Skocz do zawartości

E91- praca wycieraczek podczas jazdy


biskvp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od paru dni stałem się posiadaczem E91 z silnikiem 325i, teraz gdy przyszły dość intensywne opady deszczu zauważyłem nieprawidłowość w moich przednich wycieraczkach. Jak już przedtem zdążyłem się rozeznać to mój samochód posiada sensor i tryb automatyczny wycieraczek, tyle że po jego załączeniu wycieraczka przeciera tylko raz i pomimo opadów nic dalej nie robi. Jestem przyzwyczajony do używania wycieraczek w trybie manualnym, dlatego zbytnio się nie przejmowałem trybem auto. Lecz niestety tryb manualny również chodzi nie poprawnie, podczas jazdy wycieraczki chodzą tylko szybko. Po uniesieniu dźwigni raz do góry, wycieraczki chodzą dość szybko pomimo suchej szyby, dodam że to środkowe pokrętło próbowałem już ustawić we wszystkich pozycjach i żadna nie dała rezultatu działania co 5s np. Po zatrzymaniu, wycieraczka zwalnia znacznie zwalnia i pokrętłem idzie wyregulować częstotliwość wycierania ale kiedy tylko ruszę wycieraczki znów zaczynają machać raz po razie. Jest do dość uciążliwe, bo teraz jeżdżę z wycieraczkami na 0 i co chwile biorę dźwignie w dół aby manualnie 1 raz przecierać szybę. Szukałem już tematu na forum, ale nigdzie nie otrzymałem rozwiązania mojego problemu. Czy miał ktoś podobny przypadek i sobie z nim poradził?


Z góry bardzo dziękuję,

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ręczne sterowanie wycieraczkami ma kilka stopni.


Zajrzałeś chociaż do instrukcji ? Co do samego czujnika to warto podłączyć kompa (lub btool) i sprawdzić błędy, ewentualnie spróbować zainicjować na nowo czujnik.


Przechwytywanie.png

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem już tą stronę i nic Ona mi nie dała. U mnie po włączeniu auto wycieraczka przecier raz i pomimo opadów nie robi nic, w chwili przekręcenie pokrętła znów wycieraczka macha jeden raz i potem już murem stoi. I tak na każdym ząbku pokrętła macha raz i potem wylewając wiadro wody one stoją.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze rozumiem, należy to zrobić przy pomocy kabla i PC.

Teraz moje pytanie, czy warto samemu zaopatrzyć się w taki kabel ( na allegro widziałem za ok 90zł) i robić to samemu czy wybrać się do kogoś kto się tym zajmuję?

Czy są to skomplikowane rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy masz oryginalną szybę czołową, jeżeli była wymieniana to czujnik może być źle przyklejony, widoczne bąbelki powietrza między czujnikiem a szybą mogą powodować takie problemy.

Szyba była zmieniana dlatego w pierwszej kolejności sprawdziłem czujnik przy szybie, nie ma bombla. Obstawiam na brak kalibracji po wymianie szyby. Kolega pożyczył mi coś takiego https://a.aliexpress.com/Sfw3z5zW7 czy to bedzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprobuj i zainstaluj wersje BTOOL LITE na telefonie i odczytaj błędy. Do kalibracji potrzebujesz wersji EXPERT. Mając używane BMW zawsze warto mieć swój kabel do czytania błędow, bo mechanicy to w 90 procentach paprochy co chcą cię wydymać na kasę :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.