Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Planuje zakup nowych opon letnich do mojego f25 2.0d w rozmiarze 18''


Przeglądając wiele opinii na temat opon, padła decyzja na fabryczny rozmiar i oponki : Hankook Ventus S1 Evo2 K117B 245/50 R18 100 Y RUN ON FLAT homologacja BMW - ale nie ma wyszczególnione do jakiego modelu ?



Ale moje pytanie to czy do F25 nie trzeba stosować opon typu SUV / 4x4 ( czy opona musi być wzmacniana ) ?

Ponieważ znalazłem tez takie Hankook Ventus S1 evo2 K117A SUV ale bez homologacji BMW bez ROF i nie ma takiego rozmiaru 18" jak stosuje fabryka ,


Proszę o komentarze jak jeździcie ?, może też macie do polecenia jakieś nowe modele na 2020r

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie musisz kupować opon typu ROF, natomiast warto wg mnie kupować opony z wzmocnione lub z oznaczeniem SUV (ze względu na masę F25).


Szczerze powiedziawszy Hankook nie jest oponą najwyższej klasy, tj. może ograniczać możliwość jezdne F25

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
To teraz mój przypadek.Kupiłem nowe opony Pirelli P ZERO 245/45/19 do mojego x3 na wiosnę bez RUN FLAT, jezdziłem wiosnę,lato ,jesień i od powiedzmy grudnia(nie zmieniałem na zimę bo w Szczecinie wieczna wiosna) auto przy dynamicznym włączaniu się do ruchu na skręconych kołach zaczęło szarpać,przy wyjeżdżaniu z parkingu tyłem powoli czasem było tak jak by ktoś w koło uderzył młotem 2o kilowym,no to myślę VTG siada,będzie spory wydatek,ale przypomniałem sobie że mam w garażu na felgach nowe zimówki Hankok 245/50/18 RUN FLAT,więc zmieniłem koła i na RUN FLATACH problem zniknął z miejsca,zero szarpań auto strzela do przodu jak z procy. Założę jeszcze raz na wiosnę te same letnie i sprawdzę czy problem się pojawi w wyższych temperaturach być może tu leży problem ale na razie wygląda na to że lepiej zakładać run flat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podejrzewam, że to efekt braku wzmocnienia boków opon, stąd też moja sugestia by używać opon "wzmocnionych" bądź dedykowanym SUVom. Mają bocznie ścianki opon wzmocnione, podobnie do ROF (z tym, że ROFy, mają metalową siatkę, a wzmocnione tylko twardszą / grubszą mieszankę gumy).


Problem, który poruszył przedmówca, często pojawia się w samochodach przy nie nierównym / za niskim ciśnieniu w oponach. Jak powszechnie wiadomo napęd X-drive jest na to bardzo czuły.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano (edytowane)

Podepnę się pod temat, szukam letnich opon o rozmiarze 225x60x17 do mojej X3 F25 ale zastanawiam się co wybrać bo ROF cholernie drogie. Czy mogę kupić zwykłe opony wzmacniane dla 4x4 bez ROF tylko co wtedy jak złapię kapcia?

Proszę o poradę co zakupić.

Edytowane przez irekbr
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz wozić zapas w bagażniku lub zestaw naprawczy (na który bym nie liczył).


Ja liczę się z ryzykiem i jeżdżę bez ROFów tylko na wzmacnianych z zestawem. Na zapas nie ma miejsca, a szkodę blokować dużej części bagażnika... wybór należy do Ciebie.


Opona ROF generalnie jest ok, tylko musisz zaakceptować fakt, że jak pojedziesz na niej dłużej po przebiciu (np. do wulkanizatora) to będzie do wyrzucenia. I tu pojawia się problem, trzeba dokupić brakującą (taki sam producent / model / typ i mniej więcej taki sam stan bieżnika). Czemu? X-drive!

Nawet jeśli kupisz nową taką samą oponę, możesz mieć problemy ze skrzynią rozdzielczą...


Stąd też, prościej o oponę zwykłą w takiej sytuacji. Notabene, przechodziłem przez taką historię i ona mnie nauczyła by się nie bawić więcej z oponami ROF.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
A jakie jest odpowiednie ciśnienie w kołach x3 odpowiednio dla przodu i tyłu,gdy opony są takiego samego rozmiaru?U mnie na słupku są wartości dla 18 cali a auto z fabryki wyjechało na 19calowych kołach.jest tam podane że na przodzie powinno być o dwie jednostki mniej niż na tyle.A ostatnio widziałem słupek w x1 i tam jest że przód ma 2 jednostki więcej niż tył.ktoś zna prawidłowe ciśnienia dla kół 245 45 19?
Opublikowano (edytowane)

Ja u siebie na tych samych zimowych 245 18''przód daję 2,2 ale jak się pojeździ jest 2,3 (cieplejsze), a tył daje o jeden więcej. Na różnych letnich 245 przód daje 2,3 a tył 2,5 rozmiar 275 koła 19" po jeździe podnosi się o 0,1-0,2 zależy od jazdy. Na tabliczce naklejce, przy załadowanym mam na tyle więcej o 0,2 ale dokładnie teraz nie powiem bo nie pamiętam.


edit:

na naklejce u mnie jest z pełnym obciążeniem przy oponach 245/45r19 (98w) 275/40r19 (101w) przód 2.2 tył 2.5 bar.

Natomiast ten sam rozmiar przód i tył ale 245/45r19 102V M+S XL i tył 27540r19 105V M+S XL przód 2.3 tył 2.8 bar.

Dla zimówek 245/50r18 100H M+S oraz zwykłe 100W jest przód 2.2 tył 2.5 bara. Ogólnie na naklejce jest 17 różnych rozmiarów opon przy 205/65r17 96H M+S; 245/35r21 96Y XL; 275/30r21 98Y XL przód 2.7 tył 3.2 bara. Także rozpiętość ogromna :shock: . Podaję dla pełnego załadunku.

Edytowane przez marcin62
Opublikowano (edytowane)

U mnie na słupku auta i w instrukcji obsługi podane jest, że ciśnienie powinno wynosić z przodu 2,2 a z tyłu aż 2,6. Opony to 4x 245/45/19 ROF wielosezonowe. Ale jest jeszcze jedna sprawa, te podane ciśnienia dotyczą się pełnego obciążenia auta 5 osobami i bagażem. I zastanawiam się teraz jeżeli w większości jeżdżę sam lub 2 osoby (3/4 jazd) to czy lepiej byłoby to ciśnienie wyrównać lub wyraźnie zmniejszyć dla tyłu? Zakładając że rozkład masy auta jest około 50/50 tył/przód to ciśnienia powinny być mniej więcej takie same.

Ja generalnie jestem zwolennikiem troszkę wyższych ciśnień w oponach dlatego z przodu ustawiłem na 2,3 a z tyłu (tylko) 2,5.

Zastanawiam się czy nie wyrównać tych ciśnień lub ewentualnie z tyłu odpuścić jeszcze 0,1 atmosfery - co o tym sądzicie?

Edytowane przez kriu
Opublikowano

Zastanawia mnie tylko czemu auto z fabryki wyjechało na zwykłych oponach, nie wzmacnianych aktualnie posiadam pirelki P7 ROF ale nie są one jakoś wzmacniane i dedykowane do suva więc myślałem że nie ma takiej potrzeby.


76443628c75b90admed.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moja G32 - 630d 265 PS RWD wyjechała z fabryki dokładnie na

 

Hankook Ventus S1 Evo2 K117B RUN ON FLAT homologacja BMW

 

w rozmiarach 245/45/19 i 275/40/19


i moim skromnym zdaniem opony te bardzo dobrze radzą sobie z mocą i masą tego auta....

Opublikowano (edytowane)

Według mnie bardzo ważnym parametrem jest index nośności opon.

Moje opony 245/45/19 ROF mają indeks nośności równy 102 (850 kg / na oponę).

Pamiętam jak kiedyś kupiłem opony na przód do Saaba 9-3 Aero, który ma bardzo ciężki przód opony z za małym indeksem nośności. No i wyszło, że musiałem ciśnienie zwiększać do 3,5 atmosfery.

W przeciwnym wypadku opony wyglądały jak RUN ON FLAK - moja nazwa, sam ją wymyśliłem :P :wink:

Edytowane przez kriu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z indeksami opon też jest dziwna sprawa.

Wszystkie 8 opon mam zgodne ze świadectwem homologacji i menu ciśnienia opon w samochodzie.


Lato 245/45/19 98Y i 275/40/19 101Y

Zima 4x 245/45/19 102V

  • 2 lata później...
Opublikowano
Także posiadam opony Hankook HRF 245x45 r19 przód i 275x40 r19 tył. Ciśnienie zalecane z tabliczki 2.2 przód i 2.5 tył. Zastanawiam się, czy z przodu nie dać 2.3 ze względu na masę auta. Czy ktoś ma doświadczenie w tym względzie?
Opublikowano
Obciążenie tylnej i przedniej osi jest takie samo, tak więc gdy jeździsz przeważnie sam lub z pasażerem z przodu ustaw ciśnienie takie samo we wszystkich kołach - np. 2,3 bar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.