Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bawi mnie ten wzrost akcji na tesli, w życiu bym tam złotówki nie postawił, przy tej zmienności która tam się odbywa. Z bitcoinem było podobnie chyba z rok temu albo półtora. Podobnie było z bańka technologiczna.

Nie mam nic do tesli ale to co się dzieje na jej akcjach to nie jest nic zdrowego

 

dokładnie, to spółka akcyjna - nastawiona na cenę akcji czyli niejako na obrót/przychód a nie na dochód...

 

Mam to samo zdanie.

Poza tym tesla to też częściowo piramida finansowa.


Odbije piłeczkę - czy wyższa cena akcji wynika z wartości firmy, czy z hurraoptymizmu?


Zgadzamy się, że elektromobilność to przyszłość (daleka czy nie), więc chyba lepiej zainwestować w spółki wydobywające materiałt do produkcji baterii?

Bo jak coś wzrosło 25% w dwa tygodnie to znaczy, że może spaść 50% w dwa dni.

To tak odnośnie rynków.

Co do samochodów to podzielam zdanie, że Europa robi to na alibi. Nowoczesne diesle są super, elektryczne też są super. Nowoczesne benzyny też są super. Wszystko jest super bo mamy takie czasy. Jak z SF, wchodzisz w smartwatcha i masz dostęp do prawie nieskończonego źródła i formacji.


Ktoś pisał, że "ile to stacji ładowania by musiało być". Zobaczcie, ile jest obecnie dystrybutorów paliwa - przynajmniej 4 na stację, przy autostradach minimum 8 a nawet kilkanaście (tylko w jednym kierunku ruchu). To nie jest argument, że trzeba wybudować, bo codziennie są sprzedawane kolejne dystrybutory, a można by superchargery. Jednak trzeba zacząć to robić, a żeby zacząć, musi być popyt.


Do tankowania/ładowania - tankujesz kilka minut pełny bak paliwa, jak stoisz w kolejce to ten czas wynosi kilkanaście minut. Już niedługo w tym czasie będziemy ładować auta i jak zapłacisz za to 100 zł a przejedziesz 500 KM to bedziesz przeszczęśliwy, że nie wziąłeś diesla.

Jak bedziesz miał solary to w domu naładujesz za darmo.

Opublikowano

Sprzedaż w 2019

Toyota:10,5 mln aut

Tesla: 316 tys

Toyota zarabia, Tesla nie

Wycena jednej i drugiej firmy praktycznie taka sama.

Rozumiem, ze Tesla jest fency jak apple i bluzy Supreme i potencjal mozna wycenic, ale za duzo ekscytacji w tym wszystkim a za malo logiki.

Btw niedlugo beda wyniki na samochod roku 2020. pewnie wygra Tesla i kolejny wzrost wyceny o 100mld.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odbije piłeczkę - czy wyższa cena akcji wynika z wartości firmy, czy z hurraoptymizmu?

Gdybym wiedzial na pewno to bym kupowal akcje albo shortowal.

Sa podstawy do wzrostow - chinska fabryka w 12 mies, kolejna pod Berlinem za rok, nowy model Y przed czasem (bedzie hit), brak konkurencji dla modelu 3, w koncu firma zaczyna zarabiac realne pieniadze, wolumen sprzedazy rosnie, zabezpieczone dostawy baterii na najblizsze lata. Przyszlosc dla Tesli w koncu wyglada rozowo.


Za 2-3 lata kapitalizacja moze spac do 30 miliardow a rownie dobrze moze wzrosnac do 300-400 miliardow, bog jeden wie w jakim kierunku to zmierza. Na dzisiaj po historii z wielkimi amerykanskimi firmami technologicznymi obstawiam raczej to drugie ale nic mnie nie zdziwi.

Maja plan, zwietrzyli dobry timing, technologia jest po ich stronie, entuzjazm takze, opor tradycyjnych firm motoryzacyjnych maleje z tygodnia na tydzien (zapowiadane premiery hybryd/elektrykow), regulacje rzadowe odnosnie limitow CO2 zabijaja tradycyjne modele ICE.


Jedno jest pewne - skoro akcje jednych firm leca pod sufit to akcje innych firm beda szorowaly o podloge. Beda zmiany, przejecia i bankructwa, to wiecej niz pewne, szybciej niz pozniej.

 

Zgadzamy się, że elektromobilność to przyszłość (daleka czy nie), więc chyba lepiej zainwestować w spółki wydobywające materiałt do produkcji baterii?

Inwestowanie w kopalnie gdzies w Boliwii czy innej Argentynie czy firme technologiczna pokroju Googla czy innego Netflixa, hmmm :norty:


Z reszta zgazdam sie w 100% :cool2:

.

Opublikowano

Inwestowanie w kopalnie gdzies w Boliwii czy innej Argentynie czy firme technologiczna pokroju Googla czy innego Netflixa, hmmm :norty:


Z reszta zgazdam sie w 100% :cool2:

 

Możesz kupić ETFa na jakiś konkretny surowiec, poza tym to już offtopic ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Elektromobilnosc w Norwegii - styczen 2020

https://norwaytoday.info/finance/electric-cars-accounted-for-over-40-per-cent-of-new-registrations-in-january/


Udzial aut nowych, rejestrowanych w styczniu:

- czyste elektryki 44,5% (+17% styczen 2020 do stycznia 2019)

- hybrydy 34% (+48%) - glownie Toyota!

- diesel 11,5% (-6%)

- benzyna 10% (-9%)


Z ciekawostek - 11% wszystkich nowo rejestrowanych aut to e-trony :shock:

Tansza (mniejsza bateria, moc i zasieg) wersja etron 50 sprzedaje sie tak samo dobrze jak 55 - czyli ludzi nie odstrasza zasieg realny ~280km.


Tesla mizerna sprzedaz ale to jak co roku w styczniu (upychaja co sie da w ostatnim miesiacu kwartalu - grudniu - zeby podbic wyniki kwartalne)


Zerowa stawka podatku VAT robi robote w popularyzacji BEV chociaz czesto pojawiaja sie juz glosy ze zerowy VAT powinien byc dla aut za max ~250 tys PLN, ludziom przeszkadza dofinansowanie aut premium po 400 czy 500tys PLN.

.

Opublikowano
Jakby w Polsce w etron był bez vatu to tez bym kupił. To nic dziwnego ze jest taka sprzedaż w Norwegii skoro masz tani prąd do tego auto klasy podobnej dużo tańsze, bo etron i q7/x5 to podobny poziom cenowy to co się dziwić
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Alinho - Akcje Tesli to ostatnio istny roller coaster :cool2:

Wrocily chyba do poziomu "normalnego"/sprzed tego tygodniowego rajdu.

Z ta firma sie raczej nie mozna nudzic, podejrzewam ze to nie koniec spekulacji w najblizszym czasie :norty:


Rami - z vatem czy bez vatu e-tron to nadal droogie auto.

10% sprzedazy na rynku dla mnie to kosmos, nawet jak na niebiedna Norwegie.

To nie moga byc tylko potencjalni klienci Q7 i X5 ktorzy wybrali wersje BEV bo tych klientow jest niezbyt wielu.

To chyba pokazuje tylko ze ludzie oczekuja "fajnych" elektrykow od renomowanych marek i sa gotowi za to placic i targetem nie musi byc chec oszczedzania bo inaczej krolowaly by golfy i leafy.


I dla mnie to gruba porazka BMW ze majac tyle doswiadczenia z i3 nie wypuscili juz rok-dwa temu kilku modeli elektrycznych.

Dali zagarnac innym firmom spory udzial w rynku, stracili wielu klientow i teraz beda musieli gonic konkurencje.


Moze mysleli ze ludzie beda w miedzyczasie kupowac ich inne modele z hybrydowym napedem albo ciagle ICE a tu klapa - okazalo sie ze potencjalni klienci poszli do konkurencji bo az tak do marki nie sa przywiazani.


Zeby uzmyslowic:

model X5 od 2019r - 30 szt na rynku

https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.749&model=1.749.6737&year_from=2019


model e-tron od 2019r - 180 szt na rynku

https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.744&model=1.744.2000503&year_from=2019


I gdy X5 hybrydowa (R6+el) kosztuje 100-110kE a etron 70-80k - tak jak mowilem, w salonie BMW hula wiatr.

.

Opublikowano
I dla mnie to gruba porazka BMW ze majac tyle doswiadczenia z i3 nie wypuscili juz rok-dwa temu kilku modeli elektrycznych.

Dali zagarnac innym firmom spory udzial w rynku, stracili wielu klientow i teraz beda musieli gonic konkurencje.


Moze mysleli ze ludzie beda w miedzyczasie kupowac ich inne modele z hybrydowym napedem albo ciagle ICE a tu klapa - okazalo sie ze potencjalni klienci poszli do konkurencji bo az tak do marki nie sa przywiazani.

Tak się tylko do tego odniosę: ja do marki przywiązany byłem zawsze, ALE BMW zamiast iść w klientów wiernych "Ultimate Driving Machine", stara się pozyskać klientów spoza grupy docelowej, tworząc durne minivany i miejskie FWD. Rozmieniają markę na drobne i tracą swoje wyróżniki na rynku samochodowym.


W międzyczasie faktem jest, że i3 na możliwości swoje wycenione jest okrutnie i auto jest bez sensu. Jak chcesz robić drogie auta, to idziesz w rynek gdzie mniejsza jest wrażliwość na cenę. Mogli zamiast 5GT zrobić np. 5EV odróżniające się wyglądem od reszty już 5 lat temu. No ale po co.


Mi się kończy leasing na klocka za rok, nie mam pojęcia co kupić, bez chwili wahania brałbym Teslę Roadstera 2 gdyby była dostępna :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slawomir - ja rozumiem ze wolumen sprzedazy musi byc duzy i szukaja nowych klientow.

Mi te ich 2-er i FWD nie przeszkadzaja, chca babcie kupowac tego typu auta ze znaczkiem BMW - niech kupuja, a BMW niech je sobie klepie.


Ale to przeciez nie przeszkadza im robic rownoczesnie fajnych sportowych aut dla rzeszy swoich fanow przywiazanych do ogolnego wizerunku marki.

I3 zrobili na odpie^%& zeby CO2 sie zgadzalo ale design jest specjalnie taki dziwaczny zeby nie podbieral klientow 3er czy 5-er, to auto raczej dla nowych klientow i fascynatow elektromobilnosci.


I8 bylo super pomyslem i powiewem swiezosci ale to bylo od poczatku auto niszowe ze wzgledu na design czy R3.


Majac tyle doswiadczenia i4 i iX3 powinny byc juz w ogolnodostepne od zeszlego roku a tu sie szykuje 2021 albo jeszcze pozniej (i4).


A co do Tesli - chodza sluchy ze model 3 w tym roku dostanie baterie 100kWh czyli 0-100 ponizej 3s i 600km realnego zasiegu.

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-performance-100-kwh-ludicrous-mode/


Nie jestes zainteresowany wogole tym modelem? (w sensie zbyt malo premium/zbyt powszechny?)

.

Opublikowano
Mi te ich 2-er i FWD nie przeszkadzaja, chca babcie kupowac tego typu auta ze znaczkiem BMW - niech kupuja, a BMW niech je sobie klepie.
Ale to powoduje, że przestaje się identyfikować z marką. I że nie ma znaczenia, czy kupię A-klasę czy 1er czy A3. Teraz już żadnego.

 

I8 bylo super pomyslem i powiewem swiezosci ale to bylo od poczatku auto niszowe ze wzgledu na design czy R3.

i8 było na mojej liście, wygląda kosmicznie, ale dla mnie np. R3 całkowicie to auto skreśliło. Czekałem na i8s jakieś, jakby tam chociaż R6 wsadzili to byłbym usatysfakcjonowany - toż i8 przyśpiesza do setki w 8s i pali 8l/100 jak aku się skończy. A deklarowane 4.4s do setki jest tylko jeden raz, może dwa na pełnym aku.


A co do Tesli Model 3, to to jest taki Golf sedan. Nic emocjonującego dla mnie: brzydkie na zewnątrz, w środku tandetne. Generalnie chciałbym coś 600+ na weekendy, może się skuszę na coś brytyjskiego :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale to powoduje, że przestaje się identyfikować z marką. I że nie ma znaczenia, czy kupię A-klasę czy 1er czy A3. Teraz już żadnego.

Pelna zgoda, w sumie teraz to A-klasa wydaje sie obiektywnie nawet lepszym wyborem niz 1-er.

 

A co do Tesli Model 3, to to jest taki Golf sedan. Nic emocjonującego dla mnie: brzydkie na zewnątrz, w środku tandetne. Generalnie chciałbym coś 600+ na weekendy, może się skuszę na coś brytyjskiego :P

Rozumiem, TM3P to amerykanski ludowoz za 50kE (z nowoczesna technologia i super osiagami na tle bezposredniej konkurencji), auta o ktorych mowisz to 3x tyle $ wiec sila rzeczy zupelnie inny klient, inne potrzeby, inna "otoczka". W Norwegii dodatkowo zle odbierana jako potrzeba "wyroznienia sie", moglaby miec zly wplyw na sytuacje zawodowa :norty:

.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

A klasa wygląda lepiej od nowego 1er, a pewnie jeździ porównywalnie więc wybór jest prosty.

Czytałem niedawno jakieś porównania odnośnie którejś Tesli i Porsche Taycana. Niestety zgubiłem linka. Mimo deklarowanego sporo mniejszego zasięgu w testach Porsche robił tylko kilka procent mniejszy dystans niż Tesla. Także Taycan, eTron, grupa VAG zbiera już jakieś doświadczenie i pewnie kwestia włożenia silnika elektrycznego do jakiegoś tańszego Audi to tylko kwestia czasu.

Opublikowano

Rami - z vatem czy bez vatu e-tron to nadal droogie auto.

10% sprzedazy na rynku dla mnie to kosmos, nawet jak na niebiedna Norwegie.

To nie moga byc tylko potencjalni klienci Q7 i X5 ktorzy wybrali wersje BEV bo tych klientow jest niezbyt wielu.

To chyba pokazuje tylko ze ludzie oczekuja "fajnych" elektrykow od renomowanych marek i sa gotowi za to placic i targetem nie musi byc chec oszczedzania bo inaczej krolowaly by golfy i leafy.



model X5 od 2019r - 30 szt na rynku

https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.749&model=1.749.6737&year_from=2019


model e-tron od 2019r - 180 szt na rynku

https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.744&model=1.744.2000503&year_from=2019


I gdy X5 hybrydowa (R6+el) kosztuje 100-110kE a etron 70-80k - tak jak mowilem, w salonie BMW hula wiatr.

 

No i nie masz racji, bo tu akurat na myśli miałem auto którym jeździ moja mama. Wzięliśmy jej Touarega, za 300 koła plus. Gdyby etron był bez vatu wyszedłby za tyle samo albo i taniej. Więc nie wiem co byśmy wybrali tym bardziej, że w tym roku wchodzi fotowoltaika. Więc koszty byłyby mniejsze użytkowania auta, które 80% spędza w małej miejscowości.


Co innego mój przykład gdzie mieszkam na nowym osiedlu, a w hali garażowej nie ma infrastruktury do ładowania, dodatkowo robiąc po 35-40 tys. rocznie. Siebie w tym nie widzę.



Edit

wyklikałem etrona ze wszystkim chyba bez udziwnień typu kamery zamiast lusterek za 470 tys. Po rabacie cena pewnie w granicach 400-420. Odejmij vat, to masz delikatnie powyżej 300 tys. W tym momencie to na prawdę byłaby ciekawa opcja :)

Opublikowano
Koledzy, każde auto można mieć bez VATu i akcyzy, wystarczy wziąć na spółkę zagraniczną przez kogoś, kto to ogarnia. Posiadam, polecam, do 500+ się mniej dokładam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sławomir jak ty to robisz ze auta kupujesz na spółkę zagraniczna a blachy masz polskie? Co do kolegi Adama to jest bardziej roszczeniowy niż biorcy 500 plus. Auta bez vatu to każdy chciałby kupować tylko za co wybudujesz i będziesz utrzymywał drogi? Ale pewnie ja chce elektryka wiec niech się inni na jego zrzuca o tak. W Norwegii sprzedaż gdzie państwo auta dotuje elektryków rośnie ale już w stanach np czy Europie tak z tymi wzrostami kolorowo nie jest. Ceny akcji to czysta spekulacja, ktoś chce na tym zarobić i nie ma się co jarac. Firma która sprzedaje kilka procent aut tego co duzi gracze nie ma prawa być wyceniana podobnie do takiej toyoty. Pamietajmy ze duzi gracze tez maja technologie, możliwości oraz wypuszczają coraz więcej elektryków. Na razie tesla nie ma prąwoe konkurencji ale lada chwila się to zmieni i już nie będzie miała tak kolorowo.
Opublikowano
Sławomir jak ty to robisz ze auta kupujesz na spółkę zagraniczna a blachy masz polskie?

Nie da się tak. Mam różne patenty, teraz mam polskie auto wynajętę w czeskiej firmie do końca polskiego leasingu zeby go odebrać. Sporo jest różnych dziwnych możliwości, tylko finansowanie w Czechach jest słabe.


A co do VATu to temat jest bym powiedział, szeroki. Po pierwsze Polska jako jeden z nielicznych krajów ma akcyzę na import. Po drugie mamy jako jedni z jedynych w EU nieodliczalny VAT na auta firmowe. Po trzecie nie mamy żadnych specjalnych i sensownych dotacji do czystej energii, a to państwo powinno odgórnie takie rzeczy przyśpieszać, żeby nie czekać na to 50lat aż samoczynnie się stanie. No i po czwarte, Polacy są znani z tego, że kombinują jak mogą :D


A opłaty drogowe w paliwie, to mamy chyba bardzo zbliżone do niemieckich, mając jednocześnie 3x niższe koszty pracy? :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sławomir zapytałem o rejestracje bo na zdjęciu które mi przysłałeś są rejestracje pl :D :D wracajac do tematu bmw zapowiedziało i1 oraz ix5. Podejrzewam ze za 2-3 lata bmw i nie tylko będzie miało każdy model w opcji full elektryk i ze swoimi możliwościami produkcyjnymi zdmuchnie wartość akcji tesli jak świeczkę na wietrze. Nie to ze tesla upadnie ale z produkcja rzedu kilku promili ich wartość jest nierealna a tesla ani. Ile ma tyle kasy ani. Nie jest to możliwe żeby w ciągu 2 lat zwiększyć produkcje o ponad 90 procent.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do kolegi Adama to jest bardziej roszczeniowy niż biorcy 500 plus.

Ogarnij sie chlopie bo chyba nie czytasz ze zrozumieniem tego co pisze :roll:

 

Auta bez vatu to każdy chciałby kupować tylko za co wybudujesz i będziesz utrzymywał drogi? Ale pewnie ja chce elektryka wiec niech się inni na jego zrzuca o tak.

 

Wiesz co to jest zacheta do zmiany przyzwyczajen konsumentow, jak dlugo trwa i po co stosuje ja praktycznie kazdy cywilizowany kraj w stosunku do elektrykow? Ze Niemcy wlasnie daja 6k euro doplaty do kazdego BEV, kraj ktory jest najwiekszym wytworca ICE w Europie i ktorego czeka najwiekszy kac motoryzacyjny?

Rownolegle z zacheta jest jeszcze kijek czyli normy Euro--> podstawowy Golf czy Octavia zaczynaja sie dzis od 90 tys PLN a ladny segment D (nie premium) to 150 tys PLN.

 

W Norwegii sprzedaż gdzie państwo auta dotuje elektryków rośnie..

Sprzedaz elektrykow rosnie na calym swiecie szybko (reglementowana poki co wydajnoscia fabryk z bateriami), w Norwegii lawinowo bo jest spora marchewka, spory kijek i mnostwo innych powodow - patrz pierwszy post w watku.

 

ale już w stanach np czy Europie tak z tymi wzrostami kolorowo nie jest.

"W styczniu 2020 roku elektryczne Renault Zoe było trzecim najchętniej kupowanym samochodem we Francji niezależnie od rodzaju napędu. Auta elektryczne zanotowały 258 procent wzrostu rok do roku i osiągnęły tego miesiąca 11 procent udziału w rynku (!). Przy utrzymanym dobrym tempie po francuskich drogach będzie jeździł 1 milion elektryków w 2022 roku."

https://elektrowoz.pl/auta/francja-renault-zoe-trzecim-najlepiej-sprzedajacym-sie-samochodem-w-ogole-w-styczniu-2020/


No ale po co zachety, za co bedziemy drogi budowac i inne "madrosci" kolegi slonika.. :duh:

Za kilka lat pol Europy bedzie smigac elektrykami a w PL przy przekroczonych o kilkaset % wszelkich normach smogowych bedziemy ogladali na ulicach Paski bez DPFow z licznikami z 500-->187tys km, bo przeciez Niemiec plakal jak sprzedawal i do teraz dzwoni posluchac silnika.

 

Firma która sprzedaje kilka procent aut tego co duzi gracze nie ma prawa być wyceniana podobnie do takiej toyoty.

Tesla to nie jest wolumenowa firma (jeszcze), ich najtansze auto kosztuje ponad 200k PLN, konkuruje poki co z BMW/MB/Audi a nie Toyota.

I sprzedalo w zeszlym roku 20% tego co BMW, w tym bedzie to 25%, latwo dostrzec trend.

Co do wyceny poki co zgoda - jest odzwierciedleniem trendu i spodziewanych zyskow poprzez technologiczna przewage i swietna "otoczke" marki a nie dzisiejszej realnej wartosci firmy.

 

Pamietajmy ze duzi gracze tez maja technologie, możliwości oraz wypuszczają coraz więcej elektryków. Na razie tesla nie ma prąwoe konkurencji ale lada chwila się to zmieni i już nie będzie miała tak kolorowo.

AD 2020, jedyny elektryk w salonie BMW, rece sie kur%$ skladaja do oklaskow :norty:

BMW-i3-Front-Side-1.jpg

 

bmw zapowiedziało i1 oraz ix5.

Morawiecki tez zapowiedzial milion polskich elektrykow.

Czego nie rozumiesz w tym ze jedna firma zapowiada a druga firma sprzedaje pol miliona aut rocznie gdzie ich najtanszy model kosztuje >200k PLN a popyt jest wiekszy niz podaz, nie dostaniesz nawet 1% rabatu w salonie, ze firma nie musi sie nawet reklamowac a klienci wala drzwiami i oknami bo kupuja ich wizje przyszlosci motoryzacji?

 

Podejrzewam ze za 2-3 lata bmw i nie tylko będzie miało każdy model w opcji full elektryk i ze swoimi możliwościami produkcyjnymi zdmuchnie wartość akcji tesli jak świeczkę na wietrze.

Nie wiem co bierzesz ale sie podziel :norty:

Czy ty wogole czytales w tym watku gdy wklejalem co pisze kierownictwo BMW w gazetach? Co mowi szef R&D? Jakie sa ich plany odnosnie elektrykow, diesli i benzyny?

Czy wiesz jaki bedzie kolejny elektryk BMW ix3 i czemu juz teraz wiadomo ze bedzie totalnym niewypalem i przy modelu Y nawet nie pierdnie?

Za 2-3 lata to obstawialbym ze Tesla bedzie warta x2 a BMW 1/2 i nie, nie jestem fanem Tesli a fanem BMW :evil:


Co do nadganiania technologicznego firm premium i zdmuchniecia Tesli z rynku - ciekawy artykul sprzed kilku dni o MB:

https://www.businessinsider.com/mercedes-benz-parent-daimler-reportedly-planning-15000-layoffs-2020-2?r=US&IR=T


Cytaty dla leniwych:

"Mercedes-Benz parent company Daimler is preparing to lay off 15,000 workers as it tries to adapt to electric cars"

"The auto industry has been facing tough times as demand withers and the push toward electric or alternative fuel vehicles charges ahead. Automakers have announced at least 80,000 job cuts planned over the next few years, and Daimler itself announced three separate profit warnings to investors in 2019."

"Sources said that the German automaker and the General Works Council have agreed on important details in order to enhance the company's structure and "improve flexibility and efficiency,""


A jednoczesnie konkurencja:

https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/tesla-buduje-wlasna-linie-produkcyjna-ogniw-rowniez-w-europie/


"Firma kupiła już niemieckiego Grohmanna, który wytwarza automatykę składającą baterie.

Kupiła kanadyjskiego Hibara, który zajmuje się tym samym.

Kupiła Maxwell Technologies, producenta superkondensatorów i właściciela patentów na technologie produkcji ogniw Li-ion."


Nie sprawia mi radosci w patrzeniu na to ze amerykanska firma robi na rynku co chce i jak chce, dzieli i rzadzi gdy europejskie tuzy motoryzacyjne ze stuletnia tradycja motaja sie od lewej do prawej, zwalniaja ludzi panicznie probujac wrocic do gry wiedzac ze sa w czarnej dupie bo po prostu przespali zupelna zmiane trendu w motoryzacji.


Na dzis smutnym faktem jest to ze gow%$ kogo obchodzi kolejne 320d czy inne C200 ze "zmodernizowanym" zderzakiem, nowymi wzorami felg, z "poprawionym zawieszeniem" i fejkowymi atrapami wydechu (bijmy poklony projektantowi nowych modeli audi) w cenie katalogowej 300.000 PLN za dobrze doposazony model. O tym caly ten watek w sumie, czytam motoryzacyjne "nowinki" na necie, w gazetach i ziew, widac wyraznie zmierzch "tradycyjnej" motoryzacji ICE i grube przetasowanie na rynku.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe co będzie z bateriami z tych wszystkich aut za 10-15lat i skąd wezmą tyle prądu żeby je zasilić.
Opublikowano
Ciekawe co będzie z bateriami z tych wszystkich aut za 10-15lat i skąd wezmą tyle prądu żeby je zasilić.

Bill Gates pracuje nad technologią pozwalającą produkować energię z radioaktywnych odpadów i gdyby nie Trump to właśnie taka elektrownia by w chinach powstała. Jest ogrom nowych technologii w tej chwili, z których jeszcze nie zdajemy sobie sprawy, a mogą za parę lat być w powszechnym użyciu. I my jedynie co możemy zrobić, to przyglądać się temu, bo nasze gadanie na forum i tak nic nie zmieni.

Opublikowano

A co sie dzieje ze zużytymi silnikami spalinowymi, zbiornikami paliwa, opakowaniami po olejach, zużytym olejem silnikowym? Elektryki nawet klocków mniej zużywają.

A jeśli rozwój technologii pozwoli w obecnych kosztach zmagazynować 2x wiecej energii to elektryki będą funkcjonalne jak spalinówki.

Im mniej elementów ruchomych, tym lepiej. Elektryki nie były popularne bo nie było dobrych (konkurencyjnych) magazynów energii.

Z drugiej strony, muszę się pochwalic, ze 330i mialem w eco trasie 4,4l spalania, po przejezdzie przez miasto w tą i z powrotem 5,4l.

Predkosci 70-90 i jazda w sznurku.

Opublikowano

Tesla jest 6 lat do przodu w technologii przed firmami typu Toyota czy VW.

https://asia.nikkei.com/Business/Automobiles/Tesla-teardown-finds-electronics-6-years-ahead-of-Toyota-and-VW2

lub polskie tłumaczenie:

https://spidersweb.pl/bizblog/tesla-hardware3-konkurencja/


Mają Niemcy się czego bać, nie dziwię się, że używają jak zawsze swoich brudnych tricków do blokowania czystej energii :D


Wklejałem też w temacie G30 porównanie ekranu z Tesli 3 do "premium" w Mercedesie, choć BMW ma niewiele lepiej. Ewidentnie widać, że Tesla wrzuca najnowsze technologie do samochodu, podczas gdy Niemcy negocjują z 100 podwykonawcami najnowsze technologię i potem trwa 5 lat zanim ustalą wszystko i trafią do sprzedaży, więc na dzień dobry są 5 lat do tyłu, co w elektronice jest przepaścią. A widzi to każdy, bo jak kupimy nowe auto, to człowiek się dziwi dlaczego smartfony 5 lat temu miały lepsze lub porównywalne opcje. Zresztą dopiero w aktualnych modelach BMW jest miejsce na telefon jakieś przewidziane w ogóle, choć ja nadal muszę ciągnąć kilometry kabli po aucie do ładowarki na szybie i rejestratora.

Opublikowano
Wklejałem też w temacie G30 porównanie ekranu z Tesli 3 do "premium" w Mercedesie, choć BMW ma niewiele lepiej.

 

Wybacz, ale ten wielki tablet w Tesli zastępujący wszystko inne na desce rozdzielczej wygląda moim zdaniem dramatycznie. Trochę tak jakby zaprojektowali wnętrze, zapominając o guzikach, zegarach i systemie inforozrywki, więc dokupili na AliExpress największy tablet jaki był i przykleili na środek ;). W Mercedesie wygląda to podobnie, ale już wnętrza BMW czy Audi wyglądają moim zdaniem o niebo lepiej ze zintegrowanymi zegarami (cyfrowymi czy analogowymi), normalnymi guzikami i standardowym ekranem/ekranami na środku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.