Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim :)


Mam pytanie do osób które posiadają automatyczna skrzynie, czy przy takich temperaturach jak jest teraz w okolicach 0C, na początku dziwnie wam chodzą skrzynie? Tak jak by trochę CVT, nie zapina lock upa, tylko zmienia biegi ale trzyma obroty prawie jednostajnie. Czytałem kiedyś w instrukcji ze tak jest na początku bo to proces rozgrzewania oleju, ale czy u mnie taki przypadek aby?


Po 3-4 km, lock upa zapina już normalnie. Ze skrzynia nie ma problemów, no może oprócz sławnych uderzeń z 2 na 1.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na początku przed rozgrzaniem te skrzynie mają dłuższe czasy przy zmianach biegów.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Na początku przed rozgrzaniem te skrzynie mają dłuższe czasy przy zmianach biegów.

 

dokładnie, po rozgrzaniu normalnie obroty rosną na każdym biegu, a na zimnym jakoś tak wskakują na obroty przykładowo 2,2 tys i tak stoją chwile a auto przyspiesza i na każdym biegu tak, trochę to dziwne.


mi sie wydaje ze przed rozgrzaniem skrzynia nie zapina lock upa, tylko pozwala na minimalne poślizgi żeby szybciej rozgrzać olej, ale czy to trafne domysły hmmm :roll:

  • 9 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie mam pytanie nieco z innej beczki a nie chcę zaśmiecać forum nowym tematem. A więc przykładowo jadę 80km/h na 6 biegu lewarek na zwyklym położeniu D i chcę nagle wyprzedzić. Obroty sa wtedy poniżej 2000 gdzie nie ma za dużo momentu, skrzynia nie redukuje a zbiera się jedynie jak flaki z olejem. Jedynym wyjściem jest kick daun. Trochę irytujące bo obroty walą na max a takiej potrzeby nie było. Jak przełączę na s to zrzuci tylko o 1 więc też lipa. Tak więc albo ostro albo emerycko. Co ciekawe od zera można delikatnie, średnio dynamicznie albo max wiec jest ok. Problem tylko jak jedziemy z jakąś stała prędkością i chcemy dynamicznie wyprzedzić ale nie pałować auta do odciny. Chyba że ten typ tak ma to jakoś to przeboleje. Dzięki z góry i pozdrawiam.
Opublikowano
Panowie mam pytanie nieco z innej beczki a nie chcę zaśmiecać forum nowym tematem. A więc przykładowo jadę 80km/h na 6 biegu lewarek na zwyklym położeniu D i chcę nagle wyprzedzić. Obroty sa wtedy poniżej 2000 gdzie nie ma za dużo momentu, skrzynia nie redukuje a zbiera się jedynie jak flaki z olejem. Jedynym wyjściem jest kick daun. Trochę irytujące bo obroty walą na max a takiej potrzeby nie było. Jak przełączę na s to zrzuci tylko o 1 więc też lipa. Tak więc albo ostro albo emerycko. Co ciekawe od zera można delikatnie, średnio dynamicznie albo max wiec jest ok. Problem tylko jak jedziemy z jakąś stała prędkością i chcemy dynamicznie wyprzedzić ale nie pałować auta do odciny. Chyba że ten typ tak ma to jakoś to przeboleje. Dzięki z góry i pozdrawiam.

 

No jeżeli głębokoscią i szybkoscią wcisniecia pedału gazu nie możesz regulować czy ma zrzucić o jeden czy o wiecej przełożeń , to coś nie tak ze skrzynią , sterownik , jakieś elektrozawory może , wydaje mi się , że temat dla serwisu automatów raczej.

Opublikowano
u mnie też tak jest, tylko że u mnie po chipie autko, i od 1,8k obr turbo mi ładuje max, więc ja gdy jadę 80, na 6 biegu i dociskam gaz żeby cos wyprzedzić auto mi odchodzi dość lekko, nie mam zamuły, chyba ze wyprzedzasz na górce, wtedy skrzynia będzie wiedzieć że jedziesz pod górkę i automatycznie od razu zredukuje.
Opublikowano
U mnie fabryka, niby 163.Auto mam od wakacji i powoli je ogarniam bo poprzedni właściciel odwiedzał tylko aso co 30tys.i raczej słabo dbał o bawarie. Jestem świeżo po wymianie oleju dwukrotnie ponieważ wymieniałem turbo, założyłem nową odme i wyczyściłem dpf lecz tu akurat zabieg nie do końca się udał bo mam nadal spore ciśnienia przed dpf. Zostało mi wymienić jeszcze czujnik wału bo czasem swiruje, świece żarowe i wyczyścić kolektor bo jest w nim 1cm nagaru. Zastanawiam się czy ograniczony przepływ powietrza przez kolektor ma coś do sterowania skrzynią. Jak wciskam gaz prawie do dechy przy tych 80 to jak by czasem miała chęć zmienić ale po chwili rezygnuje. Ale skoro twój też tak ma to może jednak trzeba pomyśleć w przyszłości o innej mapie bo jazda taka jest nieco niebezpieczna. Myśli człowiek że zdarzy a tu lipa i można się zdziwić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.