Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć.

Co może być przyczyną błędu 4A2E glow plug cylinder 5 activation. Nadmienie, że z pół roku temu wymieniłem wszystkie świece żarowe łącznie z ich modułem kontrolnym. W tedy przed wymianą rzeczywiscie trochę szarpało przy odpalaniu. Nie stety nie wiem czy ten błąd był również wcześniej przed wymianą ponieważ od niedawna mam iste do diagnostyki.


Mam jeszcze błąd:

- 452A że zbliża się okres przedatności katalogowej filtra cząstek stałych. Mam nakręcone 245tys.

- 6F8C message footwell module 0x1E1 missing, receiver DSC, transmiter footwell. (Nie wiem od czego jest ten błąd).

Opublikowano

Stawiam na sterownik świec a nie samą świecę.

452A - jeśli parametry pracy i wypalania dpf przebiegają właściwie, konieczne będzie przypisanie nowego filtra DPF do sterownika.

Sterownik ma wpisaną "datę przydatności" dpf, którą trzeba zadać na nowo.

6F8C - do sprawdzenia moduł FRM, często ulegają uszkodzeniu, lub ktoś tam już grzebał i coś źle zakodował.

Opublikowano

Tak jak pisałem, z pół roku temu wymieniłem moduł sterowania świecami na nowy.


Tą datę przedatności DPF da się zmienić w ista+. Czy trzeba kodować?

Opublikowano
Tak jak pisałem, z pół roku temu wymieniłem moduł sterowania świecami na nowy.

 

A jakie to ma znaczenie, wypaliło obwód i cześć.

W ciemno nie wymieniaj - metodą prób i błędów musisz znaleźć usterkę - kontrola przewodów do świec, kontrola samych świec i samego sterownia.

Tak jak napisałem, ja stawiam na sam sterownik, lecz mylić się zawsze mogę :wink:

 

Tą datę przedatności DPF da się zmienić w ista+. Czy trzeba kodować?

:cool2:

Rheingold lub Dis


Zadajesz funkcje serwisowe i wymianę DPF ,wskoczy kolejne, z tego co pamiętam, 250 tkm.

Opublikowano

Od której strony należy liczyć świece od chłodnicy czy przegrody?


Jeszcze jedno pytanie jak prawidłowo przeprowadza się test wtrysków czy ma być on na zimno czy po rozgrzaniu? Jak przeprowadzałem test to pokazywał się komunikat aby sprawdzić temperaturę płynu chłodzącego 85 stopni.

Opublikowano

Liczysz od rozrządu.

Korekcje wtryskiwaczy powinno się sprawdzać w całym zakresie temperatur - zaraz po odpaleniu zimnego silnika jak i już na gorącym silniku.

Może być na ciepłym OK a na zimno rozjazd korekt i nierówna praca silnika.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem filtr paliwa i dodałem płyn do czyszczenia wtrysków lm 2666. Po tej czynności pojawił się błąd: (49A6 Lin bus) a błąd (4A2E glow plug cylinder 5 activation) zniknął. Czy to nadal dotyczy sterownika świec czy może podgrzewacza paliwa?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniłem filtr paliwa i dodałem płyn do czyszczenia wtrysków lm 2666. Po tej czynności pojawił się błąd: (49A6 Lin bus) a błąd (4A2E glow plug cylinder 5 activation) zniknął. Czy to nadal dotyczy sterownika świec czy może podgrzewacza paliwa?

 


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie komunikacji za pośrednictwem magistrali LIN. Jeśli nie zostanie odebrany żaden komunikat na szynie LIN, oznacza to zwarcie na szynie LIN i błąd zostanie zarejestrowany.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się w sposób ciągły co 100 ms.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 500 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia linii i wtyczki

2. Jeśli przewody i połączenia wtyczek są w porządku, zwarcie może być spowodowane przez użytkownika magistrali na szynie LIN.

Odłącz kolejno użytkowników magistrali i ponownie przeczytaj pamięć kodów błędów. Usterka jest spowodowana przez użytkownika magistrali, w którym po odłączeniu usterka nie występuje. Zastąp tego użytkownika magistrali. Uwaga: przynajmniej jeden użytkownik magistrali musi pozostać podłączony.

Wpływ na awarię

Możliwe ograniczenie momentu obrotowego.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka ostrzegawcza emisji

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Jeśli stan naładowania akumulatora jest niski, spadek napięcia podczas procedury rozruchu silnika może również powodować zakłócenia w komunikacji magistrali.

© 2020 - BMWFaultCodes

Opublikowano
A może jednak coś z podłączeniem podgrzewacza paliwa przy filtrze? Bo niby czemu po tej wymianie miałby się zamienić błąd 4A2E na 49A6 ??
Opublikowano
Wystawiłem dzisiaj z garażu 10 stopni na zewnątrz 0 stopni na 3h i normalnie odpalił bez szarpania itp. ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.