Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Nie znalazłem podobnego tematu na forum.

Od kilku miesięcy posiadam e90 pierwszego zresztą w życiu. Po godzinnym postoju po wciśnięciu start było słyszalne tylko cykanie, coś jakby sam elektromagnes, bez żadnej reakcji rozrusznika. Po ilus tam próbach wkoncu zapaliła normalnie i to był jej ostatni raz, po powrocie powtórka. Pierwszy strzał padł na szczotki i tuleje rozrusznika. Po złożeniu wszystkiego nadal nic, więc wyczyscilem klemy, naladowalem aku na stole i o dziwo zaczęła kręcić ale nie odpalać. I na tym stanęło. Nie mam już pomysłów, błędy w ECU to wypadanie na pierwszym, ale to zaległy temat i jeden nowy P110d błąd lub awaria przepustnicy (była wyjmowana razem z odlotem, żeby dostać się rozrusznika). Auto po lekkim dzwonię ale klema była wystrzelona, nie mogę znaleźć wlutowanego sławnego rezystora, ale wcześniej było ok. Nowe aku Bosch, świece platynowa, olej, filtry, cewki. Wersja bez idrive, manual. Czujnik położenia sprzęgła jest ok. Dzięki za jakiekolwiek wskazówki.

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być przewód z masą idący od ramy do silnika pod spodem.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Przewód sprawdzałem jak miałem zdjęty dolot, wyglądał ok, dodam że teraz auto kręci normalnie ale nie odpala
Opublikowano
Sprawdzono czujnik połozenia wału - ok. przepustnica uchyla sie prawidłowo(chyba). Paliwo jest w listwie, ale wtryski nie podają paliwa do cylindrów. Brak nowych błedów ECU.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odpal na samostarcie , tak na próbe.

Jak sprawdzales czujnik?

Jakie jest ciśnienie paliwa?

Sprawdz czy jest iskra

Opublikowano
Czujnik sprawdziłem w live data podczas próby odpalenia odczyt rpm pochodzi raczej z tego czujnika. Iskre sprawdzę gdy wrócę z pracy, ale nie widzę sensu odpalać na plaku, co mi to zdiagnozuje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie widzę sensu odpalać na plaku, co mi to zdiagnozuje?

Jesli chcesz naprawić auto , to skup sie na diagnozowaniu - ma to potwierdzic bądź wykluczyc usterke układu paliwowego , ale jesli nie widzisz w tym sensu to ja nie widze sensu poszukiwania usterki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie. Ile razy ludzie chca pomoc a ktos nowy pisze, nie widze w tym sensu :duh: To po cholere na forum wskakujesz?
Opublikowano
Jacy wrażliwi.. Auto przerzuca na samostarcie. Skoro piszecie żeby sprawdzić iskrę (a jest, sprawdziłem w pierwszej kolejności) to chyba wiadomo że jak sie napsika dezodorantu w dolot, to sie odezwie. Iskra jest, ciśnienie w listwie jest, ale szczerze mówiąc, nie wiem jak sprawdzić poprawne działanie pompy paliwa. Dodam że wtryskiwacze mają poprawną oporność w okolicach 12 omów. I nie wiem jak sprawdzić ( nie znam wartości) napiecie na wtykach wtryskiwaczy. I na koncu nie wiem dlaczego takie rzeczy sie dzieją po banalnej regeneracji rozrusznika i zdjeciu dolotu. Serdecznie pozdrawiam wszysstkich forumowiczów :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wrażliwi, tylko robiąc to w ten sposób sprawdzasz ważne rzeczy a nawet jest duża szansa rozwiązania problemu.

Sprawdź bezpieczniki, odłącz akumulator i podłącz, ja ogólnie obstawiam jakiś mały problem z elektryką. Akumulator odłączaliście na wymianę rozrusznika?

3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jestem kolego sceptyczny,do wraźliwości mi daleko.To Ty w pierwszym poście napisałeś źe brakuje Ci pomysłów...

Co to znaczy ze auto przerzuca na samostarcie?- bo nie bardzo rozumiem.

chyba wiadomo że jak sie napsika dezodorantu w dolot, to sie odezwie.

Śą awarie gdzie silnik pomimo posiadanej iskry sie nie odezwie, a do odpalania słuzy samostart a nie dezodorant.

Skoro dalej nie wiem czy silnik odpalil czy tez nie to nadal nie moge Ci pomóc...

nie wiem jak sprawdzić ( nie znam wartości) napiecie na wtykach wtryskiwaczy.

Zaplon właczony,miedzy przewodem czerwono -bialym a masa ma byc 11 - 14V , a impuls sprawdzamy wpinajac diode LED w te przewody gdzie mierzy sie opornosc i obraca sie rozrusznikiem

Pompa paliwa - miedzy przewodem biało - niebieskim a masą krótko po włączeniu zaplonu ma byc 11 - 14V , a ciśnienie

3,5 bar

I na koncu nie wiem dlaczego takie rzeczy sie dzieją po banalnej regeneracji rozrusznika i zdjeciu dolotu.

Przyjdzie czas źe sie dowiesz , jak tylko bedziesz współpracował , bo na chwile obecna nikt tego nie wie...

Opublikowano
Sprawdź bezpieczniki, odłącz akumulator i podłącz, ja ogólnie obstawiam jakiś mały problem z elektryką. Akumulator odłączaliście na wymianę rozrusznika?
. Tak, był dołączany, bo wypinałem listwe paliwowa i wiedziałem że się trochę rozleje. Po pierwszych nieudanych próbach odpalenia, był odłączany ponownie na kilka minut. Bezpieczniki sprawdzałem już dwukrotnie, brak jakichkolwiek uszkodzonych. Również obstawiam elektryke, ale pewności nie mam.


Czy immo w 2 kluczykach mogło się rozkodowac po kilku godzinach bez aku w aucie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
N46 w E46 miał jeszcze jakieś bezpieczniki w skrzynce z komputerem, tam też sprawdzałeś? Nie wiem czy w E90 też to zostawili.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W bagaźniku masz F5 - 100A , ale on bedzie dobry bo rozrusznik kreci

W skrzynce bezpieczników - deska rozdzielcza masz F4 - 5A , oraz F51 - 50A jesli auto wyprodukowane do 08 07,

Jesli produkcja jest po 09 07 to F55 - 5A oraz F36 - 30A

Te dwa bezpieczniki odpowiadaja za zaplon , ale przecieź iskra jest...

Opublikowano
Aktualizacja na dziś. Iskry tez juz nie ma, cisnienie w listwie paliwa 2 bary, poza tym nie ma juz nic. Ani zapłonu ani wtryski nie podają. Rozebrałem dolot zeby posprawdzać wszystko jeszcze raz. Wymienie jeszcze na wszelki wypadek kabel masy bo lekko zielonkawy, bepieczniki są ok. Potem składam i na lawete do majstra. Tydzień grzebania i 0 efektów. Pierwsze moje auto, które oddaje do mechanika, a także pierwsze bmw i ostatnie. Dziękuje za wszystkie podpowiedzi.
Opublikowano
Jeszcze jedno pytanie, cały zapłon jest ze sobą połaczony(dlaczego iskra była a wtryski siedziały cicho pomijam) całość idzie do ECU. Moje pytanie to czy nie ma przekaźnika sterującego zasilaniem całego zapłonu? bo przy ecu są 2, zielony i niebieski, jednak nie mogę znaleźć od czego są i nie wiem jak je sprawdzić. Dzięki
Opublikowano
Niebieski to przekaźnik zapłonu.

Dzięki

Edit: po numerach wychodzi ze to przekaznik faz rozrzadu...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje pytanie to czy nie ma przekaźnika sterującego zasilaniem całego zapłonu?

Zalezy co masz na mysli -Cały Zapłon,jeśli cewki to oczywiscie ze jest - K189 , i jest tam jeszcze bezpiecznik w pakiecie F6 - 30 A , ale nawet nie wiemy jaki jest rok i miesiąc produkcji auta , a przeciez w tym modelu auta sa trzy rodzaje instalacji...

Pierwsze moje auto, które oddaje do mechanika

I pierwsze które moźe wrucić do Ciebie bardziej zepsute niz pojechało...

Tydzień grzebania i 0 efektów

Ale to masz na własne źyczenie - Ty otrzymałeś odpowiedź na kaźde pytanie jakie zadałeś , a Ci którzy chcieli pomóc nie otrzymali odpowiedzi na źadne pytanie

Opublikowano

Data pierwszej rejestracji to 1.06.2007, na jakie pytanie nie masz jeszcze odpowiedzi ?

Wie ktoś jak sprawdzić czy działają te 2 przekaźniki, albo jak je tymczasowo obejść, bo jestem cienki w tym. @aaben DME, czyli całego sterownika, tak? Zależnie od wersji ten przekaźnik pełnił role głownego przekaznika sterownika, lub przekaźnika samego valvetronica, a zielony cewek/zapłonu (jak wspomniał @kotin44).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
na jakie pytanie nie masz jeszcze odpowiedzi ?

Pytalem na samym początku czy auto odpaliło...

Data pierwszej rejestracji to 1.06.2007,

Własnie w tym jednym roku nastąpiły wszystkie trzy modyfikacje elektryki , wiec wazny jest miesiąc produkcji a nie rejestracji bo bez tego nie ruszysz z miejsca , albo upalisz ecu

Wie ktoś jak sprawdzić czy działają te 2 przekaźniki, albo jak je tymczasowo obejść, bo jestem cienki w tym.

Wszystko mozna obejść , ale trzeba wiedziec gdzie sie powpinać, zatem wszystko w swoim czasie...

Opublikowano
błedy z cas to p110d - bład/awaria przepustnicy, poza tym kilka starszych z wypadaniem zapłonu na 1 garnku ( mam cos nie tak z valvetronic, ale to sie wlecze juz prawie rok). Dokładny miesiac to 05/2007 (z VINU) Odpaliło na kilka sekund i zgasło (rzadko używam autostartu, pewnie za mało go dałem). Dodam, ze przepustnica uchyla sie na zapłonie i zostaje tak podczas krecenia, tak odnosnie błedu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.