Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tesla 3 to nie ciekawostka a hit sprzedaży.

Czemu model X się nie sprzedaje ? Nie wiem pewnie był za drogi, jeździłem nim i nie przypadł mi do gustu. Model S jest już trochę podstarzały. Natomiast wiem co będzie kiedy wyjdzie Model Y. Zmiecie konkurencję SUV tak samo jak Model 3 sedany klasy średniej.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wspomnisz moje słowa :) jaguar to dla nich zabawka i gniot podobnie jak e-tron.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Panowie, czy wy naprawdę myślicie, że Niemcy, których ogromną częścią gospodarki jest przemysł motoryzacyjny, Francja, w której też są duże koncerny motoryzacyjne, czyli główni gracze w EU pozwolą się rozpanoszyć firmie amerykańskiej? Póki sami nie będą mieli konkurencyjnych technologii to będą blokować Tesle, jeżeli okaże się zagrożeniem.

Pytanie, czy tych strat związanych z modelem 3 koncerny europejskie nie rekompensują sobie zyskami z rynku chińskiego, który jest spooooro większy od europejskiego. Ciekawe jak tam wygląda kwestia samochodów elektrycznych.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie sie Akurat I pace bardzo podobal I nawet 2lata temu jak kupowalem auto go rozwazalem ale sie spoznil z premiera. Uzasadnij dlaczego ipace to zabawka.


Stuffman prZczytaj linki ktore wkleilem. Bmw 3 zaczelo sie duzo gorzej sprzedawac zanim wyszla Tesla a powodem tego jest x3 a nie Tesla. Wielcy gracze przygladaja sie tesli ktora za grube miliady dolarow bada rynek oraz technologie. Jak Elektryki sie upowwsechnia to inne firmy momentalnie wypuszcza swoje modele, zreszta juz powoli i rozsadnie to robia. Nikt naprawde nie wie co beda wybierac klienci dlatego zaden Wielki gracz nie wykonuje gwaltownych ruchow a my mozemy Sobie tylko powrozyc. Gdyby przyszlosc byla oczywista to ludzie by sie zabijali omakcje tesli a tymcxasem one stoja od kilku lat w miejscu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Powtórzę za autorem tematu że Nokia tez była wielkim graczem.

Jak narazie ruchy niemieckie i francuskie w tym temacie są porażką. Jaguar zdaje się nie może korzystać z superchargera więc komu w stanach jest potrzebny ? Do niedawna też byłem pewny że jak „Niemcy się za to wezmą” to zmiotą Tesle, na dzień dzisiejszy wydaje się być odwrotnie a i jakichś super zapowiedzi nie widać. Co zamiast tego mamy ? Wycinanie gamy silnikowej do minimum, brak dostępności różnych wersji w zależności od kraju itp. Mam nadzieję że chociaż BMW się uda bo nie chciałbym kiedyś jeździć autem o wyglądzie mydelniczki. Chociaż patrząc choćby na 10+ lat działania connected drive zaczynam w to wątpić..


P.s. W stanach podstawowa tesla 3 kosztuje 30k$. U nas niecałe 24k$ wychodzi wyrób samochodopodobny Skoda Citigo Ev - to jest smutne.


P.s. 2 aukcje tesli od 2016 roku podrożały x 2 - nie wiem jak to sprawdzałeś :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Randall na akcje tesli dobrze patrzylem chociaz faktycznie w ostatnim miesiacu wystrzelily ponad 2 krotnie. Zapewne jest to zwiazane z nowym modelem i zapowiedziami fabryki i ciekawe jak dlugo te akcje sie utrzymaja.

Jesli uwazasz ze i pace to zabawka tylko dlatego ze nie mozna go ladowac na superchargerach w Polsce ktorych jest doslownie kilka to nie mam pytan. Ciekawe ile razy wlasciciele tesli w PL ladowali swoje tesle na tych supechargerach pomijajac osoby mieszkajace w ich okolicy.

Opublikowano
Chociaż patrząc choćby na 10+ lat działania connected drive zaczynam w to wątpić..

 

No właśnie to najbardziej pokazuje, że marki typu BMW śpią i te opowieści o tym, jak to pracują żeby później pozamiatać rynek, to bajki. Rozwój oprogramowania i tego typu usług może iść równolegle do reszty elektromobilności i nie musi czekać na samochód z bateriami. Nie dzieje się, bo BMW zlekceważyło ten aspekt motoryzacji i teraz będzie bardzo trudno go nadgonić, tym bardziej że konkurencja nie stoi w miejscu.


Ten wątek jest bardzo ciekawy, bo ja teraz w grudniu jak wymieniałem auto, to sam się zastanawiałem pomiędzy G20 i Tesla 3. Uznałem, że na Teslę jest jeszcze za wcześnie i kupiłem G20 z intencją, że za 3-5 lat przesiądę się na EV. Póki co wątpię, żeby to było jakieś elektryczne BMW, tylko raczej będzie to właśnie Tesla. Pytanie, czy w te 3-5 lat infrastruktura zmieni się na tyle, żebym mógł spokojnie pojechać rano do Warszawy, załatwić sprawy i wrócić popołudniem do Wrocławia. Póki co to możliwe, ale bardzo karkołomne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tam na sile nie zamierzam nikogo przekonywac bo wiadomo ze kazdy ma swoje zdanie na ten temat. :cool2:

Jedyne co robie to wklejam jakies statystyki, zdjecia, ciekawostki bo czasem czlowiek jest tak zapatrzony na swoje podworko ze nie widzi ze w innych miejscach wyglada to juz zupelnie inaczej.


Polecam w jakis wolny weekend przeleciec sie Wizzairem za 100 PLN do Oslo, Bergen czy Stavanger i zobaczyc w centrum miasta jak w praktyce wyglada ta cala elektromobilnosc, mozna sie milo zaskoczyc :)

I koniecznie polecam przejazdzke elektrykiem w PL - te auta sa po prostu "fajne"!


Wyobrazam sobie, ze za 10-15 lat w PL, gdy w centrach miast auta elektryczne beda stanowily przytlaczajaca wiekszosc, wroca wtedy do lask kabriolety.

Jazda z otwartym dachem w piekne sloneczne popoludnie w sytuacji gdy zaden z sasiadow nie kopci przed toba autem z wycietym DPFem bedzie czyms rewelacyjnym! :cool2:

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jesli uwazasz ze i pace to zabawka tylko dlatego ze nie mozna go ladowac na superchargerach w Polsce ktorych jest doslownie kilka to nie mam pytan.

 

Dyskusja z Tobą jest jak z wyborcami pisu i to w każdym temacie. Najpierw piszesz mi o ipace w USA, ja odpowiadam o ładowaniu ich w USA. Na co dostaję odpowiedź o superchargerach w Polsce :duh:

 

opowieści o tym, jak to pracują żeby później pozamiatać rynek, to bajki

 

Dobrze że jest jeszcze kilka osób które w to wierzy np słonik :lol:


Dalsza część zacofania BMW - w USA można śledzić postępy powstawania swojego samochodu ze szczegółami typu kiedy wjechało do lakierni itp a np w Polsce ?


Możemy panu dać VIN he he, takie bajery to tylko w Ameryce. Dlaczego ? Bo amerykański klient ich do tego zmusił, dzwonił codziennie więc w końcu ogarnęli system.


Wracając do connected drive - jeszcze rok temu cena za pakiet danych gdzie w zasadzie przydaje się tylko widżet pogodowy wynosiła 1700 zł :!: :!: :!: Dopiero niedawno chyba ktoś zobaczył że nawet "bogaci" ludzie nie są debilami żeby płacić cenę z kosmosu za transfer danych LTE w swoim wspaniałym samochodzie klasy premium. Aktualizacja nawigacji ? Oczywiście proszę pana. 300 zł jednorazowo i po 50 zł za każdą usługę. Czytaj za to że MISTRZ SERWISU wsadzi pendrive do gniazda. Żałosne i należy to piętnować. Tak jak piętnowano opłaty za CarPlay z których w pośpiechu się wycofali.


Aplikacja Connected Drive ? WOW mamy nawet na Apple Watch. Szkoda że na zegarku działała miesiąc, potem przez PÓŁ ROKU crashowała się za każdą próbą włączenia aż nagle (po 6 miesiącach) jakiś menadżer (klasy Premium rzecz jasna :lol: )pewnie to zauważył i zrobiono aktualizację. Czy tam jest taki burdel że deweloper który pisze aplikację dla MEGA OGROMNEGO SUPER koncernu może przez pół jej nie zmusić do działania ? To takie małe rzeczy które składają się na całość wizji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@TomekGnomek no wlasnie to jest problem elektrykow ze jak dobrze przeanalizujesz sytuacje to zaczynaja wychodzic wady. Ja robilem powazne podejscia do i-pace i tesli ale zawsze koncowy rezultat byl na nie. Temat solarow na dachu tez przerabialem budujac dom i to jak dla mnie jakas sciema jest przynajmniej, pare lat temu tak bylo. Ponad 20 tysiecy na instalacje, gdzie ja za prad place niecale 400 zlotych co 2 miesiace. Szybki rachunek 400x6=2400 co daje ze instalacja zwraca sie dopiero po 8-10 latach, a gdzie serwisy, przeglady, wymiana solarow i gdzie jest jakikolwiek zarobek? Dodatkowo szpeci Ci dom o czym malo kto wspomina. Na nowoczesnych domach z dosyc plaskimi dachami trzeba ja podniesc do odpowiedniego kata co juz wogole wyglada makabrycznie. Nie dziekuje wole zaplacic za prad i miec swiety spokoj. Na nowoczesnych osiedlach pojawiaja sie stacje ladowania ale jest ich doslownie kilka na kilkaset samochodow parkujacych. Tematu blokow tez bym nie ignorowal bo za kilka lat takie osoby min odkupuja od nas auta i one juz beda patrzec na brak mozliwosci ladowania czyli rybnek potencjalnego kupca mocno sie zawezi. Rolnicy z kolei maja doplaty to paliwa diesel i takie auta sa ich glownym, targetem. Dodatkowo jedziesz np do takiego Zakopca na weekend i zamiast prosto do hotelu to szukasz w korkach stacji ladowania, zapewne bedzie ich kilka ale jak elektrykow bedzie wiecej to bedzie zazarta walka o nie w takich punktach. Ja naprawde chcialem kupic elektryka ale na dzisiaj to jest to idealne auto dla osob mieszkajacych w domach pod miastem dojezdzacych dziennie do 100km bo kazda trasa to jest jazda z dusza na ramieniu czy dojade i gdzie sie doladuje. Tutaj bym upatrywal takiego sukcesu modelu 3 i porazki tesli model x, dlatego uwazam ze tesla model 3 to jest bardzo dobre rozwiazanie. Zeby nie bylo tak, ze po pierwszym boomie posiadacze tych aut beda zmeczeni wiecznym poszukiwaniem gniazdka, problemami z odsprzedaza i juz wiecej takiego auta nie kupia. Jeszcze co do iphone to firma ta juz dawno stracila korone najwiekszego sprzedawcy telefonow na rzecz samsunga. Iphone nigdy nie byl specjalnie nowoczesny, wrecz czesto przestarzaly technologicznie, no fakt mieli kilka nowinek ale bardzo wysoka sprzedaz ich to glownie genialny marketing i ladne opakowanie.


@adamjttk w Oslo te stacje ladowania i pelno nissanow leaf do nich podlaczonych widzialem jakies 5 lat temu, takze nie jest to jakas nowosc. Norwedzy zawsze kochali sie w elektrycznosci bo maja ja z wody i wiatru. Taka specyfika tamtego klimatu.


@Randall ja rozwazalem zakup i pace tutaj i teraz wiec faktycznie wspomnialem o Polsce. Sprawdzilem wlasnie USA i wcale tez kolorowo nie jest. W takim Houston gdzie mieszka tyle ludzi co polowa populacji Norwegii superchargerow jest cale 5, Dallas w miescie o ludniosci powyzej miliona cale 3. Faktycznie game changer jesli chodzi o decyzje o kupnie auta. Odnosnie zlodziejstwa marek premium to pelna zgoda, apple tez nas okrada a ich sprzety so mocno ovepriced a jednak ludzie to kupuja.

Opublikowano

adamjttk a ty jeździłeś tą Teslą ? Masz odniesienie do swojej BMW ?

Na wstępie powiem, ze ja nie jestem anty do elektryków.

Ale mnie cały czas interesuje akustyka w aucie. Wszędzie u zwolenników elektryków słychac argument o poruszaniu się w ciszy.

Dla mnie ten argument jest z d.. Generalnie w większości aut, zwłaszcza z aktualnego okresu naprawdę silnika praktycznie nei słychać, a doskwiera inny hałas. Hałas od kół i od wiatru, pędu powietrza, przejeżdzających obok aut. Przesiadając się do elektryka, pozbywamy się tylko hałasu z silnika, który moim zdaniem jest mały w stosunku do innych hałasów. A żeby pozbyc się hałasów z zewnątrz to musi być dobrze wyciszone auto.

Testowałem przez jeden dzień i3, oczywiście silnika nie słychać. Ale poruszanie się szybciej pomiędzy miejscowościami to niestety hałas jest.

Pytanie jak ma się jazda teslą w porównaniu do BMw serii 3 oraz 5 w kwestii akustyki we wnętrzu. Czy ktoś może miał szansę porównac to organoleptycznie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wracając do connected drive - jeszcze rok temu cena za pakiet danych gdzie w zasadzie przydaje się tylko widżet pogodowy wynosiła 1700 zł :!: :!: :!: Dopiero niedawno chyba ktoś zobaczył że nawet "bogaci" ludzie nie są debilami żeby płacić cenę z kosmosu za transfer danych LTE w swoim wspaniałym samochodzie klasy premium. Aktualizacja nawigacji ? Oczywiście proszę pana. 300 zł jednorazowo i po 50 zł za każdą usługę. Czytaj za to że MISTRZ SERWISU wsadzi pendrive do gniazda. Żałosne i należy to piętnować. Tak jak piętnowano opłaty za CarPlay z których w pośpiechu się wycofali.

 

No właśnie to najbardziej pokazuje, że marki typu BMW śpią i te opowieści o tym, jak to pracują żeby później pozamiatać rynek, to bajki.

 

Ze 2-3 lata temu zaczalem taki watek "BMW - kpina z klienta". O tym jak BMW robi z cennikami klienta w wala a pozniej po roku ich auto w Premium Selection jest do kupienia za 60-65% ceny bo rynek bolesnie weryfikuje wartosc samochodu. Watek byl ciekawy dopoki nie zaczelo sie trollowanie :)


Co do tego spania BMW - nie wydaje mi sie. Mi sie wydaje ze po prostu BMW robi tyle na ile ich stac technologicznie na dzisiaj.

Konkurencji realnej dotad nie mieli, Audi i MB robili swoich klientow dokladnie w takiego samego wala wiec nie musieli sie bardzo spinac.


Mechanicznie (naped, nadwozie) auta takiego 320d E90, F30, G20 teraz i 10-15 lat temu to praktycznie to samo, roznice sa kosmetyczne.


Elektronicznie, ich reklamowana nowoczesna technologia w serii G na 2019-2020r to:

- smartphonowy pilot gdzie trzymajac na nim palec i stojac obok auta mozesz "wyprowadzic" auto kilka metrow z parkingu, garazu

- obsluga gestami, machasz palcem i sie glosnosc zwieksza czy stacja zmienia

- zapamietanie ostatnich 20-30m wjazdu do garazu, auto wyjedzie w odwrotnej kolejnosci

- "Hey Biemdabelju, jest mi zimno"

- VC, niedopracowany, nieprzejrzysty, wspak, na sile

- itp itd - PIERDOLY imho - wiekszosc dziala topornie i realna korzysc z tych nowinek jest znikoma.


Gdy taka Tesla z FSD w miedzyczasie sama jezdzi po zatloczonym miescie bo ma pierdyliard czujnikow, sonarow, radarow, kamer i robi to z roku na rok coraz lepiej, inteligentniej.

Ludzie w USA spia w Teslach!! podczas jazdy do pracy po autostradzie, jest pelno filmikow na youtube.

A software ktory to wszystko ogarnia jest topowa technologia nad ktora pracuje smietanka intelektualna high-tech na swiecie, towarzystwo inzynierow z googla, amazona, netflixa itp.


Nie widze za bardzo szans dla niemieckich inzynierow na tym polu i stad wydaje mi sie kapitalizacja Tesli (sporo wyzsza od BMW juz) jest jaka jest mimo ze realna produkcja aut jest poki co relatywnie mala.


A jezeli elektronike Niemcy juz przegraly to do tej pory mieli jeszcze wyzszosc w napedzie.

Ale dzis na boga TM3 Performacne jest do setki czy na torze szybsza od F80. A kosztuje polowe pieniedzy M3.

Jutro bedzie premiera G80 i czas do setki spadnie do 3,5s a tydzien pozniej Musk wsadzi do TM3 baterie 100kWh i auto bedzie robic 0-100 ponizej 3s i znowu bedzie o krok do przodu.


Jakbym nie patrzyl, niemieckie premium ma poki co niezbyt rozowe lata przed soba.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@adamjttk dopoki niemcy beda mialy bardzo dobre wyniki sprzedazy i zarobku a tak jest to zapewne w cennikach niestety i lupaniu klienta niewiele sie zmieni. Z ta jazda autonomiczna tesli ponad konkurencje tez bym az tak nie przesadzal bo wszystkie firmy na rynku maja podobny poziom autonomicznosci a bmw tez juz od kilku ladnych lat przy wspolpracy z intelem pracuje nad autonomiczna jazda. https://newsroom.intel.com/news-releases/intel-bmw-group-mobileye-autonomous-driving/#gs.tha04v Duzym ograniczeniem tutaj jest prawo ktore przynajmniej w europie nie pozwala na w pelni autonomiczna jazde a tesla juz zgarnia pozwy za swiadczenie nieprawdy ze jej auta sa zdolne do w pelni autonomicznej jazdy. Na dzien dzisiejszy sytuacja realnie wyglada tak, ze wszystkie wiodace marki maja podobny level autonomicznej jazdy a Musk dodatkowo obiecal, ze ich auta lada dzien beda w pelni autonomiczne. Co wyjdzie z obietnic, zobaczymy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tutaj mozna spojrzec co tak naprawde potrafi autopilot tesli:


https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Autopilot


Wszystkie te funkcje ma tez bmw i inne niemieckie marki, jedyna roznica to deklaracja Muska ze lada moment beda mieli full autopilot, mieli to juz osiagnac w 2019 roku ale na razie cisza wiec nie dajmy sie zwodzic marketingowi i obietnicom i poczekajmy na rezultaty.

Opublikowano

@słonik40:

Proszę wrzuć mi screena gdzie ten przycisk do kupowania Tesli w PL, interesuje mnie ten model:

https://www.tesla.com/en_EU/roadster?redirect=no

Nie musi być Tesla, chętnie kupiłbym i8 które jest 100% elektryczne i ma parametry choćby 3/4 tego co Roadster. Inne auto mnie nie interesuje, bo model 3/S to za niski pułap, abym był targetem ich.


Tesla jest młodą firmą, która po pierwsze przegoniła cały świat w technologii, ale która nadal musi nadrobić 100 lat doświadczeń konkurencji w rzeczach bardziej tradycyjnych jak produkcja i fabryki. Niestety i tego żadne zaklinanie nie zmieni Niemcy już przegrali i są w mega defensywie, próbują Teslę dogonić, a nie wyznaczają trendy. Zresztą zacofanie BMW widać w ilości elektryków w sprzedaży. No i absurdalnych cenach, jak choćby za i3.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@slawomir jest tam magiczny przycisk o nazwie: "reserve now". Naciskasz go, wybierasz kraj Polske i uzupelniasz wszystkie potrzebne dane.
Opublikowano
Nie widze za bardzo szans dla niemieckich inzynierow na tym polu i stad wydaje mi sie kapitalizacja Tesli (sporo wyzsza od BMW juz) jest jaka jest mimo ze realna produkcja aut jest poki co relatywnie mala.

Wiesz co, jest mniejsza, ale jest tego samego rzędu wielkości. Za 2019 rok mamy 2.5mln BMW do 0.36mln Tesli, przy czym BMW zanotowało +1.2%, a Tesla +50%. Za 5 lat Tesla będzie na równi z resztą produkcją, będą jednocześnie dużo bardziej wartościową firmą.


@słonik40 no proszę Cię, nie rób z siebie takiego osła. Auta kupić nie można.

Opublikowano (edytowane)

Pytanie jak ma się jazda teslą w porównaniu do BMw serii 3 oraz 5 w kwestii akustyki we wnętrzu. Czy ktoś może miał szansę porównac to organoleptycznie ?

 

Nie miałem miernika, więc wyłącznie na czuja ale Tesla 3 wydawała mi się podobnie wyciszona do mojej G20 z opcją szyb izolowanych akustycznie ale... tego nie da się wprost porównać, bo jak jedziesz powoli na parkingu to Tesla jest cichsza, niemniej jak wjedziesz na drogę szybkiego ruchu to przez brak odgłosu silnika zwracasz większą uwagę na szum opon, wiatru czy odgłosów mijanych aut. Model 3 został ostatnio dodatkowo wyciszony po tym, jak klienci narzekali na odgłosy z zewnątrz ale ogólnie wydaje mi się że to jest bardzo porównywalnie, nie jest ani dużo lepiej ani dużo gorzej.

Edytowane przez TomekGnomek
Opublikowano
Proszę wrzuć mi screena gdzie ten przycisk do kupowania Tesli w PL, interesuje mnie ten model

 

Jeśli nie możesz znaleźć na stronie Tesli opcji zamówienia na PL (a taka jest), to znaczy że chyba pozostają ci do zakupu wyłącznie inne marki :P ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@slawomir no prosze Cie nie zalamuj mnie. Tu masz instrukcje jak wyglada procedura zakupu roadstera: https://www.tesla.com/sites/default/files/TeslaRoadsterReservationAgreement_20171116_en_US_1.pdf, tylko nie wybierz opcji: Founders Series Reservation bo jest ponad 4 rzy drozsza od Base Reservation. Procedura zakupu jest niemal tak samo skomplikowana jak kupno butow przez internet....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
swoja droga osiagi tego roadstera wygladaja wysmienicie i moze sam bym sie na niego skusil. Teraz mi dales temat do rozgryzienia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
adamjttk a ty jeździłeś tą Teslą ? Masz odniesienie do swojej BMW ?

W Tesli jedyne czego brakuje to headupa (baardzo) i kombi (mam 2 dzieciakow). Cala reszta nie jest gorsza od F30 3-er a w wielu punktach lepsza. Naped to deklasacja.

Krotka jazda TM3 w porownaniu do mojej F30 - po 2 mies. chyba sprzedam hybryde jakkolwiek to glupio brzmi, stad po czesci ten watek :/

Ewentualnie pod mlotek pojdzie F10 zony i przejmie 330e, musze przemyslec temat.


Nie przetestowalem TM3 przed zakupem 330e bo wtedy konkurentami bylo E90 M3 i 911 996/997, to byl blad, duzy blad.

Nie mialem wczesniej nic wspolnego z elektrykami (kojarzyly mi sie z Leafem i eGolfem czyli blee FWD, slabe mocowo, lipne prowadzenie), bakcyla zlapalem po kupnie wallboxa i jezdzeniu na pradzie w 330e, to wciaga :)


F30 jest fajnym autem, mam do niego troche sentyment jak i ogolnie do BMW (serii 3) ale to jest technologia z 2010r. i to czuc na kazdym kroku gdy TM3 to technologia o 10 lat nowsza.

W srodku 330e materialy nie sa rewelacyjne przeciez, Dakota jest slaba, kierownica LCI ladna ale nieergonomiczna, wyciszenie jest slabe/srednie, prowadzenie slabe (maglownica), audio HK slabe/srednie, bagaznik 300l mikro, wyglad (w m-pakiecie) jeszcze jako taki (ladniejsza linia subiektywnie od TM3 ale to nie jest duzy komplement :) Nie chce zeby to brzmialo jak litania narzekania na beznadziejne auto - lubie F30 ale to naprawde nie jest nie wiadomo co, mocnymi punktami auta sa jazda na prad (15km) i przyzwyczajenie do BMW ogolnie. Poza tym malo co je broni :roll:


TM3 ma lepsza skore (fotele wydaja sie odrobine gorsze "sportowo" sa natomiast bardziej komfortowe, ma duzo lepsze audio, wiekszy bagaznik(i), wiecej miejsca w srodku, lepsze prowadzenie :/, naped jako calosc to tak jak pisalem deklasacja zupelna, media jako takie wole NBT ale moze to kwestia przyzwyczajenia bo uzywam od wielu lat, brakuje HU i to bardzo, swiatel nie testowalem (w F30 adaptive led jest super), utrata wartosci TM3 mniejsza, cena mojej 3 letniej hybrydy = cena nowej TM3 w wersji podstawowej wiec tu tez BMW przegrywa, jazda (prad) w TM3 za darmo gdzie przy 100km dziennie w hybrydzie - 70km robie na benzynie i ta tylko roznica miesiecznie na benzynie wystarczy zeby doplacic do topowego modelu Performance.

 

Ale mnie cały czas interesuje akustyka w aucie. Wszędzie u zwolenników elektryków słychac argument o poruszaniu się w ciszy.

Dla mnie ten argument jest z d.. Generalnie w większości aut, zwłaszcza z aktualnego okresu naprawdę silnika praktycznie nei słychać, a doskwiera inny hałas.

Hałas od kół i od wiatru, pędu powietrza, przejeżdzających obok aut. Przesiadając się do elektryka, pozbywamy się tylko hałasu z silnika, który moim zdaniem jest mały w stosunku do innych hałasów. A żeby pozbyc się hałasów z zewnątrz to musi być dobrze wyciszone auto.

 

Nie jestem obiektywny bo w NO jezdze 95% czasu z predkosciami 50-90km/h.

Powiem Ci kiedy silnik spalinowy slychac (jak sie rozpedzisz i jedziesz jednostajnie to i slaby diesel za bardzo nie przeszkadza) - problemem jest jazda powolna po miescie i obroty 0-3000, wtedy kazde auto spalinowe wyje przy budowaniu momentu obrotowego, to jest duze, krotkotrwale natezenie nieprzyjemnego dzwieku ktore slychac i w kabinie i na zewnatrz. Na kazdym skrzyzowaniu, na kazdych swiatlach, na kazdych spiacych policjantach.

W elektryku - plyniesz a nie jedziesz a halas jaki slyszysz to odglosy pracujacej klimatyzacji ewentualnie.

Jezeli chodzi o kola to wiadomo - szukac trzeba 67-68dB bo jazda na Bridgestone Potenza RFT i 72-73db do przyjemnosci nie nalezy.

Jezeli mam wybrac TM3 a zony F10 530d to jazda - po miescie i po drogach podmiejskich - jest dla mnie DUZO bardziej komfortowa akustycznie TM3.


Tak naprawde to chce elektryczna 3/4-er i dlatego tak smece w tym watku, dajcie mi moja elektryczna 3ke z HU w cenie Tesli modelu 3 Performance i juz wiecej nie bede nic psioczyl na BMW :norty: :norty:

Pozostaje mi czekac na i4 ale to pewnie z 2 lata jeszcze wiec moja kasa pojdzie do Tesli (z ciezkim sercem)

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.