Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


Mam problem z EGR a dokładniej takie błędy mi wywala gdy podepnę auto pod kompa.

Na liczniku nic się nie pali. Błędy są tylko w kompie.


40E9 Exhaust regain control

4C9E Exhaust-gas recirculation valve, plausibility

4C9F Exhaust-gas recirculation valve, plausibility


EGR został wyczyszczony, potem wymieniony na nowy i nic to nie dało.

Błedy dalej się pala.

Zamówiłem zaworek N75 i jeżeli to nie pomoże to nie mam pomysłów...

Przeszukałem forum i są tam podobne przypadki ale w każdym problemem jest zawór a u mnie jest nowy.

Jakieś pomysły?

Dodam że auto jedzie całkiem ok, czasami ma chwile zawahania jak da mu się gazu ale ogólnie chodzi ok.

Nie zauważyłem żeby auto kopciło.

DPF siedzi na miejscu.

Pod komputerem wychodzi jeszcze na to że:

Ustawiony EGR 0 %

EGR error 25 %

Taki mam odczyt.

Macie jakieś pomysły?

Z tego co czytałem jest jeszcze jakiś zawór N18 ale nie wiem czy może pomóc.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Chyba że jest ktoś z Warszawy kto zna specjalistę co się tym zajmę to śmiało.


Z góry dzięki!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

40E9

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Ujemne ciągłe odchylenie regulacji położenia zaworu recyrkulacji spalin jest wykrywane, jeśli odchylenie regulacji leży poniżej minimalnej wartości granicznej.

Wartość graniczną oblicza się na podstawie wartości zadanej sterowania położeniem i krzywej charakterystycznej.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odchylenia regulacji w stanie ustalonym ma miejsce tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Monitorowanie zaworu recyrkulacji spalin zgłasza warunek włączenia lub wyłączenia.

- Dostosowanie zaworu recyrkulacji spalin nie jest aktywne.

- Temperatura płynu chłodzącego jest wyższa niż wartość graniczna: -7,04 ° C.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): od 1500 ms do 2500 ms (zależnie od wersji).

Plan serwisowy

W przypadku elektrycznego zaworu EGR:

wymienić zawór EGR.

W przypadku pneumatycznego zaworu EGR:

Sprawdź układ próżniowy między następującymi elementami i napraw w razie potrzeby:

- Zbiornik próżniowy.

- Próżniowy zbiornik paliwa.

- Konwerter ciśnienia dla klapy obejściowej chłodnicy EGR.

- Jednostka próżniowa do klapy obejściowej chłodnicy EGR (membrana może być rozdarta).

- Konwerter ciśnienia dla zaworu EGR.

- Jednostka próżniowa dla zaworu EGR (membrana może być rozdarta).

Uważaj na porowate / popękane węże!

Jeśli układ próżniowy jest w porządku:

Wymień zawór EGR.

Wpływ na awarię

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka ostrzegawcza emisji

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Jeśli zawór recyrkulacji spalin został wymieniony, należy wykonać następującą



4C9E

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Zawór EGR jest wykrywany jako zablokowany w pozycji zamkniętej, jeśli w układzie sterowania EGR występuje odchylenie dodatnie lub ujemne przez okres 2 sekund i nie można go naprawić pomimo próby wyzwolenia siłownika EGR.

W tym celu rzeczywista wartość cyklu roboczego sterownika EGR musi być mniejsza niż 20% lub wartość zadana cyklu roboczego sterownika EGR musi być większa niż wartość dopuszczalna.

W tym przypadku licznik jest zwiększany. To wyłącza monitorowanie przy pozostałym odchyleniu kontroli.

Kod błędu jest ustawiany, jeśli licznik osiągnie wartość graniczną 3.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie jest aktywne tylko wtedy, gdy monitorowanie stałego odchylenia sterowania recyrkulacją spalin jest również aktywne, a stałe odchylenie sterowania zostało już wykryte.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

- (DDRC_DurDeb.EGRVlvJamVlvClsdDebDef_C)

Plan serwisowy

W przypadku elektrycznego zaworu EGR:

wymienić zawór EGR.

W przypadku pneumatycznego zaworu EGR:

Sprawdź układ próżniowy między następującymi elementami i napraw w razie potrzeby:

- Zbiornik próżniowy.

- Próżniowy zbiornik paliwa.

- Konwerter ciśnienia dla klapy obejściowej chłodnicy EGR.

- Jednostka próżniowa do klapy obejściowej chłodnicy EGR (membrana może być rozdarta).

- Konwerter ciśnienia dla zaworu EGR.

- Jednostka próżniowa dla zaworu EGR (membrana może być rozdarta).

Uważaj na porowate / popękane węże!

Jeśli układ próżniowy jest w porządku:

Wymień zawór EGR.

Wpływ na awarię

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka ostrzegawcza emisji

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes


funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ masy powietrza.

© 2020 - BMWFaultCodes



4C9F

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Zawór EGR jest wykrywany jako zablokowany w pozycji otwartej, jeśli występuje ujemne odchylenie kontroli w układzie sterowania EGR przez okres 2 sekund i nie można go naprawić pomimo próby oderwania siłownika EGR.

W tym celu rzeczywista wartość cyklu roboczego sterownika EGR musi być większa niż 60% lub wartość zadana cyklu roboczego sterownika EGR musi być mniejsza niż wartość graniczna.

W tym przypadku licznik jest zwiększany. To wyłącza monitorowanie przy pozostałym odchyleniu kontroli.

Kod błędu jest ustawiany, jeśli licznik osiągnie wartość graniczną 3.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie jest aktywne tylko wtedy, gdy monitorowanie stałego odchylenia sterowania recyrkulacją spalin jest również aktywne, a stałe odchylenie sterowania zostało już wykryte.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

- (DDRC_DurDeb.EGRVlvJamVlvOpnDebDef_C)

Plan serwisowy

W przypadku elektrycznego zaworu EGR:

wymienić zawór EGR.

W przypadku pneumatycznego zaworu EGR:

Sprawdź układ próżniowy między następującymi elementami i napraw w razie potrzeby:

- Zbiornik próżniowy.

- Próżniowy zbiornik paliwa.

- Konwerter ciśnienia dla klapy obejściowej chłodnicy EGR.

- Jednostka próżniowa do klapy obejściowej chłodnicy EGR (membrana może być rozdarta).

- Konwerter ciśnienia dla zaworu EGR.

- Jednostka próżniowa dla zaworu EGR (membrana może być rozdarta).

Uważaj na porowate / popękane węże!

Jeśli układ próżniowy jest w porządku:

Wymień zawór EGR.

Wpływ na awarię

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka ostrzegawcza emisji i lampka ostrzegawcza silnika

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

© 2020 - BMWFaultCodes

Opublikowano

Warto dodać że auto jest z początku 2008 roku i ma EGR jeszcze sterowany pneumatycznie...

Widzę że to spory minus bo o wiele więcej rzeczy może się zepsuć...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsze co bym zrobił to sprawdził działanie zaworków i wymienił wszyskie przewody od podciśnienia.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
A skąd ty masz te nazwy zaworków....???....N18.........N75

 

11747810831

To numer tego zaworku, popularnie nazwanego jako własnie N18

90c79a274879a5d15d61dd3f8193

Wiesz gdzie ten zawór się znajduje?

Opublikowano
A skąd ty masz te nazwy zaworków....???....N18.........N75

 

11747810831

To numer tego zaworku, popularnie nazwanego jako własnie N18

90c79a274879a5d15d61dd3f8193

Wiesz gdzie ten zawór się znajduje?

 

Tak bardzo populatrne, że nikt nie wiedział o co chodzi. Zaworki są calkiem tanie, wymień oba i sprobuj wtedy. Zobacz wszystkie podciśnienia

Opublikowano
A skąd ty masz te nazwy zaworków....???....N18.........N75

 

11747810831

To numer tego zaworku, popularnie nazwanego jako własnie N18

90c79a274879a5d15d61dd3f8193

Wiesz gdzie ten zawór się znajduje?

 

Tak bardzo populatrne, że nikt nie wiedział o co chodzi. Zaworki są calkiem tanie, wymień oba i sprobuj wtedy. Zobacz wszystkie podciśnienia

 

A gdzie ten zaworek ze zdjęcia się znajduje? Chodzi mi o dokładna lokalizacje pod maską.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Hej, wiem że odkopuję temat ale dotyczy on właśnie tego elektrozaworu.

https://drive.google.com/file/d/1ttSkAYt3KRes7iNN0MplJbQqAr3cwp3q/view?usp=sharing

Miejsce elektrozaworu zaznaczone na czerwono (czy to cewka pod obudową?), po włączeniu zapłonu pieruuńsko się grzeje. Silnik zimny, nie był uruchamiany dobę. Czy to jest normalne, że to to prawie parzy w palec? Egr przecież nie pracuje, a tu coś ewidentnie ciągnie prąd. Każdy inny element i wtyczka w zasięgu ręki przy włączonym zapłonie jest normalnie w temperaturze otoczenia, sprawdzałem. Błędów jako takich brak, wcześniej regularnie wyskakiwał 4B82, ale teraz chwilowo go nie ma :duh: .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten elektrozawór odpowiada za sterowanie klapą obejściową w chłodnicze spalin

Jak włączysz silnik i płyn chłodniczy jest poniżej 50°C to klapa przemieszcza się i spaliny wracają do kolektora ssącego przez rurę umieszczoną pod chłodniczką spalin.

Moim zdaniem ten elektrozawór nie powinien być aż tak ciepły.

Jeśli masz problem z obejściową klapą to są dwie opcje....

- spaliny lecą tylko przez ciepły kanał ( rurka pod chłodniczką spalin) , zbyt gorące spaliny mogą uszkodzić kolektor a dodatkowo proces ponownego spalanie wracających spali poprzez EGR jest zaburzony.

- spaliny lecą tylko przez chłodniczkę EGR, dłuższe nagrzewanie się silnika i szybsze zapychanie się kanałów w chłodnicze spalin.




G5mxgntA


G5bskXJc




Elektryczny zawór przełączający jest podłączony do silnika za pośrednictwem chłodnicy recyrkulacji spalin (chłodnica EGR). Chłodnica EGR posiada klapę obejściową, za pomocą której spaliny mogą być kierowane obok chłodnicy EGR. W fazie rozgrzewania silnika klapa obejściowa jest otwierana, aby szybciej doprowadzić katalizator utleniający do temperatury roboczej. Zapobiega również zanieczyszczeniu chłodnicy EGR pozostałościami spalin. Klapa obejścia regulowana jest za pomocą pojemnika z częściową próżnią.



Bez podciśnienia klapa obejściowa jest zamknięta, tzn.: spaliny przepływają przez chłodnicę recyrkulacji spalin. W przypadku podciśnienia częściowego klapa obejściowa otwiera obejście i jednocześnie zamyka wlot do chłodnicy EGR. Spaliny są kierowane przez chłodnicę EGR bezpośrednio do kolektora wlotowego powietrza. Bypass chłodzenia EGR jest otwierany podczas pracy EGR, jeśli temperatura płynu chłodzącego jest niższa niż 50 °C.




Opublikowano

Dzięki za wyjaśnienie teoretyczne ;)

U mnie problem był od pewnego czasu (pewnie z rok, dwa) jak się okazało z zaciętą w jednej pozycji klapką i słabym podciśnieniem. Po przedmuchaniu przewodów podciśnienie wróciło do normy ale klapka stała dęba anie w te ani wewte, szarpane kombinerkami etc. i nic. Była zacięta w pozycji około 20% otwartej, silnik dostawał nieco za ciepłe spalinki. Błędów odnośnie zaciętej klapki nie było (dlaczego?, skoro to tak istotny element powodujący pożar). Kolektor na szczęście nie był powypalany. Był zdjęty i czyszczony przez mechanika przy okazji wymiany zaopiłkowanej pompy cp rok temu.

Kupiłem chłodnicę w komplecie z zaworem, była miesiąc temu wymieniona na inną używaną (cena nowej zabija), bączek podciśnieniowy sprawny, trzyma, klapka pracuje.Zawór egr przeszedł wszystkie testy w programie pozytywnie. Jedyne błądy egr jakie były po przejechaniu kilkuset km to 4B82 i 483D, autem telepało przy gaszeniu.

Interesujące jest to, że przed przed wymianą chłodnicy nie było tego problemu nigdy, a pojawił się w zasadzie od razu po wymianie. Ściągnąłem przepustnicę i wyczyściłem porządnie bo była dosyć brudna od środka i sprężynę zewnętrzną też. Błąd 483D już nie wystąpił od tego czasu, ale autem dalej zatrzepie przy gaszeniu (nie zawsze). Myślę, żeby prewencyjnie wymienić ten elektrozawór, w aucie siedzi fabryczny OE ale producentem jest Pierburg (nowy to ok. 100 zł teraz).

Z ciekawostek, po wymianie chłodnicy i zaworu skrzynia mniej szarpie ;)

Mam pytanie odnośnie takiej metalowej rurki z otworem na wylot, odchodzącej od kolektora w dół, tuż za przepustnicą, za co ona odpowiada? Nie wiem czy to nie offtop, ale nie mogę znaleźć informacji. Była/jest zawalona, a wręcz zażużlowana tragicznie, zobaczyłem to jak zdejmowałem przepustnicę.

https://drive.google.com/file/d/1oMEc-YBVpZfM13sovoOqDLbVDFy3Bqyh/view?usp=sharing

Widać ją za przepustnicą, jeszcze przed całym czyszczeniem.

Opublikowano

Przepraszam że post pod postem, lecz zadałem w sumie głupie pytanie i dopiero później uruchomiłem mózg :mrgreen: ta rurka jest oczywiście od dostarczania spalin do kolektora, dlatego jest tak makabrycznie zasyfiona. Na początku myślałem, że to jakieś dodatkowe ustrojstwo w kolektorze...


Wymieniłem elektrozawór na Pierburg. Sądzę, że nie nagrzewa się jak OE po przebiegu, ale pirometrem nie mierzyłem. Pod palcem jest ciepły, a nie gorący. Przez nowy zaworek nieco lepiej przepływa powietrze przy naciśnięciu gruchy. Innych zmian odczuwalnych raczej brak, no może poza tym, że konieczny był reset adaptacji MAF i ponowne ustawienie adaptacji EGR, bo mi silnik się zadusił po przejechaniu 100 m. Przy okazji wymiany, sprawdziłem podciśnienie. Z braku wakuometra przyłożyłem palec do czarnego przewodu, ssie ładnie. Czerwony wężyk też szczelny, razem z gruszką, zatkany trzyma cały układ.

Rozumiem, że ten elektrozawór przy mniej niż 50 degC płynu zamyka w jego środku jakoś przelot powietrza i podciśnienie dostaje się na gruszkę, w rezultacie otwierając klapę?


Off top. :cool2: : Nie chcę mędrkować, ale czy ktoś wie dlaczego motoren werke zrobiło taki skomplikowany system sterowania klapą? jakieś podciśnienie z przewodem, którego wymiana graniczy z cudem, etc. skoro klapa działa zero-jedynkowo? Mogli zrobić sterowanie elektryczne 0-1 zależne od temp. płynu. Klapa do ~50 degC (odczyt z btool jest jakiś niedokładny, była otworzona sporo wcześniej) jest otwarta, a później wiecznie zamknięta. Tak jak Pan Burza1234 pisał. Nawet podczas regeneracji dpf. Specjalnie dziś zatrzymałem się i szybko popatrzyłem pod maskę. Z resztą, wysterowanie egr pokazuje stałe 0% podczas regeneracji filtra.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zgadza się , do 50°C płynu chłodzącego zaworek działa na gruszkę otwierając klapę dla spalin lecących przez ciepły kanał .

W jakiej pozycji jest gruszka podczas procesu wypalania DPF to nie wiem ?????? ale zgodnie z teorią powinna być wyłączona/bez podciśnienia ponieważ płyn chłodniczy ma temperaturę powyżej 50°C i spaliny muszą lecieć przez chłodniczkę spalin aby je schłodzić.


EGR w czasie wypalania DPF pracuje u mnie.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam mam problem w bmw f30 z czujnikiem temperatury spalin egr cały czas pokazuje w ista wartość 40 stopni po wypiciu czujnika wartość też jest taka sama ale ista widzi błąd, brak czujnika lub zwarcie tak jak by sterownik nie czytał wartości temperatury, może ktoś wie lub może sprawdzić u siebie jak się zachowuje u niego ten czujnik, oczywiście cały czas zawór obejsciowego jest otwarty i spaliny idą nie przez chłodnice i generuje to błąd logicznosc zaworu egr zbyt wysoka temperatura spalin. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pierwsza sprawa, jaki masz silnik ?

Druga , jakie masz kody błędów?

Czytając twój opis mogę ci zaproponować kilka rozwiązań.  Czujnik temperatury za chłodniczką EGR....... zobacz stan przewodow , które wchodzą do plastikowego kanału,  tuż nad w/w czujnikiem. Często gęsto w tamtym obszarze przewody są ułamane lub przetarte. Sprawdź też przy samej kości przyłączeniowej , która znajduje się  w w/w plastikowym kanale.

 

Klapą obejsciowa chłodniczki EGR....

Jest kilka miejsc aby sprawdzić poprawność działania klapy... Pierwsze to przewód podciśnienia,  który zasila elektrozawór gruszki od klapy obejsciowej chłodniczki spalin . On czasami przeciera się i podciśnienie ucieka bokiem . Najczęściej to przetarcie znajduje się ok. 10 cm od elektrozawóru patrząc w stronę podszybia. Tam przewód podciśnienia leży na ostrym zakończeniu bloku silnika. Ja u siebie miałem delikatnie przetary ale nie dziurawy.  W tym miejscu nałożyłem przewód paliwowy na przewód podciśnienia. Drugie miejsce to sprawdzenie ręką działanie samej gruszki. Trzecie ,to sprawdzenie samego mechanizmu klapy obejsciowej,  czy się nie zapiekła.  

Ps. Czujnik temperatury spalin za EGR nie ma wpływu na działanie klapy obejsciowej chlodniczki spalin.

Opublikowano

Witam silnik 2.0 d N47D20C czujnik wymieniony na inny objaw ten sam temperatura cały czas taka sama, czy silnik zimny czy gorący 40,96 kodu błędu w tej chwili nie pamiętam ale odczytam jutro ista i napisze nadmienię że sprawdziłem wszystkie wężyki i zaworek który steruję obejście spalin i działa  jest cały czas załączony  że spaliny nie idą  przez chłodnice egr więc myślę że jest problem nie czytania przez sterownik wartości temperatury która cały czas jest 40'.Czujnik zmienia rezystancję od 18 k do 140 ohm. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chodzi o klapę obejściową w chłodniczce spalin to ona zmienia swoją pozycję gdy płyn chłodniczy osiągnie temperaturę 50°C.

Opublikowano

Wiem rozumie tylko ze u mnie czujnik cały czas pokazuje 40 stopni czy auto zimne czy gorące i tabwartość się nie zmienia czujniki podmieniłem i to samo tak jak by sterownik widział czujnik a nie czytał z niego temperatury. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może czujnik ma za niskie napięcie zasilania? Według informacji z NEWTIS powinno wynosić od 0,15V do 4,95V

SmartSelect_20230924_195300_Chrome.jpg

Opublikowano

Zmierzyłam napięcie i jest 4.95 V więc wszystko ok na zimny silnuku. Myślę że wiem czemu to nie działa wymieniłem skrzynie manuał na automat i przeprogramowaniu mi sterownik silnika, ten błąd jest po tej operacji więc program do wymiany. Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.