Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie wtrąca swoje 3 grosze z dnia wczorajszego. Żonie spodobał się Mini Cooper SE czyli nowość w pełni elektryczna. Cena hmmmm blisko rozsądnej. Zbadałem możliwość zrobienia przyłącza osobnego do garażu (żeby zrobić na firmę - samochód będzie służbowy) - nie ma problemu, czas około 1,5 miesiąca. Jakie było moje zdziwienie jak pogadałem z handlowcem Mini. Samochód będzie miał premiera w marcu. Już wiedzą, że są w dupie z produkcją bo właśnie Skandynawia ma takie zapotrzebowanie, że mogliby kupić całą produkcje. Okres oczekiwania 4 miesiące i nawet nie ma mowy o 1% rabacie:-)


Ochłodziło mnie to, bo liczyłem na rabat na poziomie BMW czyli 20%.


To pokazuje jak bardzo Polska jest w dupie za Europą. Elektryk jako samochód na miasto to już jest standard. Ładowarka w garażu i jeździsz za darmo. Oczywiście W Polsce żaden kalkulator nie potwierdzi Ci opłacalności kupowania elektryka ale to jest przyszłość i albo BMW się obudzi w ciągu 1-2 lat i wypuści w pełni elektryczne modele 1,3,5 albo za 10 lat będzie grało w karty na bocznej ławce z Nokią.

Pozdrawiam


Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Panowie wtrąca swoje 3 grosze z dnia wczorajszego. Żonie spodobał się Mini Cooper SE czyli nowość w pełni elektryczna. Cena hmmmm blisko rozsądnej. Zbadałem możliwość zrobienia przyłącza osobnego do garażu (żeby zrobić na firmę - samochód będzie służbowy) - nie ma problemu, czas około 1,5 miesiąca. Jakie było moje zdziwienie jak pogadałem z handlowcem Mini. Samochód będzie miał premiera w marcu. Już wiedzą, że są w dupie z produkcją bo właśnie Skandynawia ma takie zapotrzebowanie, że mogliby kupić całą produkcje. Okres oczekiwania 4 miesiące i nawet nie ma mowy o 1% rabacie:-)

Ochłodziło mnie to, bo liczyłem na rabat na poziomie BMW czyli 20%.

Na chwile obecna Niemcy nie maja (baterie?) badz nie chca (kontynuacja sprzedazy ICE?) wypuszczac elektrykow na rynek. Tesla jest przeszczesliwa.

Zobacz jak hucznie VW zapowiadal swoje ID.3 - prezentacje, zaproszenia, reklamy - a teraz podobno setki stoja na parkingach i czekaja na "aktualizacje oprogramowania", samochod widmo.

https://elektrowoz.pl/auta/wyprodukowane-volkswageny-id-3-czekaja-na-zewnatrz-fabryki-prawdopodobnie-wstepna-partia/

Wszystkie firmy zapowiadaja ze juz tuz tuz za rogiem sa ich nowe elektryki, z super zasiegiem i nowa technologia "Tesla killer" - ale jak idziesz do salonu i pytasz mowiac ze chcesz kupic DZIS - to nie ma NIC.


O rabatach zapomnij - wszystko co nowe z duza bateria i zasiegiem rezerwowane jest na pniu, w Norwegii na takie azjatyckie Niro czy Kona czeka sie pol roku.

Na ichnym otomoto egzemplarze z 2019r z przebiegiem kilka tys km, ale dostepne od reki, sa drozsze niz auto do produkcji.


Rabat 15-20% dostaniesz - ale na auta z technologia 3-5 lat wstecz (baterie 30kWh) - czytaj BMW i3, Nissan Leaf, VW E-Golf z zasiegiem realnym 150km i powolnym ladowaniem bez chlodzenia aktywnego baterii.

 

To pokazuje jak bardzo Polska jest w dupie za Europą. Elektryk jako samochód na miasto to już jest standard. Ładowarka w garażu i jeździsz za darmo. Oczywiście W Polsce żaden kalkulator nie potwierdzi Ci opłacalności kupowania elektryka ale to jest przyszłość i albo BMW się obudzi w ciągu 1-2 lat i wypuści w pełni elektryczne modele 1,3,5 albo za 10 lat będzie grało w karty na bocznej ławce z Nokią.

Wlasnie dlatego zalozylem ten watek. To nie czas na zastanawianie sie czy warto, czy sie przyjmie, czy wodor nie jest lepszy, czy ekologiczniejsze, co z utylizacja baterii, czy bedzie blackout etc etc. Elektromobilnosc dzisiaj to juz fakt. Kurs zostal wytyczony. Warto wyjrzec za okno i zobaczyc jak to wyglada u "sasiadow" w Europie bo do nas to przyjdzie z malym opoznieniem ale przyjdzie.


W takiej NO na ulicach ZNIKNELY nowe tradycyjne BMW serii 1,3,5. Jezdza modele takie do 2016-2018r. Nowych nie kupuje juz praktycznie NIKT.

Bylem wczoraj z moim F30 u dealera na wymiane lozyska - w salonie hulal wiatr, nie bylo ani jednej osoby :norty: :norty:


Ale co sie dziwic jak klient ma do wyboru:

1. "Promocyjne" BMW 118i - FWD!, 3 cylindrowy smietnik z 8s do setki, zlopiacy w miescie 10l benzyny/100km - 420.000 NOK (42k euro)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167747335

2. Tesla model 3 SR+ - cichy, nowoczesny, segment wyzej, RWD!, 5,5s do setki, 400km zasiegu EPA, jezdzi 5x taniej na prad, - 420.000 NOK (42k eur) (nowy do produkcji kosztuje jeszcze mniej bo 385k ale trzeba miesiac czekac)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=167689204


BMW sie pogubilo, w wielu krajach gdzie sa doplaty/ulgi do elektrykow - jest w tej chwili w CZARNEJ DUPIE i nie wazne jak zaklina rzeczywistosc - sprzedaz spada tam na leb na szyje.


I gdy na taka Tesle jest na swiecie mega hype (auto XXI wieku, darmowe/tanie superchargery, <3s do setki, autonomiczne, tysiace filmikow na youtube jak to ludzie sa podjarani nowoczesnoscia, premiera kazdego nowego modelu to show na caly swiat) ze nie musi sie reklamowac i nie daje nawet 1% rabatu a sprzedaje na pniu wszystko co wyprodukuje - tak BMW ostatnio kojarzy mi sie z:

- wprowadzeniem silnikow 3-cylindrowych,

- z wprowadzeniem napedu FWD!!!,

- z wprowadzeniem do sprzedazy minvanow dla babc 2-er,

- z wprowadzeniem na rynek SZKARAD pokroju i3

- z cennikami na 30 stron zeby wydusic z Ciebie ostatnia zlotowke za dekory, podswietlenia, kolorowe felgi, spoilery i inne chinskie gowna

- ze SZKARADNYMI nerkami, patrz seria 7 czy X7 oraz zapowiedz nowej czworki

- z calkowitym rozwodnieniem symbolu M - znaczkami "M" za 2 centy obklejone jest cale auto - klapa, nerki, nadkola, drazek biegow, kierownica, kola, pokrywa silnika, licznik i pewnie jeszcze 10 innych miejsc.


Dla mnie wizerunkowo BMW w ostatnich 2-3 latach to WTOPA ZA WTOPA a jej wspolczesne produkty nie odroznia od MB czy AUDI zupelnie NIC, jedno i to samo (modele, ceny, osiagi, opcje dodatkowe, wolumen sprzedazy, technologia - kropka w kropke) - zmienia sie znaczek na masce.


Pokladam bardzo duze nadzieje w tegorocznym i4 ale jak beda opozniac premiere czy wystawia ja za 50% wieksza cene niz TM3 Performance to do widzenia.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tez wtrace swoje 3 grosze a propos nie przystosowania infrastruktury do elektryków

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/czy-systemu-przeciwpozarowe-sa-gotowe-na-pojazdy-elektryczne/72b22x5

 

Infrastruktura nie jest tez przygotowana na Zafiry diesla z 2005r :norty: :norty: :norty:

Ponad tysiac aut do kasacji

https://www.tvp.info/46245556/ponad-tysiac-aut-do-kasacji-po-pozarze-przyczyna-pietnastoletni-diesel

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak naprawde kupno elektryka dzis to wielka niewiadoma. Krotki realny zasieg, dlugie ladowanie. Jak tylko jakis producent to ogarnie w jakis inny sposob to te wszystkie dzisiejsze elektryki beda sprzedawane za przyslowiowa krate piwa. Nikt tez nie wspomina o degradacji baterii. Nowa kosztuje krocie a kto odkupi od nas 10 letnie auta z dezelowana bateria? Auto pojdzie na zlom a jak ludzie sobie uswiadomia bardzo krotkie zycie takiego auta to wartosc bedzie leciala na leb, na szyje. Teraz jest to nowosc mega promowana przez producentow i eko terrorystow ale zeby nie skonczylo sie jak z telewizorami plazmowymi. Pojawily sie pierwsze, ludzie byli zachwyceni a pozniej lcd je wykopalo z rynku. Na pewno motoryzacja sie zmieni ale jeszcze jest za wczesnie zebysmy wiedzieli w jakim pojdzie kierunku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tesla idzie droga baterii, natomiast toyota specjaliosta od hybryd bawiacy sie elektryka nascie lat zaczyna stawiac na wodor: https://mojafirma.infor.pl/moto/wiadomosci/drogi/3564561,Nowa-Toyota-Mirai-Niemcy-buduja-infrastrukture.html

tankowanie nowej toyoty mirai ma trwac okolo 3 minuty a zasieg okolo 650km to wyglada naprawde zachecajaco.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zachęcająco, zwłaszcza że najbliższa stacja jest w Berlinie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tesla idzie droga baterii, natomiast toyota specjaliosta od hybryd bawiacy sie elektryka nascie lat zaczyna stawiac na wodor: https://mojafirma.infor.pl/moto/wiadomosci/drogi/3564561,Nowa-Toyota-Mirai-Niemcy-buduja-infrastrukture.html

tankowanie nowej toyoty mirai ma trwac okolo 3 minuty a zasieg okolo 650km to wyglada naprawde zachecajaco.

 

1. Mialem kiedys Toyke Avensis T25. Dopoki zyje w mojej rodzinie nigdy wiecej nie bedzie Toyoty :norty: :norty: To auto to bylo zaprzeczenie dokladnie wszystkiego co lubie w motoryzacji (i BMW) :cool2:

2. opcja wodor --> cena jazdy na wodorze = cena jazdy benzyna (kazdy rzad by o to zadbal poprzez akcyze po kilku latach). A ja nie mam kranu z wodorem w domu (zanieczyszczony tlenem jest :P) :norty: :norty:

3. jazda na prad --> kladziesz fotowoltaike na dach i sceny z Mad Maxa ci nie groza za 30 lat :D I nie boisz sie ze rzad opodatkuje prad na 5 PLN za 1kWh, nawet oni nie dadza rady tego spier&^%^& :twisted:


Fundamentalnie sie kolego nie zgadzamy, ja chce kupic auto na prad tu i teraz bo widze jego zalety dla mnie, widze w jaka strone to sie rozwija i podoba mi sie to a Ty rozmyszlasz co byloby dobre dla naszej planety w blizej nieokreslonej przyszlosci :8)

.

Opublikowano

Ja wszystko rozumiem, ale ludzie na spokojnie. Hejtujesz ostro Bmw jakie to wtopy robi, z czym Ci się kojarzy, a spójrz sobie na słupki sprzedaży. Dwa, mieszkam w nowym osiedlu, nie mam możliwości ładowania auta w hali, może w bdg są ze 2-3 osiedla gdzie dzisiaj można to zrobić. Gdzie miałbym to ładować? Ionity?

Piszesz ze rząd nie opodatkuje prądu? Skąd to wiesz, jak w kasie zacznie brakować pieniędzy, to na pewno zrobią taryfę jakaś na samochód i jego tankowanie albo jakaś opłatę recyklingowa. Tu rachunek

Zawsze musi być dodatni. Rozumiem zachwyt tesla, no ale bym zluzował troche. Bo piszesz tak jakby zaraz Vw, mb, bmw, miało paść i od jutra wsiądzie to tej szkaradnej tesli. No na szczęście nie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
z tym opodatkowaniem to nie bylbym taki pewien. Wszystko pieknie poki aut jest bardzo malo a rzad chce "zachecic" do kupna. Ropa jest na dzien dzisiejszy w cenie wody butelkowanej a reszta to podatki, ktore ida na naprawy,remonty budowe drog. Jak bedziesz ladowal samochod z solarow to bedziesz placil podatek roczny albo miesieczny za posiadanie auta i po temacie bedzie. Odnosnie ze stacji z wodorem jest malo to akurat racja no ale nie ma potrzeby na wiecej bo nie ma zapotrzbeowania. Jakby zapotrzebowanie bylo to i stacje by szybko powstaly tak jak to bylo z LPG, no i nie kazdy mieszka w domu z mozliwoscia podpiecia auta pod gniazdko. Wkleilem ten artykul raczej jako ciekawostke bo przyszlosc motoryzacji jeszcze wedlug mnie nie jest przesadzona.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

PS. Druga pod wzgledem wielkosci, motoryzacyjna grupa na swiecie (VW) odcina sie juz od wodoru.

https://insideevs.com/news/393362/vw-fuel-cell-funding-stop-ev-instead/


Japonczycy inwestujac w Niemczech jakiekolwiek pieniadze w ta technologie zostana z reka w majtkach, pies z kulawa noga na te stacje nie zajrzy.


Wywiad sprzed kilku dni:

Volkswagen group CEO, Herbert Diess, recently announced that the German car making giant would stop funding its fuel cell program because FCEVs aren’t seen as competitive in the next decade. The decision has been taken within the group to focus entirely on battery-powered electric vehicles that are seen as a much sounder bet for the near future.

He recently told Reuters that if VW doesn’t change itself to provide the kinds of vehicles that the market actually wants now, it could face the same fate as Nokia.


Jak szef grupy VW takie rzeczy mowi publicznie to wiedz ze cos sie dzieje :norty: , szkoda ze sie chlop ocknal dopiero po 8 latach od premiery modelu S :norty: :norty:

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Wszystko opiera się o to że prądem możesz ładować w domu a na (kulejącej wciąż) infrastrukturze polegać tylko podczas dłuższych tras.

Żadnego wodoru w domu nie zatankujesz. Co do bloków - jak ktoś wyżej pisał - stare bloki bez garaży i przyłączy to problem ale i ludzie rzadko kupują auto za 100+ mieszkając w takim miejscu. A co do nowych bloków to jestem przekonany że jeszcze krótka chwila i na billboardach deweloperów największymi literami będzie napisane "MIEJSCE PARKINGOWE Z MOŻLIWOŚCIĄ ŁADOWANIA" zamiast ceny za metr :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wszystko rozumiem, ale ludzie na spokojnie. Hejtujesz ostro Bmw jakie to wtopy robi, z czym Ci się kojarzy, a spójrz sobie na słupki sprzedaży.

Nokia w rok premiery Iphona sprzedawala rocznie 400 milionow telefonow i miala 40% rynku. Gdzie jestesmy 12 lat pozniej?

 

Dwa, mieszkam w nowym osiedlu, nie mam możliwości ładowania auta w hali, może w bdg są ze 2-3 osiedla gdzie dzisiaj można to zrobić. Gdzie miałbym to ładować? Ionity?

Instalacja fotowoltaiki w domach i wallboxow w halach garazowych dla wspolnot to byly by 2 rzeczy ktorymi bym sie zajal majac dzialalnosc elektryczna w PL. Popyt na najblizsze 10-15 lat zapewniony.

 

Piszesz ze rząd nie opodatkuje prądu? Skąd to wiesz, jak w kasie zacznie brakować pieniędzy, to na pewno zrobią taryfę jakaś na samochód i jego tankowanie albo jakaś opłatę recyklingowa. Tu rachunek Zawsze musi być dodatni.

Nie dopoki sie rynek nie nasyci w PL w 70-80% elektrykami.

Ile do tego jest czasu, 10 lat, 15? Poki co jest dokladnie odwrotnie - ulgi podatkowe na zakup elektrykow jak i na instalacje fotowoltaiki w domach.

 

Rozumiem zachwyt tesla, no ale bym zluzował troche. Bo piszesz tak jakby zaraz Vw, mb, bmw, miało paść i od jutra wsiądzie to tej szkaradnej tesli. No na szczęście nie

Ktos padnie na pewno, jak jakas nowa firma sprzedaje milion aut wiecej to jakas inna firma sprzeda milion aut mniej.

Kibicuje zeby to nie bylo BMW :cool2:


/edit/ - dopoki najtanszym autem Tesli jest model 3 ktory kosztuje 35-40k$ - jej bezposrednim konkurentem jest wlasnie BMW, MB i Audi i to te 3 firmy zbieraja najwieksze becki obecnie na zmienie trendu.

Sprzedaz golfow, corsy, roznej masci miejskich Kii i innych Hyundai to nie ta polka cenowa poki co i te firmy nie czuja oddechu na plecach poki Tesla nie wyskoczy z jakims konkurencyjnym miejskim autkiem za 20-25tys$. Przy 4 fabrykach pracujacych na maxa mowimy o 1,0- 1,5 milionow aut rocznie, dla niemieckich aut premium to nie jest cos nad czym mozna przejsc obojetnie bo to byla sprzedaz ich aut do tej pory.


Gdy sprzedaz Panamery siadla calkowicie w USA Porsche bylo na tyle przytomne zeby wypuscic Tycana relatywnie szybko jako odpowiedz na model S, mam nadzieje ze 2020 i 2021 to bedzie prawdziwy wysyp nowosci elektrycznych od niemieckich marek premium i uczta dla fanow motoryzacji, z i4 na czele!

.

Opublikowano
tak naprawde kupno elektryka dzis to wielka niewiadoma. Krotki realny zasieg, dlugie ladowanie.

Ale Ty zaklinasz rzeczywistość, tak samo jak w 30d vs 40i :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@slawomir gdyby ta rzecxywistosc byla taka oczywista to juz kazdy producent mialby w ofercie kilka elektrykow. Na razie fakty sa takie z boom na Elektryki jest glownie w Norwegii bo te auta sa tam tanie a spaliniwe horendalnie drogie. W USA sytuacja jest zupelnie inna, tam sie kochaja w suvach pickupach, sprzedaz takich marek jak bmw z roku na rok rosnie I nic sie nie zapowiada ze to sie zmieni. Do poczytania ciekawy artykul to moze troche co niektorzy ochlona https://www.businessinsider.com/electric-cars-versus-gas-cars-america-compared-china-europe-2019-11?IR=T
  • Moderatorzy
Opublikowano
Rzeczywistość jest taka że przespali bardzo ważny moment. Przed chwila ktoś wrzucał relacje z salonu mercedesa z elektrycznym Vito, to wszystko już się dzieje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
E Vito realny zasieg 100km, czas ladoowania 6 godzin cena sporo wyzsza od spalinowca. Tylko szaleniec to kupi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

slonik40 - po czesci masz oczywiscie racje :cool2:

W Norwegii elektromobilnosc pedzi jak szalona i zakonczy sie 90% penetracja rynku za 4-5 lat bo jest ku temu wiele powodow ktore podalem w pierwszym poscie w tym watku. Nigdy tego nie negowalem.


USA natomiast to zupelnie inna para kaloszy - litr benzyny kosztuje tam 3 PLN w przeciwienstwie do 6 PLN w Europie wiec oczywistym jest ze tempo elektromobilnosci bedzie tam duzo wolniejsze.

Zeby utrzymac cene 3PLN/litr imperium amerykanskie wprowadza demokracje co kilka lat do kolejnego i kolejnego kraju na bliskim wschodzie ktore wiadomo zupelnym przypadkiem maja ogromne zloza ropy naftowej. Coz, prawo silniejszego, Europa tak nie moze niestety.


Autorka artykulu pisze ze Leaf sie tam nie sprzedaje - na boga, USA nigdy nie kupowalo zadnych hatchbackow, BMW nawet tam serii 1-er nie wprowadzilo na rynek.


Co do ceny aut spalinowych w Norwegii - to nie do konca tak jest z tymi strasznymi cenami, slabe silniki, auta miejskie itp kosztuja praktycznie tyle co w Europie - korona norweska jest teraz na rekorodowo niskim poziomie.


Ceny aut spalinowych ogolnie w ostatnich latach w Europie poszybowaly w stratosfere, przeciez teraz zwykly nowy Golf czy inna Octavia z jakims smiesznym silnikiem 1.2/1.4 to lekka reka 100 tys PLN a 320d potrafi bez problemu osiagac kwote 300 tys PLN katalogowo. 320d..


Ostatnio w jakims Auto Swiecie czytalem recenzje Fiata Tipo ze 120 konnym silnikiem wysokopreznym za bodaje 107 tys PLN, matko najswietsza :norty: :norty:


Co do elektromobilnosci jednak - trend idzie z USA, Tesla firma bardziej amerykanska juz byc nie moze, Musk to marvelowy Tony Stark, dziecko sukcesu i wizjoner i nie ma co z tym polemizowac - a wiadomo ze to co tam modne - staje sie szybko modne w Europie.


Iphony, Amazony, Netflixy, Ubery, Facebooki, Google - te wszystkie technologiczne firmy przyszly od nich do nas w ciagu ostatnich ~10-15 lat.

Kazda z tych firm zmiotla konkurencje z rynku, dzieli i rzadzi zarowno w USA jak i w Europie.


Nie mam ZADNEJ watpliwosci ze Tesla dolaczy do grona tych firm (w sumie juz dolaczyla) i ze za max kilka lat bedzie najwieksza motoryzacyjno-technologiczna firma na swiecie. Do przegonienia zostal juz tylko VW i Toyota. VW jest juz w odwrocie, po dieselgate sie nie podniesie a juz na pewno nie w USA.


Niemcy zaspali trend i to zdrowo zaspali, teraz jedyne co robia to panicznie kopiuja to co robi Tesla, a Tesla robi to na chwile obecna po prostu lepiej :lol:

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
E Vito realny zasieg 100km, czas ladoowania 6 godzin cena sporo wyzsza od spalinowca. Tylko szaleniec to kupi.

 

Albo właściciel knajpy/kurier w centrum miasta wyłączonego z ruchu spalinówek :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak ekolodzy zakaza wjazdu do centrum to kilka po centrum bedzie sie krecic. Ta sprzedaza Tesla w USA to tez tak rozowo nie jest bo tak naprawde dobrze sie sprzedaje model 3 bo jest tani, maly glownie do miasta I wokol komina czyli idealnie wpasowuje sie w zastosowanie elektryka. Reszta jest przerostem formy nad trescia a najlepszym przykladem jest Tesla model x. Prosze spojrzec na wyniki sprzedazy http://carsalesbase.com/us-car-sales-data/tesla/tesla-model-x/. Tesla po prawie 10 latach ma w stanach nieco ponad 1 procent sprzedazy I to tylko dzieki modelowi 3. Musk nie jest glupi I czuje pismo nosem stad taka silna ekspansja na inne rynki I budowa fabryk poza USA. Jeszcze co do ropy to aktualnie na swiecie jest jej za duzo stad rozne Dzialania zeby jej cena nie spadla do absurdalnie niskiego poziomu. Dla niedowiarkow niech przesledza ile kosztowala Barylka w roku 2012 a ile w polowie 2014, niech poczytaja o limitach na wydobycie opec o dopiero z lupkow i takie tam. I nie ma co patrzec na wyniki sprzedazy sedanow bo ich sprzedaz leci na rzecz suvow. Takze ja jednak bylbym ostrozny w sadowaniu w ktora strone pojdzie motoryzacja bo przyszlosc na dzien dzisiejszy jest mocno niepewna. Jeszcze co do cen aut w polsce to wcale nie sa one tak wysokie jak pisze kolega bo za 300 kilo to Z salonu x5 mozna wyjechac lub dobrze wyposazonym g20 m40i po realnym 15-20 procent rabacie I jeszcze na paliwo troche zostanie.
Opublikowano
@slawomir gdyby ta rzecxywistosc byla taka oczywista to juz kazdy producent mialby w ofercie kilka elektrykow. Na razie fakty sa takie z boom na Elektryki jest glownie w Norwegii bo te auta sa tam tanie a spaliniwe horendalnie drogie. W USA sytuacja jest zupelnie inna, tam sie kochaja w suvach pickupach, sprzedaz takich marek jak bmw z roku na rok rosnie I nic sie nie zapowiada ze to sie zmieni. Do poczytania ciekawy artykul to moze troche co niektorzy ochlona https://www.businessinsider.com/electric-cars-versus-gas-cars-america-compared-china-europe-2019-11?IR=T

Rzeczywistość jest taka, że nie mam elektryka w domu, bo go nie mogę kupić. Ten artykuł co wkleiłeś zupełnie to pomija. Żadna z dużych firm nie produkuje sensownych elektryków w przystępnej cenie, nie zauważyłeś? Dlatego Tesla osiągnęła taki sukces, bo jako pierwsza to robi i zdominuje rynek jak iPhone. Zresztą już to zrobiła, bo auto elektryczne jest prawie synonimem Tesli. A zamiast czytać wywody przypadkowej osoby z internetu, poczytaj statystyki:

https://www.eei.org/issuesandpolicy/electrictransportation/Documents/FINAL_EV_Sales_Update_April2019.pdf


I możesz uważać co chcesz, zaklinać rzeczywistość jak chcesz, elektromobilności nie zatrzymasz, za 10-20 lat nawet w PL będą dominować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze tu dosyc dobrze wyjasnione dlaczego Tesla model 3 wyglada tak super na slupkach sprzedazy w porownaniu z bmw 3 lub Mercedes c. Konkluzja jest taka,ze ludzie przesiadaja sie do suvow.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Wczoraj czytałem temat na bimmerpost w dziale o g20 w którym piszą kto dziś widział jakieś g20 w swojej okolicy.

I każdy post wyglada prawie tak samo:


„today I saw one m340i, two 330i and hundreds of Tesla model 3”


To tak w temacie rewelacyjnej sprzedaży bmw.


Poza tym milion postów o tym jak bmw nie potrafi do dziś zrobić żeby całe connected drive i aktualizacje OTA zaczęły działać bez problemów. I za każdym razem porównanie do infotaimentu Tesli :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slawomir wchodzisz na strone Tesli I zamawiasz auto. Nic prostszego. Zachowujesz sie troche jak ludzie na promocji w lidlu. Poczytaj artukuly, ktore wkleilem, analizy, zobacz jak mocno spadla sprzedaz tesli model x, spojrz na spadla sprzedazy sedanow w USA I wzrosty sprzedazy suvow. To co wkleiles potwierdza co napisalem. Elektryki Maja caly czas bardzo maly promil sprzedazy aut. Slupki rosna od zera dlatego to tak pieknie wyglada, Tesla aby pokazac ladne slupki sprzedaje auta praktycznie bez zysku, a duze koncerny majac stabilny zysk powoli i rozsadnie wchodza w temat. Dodatkowo sprzedaz nakreca ogromne kampanie ekologow. zobaczymy za kilka lat jak trzeba bedzie batterie utylizowac I jak zacxnie doskwierac brak metali z ktorych te batterie sa budowane. Elektryk dzis jest jak jajko niespodzianka I albo cos sie wykluje ciekawego albo bedzie lipa.


Randall od kilku lat sprzedaz doluje na rzecz suvow a Tesla jest ciekawostka dlatego tak to wyglada. Dlaczego model x sie tak dobrze nie sprzedaje jak x5?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.