Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam taki mały problem. W moim E90 jak włączę nawiew to zaczyna popiskiwać wiatrak. Problem pojawia się dopiero po chwili (około 5 minut pracy wiatraka), bo jak odpalę auto i włączę to jest spokój. Dziwne jest to że jak mam włączony nawiew na 3 to cisza. Słychać to piszczenie tylko na prędkości wiatraka 1 i 2. Dziwne też jest to że zaczyna piszczeć tylko jak przyspieszam i przy jeździe po nierównościach. Jak jadę po równym i ze stałą prędkością to cisza.

Czasem się jeszcze zdarzy że w chwili odpalania auta przy włączonym nawiewie lekko czuć spaliny, ale tylko przy odpalaniu. Jak jadę i mam włączony nawiew to nic nie czuć. Na włączonej klimie problem nie występuje.

Sterowanie nawiewami jest elektryczne(klimatronik)

Myślę żeby się dostać do wiatraka i go lekko przesmarować np WD-40, tylko że nie wiem za bardzo jak go rozebrać. Co radzicie?

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak go wydostać było opisywane w postach dotyczących odgrzybiania klimatyzacji. Trzeba odkręcić dolną obudowę deski rozdzielczej od strony pasażera i po prostu wyjąć silnik z turbiną. Przed wyjęciem odpiąć przewód zasilający, a następnie delikatnie odgiąć język zabezpieczający dolną pokrywę turbiny i przekręcając całość odłączyć od zespołu nagrzewnicy. Ostrożnie na ten język, bo łatwo go ułamać. Może być, ze oprócz zabezpieczenia tym językiem jest także wkręt zabezpieczający - jeśli tak to go odkręcić, a jeśli jednak podczas wyjmowania język się ułamie (tak mnie się zrobiło), to wtedy po zmontowaniu zabezpieczyć wkrętem (jest odpowiedni otwór obok języka). Odradzam WD40, jeśli już smarować to czymś lepszym (gęstszym)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli odkręcić ten plastik pod schowkiem, odbezpieczyć wiatrak, odłączyć kabel i wyjąć ?

Który element nasmarować? Bo wychodzi na to że jakiś element musi być luźny skoro przy przyspieszaniu i jeździe po nierównościach zaczyna piszczeć.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Turbina zamontowana jest pod deską od strony pasażera. Jest to prosta konstrukcja - silnik i nałożona na oś plastikowa turbina. Nasmarować można tylko silnik a ściślej jego łożyska.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mógłby ktoś podać adres gdzie opisane jest jak wyjąć ten wiatrak bo nie mogę znaleźć
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mógłby ktoś podać adres gdzie opisane jest jak wyjąć ten wiatrak bo nie mogę znaleźć

 

Przecież Ci precyzyjnie opisałem. Czy jest to niejasne?

Opublikowano

Mialem identyczny problem z popiskiwaniem wiatraczka.

Samemu nie chcialem tego ruszac i dalem na warsztat. Mechanik doszedl do wiatraczka od strony schowka pasazera.

Nasmarowal smarem silikonowym i gra gitara :D

Smigam 3 miesiace po nasmarowaniu i problemu niema.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piski zlikwidowane. Wyjąłem dzisiaj wiatrak, urwałem zabezpieczający kawałek plastiku :cry: ale zabezpieczyłem wkrętem tak jak radziliście :D , przesmarowałem i gitara.

Kasa została i jaka satysfakcja :D

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

Mam nietypowy problem z moją E91. Otóz podczas jazdy słyszę świst gdzieś z wentylacji.

Jeżeli wyłączę nawiew lub przełączę na obieg wewnętrzny powietrza to świst ustaje.

Jak auto stoi i działa nawiew wtedy też nie świszczy.

 

Zaczęło się to dziać po odgrzybianiu i wymianie filtra przeciwpyłkowego.

Wyciągałem też wtedy wentylator, żeby dostać sie do parownika.

 

To pewnie jakaś drobnostka, ale wkurzająca.

Doradźcie proszę gdzie szukać problemu.

 

Pozdrawiam

Daniel H.

 

BMW 320d 177KM 2008

Opublikowano
Miałem taki sam objaw tylko ja to zauważałem jak zmieniałem bieg np 3 na drugi. W klimatyzacji świszczało . Naprawili na gwarancji.
Opublikowano

dzięki za podpowiedź , ale to nie wentylator

wyciągnąłem go i się przejechałem, ale dalej świszczy

jak dla mnie to brzmi jak gwizd wiatru, a nie jakiegoś nienasmarowanego mechanizmu

 

macie jakieś pomysły co to może być?

Opublikowano
sprawdź czy pokrywa filtra kabinowego pod maską jest dokładnie założona na otwory w podszybiu

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

przejechalem sie bez wentylatora i obudowy filtra przeciwpyłkowego, ale nadal świszczało

czyli przyczyna tkwi gdzieś głębiej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdź czy jest szczelność przy obudowie filtra powietrza, albo czy się rury od dolotu nie porozpinały.
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Od góry się nie da. Trzeba wyjąc i nasmarować miejsce, gdzie kręci się ośka wiatraka.
http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
  • 1 miesiąc temu...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Panowie, ogromna prośba do Was speców w ustaleniu przyczyny świergolenia z nawiewu w mojej E90-ce.

Podczas pracy klimy/nawiewu słychać ów świergolenie. Gdy wyłączę klimę/nawiew, świergolenie ustaje.

Dałem auto na warsztat (z ww uwagami) przeprowadzili przegląd, nabili ją i stwierdzili, że świergolenie to przez wiatraczek (nie przez kompresor),rozebrali wszystko przesmarowali go i powiedzieli, że jest OK. Jednak świergolenie pojawia się nadal (jego prędkość rośnie wraz ze zwiększeniem nawiewu). Mówili, że dopiero co przesmarowane, trzeba pojeździć parę dni, jak nie ustanie zgłosić się ponownie. Wkurza mnie to jednak niesamowicie i szukam przyczyny.

Co zaobserwowałem: pojawia się, gdy mocniej pocisnę auto, wraz z nim pojawia się również coś w rodzaju metalicznego stukania w silniku. Jak wyłączę klimę/nawiew, stukanie ustaje.

Co to może być? Jaki pasek? Proszę o wsparcie w rozwiązaniu problemu.

Opublikowano

U mnie jest lepiej - ten okropny dzwięk jest najczęściej w momencie wciśnięcia pedału hamulca :mrgreen:

Jakieś pomysły ?

Opublikowano
Witam

Panowie, ogromna prośba do Was speców w ustaleniu przyczyny świergolenia z nawiewu w mojej E90-ce.

Podczas pracy klimy/nawiewu słychać ów świergolenie. Gdy wyłączę klimę/nawiew, świergolenie ustaje.

Dałem auto na warsztat (z ww uwagami) przeprowadzili przegląd, nabili ją i stwierdzili, że świergolenie to przez wiatraczek (nie przez kompresor),rozebrali wszystko przesmarowali go i powiedzieli, że jest OK. Jednak świergolenie pojawia się nadal (jego prędkość rośnie wraz ze zwiększeniem nawiewu). Mówili, że dopiero co przesmarowane, trzeba pojeździć parę dni, jak nie ustanie zgłosić się ponownie. Wkurza mnie to jednak niesamowicie i szukam przyczyny.

Co zaobserwowałem: pojawia się, gdy mocniej pocisnę auto, wraz z nim pojawia się również coś w rodzaju metalicznego stukania w silniku. Jak wyłączę klimę/nawiew, stukanie ustaje.

Co to może być? Jaki pasek? Proszę o wsparcie w rozwiązaniu problemu.

 

U mnie pomoglo nasmarowanie wirnika. Musialem zdjac schowek i tam musisz sie dobrac do wirnika

Opublikowano

Z nieba mi spadliście :) dopiero co przed kilkoma dniami też usłyszałem jakieś dziwne dźwięki podczas hamowania, i też stwierdziłem że to od nawiewu. Miałem właśnie usiąść przed kompem i poszukać w o co chodzi, no i patrz, wchodzę na forum a tu post na samym początku bez szukania :P

 

Dzięki chłopaki :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.