Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Kupiłem kabel kkl z Allegro. Do e87 2005 r. 118d, 122km, powinno wystarczyć, prawda?

Sterowniki ediabas i inpa 5.0 zainstalowane, com ustawione, zapłon on. System win7 32bit.


- gdy kabel jest podłaczony do laptopa (bez auta) to battery i injuction on (czarne kropki), po próbie wejścia gdziekolwiek bład 0003,

- gdy kabel jest podłączony do laptopa i auta to przy próbie diagnozy, wszędzie błąd 0009

czyli jakaś różnica po podłaczeniu do auta jest. Kabel podłączony do auta się cały czas świeci.


Sprzedający wysłał mi inny kabel i nadal dokładnie to samo, ale stwierdził, że też miał te same komunikaty (zimny lut i przeprogramowanie podobno reanimowało pierwszy kabel).

Zainteresowałem się gniazdem obd w aucie, bo było luźne i moje pytanie: ile kabelków powinno dochodzić do gniazda? U mnie jest 6 i raczej nie wygląda na grzebane, poza tym że gniazdo luźne, bo przykręcone tylko na 1 śrubkę.

Czy kkl wystarczy do diagnozy e87 2005 r.? Wątpię, żeby Sprzedający wysłał 2 zepsuty kabel, więc czy auto może robić jakieś spięcie na kablu (Sprzedający sprawdzał oba kable przed wysyłką do mnie, ale po moim odesłaniu kabla 1, potwierdził moje błędy).

Świecą się poduszki, dpf, kierownica z kłódką, więc wolałbym się pozbyć problemu, póki jeszcze auto pali bez łaski :-)

Dziękuję za zainteresowanie moim problemem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

E87 seria 1 do 2007/03 miało w obd linie K na pinie 7 to jedyny pin do diagnostyki

dokładnie

pin 1 IGN napięcie poz zapłonie +12V KL15

pin 4 i 5 GND masa sygnałowa i samochodu KL31

pin 7 - linia diagnostyczna K

pin 9 lub 10 (prędkość obrotowa silnika nie istotny dla diagnostyki )

pin 16 +12V napięcie akumulatora (KL30 )

jest możliwość że ktoś wymienił JBE 1 na JBE2 moduł pod skrzynką bezpieczników (moduł komfortu i jest jako moduł master pod niego podłączone

sa magistrale jak również diagnostyka lini K jak i DCAN

jeśli masz DCAN poznasz po pinach widać metalowe piny sa podpisane w OBD

DCAN to piny

pin 4 i 5 GND

pin 6 High speed CAN ( szybki CAN )

pin 9 lub 10 prędkość obrotowa silnika

pin 14 Low speed CAN (wolny can ) obie linie CAN są skręcone razem jako podwójna skrętka CAN

pin 16 +12V napięcie akumulatora


jak widać nie ma pinu 1 aktywnego zapłonu , interfejs powinien odczytać go z CAS po linii diagnostycznej CAN

jednym słowem jak masz pin 7 to jest K-line i kkl będzie działać jak ktoś modyfikował to będziesz miał DCAN na pinach 6 i 14 co będzie widać

, jeszcze inna opcja to ktoś chciał zablokować kradzież auta i odciął linie diagnostyczną :idea:

Opublikowano
Dziękuję za odpowiedź. Piny wskazują na kkl. Obd nie wygląda na uszkodzone. Oddam do elektryka, bo sam sobie nie poradzę. Jak będę wiedział co było, to napiszę. Dziękuję. Pozdrawiam
Opublikowano
A jak można przywrócić zablokowaną linie diagnotyczną? Byłem u elektryka, też nie mógł się połączyć. Obd nie wygląda na uszkodzone, wszystkie piny są.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sprawdź napięcie na pinach , może bezpiecznik od obd spalony

nawet linia K powinna mieć napięcie ok 8V z tego co pamiętam

jesli wszystko będzie ok

na pinie 1 IGN i pinie 16 +12V to pewnie do wymiany moduł JBE kosztuje do twojego 100zł

musisz zmienić w nim vin i zakodować do serii

wątpię że kabel poinu 7 się ukręcił ale możesz sprawdzić go też , wyciągnij wtyczkę od jbe i sprawdź ciągłość multimetrem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.