Skocz do zawartości

Zapach spalonej gumy / plastiku po trasie 800km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

:search: :search: :search:


Witam,


Jak w temacie po wjeździe do garażu po dłużej trasie (raczej spokojna jazda z boxem na dachu a ostatnie 50 km to już w ogóle na spokojnie). Poczułem wspomniany w tytule zapach. Sprawdziłem koła i hamulce i nie były nawet ciepłe a nie mówiąc gorące co skutkowało by zapachem...


Obchodząc jednak auto dookoła poczułem dość wyraźnie ciepło na wysokości wydechu. Czy mogłbyć to wypalający się DPF? Nigdy nie trafiłem na ten moment będąc poza autem.


Jeśli nie DPF to co mógłbym jeszcze sprawdzić ?


Chodzi o 530xd 2016r.



Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ja również miałem takie rzeczy jak wracałem z trasy . W garażu też czułem zapach gumy. Wydech był tak gorący , że nie dało się go dotknąć. Sprawdzając auto organoleptycznie niczego nie zauważyłem. Tłumaczę sobie to tak,że po zatrzymaniu auta , rozgrzany układ wydechowy do 600°C promieniuje ciepłem , To ciepło pochłaniają elementy podwozia , które w czasie stygnięcia wydzielają różne zapachy , przypominające zapach nadpalonej gumy/plastiku. Dlatego instrukcja zaleca przeprowadzenie wypalania DPF w czasie jazdy aby po wypaleniu wystudzić układ wydechowy. Wtedy jeszcze nie miałem wspomnianej poniżej aplikacji BTool.



Sprawdź chłodnicze spalin , od dołu też przy użyciu lusterka.



Sprawdź kolektor ssący.



Zobacz czy poci ci się z pokrywy zaworów.


Jeśli chodzi o wypalanie DPF a......

Na pewno mogłeś mieć etap wygrzewania lub wypalania. Zaopatrz się w moduł BT + aplikacja BTool. Będziesz miał spokojną głowę ,bo tam zobaczysz rozpoczęty proces wypalania DPF oraz temperaturę pomiędzy chłodniczką spalin a kolektorem ssącym. Jak wiesz ,są awarię zaworu EGR jak i klapy w chłodniczce spalin . Wynikiem tego jest wypalanie dziur w kolorze ssącym. Temperatury dochodzą wtedy do 800°C co doprowadza do samozapłonu. Stąd te płonące BMW.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=326379

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

Dziękuję kolego za odpowiedź. Nie potrzebuję więcej argumentów za. Umawiam termin na profilaktyczny przegląd.


Dodam tylko, że właśnie wróciłem ze sklepu. Przejechałem pare kilometrów olej ledwo wskoczył na 100 stopni gdy wjeżdżałem do garażu. I ? Znowu czuć było ten zapach...


Zastanawiam się czy może to jednak nie hamulce ? Chociaż komputer wskazuje jeszcze 11k km. Dla klocków to tarcza po tak krótkiej jeździe była dość gorąca...



Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dla mnie to wypalanie DPFu... w nowych dieslach w ogóle ciężko zauważyć wypalanie... ale smród zostaje ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też tak mam w F11 525d - czuć taki zapach jaki wyżej był opisany.


W F02 nie mam takiego zapachu, ale słychać 'strzelanie' blachy gdy wydech stygnie

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.