Skocz do zawartości

E39 530d Piszczenie paska


saddamuss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, towarzystwo mam taki problem,

4 tygodnie temu zmieniałem koło pasowe na Corteco 11232247890 .

Od 5 dni zaczęło mi niemiłosiernie piszczeć pod maską (ślizgający się pasek) w dodatku zerwało po całości prawie jeden PK paska , no to ogień

-wymiana 2 rolek prowadzących , INA

-rolki z prętem napinacza ,INA

-wymiana 2 łożysk alternatora

-plus regulator i szczotki (ślizg komutatora całkiem całkiem )

-Pasek Contitech 2060

Dodatkowo zmieniłem rolkę napinacza klimatyzacji bo miała luz ( napinacz paska klimatyzacji ładnie pracuje nie jest zacięty)

Nie ruszałem napinacza bo napina się dość ciężko tak myślę

Składam wszytko do kupy odpalam no i ch**, wystarczy lekko gazu dodać i piszczy pasek a rolka alternatora robi się ciepła od tarcia/ślizgania.

Gdy odpaliło i spojrzałem na napinacz to na wolnych obrotach pracował -drżał- skakał ...

Czy to normalne ?

dodatkowo mój napinacz ORI BMW Nie ma tak ładnie zapracowanej tulejki jak ta na zdjęciu tylko z jednej jak i z drugiej jest widoczna szpara , tak jak by było przekoszone

Pasek od osprzętu mimo wszytko jest napięty, a jednak coś piszczy .

oczywiście bez paska jest cisza koło pasowe nie buczy etc.

Ktoś ma jakiś pomysł ewentualnie uwagę ?

We wtorek zakupię nowy napinacz INA


1385951.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update, wymieniony napinacz i ciągle to samo, co mogę dodać, pompa wody ma delikatny luz na kole pasowym, ale przepływ jest idealny w zbiorniczku.

Co dalej?

Czy pompa wody a może łożysko w wiskozie?

Dzwiek metaliczny pisk najbardziej jest słyszalny od 1200 obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
piszczy pasek a rolka alternatora robi się ciepła od tarcia/ślizgania.

Ślizga się na na rolce od alternatora ? Może stawia za duży opór ?


Pasek też może być lichy



Poprzedni właściciel mojej 530D wymieniał pasek w STANDO Wrocław i gość się pytał czy chce oryginał drogi czy zamiennik tańszy, ale będzie ćwierkał przy gaszeniu. Założył tańszy i faktycznie potrafi pisnąć przy gaszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pompa wody ma już luz to i tak nadaje się do wymiany, u mnie miała luz i zaczęła przepuszczać płyn co jakiś czas przez to też cały czas piszczały mi paski. Kałuży płynu nie było ale wystarczyło nakapać na paski.

Na końcu zmieliły się łopatki w pompie, więc polecam wymienić za wczasu. Ja też zbagatelizowałem objawy piszczenia jednak nie wiedziałem że to wina pompy, okazało się że miała luz dopiero jak obieg się skończył :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek Założony był Continental Contitech 5pk 2060 taki sam był wcześniej i nie było problemu.

Ciekawi mnie dlaczego w Realoem. są dwa numery tego samego paska ?

01 Ribbed v-belt 5 PK X 2063 1 11287787369

01 Ribbed v-belt 5 PK X 2063 1 11288477782


Sprawdzałem też wisco - pracuję prawidłowo, na rozgrzanym silniku da radę zatrzymać wiatrak .

Pompa wody ma bardzo delikatny luz i nie cieknie z niej nie dolewam płynu.

Jutro po pracy zaaplikuję na pasek WD40 jeśli dalej będzie problem to wymieniam pompę wody.

Teraz pytanie :

jaka pompa wody, co założyć ?

SKF

INA

KAMOKA

czy coś tańszego też będzie pracować prawidłowo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak posmarujesz pasek to zlikwidujesz piski, ale dalej będzie się ślizgać. Coś Ci elektrycznie nie obciąża za bardzo prądnicy skoro na niej się grzeje rolka ? Może mechanicznie ciężko się obraca ? Weź długi wkrętak i przytknij ucho to będziesz wiedzieć w którym miejscu piszczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładowanie mam od 2 lat na tym samym poziomie 14.2 14.3 sprawdzane na akumulatorze.

Nic się dodatkowo nie dzieje .

Jak posmaruję to chociaż będę wiedział czy to pompa czy pasek.

jutro dodatkowo nagram dźwięk tego bo ciężko wytłumaczyć.

Na pewno to nie piszczy od strony alternatora, raczej po środku ale może to się roznosi tylko tak

Pisk-ćwierkanie zaczyna od chwili gdy dodam gazu na wolnych obrotach tego nie ma , i dźwięk jest przez cały czas, nie przestaje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Stawiam na pompę, hepu lub skv.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Sobotę pożyczę od mechanika stetoskop, i przyłożę jakimś cudem do pompy wody, bo TYLKO ona została cała reszta jest NOWA.

Zresztą właśnie przed wymianą tych rolek i pasków był taki dźwięk więc to musi być pompa wody, aczkolwiek nie zdziwię się jak to nie będzie to .

A teraz pytanie czy ten pasek dać nowy czy umyć wytrzeć wysuszyć po tym WD40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniona pompa wody na SKF, stara miała LUZ , piszczenie pozostało , nie mam Qrwa siły już na to ?

Dociskam napinacz ciągle piszczy, zdejmuję paski ---- Nie piszczy .

Może te koło Corteco jest wadliwe ? może tak piszczeć ? spotkaliście się z czymś takim ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No widzisz. To teraz musisz w niedzielę dać hojnie na tacę, żeby reklamację uznali. Moje koło wysyłali nawet do producenta i ten stwierdził, że jest wszystko zgodnie ze specyfikacją, a dziecko z przedszkola jak widzi, że coś krzywe znaczy, że zepsute :evil: Co było przyczyną, że wymieniałeś koło ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj dałem na WOŚP to wystarczy :).

Mam nadzieję że coś się uda z tą reklamacją, do tego czasu będę latał na starym tragedii nie było ale pojawiało się typowe dla koła Buczenie na wolnych obrotach no ale po 334000 miało prawo.

Pozytywna rzecz jest taka że mam osprzęt ogarnięty na cacy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wczoraj dałem na WOŚP to wystarczy :).

:D


A to buczenie na wolnych to takie efekty dźwiękowe jak w starym dieslu klekocie ? I one znikły po wymianie koła ? Ja mam właśnie takie buczenie, bo nadal jeżdżę na starym po nieuznanej reklamacji i trochę mnie to męczy. Jak się już ruszy to tego nie czuć. Uważaj jak będziesz przykręcał używane śruby, bo są już wyciągnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pasek piszczy jak ma za duży opór albo nie jest równo spasowany na kołach.

Ostatnie co Ci zostało to alternator, może łożysko się w nim zatarło? A koło sprawdź czy dobrze założone i odpowiednie do Twojego samochodu.

Miałeś ten stetoskop i spawdziłeś gdzie piszczy? Ale jak piszesz, że na alternatorze się grzeje to chyba jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Miałeś ten stetoskop i spawdziłeś gdzie piszczy? Ale jak piszesz, że na alternatorze się grzeje to chyba jasne.

No przecież napisał wyżej, że Corteco się posypało, nawet dał podgląd :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek piszczy jak ma za duży opór albo nie jest równo spasowany na kołach.

Ostatnie co Ci zostało to alternator, może łożysko się w nim zatarło? A koło sprawdź czy dobrze założone i odpowiednie do Twojego samochodu.

Miałeś ten stetoskop i spawdziłeś gdzie piszczy? Ale jak piszesz, że na alternatorze się grzeje to chyba jasne.

 


Wszystko zostało wyjaśnione już .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.