Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Ostatnimi dniami mechanik wymienił mi w mojej f30 klapki kolektora, dodatkowo wyczyścił sam kolektorem plus przepustnice po tej wymianie po przejechaniu jakiś 200km wyskoczył mi błąd:


29EB00- egr cooling, plausibility: exhaust - gas recirculation cooler bypass flap faulty or cooler efficiency too low


Blad dalo rade skasować Btoolem jednak po jakichś 200 km nadal wraca dodam że wymieniłem elektrozawór EGR gdyż ISTa pokazała wadliwy ten zawór czy kto miał styczność z tą dolegliwością i jak mogę to rozwiązać ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opis błędu


Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie klapy obejściowej, chłodnica EGR

Temperatura za chłodnicą EGR jest zapisywana w określonych momentach.

Z zapisanych wartości temperatur tworzone są dwa gradienty temperatury.

Klapa obejściowa chłodnicy EGR jest uruchamiana podczas tworzenia gradientów temperatury. Zmiana temperatury musi być możliwa do zidentyfikowania, jeśli klapa obejścia jest OK. Natomiast zmiany temperatury są ledwo zauważalne przy wadliwej klapie obejściowej.

Błąd jest rejestrowany, gdy bezwzględna różnica między granicami temperatur spadnie poniżej wartości granicznej.

Wartość graniczna: 3 K.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odbywa się co 100 ms, gdy spełnione są następujące warunki:

- Gradient wartości zadanej momentu obrotowego jest przez pewien okres czasu mniejszy niż wartość graniczna.

. Prędkość obrotowa silnika mieści się między dolną a górną granicą.

- Modelowana szybkość recyrkulacji spalin przekracza pewien dopuszczalny czas przez określony czas.

- Silnik znajduje się w trybie jałowym.

- Kontrola recyrkulacji spalin jest aktywna.

- Pojazd nieruchomy.

- Silnik nie jest w trybie regeneracji.

. Temperatura płynu chłodzącego mieści się między dolną a górną granicą.

- Temperatura za chłodnicą recyrkulacji spalin jest niższa niż wartość dopuszczalna.

Moment obrotowy okresu: 1000 ms

Wartość graniczna momentu obrotowego: 4 Nm / s

Dolny limit prędkości: od 500 obr / min do 590 obr / min (w zależności od wariantu).

Górna granica prędkości: 940 obr / min

Dolna granica temperatury płynu chłodzącego: 84,96 ° C

Górna granica temperatury płynu chłodzącego: 99,96 ° C

Limit temperatury chłodnicy recyrkulacji spalin: 0,4 k / s

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Poniższe zasady dotyczą N47 i N57:

Brak debounce.

W przypadku B37, B47, B57 obowiązują następujące zasady:

Błąd jest wprowadzany, jeśli został wykryty więcej niż następującą liczbę razy (licznik zgłaszający błąd): 3

Plan serwisowy

1. Sprawdź wpisy pamięci błędów czujnika temperatury spalin za chłodnicą EGR.

2. Sprawdź, czy czujnik temperatury spalin za chłodnicą recyrkulacji spalin nie jest zatkany (powoduje powolną reakcję na zmiany temperatury). W razie potrzeby wyczyść.

3. Odczytaj temperaturę spalin za chłodnicą EGR, gdy silnik jest zimny (zatrzymany silnik), a następnie uruchom silnik i sprawdź, czy wzrost temperatury jest prawdopodobny.

4. Sprawdź, czy jednostka próżniowa może utrzymać próżnię (zastosuj próżnię i sprawdź, czy próżnię można utrzymać). Membrana może być uszkodzona, a zatem nieszczelna.

5. Sprawdź zasilanie podciśnienia zaworu przełączającego klapy obejściowej chłodnicy EGR.

6. Wykonaj kontrolę działania klapy obejścia chłodnicy EGR. Sprawdź, czy podczas aktywacji próżnia jest włączona w jednostce próżniowej.

Jeśli poprzednie kontrole są

prawidłowe : Wymień chłodnicę recyrkulacji spalin (sprężyna powrotna przepustnicy klapy obejściowej może być uszkodzona).

Wpływ na awarię

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

-

© 2020 - BMWFaultCodes


Wymieniłeś elektrozawór od zaworu EGR.....???? EGR jest sterowany elektronicznie.

Prędzej od klapy obejsciowej w chłodniczce spalin, Bay Pass.....???

Błąd ewidentnie dotyczy tego elementu. Jeśli masz sprawny elektrozawór to możesz mieć problem z......

- przewody podciśnienia są sparciałe/popękane lub przetarte

- gruszka która wypycha cięgno od klapy jest niesprawna

- sprężyna zwrotna wraz z klapą jest zabrudzona od spalin i niereaguje na ruch gruszki

Opublikowano

Tak elektrozawór został wymieniony ale błąd powraca dalej, jeśli chodzi o wężyki

-mam sprawdzić tylko te które wchodzą do elektrozaworu czy wszystkie?

-Jak mogę zlokalizowac sprężynę zwrotna wraz z klapą ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie są dwa wężyki , które wychodzą z elektrozaworu, czerwony ( idzie do gruszki ) i czarny ( idzie do elektrozaworu od strony szyby czołowej )

Dobrze jak byś sprawdził działanie gruszki , która otwiera klapę w chłodniczce spalin. Najlepiej mieć do tego pompkę z podciśnieniem. Można ją kupić na Allegro za nieduże pieniądze.



A jak sprawdzić klapę w chłodniczce spalin..???.... musisz ściągnąć ramię wyżej opisanej gruszki i sprawdzić ręką czy swobodnie obkręca się czpień że sprężyną zwrotną.

Opublikowano
W tej gruszce jest membrana gumowa i u mnie była pęknięta przez co egr nie działał.Wyciagnij ta gruszkę,rozbierz i sprawdź membranę oraz wężyki.EGR powinien delikatnie chodzić przy delikatnym pchnięciu palcem.Moze kupiłeś używkę która jest zastana i nie pracuje.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano
Zająłbym się wpierw sprawdzeniem wszystkich kostek i ewentualnie czy mechanik nie przykręcił jakiegoś kabla pod kolektorem od strony grodzi - tam nie widać zbyt dobrze bez lusterka. Może trzeba nowy egr zakodować? Jest bodajże taka opcja w btool.
BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano
Dodam że nie wymieniałem EGR tylko klapki w kolektorze a narazie nie mam dostępu do garażu gdzie mógłbym to zrobić ale jeśli tylko znajdę to poinformuje jak to wyglada...
Opublikowano
Dodam że dziś wyskoczył mi błąd 241600 ale nic o nim nie mogę znaleźć coś z elektrozawór EGR? Mógłby ktoś pomóc w odczytaniu kodu błędu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam że dziś wyskoczył mi błąd 241600 ale nic o nim nie mogę znaleźć coś z elektrozawór EGR? Mógłby ktoś pomóc w odczytaniu kodu błędu.

 

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Diagnoza monitoruje wentylator elektryczny.

Kod błędu jest wprowadzany w następujących okolicznościach:

- Sztywny ruch (np. Oblodzenie, wadliwy wał).

- Wentylator elektryczny wysyła wartości nieprawdopodobne.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Czas trwania do następnego żądania diagnozy nie przekracza 4 minut.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): 2500 ms

Plan serwisowy

1. Sprawdź połączenia linii i wtyczki

2. Sprawdź wentylator elektryczny pod kątem łatwości ruchu.

Jeśli poprzednie kontrole są prawidłowe:

Wymień wentylator elektryczny.

Wpływ na awarię

Niebezpieczeństwo przegrzania silnika podczas pracy pod dużym obciążeniem.

Ewentualnie zmniejszona wydajność silnika.

Cykliczne włączanie i wyłączanie wentylatora elektrycznego.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Żaden

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

Sprawdź wentylator elektryczny pod kątem zanieczyszczenia, uszkodzeń i mobilności.

Wentylator elektryczny może być również blokowany przez formację w lodzie w niskich temperaturach.

© 2020 - BMWFaultCodes

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawdziłem klapę w chłodnicy i chodzi bez problemu nie mogę jednak zdemontować tej gruszki ma ktoś jakiś pomysł jak to najłatwiej zrobić ? Może jakiś film YT?

Dodam że po skasowaniu błędu powraca po dynamicznej jeździe jak jeżdżę spokojnie to błędu nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A o jakim ty numerze błędu mówisz???

Ostatni w tym wątku dotyczy elektrycznego wiatraka chłodnicy

Opublikowano

Chodzi mi o ten błąd z elektrozaworem EGR o który był założony temat.



Gruszkę właśnie sprawdziłem zwykła strzykawka, która podpiąłem pod ten czerwony wężyk i jak zaciągnąłem powietrze to ramię gruszki normalnie się przesuwało nie było jakiegoś większego oporu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tylko teraz jest kwestia czy gruszka trzyma podciśnienie???? czy po chwili to podciśnienie nie obniża się????

Kup sobie takie coś i będziesz mógł robić sobie pomiaru szczelności gruszki czy też przewodów....

https://allegro.pl/oferta/reczna-pompa-prozniowa-cisnieniowa-podcisnieniowa-8392586415?utm_medium=app_share&utm_source=facebook



Rozumiem ,że zrobiłeś te rzeczy...????

1. Sprawdź wpisy pamięci błędów czujnika temperatury spalin za chłodnicą EGR.

2. Sprawdź, czy czujnik temperatury spalin za chłodnicą recyrkulacji spalin nie jest zatkany (powoduje powolną reakcję na zmiany temperatury). W razie potrzeby wyczyść.

3. Odczytaj temperaturę spalin za chłodnicą EGR, gdy silnik jest zimny (zatrzymany silnik), a następnie uruchom silnik i sprawdź, czy wzrost temperatury jest prawdopodobny.

4. Sprawdź, czy jednostka próżniowa może utrzymać próżnię (zastosuj próżnię i sprawdź, czy próżnię można utrzymać). Membrana może być uszkodzona, a zatem nieszczelna.

5. Sprawdź zasilanie ( czy dochodzi napięcie ) podciśnienia zaworu przełączającego klapy obejściowej chłodnicy EGR...........???????????? ........ WAŻNE......



Tutaj masz filmik jak sprawdzić czy dobrze działa elektrozawór ...




Tutaj zobacz jak może wyglądać przewód podciśnienia idący do wymienionego przez ciebie elektrozaworu.......jak nie chcesz oglądać całego filmu , przewiń do 1:10

Opublikowano

No czujnika nie sprawdzałem bo nie mam takiej możliwości jedynie mam scanner obd2 do odczytu bledow.


Czy ten czujnik znajduje się w kolektorze ?

Czy to jest nr 15 na załączonym zdj?



https://ibb.co/SN2MpZN


Czy można go normalnie odkręcić i wyczyścić?

Opublikowano
Ok dzięki również z tego co mi mechanik mówił przy wymianie klapek wyczyścił kolektor przepustnicę do tego zakupiłem wszystkie uszczelki więc może i ta część wyczyścił a mogę również to sprawdzić jest jakiś problem przy demontażu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ok dzięki również z tego co mi mechanik mówił przy wymianie klapek wyczyścił kolektor przepustnicę do tego zakupiłem wszystkie uszczelki więc może i ta część wyczyścił a mogę również to sprawdzić jest jakiś problem przy demontażu?

 


6:30


Opublikowano

No tam to jest masakra, w pierwszej kolejności sprawdzę ten czujnik temp jedynie co mogę zrobić to go wyjąć i wyczyścić nie mam nic do diagnostyki oprócz obd2 i bTola ale dzięki i tak za pomocą dam znać jak to wygląda w środku


Jeszcze pytanie odnośnie czyszczenia tego czujnina, rozpuszczalnik może być ?

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.