Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

A wy myślicie ze w xdrive się nie da?

Mam serpentyny po drodze do domu i wtarłem w nie już sporo bieżnika, tryb comfort, wszystko włączone i dupą można zarzucić. Głowa jest niezbędna obojętnie od napędu.

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi xdrive tez potrafi usliznac kola przy starcie pod gorke ale zaraz przod ciagnie auto do przodu. Ja bym brac xdrive bo przy xdrive ruszam praktycznie w kazdych warunkach pierwszy spod swiatel co mi pozwala swobdnie zmienic pas ruchu. Dodatkowo szybciej jestem w stance wlaczyc sie do ruchu I uciec ze skrzyzowania.xdrive tez poprawia prowadzenie na sliskiej nawierzchni. Argument ze auto hamuje tak samo to jest wogole bez sensu bo kazdy posiadacz xdrive o tym wie i jak jest slisko to nie jezdze szybciej bo mam xdrive ale szybciej nabieram bezpiecznej predkosci przez co poruszam sie sprawniej. Ze szpera nie jezdzilem wiec sie nie wypowiadam co ona daje. Kiedys handlowiec powiedzial mi ze zwykly uzytkownik nie zauwazy roznicy czy jest szpera czy nie ale ja sie na tym nie znam I nie wiem ile jest w tym prawdy.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Po co w ogóle produkują rwd? Zaraz znawca każdego tematu zasłuchany w bełkocie handlowców wmówi Wam że nie da się jeździć bez xdrive „bezpiecznie”.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nikt nie napisal ze sie nie da, oczywiscie ze sie da ale xdrive daje przewage w opisanych przezemnie sytuacjach I niech autor tematu Sobie Sam odpowie na czym mu bardziej zalezy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skwituje tak :mrgreen:

Mam rwd 322/485 i nie mam problemu z poruszaniem się płynnie. W Szczecinie jak tak dalej będzie to za rok nawet zimowych kół nie trzeba będzie zakładać.... Ubolewam ze nie ma m340i rwd plus szpera.

male-bmw-2.png
Opublikowano
Ja osobiście dla kilku sytuacji w roku w Nowym aucie będę miał xdrive. Już mam dość zimowych problemów z wyjechaniem na drogę, a i nie tylko zimą tak było bo nawet latem jak mokro było to ciężko wyjechać z podwórka. Ale jak ktoś nie miał takich problemów to raczej ich nie będzie miał.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie wiem dlaczego wlasciciele RWD upieraja sie ze xdrive przydaje sie tylko w zimie bo dla mnie np jest przydatny przez wiekszosc sytuacji w roku jak jest tylko mokro lub troche piasku na drodze xdrive przy ruszaniu naprawde robi robote. RWD tez pojedzie, ale xdrive zrobi to lepiej.
Opublikowano

Jak ktos pisze, ze boi sie ze mu z RWD zarzuci dupą to ja pytam, czy sie nie boi z FWD, że wyjedzie prosto na zakręcie.

Zwykly FWD RWD - naped na jedno kolo.

FWD i RWD ze szpera - naped na dwa koła.

XDrive - na cztery kola.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@radek_rr w moim przypadku nie boje sie akurat zarzucania ale zalezy mi na jak najlepszym starcie auta w celu wlaczania sie do ruchu, ucieczki ze skrzyzowania kolizyjnego, lub zmiany pasa ruchu. Zawsze jest cos za cos, nie ma rozwiazan idealnych chyba ze sie kupuje m5 z odlaczanym xdrive to ma sie wtedy wszystko.
Opublikowano
nie wiem dlaczego wlasciciele RWD upieraja sie ze xdrive przydaje sie tylko w zimie bo dla mnie np jest przydatny przez wiekszosc sytuacji w roku jak jest tylko mokro lub troche piasku na drodze xdrive przy ruszaniu naprawde robi robote. RWD tez pojedzie, ale xdrive zrobi to lepiej.

 

Moim zdaniem odnosisz mylne wrażenie. Jak ktoś się zastanawia, czy brać xdrive czy szpere a mial do tej pory zwykly naped na 1 kolo i sobie radził, to z RWD i szpera poradzi sobie jeszcze lepiej. Jesli ktos ma problem z wyjazdem z podworka, to Xdrive jest potrzebny. W przeciwnym wypadku to jak kolega Campos napisał - dla kilku sytuacji w roku ktos kupi xdrive, ktos inny nie.

Wiadomo, że Xdrive poprawia trakcje i przyśpieszenie do iluśtam, tylko nie każdy tego potrzebuje.

Ja np. Uwielbiam zwinność a xdrive ogranicza promień skrętu, mimo ze bylbym szybszy w złych warunkach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dlaczego piszesz o kilku sytuacjach w roku, skoro zapiaszczone lub mokre drogi spotyka sie praktycznie codziennie no i codziennie wiekszosc z nas wlacza sie do ruchu lub ruszajac przejezdza przez skrzyzowania. Sytuacje mozna odwrocic i sie zapytac jak czesto wykorzystujesz ta slawna zwinnosc oraz zawracasz, ze ten promien skretu jest az tak bardzo potrzebny? Dlaczego odbierasz zwinnosc dla xdrive skoro i tak ten naped przeklada moc\moment glownie na tyl takze caly czas pojazd posiada cechy napedu RWD?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Od jakiegoś czasu używam żony 320d rwd, program 226 KM i 470 nm, nie mam ŻADNYCH absolutnie problemów z włączaniem się do ruchu na mokrej nawierzchni, to dalsza część bełkotu marketingowców która wynajduje problem tam gdzie go nie ma. Chyba że ktoś potrafi używać pedału gazu tylko zero - jedynkowo albo jeździ na 10 letnich oponach.

Jak ktoś nigdy nie miał bezpośredniego porównania takiego samego auta z xdrive i bez to różnic w prowadzeniu, zwinności i pracy zawieszenia nigdy nie zauważy. Gorzej jak taki ktoś wmawia coś innym siłą.

Opublikowano

Randall czuje się delikatnie wywołany do tablicy. Mam w garażu RWD 320d F31 po chipie na około 230 KM i F30 320 xdrive zrobione na okolice 300KM.


Xdrive daje bezkarność. Na mokrym, suchym, piachu i śniegu. Praktycznie w 90% przypadków możesz wciskać do dna i on się odpycha. Jednak jak przegniesz to juz się dzieją cuda. Kiedyś na wyjściu ze ślimaka na autostradę poszedłem gazem do dna i tył mnie wyprzedził :mad2: :mad2: :mad2: . I tutaj się kończą plusy Xdrive. Xdrive pali znacznie więcej. Xdrive kocha tylko nowe opony, a jak masz mieszane ogumienie to co chwile wyrzucasz prawie nowe opony (wyjątek jak jeździsz tylko w trasie to nie tyczy się to Ciebie). Mam na sprzedaż idealne Potenzy (tył 7mm, przód 5,5 mm :duh: ). Xdrive się sypie. Nawet ASO twierdzi ze padnięty xdrive to standard dla przebiegu 80-120 000 km. Samochód idzie jak po torach ale to jest sztuczne i prowadzisz jakby auto było całe zespawane. Nie wiem jak to opisać. Dodatkowo mam poczucie bezkarności i wtedy polecam wstawić odrazu 2 razy większe hamulce żeby się zatrzymać!


F31 RWD - auto dla żony :mrgreen: Jak jeździsz normalnie to nie ma problemów. Zaliczyliśmy Włoskie góry z opadami po 1 m co noc i dopiero założyłem łańcuchy jak policja mi kazała w korku wyjazdowym. Auto prowadzi się genialnie, jest pewne, bezpieczne i nie awaryjne. Jednak jak włączysz tryb wariat to ostatnio uratowała mnie 3 pasmowa droga bo na 2 bym się nie zmieścił. Mokre, śliskie trzeba uważać i myśleć. Gaz w podłodze w zakręcie nie przejdzie.


Mimo tych różnic teraz świadomie zamówiłem G21 RWD. To jest chyba najlepsza konkluzja.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
dlaczego piszesz o kilku sytuacjach w roku, skoro zapiaszczone lub mokre drogi spotyka sie praktycznie codziennie no i codziennie wiekszosc z nas wlacza sie do ruchu lub ruszajac przejezdza przez skrzyzowania. Sytuacje mozna odwrocic i sie zapytac jak czesto wykorzystujesz ta slawna zwinnosc oraz zawracasz, ze ten promien skretu jest az tak bardzo potrzebny? Dlaczego odbierasz zwinnosc dla xdrive skoro i tak ten naped przeklada moc\moment glownie na tyl takze caly czas pojazd posiada cechy napedu RWD?

 

Taaak, znika napęd na przód i półośki przenoszą się w inny wymiar.

Kilka razy dziennie zawracam na raz jak coś, z xrdive nie dalbym rady, wsteczny, korekta, znowu D i dopiero jazda. Ile to zbednych czynności. Za to m.in. kochałem renault Twingo 3, które zawracało po promieniu 8,9m. Szatan :)


Napisałem: Wiadomo, że Xdrive poprawia trakcje i przyśpieszenie do iluśtam, tylko nie każdy tego potrzebuje.

Opublikowano
O dziwo, średnica zawracania podczas wyłączenia xdrive przy pomocy aplikacji zmniejsza się. Nie pytajcie jak to możliwe, bo nie wiem
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak dla innych ale dla mnie argument o srednicy zawracania jest absurdalny. I tak z rwd nie da sie zawrocic na raz, jezdze roznymi autami na zmiane I nie jestem w stanie powiedziec ktore auto ma wieksza a ktore mniejsza srednice zawracania a juz na pewno nie bylbym w stanie wyczuc roznicy 60cm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze z doswiadczenia najlepiej zawraca sie suvem bo w sedanach zawsze jest strach o niskie zderzaki I kontakt bliskiego stopnia z kraweznikami etc.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie jest absurdalny, ja np muszę trochę kombinować wjeżdżając do garażu (tyłem) i pierwsze co zauważyłem po odbiorze f30 że muszę to robić na 2-3 razy a f20 czy e91 zawsze udaje się „na raz”.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jednak f20 jest sporo krotszym autem z mniejszymi zwisami z tylu I z przodu. Te 60 cm czyli ze 4 procent roznica w zawracaniu watpie czy by zrobila roznice. Poza tym musisz miec specyficxny wyjazd bo np u mnie zarowno duzym jak I maly zawsze wjezdzam podobnie chociazby nawet z przyzwyczajenia.
Opublikowano
Jednak f20 jest sporo krotszym autem z mniejszymi zwisami z tylu I z przodu. Te 60 cm czyli ze 4 procent roznica w zawracaniu watpie czy by zrobila roznice. Poza tym musisz miec specyficxny wyjazd bo np u mnie zarowno duzym jak I maly zawsze wjezdzam podobnie chociazby nawet z przyzwyczajenia.

 

To sobie wątp, ja np. Wątpię, czy 0,5s do setki zrobi Ci różnicę.


Gdyby ta średnica była większa, to na parkingu pod bankiem bym musial stojak rowerowy przestawić, żeby wyrobić na raz, na placyku w firmie również. Codziennie po killa razy wsteczny i masa kręce ia, a tak w pi*** gaz i zawracasz na raz.


Zawracając na 3 w tym miejscu byłbyś nawet z r6 ładnych kilka sekund za mną, zawracającym na raz, wiec te pol sekundy przyspieszenia do 100 Cie nie uratuje. Poza tym z RWD bardzo łatwo zmniejszyć promień, co też czynię jak jest mokro dość często i wtedy średnica zawracania jest niewiele większa od długości pojazdu.


To co dalej wątpisz, czy średnica jest aż tak ważna dla mnie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


To co dalej wątpisz, czy średnica jest aż tak ważna dla mnie?

 

Jedyny minus, czestsza wymiana opon :mrgreen:

Ubolewam ze nie ma m340i rwd...

Bo mi x przeszkadza. Rwd i szpera i xxx w kieszeni i mniejsza dużo moc po tuningu vs jeden z najbardziej udanych motorów 500+ ps i V drive :mad2: do tego waga pewnie +200kg porównując do rwd o szpera.

Ważyłeś swoją 330i??

Bo f30 1550kg

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mam 2 auta w garazu , jedno srednica zawracania ponizej 11m i drugie g30 ze srednica ponad 12m, oboma wjezdzam tak samo do garazu w takim samym czasie i na tyle samo razy. Zawracam na drodze raz na ruski rok i tak musze sie kilka razy zlozyc ze wzgledu na krawezniki, a krecenie baczkow na ulicy czy pod garazem to jeszcze nie widzialem zeby kos normalny codziennie tak robil. Caly czas piszemy tutaj o roznicy 60cm czyli okolo 4% w przypadku g20 i zeby to wyczuc to musialbys to linijka mierzyc...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.