Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W konfiguratorze 5 pojawiła się nowa wersja silnika 20d z technologią Mild-Hybrid. Silnik nadal ma 190 KM *Technologia Mild-Hybrid [8 kW (11 KM)], ale chyba jest trochę szybszy w katalogu - 7,2s do 100km/h ( czy może dotychczasowy też miał tyle ?).

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najbardziej mnie zastanawia, czy start-stop w tym modelu dalej będzie trząsł budą przy odpalaniu spod świateł jak w dieslach sprzed 30 lat, czy już BMW wymyśliło rozwiązanie, żeby to robić trochę bardziej "zgrabnie" ;)
Opublikowano
Jakie to ma znaczenie? Nie znam nikogo, kto by korzystał z S&S. Każdy kto ma odrobinę rozsądku rozumie, że korzyści (oszczędzanie ok. 0,4 l/h spalane na biegu jałowym, ale niewiadoma ilość paliwa na każdy rozruch i "nadrobienie" klimatyzacji) w żaden sposób nie przeważają nad stratami.
Opublikowano

Jakie to ma znaczenie, że nie znasz kogoś kto korzysta z tej opcji???

Kolega Zodiac napisał o czymś kompletnie innym i ma w tym rację bo nawet w 2.0l benzynie słabo wygląda rozruch w porównaniu do innych marek nie premium.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mnie wkurza, że BMW każe sobie płacić sporo kasy za auta, które oferują funkcjonalność tak słabo zaimplementowaną, jak ich Start-Stop. Jak kupowałem pierwsze BMW z tym systemem 10+ lat temu, to wyłączałem, bo działało strasznie. Jest dla mnie w tym momencie całkowicie niezrozumiałe, dlaczego dalej w najnowszych samochodach (np. weź sobie takie 550d/750d) działa to niemalże w analogiczny, beznadziejny sposób, gdzie auto gasnąć i odpalając ponownie wprowadza ogromne wibracje do kabiny i na kierownicę.


Nawet w benzynach jest słabo, jak kolega Lukasmat słusznie zauważył. I to niezależnie, czy mówimy o R4, R6 czy V8, we wszystkich działa to na poziomie znacznie odbiegającym od moich oczekiwań w stosunku do "marki premium".


Montują S&S już ponad dekadę, stąd jak wspomniałem, ciekawi mnie czy wraz z 48-Voltową instalacja poprawili działanie tego systemu.


Jeśli miałbym znaleźć nie-finansowy sens zakupu elektryka dziś, to dla mnie byłoby to właśnie przede wszystkim pozbycie się takich problemów. Jeśli inżynierowie nie są w stanie gładko zatrzymać i uruchomić silnika, to dla mnie robią słaby produkt i nie należy go kupować.

Opublikowano
Korzystasz? Jeśli nie, to jakie to ma znaczenie? Jeśli tak, to uszczerbek na komforcie jest niczym w porównaniu ze szkodami, jakie ten system czyni. Wg mnie rozruch jest taki sam (lub lepszy) jak w innych autach z tradycyjnym rozrusznikiem dołączanym do koła zamachowego. Oczywiście gorszy niż w coraz powszechniejszych systemach z paskiem lub z rozruszniko-alternatorem na wale. Zdajmy sobie sprawę, że S&S to rozwiązanie wymuszone przez durnych eurobiuroratów. BMW też sobie z tego zdaje sprawę, jak i z tego, że zdecydowana większość użytkowników ich samochodów będzie to wyłączała. Z tego powodu przycisk jest idealnie dostępny, w przeciwieństwie do wielu aut, gdzie wymaga np. przejścia przez kilka poziomów menu. Ideałem jest Maserati gdzie przyciskiem wyłącza się S&S na stałe.
Opublikowano

Wszystko się zgadza. Ja i myślę, że kolega Zodiac też, mamy podobne zdanie na temat przydatności, efektywności i konsekwencji używania S&S co Ty. Zodiac napisał o odczuciach podczas załączania silnika względem innych marek co dziwi patrząc na klase premium. Np w Peugeocie 3008 i 5008 działa to bardzo gładko.

Na prawdę jest łatwiej dla każdego jeśli posty będą odpowiadać na dany temat a nie wprowadzać ciągle coś nowego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
(...) Ideałem jest Maserati gdzie przyciskiem wyłącza się S&S na stałe.

 

W BMW da się zakodować "zapamiętywanie" wyboru stanu S&S, gdzie jak wciśniesz OFF, to masz go włączonego do końca świata. Mam tą funkcję aktywną we wszystkich autach, jakie posiadałem i nie rozumiem, dlaczego ASO mają opory przed wkodowaniem jej na prośbę klienta (mnie odmówiono na serwisie w ASO, gdzie G11 zakupiłem).

Opublikowano
Też tego nienawidzę jak kazdy. ale wyrobiłem już sobie sugerowany odruch (czy nie w tym celu wyłącznik S&S zamontowali pod Start?). Nieautoryzowana ingerencja w oprogramowanie oznacza kłopoty z gwarancją. Tak samo odpowiedzieli mi w Volvo, gdzie wyłączanie S&S jest (celowo?) utrudnione.
Opublikowano

Na prawdę jest łatwiej dla każdego jeśli posty będą odpowiadać na dany temat a nie wprowadzać ciągle coś nowego.

 

Jak najbardziej odpowiedziałem na temat tłumacząc, dlaczego standardowy S&S działa (także w BMW) tak jak działa. W sekundę znalazłem, że w 3008 i 5008, do których porównujesz zwykły rozrusznik na kole zamachowym, jest rozruszniko-alternator w skrzyni, o którym wcześniej pisałem że z natury rzeczy musi działać płynniej. I nie wynika to z premium czy non-pemium, bo w modelach BMW "e" jest tak samo jak np. w tych fantastycznych Peugeotach. Z mojej strony EOT.

Opublikowano
Fantastyczne czy nie to fakt jest taki, że chodzi to lepiej a ja jako użytkownik nie muszę myśleć czemu jest tak a nie inaczej. Liczy się końcowy efekt a nie wymówki i tłumaczenie dlaczego tak a nie inaczej. EOT
Opublikowano
Miało być EOT bo wydawało mi się, że jasno wytłumaczyłem, ale nadal nie rozumiesz. Niezależnie od marki kupujesz hybrid lub mild hybrid, to masz płynny rozruch. Kupujesz ze zwykłym napędem - masz twardy rozruch. Klient płaci, klient wybiera. I fakt że nie musi rozumieć, jak to zrobiono.
Opublikowano
No właśnie miał być EOT a dalej ciągniesz temat. My tu o zwykłym napędzie a nie o hybrydzie. 3008 i 5008 to zwykly napęd i porównanie do 530ix też w zwykłym napedzie. Nawiązanie było do poprzednich diesli.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.