Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To teraz moge Ci pomuc ...

Na cewkach masz zielony przewód - ma tam byc 12V po zaplonie - sprawdz czy jest

Sprawdz czy masz napiecie na bezpiecznikach F5 , F 24, F 69 , F75 , F76 , F 77 , F 78 , F 50 -w schowku deska rozdzielcza

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
błedy z cas to p110d - bład/awaria przepustnicy, poza tym kilka starszych z wypadaniem zapłonu na 1 garnku ( mam cos nie tak z valvetronic, ale to sie wlecze juz prawie rok). Dokładny miesiac to 05/2007 (z VINU) Odpaliło na kilka sekund i zgasło (rzadko używam autostartu, pewnie za mało go dałem). Dodam, ze przepustnica uchyla sie na zapłonie i zostaje tak podczas krecenia, tak odnosnie błedu.

To nie sa bledy z cas. To z dme. Jakim softem skanujesz auto?

Opublikowano
Nie wiem co to cas w takim razie. Doraznie u siebie ELM, ale sprawdzane było jakims delphi i jeszcze jednym, ale nie wiem jakim (z górnej pólki cos raczej). Co do bezpieczników o których pisał @kotin, nie mam pradu na F05 (20A), reszta jest ok i jest cała. Nie mam pradu na zielonym przy cewkach (ani na zadnym innym).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cas to najwazniejszy modul w bmw. Siedzi w nim imo. Odpowiedzialny jest za uruchamianie wszystkich innych ecu, wake up. Bardzo czesto w e90/87 siadal cas i blokowal mozliwosc odpalenia auta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdz teraz pod maska bezpieczniki F6 - 30A i F7 40A

Na F5 podaj lewe zasilanie , tylko w przewód którym bedziesz to robił zamontuj bezpiecznik 20A - ten manewr ozywi pompe paliwa - sprawdz

Opublikowano
Pod maską mam tylko 40a i jest dobry, dochodzi też do niego prąd. Pompa działa w trybie ciągłym po podłączeniu zasilania pod f05
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To na przekazniku K 189 mmasz dwa zielone przewody , brazowy i czerwony - sprawdz na czerwonym napiecie. Jak nie ma to podaj i luknij czy sie pokaze na cewce - zielony przewod .

Jesli sie nie pokaze to podaj bezposrednio na zielony cewki ( pojawi sie na wszystkich ) , nastepnie podaj na pompe tak jak wczesniej i odpalaj

Opublikowano
no uplotłem wszystko jak kazałeś, mam prąd bezpośrednio do cewek i napiecie na nich. Na przekaźniku na wszystkich kablach 0V, a po podłączeniu do czerwonego, na cewkach nic sie nie pokazało, wiec wpiąłem +12 do wiązki przy cewkach w zielony kabel, ale nadal nic..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok a jak sprawdzić błędy w cas?

Trzeba sie z nim polaczyc i zobaczyc dlaczego nie odpala. W nim bedzie blad mowiacy o braku odpalenia i dlaczego tak sie dzieje. Zostaw ecu silnika w spokoju bo ecu silnika nie odpowiada za odpalenie auta. Od tego jest cas, od niego idzie bezposrednio kabel do rozrusznika.

Opublikowano
chodzi o to pudełko pod alternatorem, gdzie się łaczą wszystkie kable z okolicy? Dam rade to zrobić zwykłym kablem, czy potrzebuje jakiegoś lepszego doktora? Nie do końca wiem jak to ogarnąć tak szczerze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie odbieraj tego zle. Po wypowiedziach wnioskuje iz potrzebujesz duzo nauki odnosnie aut Bmw. Oddaj to do kogos kto sie zna. Bez prawidlowej diagnozy, mozna tylko jeszcze bardziej to auto zepsuc. Jesli nie wiesz co to cas, zostaw to auto. To dobra rada. E90 to samochod prosty w naprawie dla kogos kto sie zna.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Okejo - brakuje jeszcze sterowania

Czujnik polozenia walu , czujniki walkow rozrzadu oraz wtryski sa zaopatrzone w pomarańczowy przewód - sprawdz czy maja napiecie po zaplonie

Opublikowano
Ja sam mogę przyznać że o bmw wiem niewiele, dlatego tu jestem i proszę o poradę. Nie znam ani jednego rzetelnego mechanika w okolicach Konina, chyba że mi kogoś polecicie. Kotin na wtryskach sprawdzałem wcześniej i nie było tam napięcia. Czujnik położenia wału liczy obroty w live data, więc raczej działa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety tak sie nie da. Bez podstawowego zrozumienia technologi marki, nie naprawisz auta. Forum nic nie da skoro nie wiesz co to cas. To jest tak jakby ktos mnie sie pytal o audi. Nie mam zielonego pojecia i sie za te auta nie zabieram. To sa lata nauki i praktyk a czasy gdzie wystarczylo sprawdzić iskre i paliwo dawno minely.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja sam mogę przyznać że o bmw wiem niewiele,

To co wiesz wystarczy zebys naprawil auto z delikatna pomocą...

Dawaj napiecie na F54 , F 50 , F78 ,F77 ,F75 , F76 , F5 , F7( ten pod maską ) oraz na zielony przewód od cewki i odpalaj - musi odpalić , a wtedy odpinaj lewizne po koleji - przy którym zgasnie wepnij z powrotem i wypinaj nastepne

Tak jak kolega KKX5 napisal ze czasy sprawdzania iskry i paliwa mineły , a to nie prawda...

To mechanicy zapomnieli o tym , a mlodych nie ma kto nauczyc a to przeciez podstawa diagnostyki i potrafi wiele powiedziec

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja sam mogę przyznać że o bmw wiem niewiele,

To co wiesz wystarczy zebys naprawil auto z delikatna pomocą...

Dawaj napiecie na F54 , F 50 , F78 ,F77 ,F75 , F76 , F5 , F7( ten pod maską ) oraz na zielony przewód od cewki i odpalaj - musi odpalić , a wtedy odpinaj lewizne po koleji - przy którym zgasnie wepnij z powrotem i wypinaj nastepne

Tak jak kolega KKX5 napisal ze czasy sprawdzania iskry i paliwa mineły , a to nie prawda...

To mechanicy zapomnieli o tym , a mlodych nie ma kto nauczyc a to przeciez podstawa diagnostyki i potrafi wiele powiedziec

Dobre. Jak ci cas blokuje start, mialem tego wiele, to mozna sobie dawac napiecie gdzie sie chce i nie odpali. Zaczyna sie od tego iz raz na jakis czas rozrusznik klika a nie kreci a pozniej nie kreci wcale albo kreci a nie odpala. Twoja metoda z napieciami jest wielce ryzykowna w bmw. Ale coz, co osoba to zdanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

CAS moze zablokowac tylko rozrusznik , a nie ECU ,bo sie z nim nie łaczy bezposrednio - jesli jest innaczej to powiedz mi za posrednictwem których przewodòw to nastepuje , bo w naszej profesji czlowiek uczy sie cale zycie a i tak wszystkiego sie nie nauczy...

Cas moze zablokowac rozrusznik ale ominać to tez nie stanowi problemu

Moja metoda nie jest wcale ryzykowna , bo kolega podaje napiecia tam gdzie maja być ale ze wzgl na usterke ich tam prawdopodobnie nie ma...Nic nie doradzam koledze na PAŁĘ tylko mam otwarty schemat konketnie jego pojazdu i opisuje kolory przewodów zeby nie bylo źadnej pomyłki...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No cos ty, cas blokuje Ci wszystko w aucie, dme, jbbe, egs itp. Przeciez tam siedzi imo. Mozesz napiecia podawac gdzie chcesz, jesli cas nie pusci sygnalu na cala reszte auto nigdy nie odpali. Wstaw casa od innego auta i efekt bedzie taki sam. :) Dlatego tez pytam o bledy z casa bo on jest najwazniejszy w aucie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to ze moze zablokowac to sie zgadzam ale to wszystko mozna ominac , bo on nie ma nigdzie bezpośredniego dostępu.

Cas blokuje bezposrednio tylko skrzynke bezpiecznikow , i kolega tam bedzie mial uszkodzenie ale to jest w trakcie ustalania

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ej, nie pisz takich bzdur bo obnizasz swoja wartosc. Cas ma bezposrednie, na kablu polaczenie z dme silnika. Daje sygnal na ecu aby go odblokowac oraz bezposrednie polaczenie z rozrusznikiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.