Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

jestem na etapie konfiguracji BMW G30. Zastanawiam się nad jednym dodatkiem - systemy asystujące kierowcy. Chciałem podpytać o Wasze opinie na temat tej opcji.


Proszę też o info czy bez tego auto posiada umiejętność czytania znaków. Doradca z salonu nie potrafił odpowiedzieć na to pytanie :) stwierdził, że jeśli jest live cockpit professional (wybrane) to czytanie znaków 'raczej' też powinno znajdować się w pakiecie.


Będę wdzięczny za Wasze opinię.

Opublikowano
Mam systemy professional. Super bajer. Codziennie z niego korzystam, w korkach auto samo jedzie ( ja w tym czasie spokojnie robie sobie coś innego) na bramkach na a4 czytam sobie rano wiadomości na tel. a on sobie jedzie. Szczerze polecam, bo ten dodatek wyróżnia nas obecnie od innych marek samochodowych. Nie wspominam już o innych zaletach płynących z tego dodatku, polecam również kamery 360, adaptacyjne ledy oraz skrętną oś, hud moim zdaniem dyskusyjny choć go mam.
Opublikowano

Dzięki za info tylko ja miałem na myśli ten wariant za 5 tyś (nie opcje 'plus' za 12 tyś), a z Twojego opisu wnioskuję, że masz tą drugą. Chcę zamknąć konfiguracje na poziomie 280-290 tyś z uwzględnieniem m-pakietu, zatem nie szaleję z dodatkami.


Jeśli chodzi o eksploatacje to głównie miasto.


A który z posiadanych dodatków byś w szczególności polecił i dlaczego?

Opublikowano

Ja bym olał dodatkowych asystentów :)

Nie żeby nie byli dla kogoś przydatni, faktycznie bywają. Może nawet w mieście bardziej niż na trasie.

Bardziej chodzi mi o to ze w 2 poprzednich autach(jedno to nie Bmw) miałem napchane asyst z konfiguratora. Z początku często ich używałem, z czasem rzadziej a pod koniec przestałem. Czasem obecnie użyje tempomatu i to zwykłego. W naszym pięknym kraju jakoś coraz gorzej mi się ich używało..


Odnośnie parkowania to kamerki są fajna opcja choć głównie patrzę w lusterka. Automatycznego parkowania ani razu nie uzylem :) ale obiecuje sobie ze w końcu się tym pobawię ;) Tego dodatku wiec nie oceniam( choć może on i jest w standardzie?)


Przy okazji, pytanie kto jeździ bo jeśli bym brał dla żony która miałaby wozić dzieci to bym dobrał, zawsze to jakaś dodatkowa ochrona na drodze.

Opublikowano

Przy wyborze systemów asystujących auto czyta znaki i wskazuje kontrolką w lusterkach że zbliża się pojazd.


Navi profesjonal nie ma tu nic do rzeczy (lepiej uważaj na tego handlowca)


Moim zdaniem najważniejsze

- mpakiet (koniecznie)

- ledy adaptacyjne (koniecznie)

- podgrzewanie foteli

- systemy wspomagajace

- kamery 360 (dopłata 3 tys, naprawde warto)

- harman kardon


Reszta jak komforty, HUD, fajne ale jak musisz trzymać się budżetu można pominąć

Opublikowano
Dokładnie jak kolega marek77o mówi. W sumie przydatne na codzień są kamerki 360. Reszta to gadżety często gubiące się w akcji. Średni poziom dodatków ma sens. Ponad to, to już zabawa czasem spełniająca swoje zadanie.
Opublikowano

Dzięki za info.


Autem będę jeździł - ja. Jestem gadżeciarzem ale w tym przypadku staram się trzymać pewnych 'ram', w sensie ceny. To pierwsze moje auto, które konfiguruje i właśnie widzę jaki jest problem kiedy człowiek ma wybór :) Rozebrałem całość na czynniki pierwsze i wybrałem opcje, które

a) koniecznie chciałbym mieć

b) lub takie, które będą najbardziej 'praktyczne' (biorąc pod uwagę mój styl użytkowania pojazdu)


i wyszło następujące zestawienie:

- mpakiet

- lakier bluestone

- utwardzone zawieszenie

- Ogrzewanie foteli przednich

- BMW Live Cockpit Professional -> duży wyświetlacz robi robotę, nie przeżyłbym w środku z tą podstawową wersją

- Systemy asystujące kierowcy -> w szczególności aby była funkcja czytania znaków,

- Harman -> z tego co czytałem hifi jest słabej jakości (Harman niby też d... też nie urywa)

- przyciemniane szyby z tyłu


Jeśli macie jakieś swoje sugestie to chętnie poczytam.

Opublikowano
fotele komfortowe, kamera cofania lub zestaw kamer, na światłach i hamulcach również nie oszczędzaj. I najważniejsze silnik. :D
Opublikowano
Dzięki za info.


Autem będę jeździł - ja. Jestem gadżeciarzem ale w tym przypadku staram się trzymać pewnych 'ram', w sensie ceny. To pierwsze moje auto, które konfiguruje i właśnie widzę jaki jest problem kiedy człowiek ma wybór :) Rozebrałem całość na czynniki pierwsze i wybrałem opcje, które

a) koniecznie chciałbym mieć

b) lub takie, które będą najbardziej 'praktyczne' (biorąc pod uwagę mój styl użytkowania pojazdu)


i wyszło następujące zestawienie:

- mpakiet

- lakier bluestone

- utwardzone zawieszenie

- Ogrzewanie foteli przednich

- BMW Live Cockpit Professional -> duży wyświetlacz robi robotę, nie przeżyłbym w środku z tą podstawową wersją

- Systemy asystujące kierowcy -> w szczególności aby była funkcja czytania znaków,

- Harman -> z tego co czytałem hifi jest słabej jakości (Harman niby też d... też nie urywa)

- przyciemniane szyby z tyłu


Jeśli macie jakieś swoje sugestie to chętnie poczytam.

 

ledy adaptacyjne koniecznie weź - mega różnica w porównaniu do zwykłych

Opublikowano

Jak dla mnie brakuje adaptacyjnych LEDów. są świetne, bardzo poprawiają bezpieczeństwo. dla mnie totalna podstawa, ale jeżdżę nie tylko w mieście. wolałbym niż asystenty kierowcy.


no i kolor bluestone wygląda słabo... to jest jasny szary, taki majtkowy. może jedynie czarny grill, ciemna listwa i duże koło coś uratuje :wink: .

Opublikowano
Dzięki za info. Widzę, że wiele osób pisze o adaptacyjnych LEDach (zakładam, że mowa o tej opcji za ~6,5k pln). Chyba nie pozostaje nic innego jak dorzucić do konfiguracji :)
Opublikowano

Adaptacyjne ledy- docenisz po zmroku, zwłaszcza poza miastem.

Fotele komfortowe - to jakby znak rozpoznawczy od serii 5 w Bmw , zauważysz to w większości wątków, każdy je bardzo chwali.

Kamera cofania min.

Kolorek super - sam bym taki wziął ale żona uparła się na inny-musiałem się z tym pogodzić :)

Opublikowano

Ja tam mam te wszystkie systemy i wszystkie są głupie, działają niedokładnie, słabo, wolno. Aktywny tempomat nie potrafi skręcać na łukach, nie potrafi ominąć wysepki itd.

Kamery 360 wyglądają fajnie tyle, że są niedokładne, na lusterkach zaparkujesz szybciej i pewniej. Ja przeprogramowałem sobie domyślny widok z czujników.

Oś skrętna - nie wiem jak docenić tą opcję, mam od 2 lat, w garażu 2 inne beemki bez tego, włączam, wyłączam, za cholerę nie potrafię wyczuć kiedy i jak to działa.

komforty - must have.

Full Ledy - fajne, ładnie wyglądają, pewnie w lesie po zmroku jest różnica, nie wiem bo w stolicy wszystkie ulice mają latarnie.

Zegary led, płaskie, przeładowane, niedokładne, brzydkie. Po zmianie softu na Alpine jest trochę lepiej.


A tak w ogóle to nie pytaj na forum o takie rzeczy, sam sobie odpowiedz. Ja jeżdżę mało, po mieście i ważny jest dla mnie tylko wygląd, ciekawe kolory, muzyka, lubię sam prowadzić. Ktoś kto lata 60kkm rocznie po Polsce powiatowej będzie miał inne wymagania, jeszcze inny gadżeciarz weźmie sobie szarą z czarnym środkiem ale ze wszystkimi ekranami lcd i zaawansowaną integracją ze smartfonem, CD+++ bo to nowoczesne. I dobrze, każdy ma inne potrzeby i po to jest konfigurator.


Zamawiałem teraz dla żony X2 do miasta, konfiguracja którą wielu by wyśmiało ale dla mnie w tej chwili idealna: automat, mpakiet, najlepsze fotele, biały środek, deska skórzana, dach panoramiczny, harman kardon, dostęp komfortowy. I tyle, nawet bez navi, i tak każdy korzysta z google które ma obsługę głosową i jest dokładniejsze. I nie robi takich kwiatków jak poniżej:


nie było utrudnień na tym skrzyżowaniu

DSC-0918.jpg

Opublikowano

Każdy ma inaczej - mój przedmówca dobrze prawi.


Ale dodam od siebie, że LEDy adaptive są super i to koniecznie dołóż. Z resztą lepiej auto wygląda :) Natomiast systemy asystujące ja oceniam słabo, jeśli miałbym z tego zrezygnować, to z tego w pierwszej kolejności, podobnie z HUDa czy jakichś sof-close'ów.

Natomiast fotele komforty też bym zamówił, są OK, natomiast kamery 360 czy w ogóle kamera z tyłu dla mnie to bzdury - czujniki są naprawdę dobre i jak dla mnie wystarczające. Jak widzisz - każdy ma inne wymagania.

Dostęp komfortowy, automatyczna klapa - to bym zamówił, też wirtualne zegary i funkcja czytania znaków - o i ładowarka indukcyjna :)


Najlepiej jest mieć wszystko - zawsze najlepiej jest być pięknym, młodym i bogatym, ale jak to w życiu... sztuka kompromisów.

Opublikowano

O tak, ładowarka indukcyjna fajna sprawa, nie telepie się tyle kabli i zawsze leżąc coś się podładuje.


Systemy jak widzę maja nie za wielu zwolenników ? :)

Mi kamera się przydaje w garażu bo mam mało miejsca później na przejście. Poza tym korzystam z lusterek i pikania czujnika :)


Hud-a wezmę dopiero gdy a) będzie pokazywał obraz z CarPlay tzn mapę Google lub b) navi stanie się dla mnie tak samo dobra jak to googlowska. Miałem w F11 i nie korzystałem, tylko navi z fona.


Adaptive led są Ok , ja by brał. Natomiast jeśli faktycznie tylko po mieście to nie ma potrzeby. Mi najbardziej przydaje sue właśnie opcja długich z wycinaniem pojazdow - ale to już poza miastem albo na jego obrzeżach.


Dostęp komfortowy - dla mnie bez sensu ale zawsze biorę bo żona nalega(i to mocno. Nie dziwie się bo sam niczego nie jestem w stanie znaleźć w jej torebce)

  • Moderatorzy
Opublikowano
Te postawowe lampy z kierunkowskazem na pomarańczową żarówkę są tak biedackie i obrzydliwe że czułbym wstręt do własnego auta. Front F10 z adaptive led wyglada od nowocześniej. Z tego powodu nawet nie jeżdżąc w nocy trzeba kupić normalne lampy.
Opublikowano
Kamery 360 mają jedną podstawową zaletę w porównaniu do samej tylnej- szeroki kąt widzenia - prawie 180 stopni. Bardzo przydatna funkcja, jak stoisz na parkingu obok busa. Włączasz kamerę, wychylasz lekko tył lub przód samochodu i widzisz całą ulicę. Niestety w zwykłej tylnej kamerze tego nie ma.
Opublikowano

To jest dobra funkcja, do tego chyba w podstawowym pakiecie bezpieczeństwa jest ostrzeżenie przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu poprzecznie. Działa świetnie.

Podobnie automatyczne hamowanie przy parkowaniu, gdy czegoś nie zauważysz. Zdarza sie (rzadko), że działa zbyt agresywnie, ale chroni gdy czegoś nie zauważysz lub zbyt dynamicznie manewrujesz ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla mnie ledy adaptacyjne do jezdzenia glownie po miescie sa wogole niepotrzebne i nieprzydatne. One jedynie dzialaja na dlugich poza miastem. Kazdy je chwali a mnie sie one niezbyt podobaja. Nie wiem, moze moje sa zepsute ale bardzo czesto oslepiaja kierowcow ciezarowek, szczegolnie jesli jedziemy doga gdzie sa delikatne wzniesienia. No i tak jezdzac czesto po zmroku kierowcy ciezarowek regularnie czestuja mnie odpowiadajac dlugimi ale ja jestem twardy i nadal uzywam adaptacji czekajac ze sie moze "naprawia" ale jakbym mial ograniczony budzet to raczej bym ich nie wzial, chyba zeby patrzec tylko na ich wyglad. Z must have to wzialbym: dostep komfortowy, duza navi, kamery 360 jak masz niezbyt duzy garaz bo sie przydaja przy podjezdzaniu na cm, no i zastanowlibym sie nad komfortami ale z wentylacja i ogrzewaniem. Aktualnie wzialem fotele sportowe bez skory i jestem bardzo zadowolony z tego rozwiazania, siedzi sie przyjemniej i wygodniej w porownanie z fotelem skorzanym (latem sie nie poce a zima nie sa tak zimne).
Opublikowano
Słonik nie zgodzę się z Tobą. Była juz kiedyś dyskusja o tych lampach. Tym nie mniej mi się nie zdarzyło nikogo oślepić, to po pierwsze. Po drugie to nie są światła tylko na trasę - używam ich też na odcinkach podmiejskich czy nawet na przelotówkach w mieście - świetnie oświetlają pobocze i dzięki temu widać jesienią/zimą pieszych, rowerzystów i pijusów, którzy potencjalnie mogą znaleźć się na masce auta
  • Moderatorzy
Opublikowano

Tak tak, niepotrzebne i nieprzydatne, przecież można patrzeć i spłacać przez parę lat takie coś:


bmw-5-series-1-led-headlights.jpg?itok=BmCHlubq


:lol: :lol: :lol:


Szczególnie ta jajecznica od kierunkowskazu robi robotę.


attachment.php?attachmentid=1509254&stc=1&d=1476486311

Opublikowano
Słonik nie zgodzę się z Tobą. Była juz kiedyś dyskusja o tych lampach. Tym nie mniej mi się nie zdarzyło nikogo oślepić, to po pierwsze. Po drugie to nie są światła tylko na trasę - używam ich też na odcinkach podmiejskich czy nawet na przelotówkach w mieście - świetnie oświetlają pobocze i dzięki temu widać jesienią/zimą pieszych, rowerzystów i pijusów, którzy potencjalnie mogą znaleźć się na masce auta

 

Zgadzam się z tym. Ja też uważam adaptacyjne LEDy jako jedną z ważniejszych dodatków w samochodzie. Moje światła również nie oślepiają innych, owszem, może zdarzyło się kilka razy, że ktoś mi przyświecił, ale naprawdę mega sporadycznie.

No i ten dodatek naprawdę poprawia widoczność, więc i bezpieczeństwo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokladnie juz kiedys dyskutowalismy na ten temat i od tej pory nic sie u mnie nie zmienilo. Mieszkam aktualnie praktycznie na wsi i zdarza mi sie dojezdzac do miasta drogami lokalnymi okolo 40km w jedna strone. Praktycznie zawsze jest na tej drodze dosyc duzy ruch, takze tiry i podczas jednej takiej trasy z 5-10 kierowcow ciezarowek mi mrygnie praktycznie kazdorazowo. Nie wiem czy to specyfika tej drogi, czy cos z moimi swiatlami jest nie tak ale chcialem napisac, zeby autor widzial, ze nie u kazdego te swiatla tak swietnie dzialaja ale to nie znaczy ze inni nie moga byc zadowoleni. Jeszcze odnosnie doswietlania zakretow w miescie to jak jest widno te swiatla sie calkowicie wylaczaja (niebieska kontrolka?) a jak sie sciemni, brak lamp to wlaczaja sie dluge i pobocze zaczyna lepiej byc doswietlone. Czy wlaczenie adaptive w takim razie powoduje lepsze swiecenie na boki nawet jak jest widniej, czy rowniez jest roznica w miescie? Szczerze mowiac nie testowalem tego w ten sposob. Odnosnie wygladu to ledy wygladaja lepiej. Jeszcze odnosnie tej jajecznicy to nie jest ona tylko w podstawowych swiatlach? W konfiguratorze sa dostepne 2 rodzaje dodatkowych reflektorow: adaptacyjne i adaptacyjne led i zapewne za chwile pojawi sie opcja nr 3 reflektory laserowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slonik może warto podjechać na diagnostykę i ustawić światła, każde mogą oślepiać jeśli masz źle wyregulowane.

Ledy adaptacyjne są fantastyczne z koniecznych elementów to M pakietowe hamulce i obniżone stałe zawieszenie.

W mieście chociaż tempomat stop&go warto mieć, jazda w korkach jest przyjemniejsza. Asystentów można sobie darować. Masz razem z tempomatem kamerę do czytania znaków.

Opublikowano

Słonik , na bank masz coś nie tak albo z samymi światłami czy tez czujnikami ew. z oprogramowaniem.

Mi się nigdy nie zdarzyło aby mi ktos mrugnął , często jeździłem po zmroku,np. za kimś na automatycznych długich , wycinały to auto i miałem długie po jego bokach ;) a na wprost nawet nie dochodziły do kierowcy przede mną. Wszelkie zakręty , dłuższe łuki- zupełnie inaczej są doświetlone. Na trasach działa kiedy tylko może i zawsze wyłącza się gdy coś jedzie z naprzeciwka, śmiem twierdzić ze nawet wcześniej niż ja zdążę zauważyć dany pojazd .

Mialem adaptacyjne przedtem w Bmw i C- klasie - zero problemow.

Ostatni raz to mi notorycznie migali Ok 2009 roku jak nabyłem E klasę W212 która miała światła dzienne jako jedna z pierwszych - z początku sporo osób myślało ze to jakiś mój patent hehe, ze 2 razy nawet mnie policja zatrzymała latem na Mazurach ;)


Wracając do sedna- coś musisz mieć nie tak bo już kilka razy o nich pisałeś , nie wierze w taka ilość przypadków losowych ..sprawdź to lepiej przy okazji przeglądu bo szkoda żebyś się zniechęcił do tego rozwiązania przez jakaś wadę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.