Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich w Nowym Roku !

Pojawił się w moim aucie mały problem, zacznę od początku. W ciągu miesiąca zdarzyło mi się 2 razy nie odpalić swojej E46, padał akumulator. Za pierwszym razem padł po umuciu samochodu na myjce, było włączone radio i nawiew. Za drugim razem rano niestety już nie odpaliłem. Od tygodnia wszystko jest niby ok ale... Ładowanie alternatora po odpaleniu auta przy włączonych światłach, radia i nawiewu jest w granicach 14/14,4. Po pełnym nagrzaniu ładowanie wynosi 12,9/13,3 :| Dodam, że miałem wymieniane szczotki w alternatorze i teraz w sumie nie wiem czy mam kupić jakiś używany alternator czy zmienić akumulator na nowy (obecny ma około 6 lat) ??

Miał ktoś z Was podobny problem ??

Opublikowano
Stawiam na aku. Jak masz możliwość, pożycz od kogoś aku na pół godz i sprawdź. Jak się potwierdzi poziom ładowania to alternator. Jak będzie większe ładowanie, to akumulator do wymiany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy takim ładowaniu to nie ma co się zastanawiać tylko robić alternator.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy od budżetu na to i jakich masz fachowców od regeneracji w okolicy, ale kupno używki to zawsze loteria.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzisiaj akurat rozmawiałem z elektrykiem od siebie z Poznania, który mi podpowiedział ze alternator Valeo ma to do siebie że na uzwojeniu robi się zwarcie i to nie jest do naprawy. Wymiana regulatora może nic nie pomóc więc chyba skuszę się na jakąś używkę. Jeszcze mam sprawdzić czy klemy od aku nie są "gorące" ale nie wiem co to da ewentualnie co ustali.
Opublikowano
mam sprawdzić czy klemy od aku nie są "gorące" ale nie wiem co to da ewentualnie co ustali.

W zasadzie od tego powinno się zacząć.

Sprawdzić jak używałeś samochód co najmniej 30 min.

Jak będą ciepłe-gorące to by znaczyło że jest słaby przepływ prądu pomiędzy klemami a słupkiem akumulatora.

jak by to miało miejsce do należy zdjąć klemy przeczyścić drobnym papierem ściernym, to samo zrobić ze słupkami ,następnie posmarować odpowiednim smarem (wazelina techniczna) . Dalej to założyć klemy oraz dokręcić zacisk.

Zresztą czy się grzeje czy nie to i tak jest warto to przeczyścić i nasmarować oraz dokręcić zaciski.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Klemy zimne po godzinie jazdy, zauwazyłem w jakim momencie spada ladowanie alternatora. Wystarczy , ze wlacze ogrzewanie tylnej szyby i spada z 13,5 na 12,9/13,1. Juz sam nie wiem co mam z tym fantem zrobic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz co, jedź jeszcze raz do tego gościa co ci robił alternator. Niech go wyjmie i na swojej maszynie sprawdzi napięcie w czasie pracy. Niech podłączy do niego obciążenie ,ale takie z 1200 W. W międzyczasie niech nagrzewa opalarkę alternator.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.