Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

ze względu na niemoc mojego mechanika, który rozkłada ręce - może ktoś byłby w stanie potwierdzić podobne objawy u siebie i ich przyczynę:


- F11 525D xDrive, automatyczna skrzynia, 2012/13 r.

- przebieg 155000

- brak błędów w komputerze, sprawdzony w ASO - przy okazji wymiany chłodnicy EGR.


Objawy:

- jakiś czas temu auto zaczęło znacznie szarpać podczas jazdy na wprost, dodawania gazu w przedziale 70-90 kmh. Znacznie spada moc. Odpuszczenie pedału gazu zakończyło szarpanie. Biegi zmieniają się bardzo płynnie.

- po powyższym, przejechaliśmy około 1000 km - w mieście, na autostradach - żadnych problemów. Auto zachowuje się normalnie, przyspiesza bez problemu, biegi zmieniają się wręcz niewyczuwalnie.

- dzisiaj (czyli około miesiąca po problemach) nagle podczas przyspieszania w mieście (40-60 kmh) auto zaczęło znacznie szarpać. Do tego stopnia że się zatrzymaliśmy - wyłączenie auta. Po odpaleniu (skrzynia na P) auto nadal bardzo szarpało - kilkukrotne wyłączenie / włączenie nie dało zmiany. Dopiero po kilku razach - wrzucenie na Drive - uspokoiło szarpanie. Po kilku km problem znów pojawił się podczas przyspieszania i ustąpił po odpuszczeniu gazu.


Za wszelkie info / pomoc - będę Wam wdzięczny.

Pozdrowienia,

Paweł

Opublikowano
może zawór EGR jeszcze powinni wymienić

 

Witam,

zadałem to pytanie podczas wymiany chłodnicy - podobno wszystko jest w dobrym stanie i nie wymaga ingerencji.

Nie wiem czy uszkodzony EGR nie wykazuje błędów w komputerze ?

Pozdrawiam

Opublikowano
Sprawdź tuleje na tylnim moście czy nie peknieta

 

Dziękuję za podpowiedź - na pewno sprawdę te tuleje. Swoją drogą, czytałem też że tuleje przy dyferencjale też często pękają w F.

Opublikowano


Wykazuje.

 

W takim wypadku to nie egr - mam brak jakichkolwiek błędów. Jedna rzecz na liście skreślona. Dzięki.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Niekoniecznie. W moim byłym e61 walczyliśmy kilka miesięcy początkowo z poszarpywaniem podczas przyspieszania a w późniejszym okresie z gasnieciem od czasu do czasu samochodu. Błędów na kompie nie było żadnych. Winny był właśnie egr ktory się zawieszał ale nie powodował błędu. :wink:
Opublikowano

A sprawdzałeś wtedy błędy w ISTA, czy jakimś programem „ogólnego zastosowania”? U mnie jakiś „zwykły” program (nie pamiętam co to było) nie pokazywał błędów chwilowych. Dopiero skanowanie błędów za pomocą programu dedykowanego do BMW pokazało błędy związane z egr.


Poza tym w E61 egr nie był przypadkiem sterowany podciśnieniowo, a nie elektrycznie jak tutaj?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dzisiaj byłem jeszcze raz w warsztacie który zajmuje się tylko bimerami - maja komputer do beemek.

Sprawdzili jeszcze raz błędy - wyskoczył jeden chwilowy z czujnika temperatury spalin - ale podobno to nie ma wpływu na temat.

Dodatkowo dpf jest podobno w idealnym stanie a wszystkie wtryski w momencie sprawdzania miały wartości wzorcowe.

Jeśli chodzi o egr - podobno w tym aucie jest już elektroniczne powiadamianie o otwarciu / zamknięciu - i ewentualny błąd byłby widoczny w komputerze.


Porozmawialiśmy chwile o możliwościach i dostałem info ze ten przypadek raczej nie oznacza skrzyni i napędu (szczególnie ze drugie szarpanie było tez podczas postoju i po wyłączeniu/włączeniu silnika). Mechanik zastanawia się bardziej nad układem paliwowym - być może to tez kwestia jakiegoś wtryskiwacza - jego momentowego zawieszania się. Przy czym to tez podobno ciężko zweryfikować. Wspominał tez o sprawdzeniu kolektora ssącego - chociaż wg niego to tez nie do końca pasuje do tej sytuacji.


Kurczę, na prawdę dziwna sprawa.





Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ja bym sprawdził wtryski po wyciągnięciu w specjalistycznym warsztacie od wtryskiwaczy np Bosch Diesel Service

Itp. U mojego znajomego była podobna przypadłość pod komputerem wtryski wzorowe a na stole szroty. Jego objaw był tylko podczas przyspieszania auto przerywało na zimnym silniku

Opublikowano

Dzięki za info - faktycznie muszę je sprawdzić. A czy u Twojego znajomego tez było to sporadyczne czy cały czas? Bo mnie dziwi fakt ze pomiędzy pierwszym i drugim wystąpieniem problemu był dobry miesiąc przerwy bez objawow.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ps. Nie wiem czy to na pewno się sprawdzi później ale dzisiaj wpadłem na to ze te dwa szarpania które się wydarzyły - były zawsze podczas deszczu - natomiast pozostałe dni były generalnie suche.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
U mojego znajomego problem występował zawsze poniżej 5 stopni natomiast jak bylo cieplej to brak objawów natomiast rok pozniej objawy nasiliły sie i występowały nawet latem na zimnym silniku
Opublikowano
U mojego znajomego problem występował zawsze poniżej 5 stopni natomiast jak bylo cieplej to brak objawów natomiast rok pozniej objawy nasiliły sie i występowały nawet latem na zimnym silniku

 

Brzmi bardzo podobnie.

Dzięki za info - pod koniec stycznia jestem umówiony na sprawdzenie wtrysków. P.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
U mojego znajomego problem występował zawsze poniżej 5 stopni natomiast jak bylo cieplej to brak objawów natomiast rok pozniej objawy nasiliły sie i występowały nawet latem na zimnym silniku

 

Brzmi bardzo podobnie.

Dzięki za info - pod koniec stycznia jestem umówiony na sprawdzenie wtrysków. P.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Najlepsze jest to ze to nie pierwszy taki przypadek z tymi wtryskami ze na kompie wychodzą wzorowo a po wyciągnięciu i dokładniejszym sprawdzeniu wychodzą szroty no i ze nie mozna ich regenerować jak tych starszych co chodzi o koszta to w DE bylo w zeszłym roku 372€ netto za sztukę plus robocizna.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam nowe wieści z warsztatu gdzie właśnie trafiło moje auto i do wymiany są z pewnością poduszki silnika. Z tego co zdążyłem się także dowiedzieć do 525 podobno są tylko oryg. BMW?


Czekam jeszcze na raport z innych rzeczy bo sprawdzone miały być wtryskiwacze no i zawieszenie plus wał.




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Do 525d samego w sobie nie, ale do xDrive już tak..


Też usilnie szukam zamienników, bo były nie tak dawno dostępne, ale każda dostępna sztuka znika szybciej niż się pojawia...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.