze jest szybka (<6s/100), duzo jest cholernie szybkich - okolice 3-4s/100.

KAZDA Tesla jest dobrze wyposazona - w skorzane, elektryczne siedzenia, panoramiczny dach, CA, webasto, duza nawigacje, dobre audio, LEDy, systemy asystujace kierowce etc

KAZDA Tesla ma wlasciwy naped (RWD czy 4WD) czy automatyczna skrzynie biegow


Co z premium w BMW? - wolumenowe, smutne 318d czy 320d w szmatach z malym ekranikiem, 3 cylindrowe F30 318i? Czy babcine FWD serie 2er? Czy pudelkowate i3?

Ile trojek na drogach ma mocny silnik, elektryczne siedzenia, szyberdach czy porzadne audio?


Na dzis nawet szeroko pojety wizerunek premium jest na niekorzysc BMW, Musk ma hype, roadstera wysyla w kosmos, modelem X astronauci beda dowozeni do jego rakiet, robi show ze swoimi dziwnymi futurystycznymi wizjami ala Cybertruck czy futurystyczne ciezarowki.

Miliony ludzi jest fanatykami firmy i jej rozwiazan, nagrywa filmiki na youtube jak ich fury sa zaje&^%$, jacy sa happy, kolejne miliony pomstuje i wyzywa Tesle/Muska od najgorszych, marudzi na lakier czy ascetyczna kabine.

Ale kazdy o Tesli gada. Na tyle ze nie trzeba sie nawet reklamowac a produkcja schodzi na pniu.

A BMW w miedzyczasie robi show swoimi monstrualnymi grillami i milionem memow w internecie. Troche smutne czasy dla fanow marki, glos z tylu glowi mowi ze wszystko co najlepsze w BMW juz bylo a firma jest w odwrocie.


49551350843_1cdb4c9c8a_o.jpg


49551350868_aee2427867_o.jpg


49551350853_75b5315fc9_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I jeszcze ciekawy artykul z dzisiaj o modelu 3

https://ww.electrek.co/2020/02/18/tesla-model-3-leads-value-retention/


Srednia utrata wartosci rocznego auta to 5,5% :shock:

Cos o czym pisalem kilka stron temu ze roczne modele 3 sa w Norwegii w cenie praktycznie nowych aut do zamowienia co wydaje sie bez sensu.

(chociaz pewnie zmieni sie to wraz z premiera duzo bardziej pozadanego na tutejszym rynku modelu Y)


"Tesla Model 3 is leading the industry in value retention by barely losing any value"

"Even though the Tesla Model 3 has been on the road for more than 2 years now and the starting price of a new one is officially $35,000, it’s hard to find a used one for close to $30,000."


Czyli nie dosc ze jezdzisz na prad w cenie 20-30% ceny benzyny (dla tych co maja sie gdzie ladowac) to utrata wartosci nowego auta jest ~3x mniejsza niz auta z segmentu premium.


Z pewnoscia brak rabatow, aktualizacje OTA oraz jedna cena i jeden wariant wyposazenia maja na to duzy wplyw.


Cena BMW 3-er jest sztucznie zawyzana (dobrze doposazone 320d katalogowo po ~300k PLN), pozniej na dzien dobry w salonie 15-20% znizki.

Kazda glupota w cenniku to kilka tysiecy PLN.

Generalnie po 3 latach i kilkudziesieciu tysiacach km auto wcale nie tak latwo sprzedac w cenie chociaz ~50% nowego (katalogowo).

.

Opublikowano

za 5 lat nikt nie bedzie nawet ogladal Tersli-takie beda BMW ,Audi czy Merce.


teraz Europa jest spozniona ale nadrobi to z nawiazka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie to tylko ciekawi jakimjest realny zasięg takiej 3 performance na trasie przy dynamicznej jezdzie. Chcemy np przejechać Warszawa Gdańsk autostrada około nieco ponad 400km, jedziemy wieczorem wykorzystując osiagi 180-240 km/h jak daleko zajedziemy i czy baterie się nie przegrzeja po kilkunastu km bo jak patrzę na znajomych to ich jazda elektrykami polega na wiecznym poszukiwaniu gdzie się mogę załadować i w podróży zamiast myśleć po przyjemnych rzeczach ciagle szukają ładowarek i jadą w stresie czy nie zajęta i czy działa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no właśnie takim staromodnym śmierdziuchem 320d wsiadam i jadę i się niczym nie przejmuje, po pracy wychodzę w wawie z biura i wieczorem siadam w gdansku z żona do kolacji.
Opublikowano

Słonik, ale chyba nieodpowiednie porównanie, bo 3 performance to raczej powinieneś osiągami i zasięgiem do M3 porównywać ;)


Poza tym wszyscy wiemy jak to wygląda, na forum każdy lata 200kmh w trasie, a na autostradzie 150kmh wystarczy, żeby wyprzedzać 99% aut :D Teraz przepisy zresztą się zaostrzają, także 190kmh to będzie absolutny maks, choć tylko w niektórych miejscach PL, a i tak jeszcze pozostałe przepisy mają być zaostrzone. Pytanie też, jak z zimami w PL, bo ostatnio co raz z tym gorzej, toż poza górami to spokojnie można cały rok na letnich przejeździć, sam nie zakładałem zimówek do mojego "E36" :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak m3 bo nigdy nie miałem ale myśle ze tez by trasę wawa-Gdańsk przeleciało. Pytam poważnie bo chętnie bym ta 3 performance przygarnął ale ze głównie podróżuje w trasy dla mnie jednak będzie niepraktyczne a ze większość jeździ do 150 to nie znaczy ze wszyscy tak jeżdżą szczególnie ze tesla miała by jeździć za 30% ceny spalinowa to aż się prosi o deptanie i wykorzystywanie osiągów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"jedziemy wieczorem"

"240km/h"

"-10C"


mam nadzieje nigdy takich kretynow nie spotkac na drodze w moim zyciu :norty: :cool2:

3.000 trupow i 30.000 kalek w zeszlym roku w PL


jezdze-szybko-ale-bezpiecznie-typowy-polak-nosacz-malpa.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zadałem konkretne pytanie i oczekuje konkretnej odpowiedzi ale jak argumentów brak to najlepiej kogoś nawyzywac przy okazji manipulując faktami sklejając odpowiedzi kilku użytkowników. :cool2: :cool2: :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"kretynami" - liczba mnoga, zbiorcza odpowiedz na 2 posty naraz, zadnej manipulacji.


Wracajac do meritum, tak, jezdzac 180-240 km/h dwa razy tygodniowo do pracy zdecydowanie nie polecam TM3P a wybranie 320d.

Ale czekaj, max predkosc 320d to jakies 225km/h :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tesla przy 225km/h ma zasięg nieco ponad 100km :mad2: jeszcze jak długo pozwoli utrzymać taka prędkość zanim się baterie przegrzeja. Żeby przejechać z wawy do Gdańska tesla trzeba jechać z prędkością około 100km/h. Sorry ale ten smierdziuch na każdej trasie autostrada o długości powyżej 250km będzie szybszy. Na miasto za szybki, na trasę za wolny bo mały zasięg do czego to auto się tak naprawdę nadaje?

A w Norwegii autostrad brak to mogę zrozumieć ze nie masz okazji zobaczyć samochodu jadącego autostrada z prędkością 180km/h ale na Norwegii świat się nie kończy, no chyba ze patrzeć na kule ziemska od dołu :D

Opublikowano
Zadałem konkretne pytanie i oczekuje konkretnej odpowiedzi ale jak argumentów brak to najlepiej kogoś nawyzywac przy okazji manipulując faktami sklejając odpowiedzi kilku użytkowników. :cool2: :cool2: :cool2:

 

Moze byc problem z odpowiedzią, kto ciśnie 400 km 180-240? :shock: w POLSZY :mad2:

Za 190 tracisz prawko na 3 mies, może przegapiłeś zmiany w kodeksie, wiec ostrożnie kolego :cool2:


Edit. Właśnie jestem w trasie, z Bdg do Zakopca, sucho, zeeo wiatru, 150-160 grzecznie i tylko jedwn pasek i jedna oktawka ze 170 nas wyprzedzila.


Nie mierz innych swoją miarą.

Opublikowano

Spokojnie w PL da się polecieć 200-250, wcale nie tak mało aut właśnie tyle lata. Skoro na krajówkach, poza zabudowanym, często się leci 120-150, to na autostradzie 180 to już jakiś kosmos?

A przepisy o przekroczeniu o ponad 50 km/h poza zabudowanym jeszcze nie weszły, więc nie wiem o jakich zmianach w kodeksie mowa. Narazie to zapowiedzi, ale zapewne to tylko kwestia czasu, jak je zrealizują. Na część osób to faktycznie pewnie będzie bat i będą do 190 latać. A część po prostu będzie jeszcze więcej niż teraz patrzeć w lusterka i dawać po hamulcach jak F30 nagle się za nimi puści.

Opublikowano
A część po prostu będzie jeszcze więcej niż teraz patrzeć w lusterka i dawać po hamulcach jak F30 nagle się za nimi puści.

Musisz bardzo mało jeździć, żeby uważać, że taka strategia Ci pomoże ;) Mnie tajniaki łapią czasem po kilka razy w roku i żadne naiwne teorie się nie sprawdziły. Łapią wszędzie, o każdej porze, autami tak różnymi, że się w głowie nie mieści. W zeszłym roku mi się zrobiło ciepło, jak w zabudowanym za mną puściło się ... Punto. Na szczęście nie mnie gonili :D Można się nauczyć i pilnować na bieżąco lokalnych tajniaków, ale na trasie nigdy nie wiesz co Ci się trafi. I niestety yanosik to żadna pomoc. I jeśli jedziesz o 50-100kmh szybciej niż reszta aut, to nie jesteś w stanie dojrzeć czy wśród tych 10 aut które minąłeś w ostatnich 30sek siedziała policja czy nie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpowiem sobie sam. Tesla przy normalnej jeździ autostradowej 150+ z wawy do Gdańska nie dojedzie a dobrze pogoniona będzie wymagać przynajmniej 2 doładowań jak nie 3. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-high-speed-range.86031/page-2

Żeby przejechać z wawy do Gdańska tesla trzeba jechać z prędkością około 100km/h.

 

Tu masz realny test drogowy a nie jakies teoretyczne rozwazania z poczatku 2017r czy wlasne "madrosci"



120 km/h (74 mph):

- Consumption: 164 Wh/km

- Range: 450 km (280 mi)


150 km/h (93 mph):

- Consumption: 229 Wh/km

- Range: 315 km (196 mi)


1. Jadac 120km/h jedziesz Wawa- Gdansk bez miedzyladowan

2. Jadac 150km/h musisz zrobic pitstop na 10-15 min na szybkiej ladowarce DC

3. Dlugotrwala jazda >150km/h (abstrachujac od tego ze to juz predkosc ponad przepisy) modelem 3 to masochizm ze wzgledu na wygluszenie auta.


Jezeli ktos jest np. handlowcem i na codzien robi trasy po 500km jezdzac "180-240 km/h" to na pewno lepszym wyborem bedzie biala Octavia 2.0 TDI, najszybsze auto na swiecie :cool2:


Nie, model 3 to nie jest auto uniwersalne i najlepsze we wszystkim, ma oczywiscie swoje wady (jak kazde auto) i jego zakup musi byc przemyslany pod katem wlasnych potrzeb. Widac nie odpowiada twoim potrzebom, na szczescie jest masa innych aut. Dla mnie np. wazniejsze jest jezdzenie za darmo <150km/h przez 300-400km czy frajda z 3,5s/100km czy zachety podatkowe etc niz zasieg zimowym wieczorem przy 200km/h. Trasy 400-500km robie raz czy dwa razy do roku i nie spieszy mi sie nigdzie na tyle zeby z rodzina jezdzic 200km/h.


PS. Dla osob z potrzeba wiekszego zasiegu wyjdzie chyba niedlugo wersja z bateria 35-40% wieksza (~100-110kWh), bedziesz mogl wtedy dojechac 150km/h z Wawy do Gdanska na kolacje z zona bez miedzyladowania :) Przyspieszenie bedzie pewnie <3.0s do 100km/h

https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/haker-nadchodzi-nowy-pakiet-baterii-w-teslach-109-kwh-pojemnosci-uzytecznej/

Znajac zycie bedzie pewnie drozsza ze 20-30 tys PLN i bedzie ja wybierala 1/10 osob kupujacych model 3 bo takie przyspieszenia i zasieg na codzien sa po prostu niewykorzystywane.


W Norwegi model Performance wybiera jedynie okolo 10% klientow mimo, ze cena jest praktycznie taka sama jak modelu LR (46/50k E)

3,5s czy 4,5s do setki dla Kowalskiego jest praktycznie bez znaczenia na codzien, oba sa duzo szybsze niz ~95% aut na drodze.

https://teslastats.no/

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
"jedziemy wieczorem"

"240km/h"

"-10C"


mam nadzieje nigdy takich kretynow nie spotkac na drodze w moim zyciu :norty: :cool2:

3.000 trupow i 30.000 kalek w zeszlym roku w PL


jezdze-szybko-ale-bezpiecznie-typowy-polak-nosacz-malpa.jpg

 

10/10 :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te 315 km zasięgu przy 150km/h to w praktyce masz 100-150km realnego zasięgu bo auto ładuje się szybko do 80% późnej już jest nieciekawie No i aby bateria była w dobrej kondycji lepiej nie rozładowywać bardziej niż do 20% gdzie przy 20% to jest już 60km rezerwy i jazda z dusza na ramieniu. Weź pod uwagę ze stacje na autostradzie są co 100-150km, czyli realnie zaraz pomwjezdzie na autostradzie szukasz kolejnej ładowarki i tak właśnie wyglada jazda elektrykiem w trasie. Ciagle szukanie ładowarek. Jest jeszcze opcja jazdy 90-100 km/h jak ciężarówki. W Norwegii ludzie w trasy nie jezdza bo latają samolotami wiec kręcą się głównie wokół komina dlatego w ich warunki te auto się tak bardzo wpasowuje, natomiast w Europie mamy autostrady i często z nich korzystamy wiec już taki elektryk to niezbyt dobra opcja. Zreszta obejrzyj test elektryków automaniaka w Norwegii w trasie. Jedna ładowarka niedziałania, druga się zacina, trzecia cholernie droga i jazda zamiast kilku godzin 2 dni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz racje, podsumowujac:

- realny zasieg modelu 3 to 100km

- optymalna predkosc to 90km/h jak ciezarowki,

- w Norwegii ludzie jezdza autem tylko do pracy a wszedzie indziej lataja dlatego produkcja Tesli jest optymalizowana na ich rynek

- trasa elektrykiem Wawa-Gdansk trwalaby zamiast kilku godzin 2 dni.


Mysle ze na tym moge zakonczyc z toba dyskusje w tym watku :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

 

Polskie media odrobine spoznione z informacjami

https://ww.electrek.co/2020/02/20/german-court-lifts-freeze-on-giga-berlin-building-forest-clearing-can-resume/


PS. Co nie zmienia faktu ze z pewnoscia dla calego motoryzacyjnego rynku niemieckiego fabryka Tesli na ich terenie, "za plotem" VW, BMW czy MB to siarczysty symboliczny policzek i majac dziesiatki miliardow w skarpecie oraz nawet nie chce myslec jak potezne lobby w rzadzie beda robic absolutnie wszystko zeby uprzykrzyc zycie Muskowi. Coz, wiedzial na co sie pisze raczej.

Ochrona tej fabryki z pewnoscia bedzie musiala byc profesjonalna i dobrze oplacana bo i sabotazu mniejszego czy wiekszego tez bym nie wykluczyl w sumie.

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.