Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W weekend przeprowadziłem wymianę oleju i filtra oleju, dodam że do starego oleju dolałem płukankę (tec2000) na 15 min. Przed zmianą filtra i oleju silnik chodził super, nie zauważyłem żądnych problemów i głupi dałem się namówić na wlanie tego badziewia do oleju. Olej który spuściłem z miski był lekko zabarwiony (przez preparat) i nie było żądnego osadu. Nowy olej który wlałem to ELF 5w-30, przejechałem 50 km i nie zauważyłem żadnej różnicy po płukaniu i zmianie oleju. Zgasiłem auto i po 15 min wróciłem aby kontynuować jazdę. Odpalam silnik a tu coś takiego jak na filmie.


Coś waliło w siniku, nierówno pracował i trząsł całym autem. Mój samochód jest w automacie i podczas próby jazdy, silnik jakoś jechał do przodu ale walenie nie ustało, po zatrzymaniu się na światłach obroty skakały i samochód szarpał pomimo wciśniętego hamulca. Po przejechaniu paru km silnik jakby ucichł i walenie ustało, lecz silnik nadal bardzo falował i samochód drżał. Po przyjechaniu do domu postanowiłem wymienić świece, ponieważ samochód nie chodził na wszystkich cylindrach. Stare świece był w bardzo opłakanym stanie (pordzewiałe), po założeniu cewek i odpaleniu samochód nie chodził na 5 cylindrze. Postanowiłem od sprawdzenia cewki, mianowicie podmieniłem ją z pierwszą cewką i ponownie odpaliłem silnik, samochód zaczął pracować normalnie na wszystkich cylindrach. Myślałem, że moje problemy zostały rozwiązane i obyło się tylko na strachu. Lecz po jeżdzie testowej zauważyłem, że na postoju obroty co jakiś czas skaczą z 600 na 500 i tak w kółko. Zastanawia mnie czy jest to kwestia cewek czy jeszcze coś się rozwaliło? Ktoś ma jakiś pomysł?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeczysc solenoidy oraz filterki vanos w głowicy. Po plukance mogło je zanieczyścić.
Opublikowano
Przeczysc solenoidy oraz filterki vanos w głowicy. Po plukance mogło je zanieczyścić.

Wyczyszczone i efekt niestety dalej ten sam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałeś błędy w kompie ale nie uniwersalnym skanerem tylko INPA/ISTA, Carly albo Deep OBD for BMW?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak zacznij od tego. Ja mam interfejs zwykły biały przezroczysty z przełącznikiem 7-8, na allegro za ok. 80 zł. Wszystko na nim działa, najlepiej ściągnąć obraz dysku z zainstalowanymi już programami.
Opublikowano
Dziś zamówiłem jeszcze jeden kabel do którego dostanę INPE na płytce. Dziś również zakupiłem jedną cewkę firmy NGK, aby wsadzić ją zamiast pierwszej która na 5 cylindrze nie chciała działać. Pojeździłem troszkę i problemem chyba jednak była ta cewka, ponieważ teraz nie czuć tego skakanie na wolnych obrotach. Jedyne co mnie zastanawia, ale być może to ja już się czepiam a przedtem tego nie zauważyłem. Przypomnę moja trójka jest na automacie, kiedy dojeżdzam do świateł i się zatrzymuję do 0 to obroty stają na 700 po czym po paru sekundach stania spadają na ok. 550-600. Nie czuć i nie słychać tego spadku obrotu, jedynie widać to na obrotomierzu i kiedy już spadną do 550-600 to nic nie falują. Czy to jest normalne, tak jak mówię nie pamiętam czy przedtem tak samo to wszystko chodziło bo się nie przyglądałem i nie czułem.
  • 4 miesiące temu...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.