Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ,wymieniałem termostat na temperaturę otwarcia 87-92 stopni ,Została usunięta grzałka t która znajduje się w termostacie .po zamontowaniu wszystko było ok ,dopłuki nie wpiołem wtyczki do termostatu i to na pracującym silniku .Efakt był taki ze silnik zgasł .Wypiołem wtyczkę skasowałem błedy i próba .Samochód odpalił za 3 razem i to z oporm długo kręcił ale zatrybił ,obroty falujące ,brak mocy ,przy naciśnieciu gazu na postoju strzelanie z wydechów przy ok 4 tys obrotów. Sypie odrazu błędami ;2B5C; 2D0F; 2EF5 ;2A80; 2A85; 2D14, 2EA0. NIEERAZ PO SKASOWANIU ZOSTAJĄ TE 2 PIERWSZE .Panowie co robić auto uziemione ,sprawdziłem bezpieczniki w bagażniku i są ok ,dostałem się do komputera dme i bezpieczniki przy nim też są ok .Jakieś pomysły gdzie mogę zaglądnąć ,może macie jakis schemat elektryki do podesłania .Za każdą informację bede wdzięczny i z góry dziekuje .... :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj miesiąc produkcji auta



2B5C

Stan czasu uszkodzenia

Czujnik wału korbowego, sygnał

Plan serwisowy


Obwód „A” czujnika położenia wału korbowego

Wpływ na awarię

brak

Zacisk 15 = PRAWDA

obracanie silnika


Uwagi serwisowe

Sprawdź wtyczkę / wiązkę przewodów, sprawdź geometrię czujnika i reluktora, wymień czujnik jak wskazano



2D0F

Czujnik masy powietrza, sprawdź przewdów sygnałowy.



2EF5

Termostat o zmiennej charakterystyce , sprawdź przewody instrukcja mówi też o wymianie wiązki. Przez piny przepłyną zbyt wysoki prąd, powyżej 1,1A.



2A80

Stan czasu uszkodzenia

Wlot VANOS, aktywacja

Plan serwisowy


Obwód sterowania elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu „A”, wysoki (rząd 1)

Wpływ na awarię

9.51 Zacisk 15 = PRAWDA


obwód sterownika wykrył zwarcie do napięcia akumulatora


Ostrzeżenia

Uwagi serwisowe

Wtyczka VANOS: Sprawdzić napięcie zasilania (zacisk 87), połączenie DME, wymienić elektrozawór VANOS, a następnie wymienić DME, jeśli problem nadal występuje



2A85

Stan czasu uszkodzenia

Wydech VANOS, aktywacja

Plan serwisowy


Obwód sterowania elementu nastawczego pozycji wałka rozrządu „B”, wysoki (rząd 1)

Wpływ na awarię

9.51 Zacisk 15 = PRAWDA


obwód sterownika wykrył zwarcie do napięcia akumulatora


Ostrzeżenia

Uwagi serwisowe

Wtyczka VANOS: Sprawdzić napięcie zasilania (zacisk 87), połączenie DME, wymienić elektrozawór VANOS, a następnie wymienić DME, jeśli problem nadal występuje



2D14

Stan czasu uszkodzenia

Czujnik masy powietrza, sygnał korekcyjny

Plan serwisowy


Korekta masowego lub objętościowego przepływu powietrza 1 Okres wiarygodności sygnału za długi

Wpływ na awarię

Diagnostyka aktywna przy napięciu akumulatora> 7,5 V

Zacisk 15 WŁ.


Brak


Ostrzeżenia

Uwagi serwisowe

Sprawdź wiązkę przewodów, jeśli OK, wymień HFM



2EA0

Stan czasu uszkodzenia

Czujnik stanu oleju

Plan serwisowy


Pomiar temperatury czujnika jakości oleju silnikowego (M62 / M52 / S52: siłownik pozycji wałka rozrządu „A”, rząd 1)

Wpływ na awarię

brak

Zacisk 15 WŁ.


Różnica temperatur oleju> 100 ° w ciągu 1 sek.


Ostrzeżenia

Uwagi serwisowe

Wymień czujnik poziomu oleju


Moim zdaniem masz popalone przewody albo piny i konektory w kościach.

Musisz sprawdzić rezystancję przewodów aby mieć pewność.

Jeśli usunąłeś podgrzewacz w termostacie ,to najprawdopodobniej odsłoniłeś styki elektryczne. Podpięcie kości spowodowało zwarcie.

Jeśli będziesz potrzebował jakie piny sprawdzić to daj znać.

Może jeszcze poczekaj aż w temacie wypowie się ktoś bardziej doświadczony w tych tematach



Wymiana termostatu

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/repair-manuals/11-engine/11-53-thermostat-engine-proof-coolant-lines/BVZlEcY

Kolego mam takie pytanie,czy ten termostat napewno ma w sobie podgrzewacz??? Instrukcja nazywa ten komplet jako.....mapowany termostat....


Chłodzenie silnika


Otwieranie i zamykanie zmapowanego termostatu jest kontrolowane przez charakterystyczną mapę. Tę operację regulacyjną można podzielić na 3 zakresy operacyjne:


Mapowany termostat zamknięty:


Płyn chłodzący przepływa tylko przez silnik, a obwód płynu chłodzącego jest zamknięty.


Mapowany termostat otwarty:


Cała objętość płynu chłodzącego przepływa przez chłodnicę. Powoduje to maksymalne wykorzystanie dostępnej mocy chłodzenia.


Zakres regulacji mapowanego termostatu:


Część płynu chłodzącego przepływa przez chłodnicę. Mapowany termostat utrzymuje stałą temperaturę płynu chłodzącego w zakresie kontrolnym na wlocie silnika.


W tym zakresie roboczym temperaturę płynu chłodzącego można teraz selektywnie kontrolować za pomocą mapowanego termostatu. Oznacza to, że wysoką temperaturę płynu chłodzącego można ustawić w zakresie częściowego obciążenia silnika. Wysokie temperatury robocze w zakresie częściowego obciążenia powodują lepsze spalanie. To z kolei prowadzi do zmniejszenia zużycia i emisji spalin.


Podczas pracy z pełnym obciążeniem pewne wady wiążą się z wyższymi temperaturami pracy (opóźnienie zapłonu z powodu stukania).


Niższa temperatura płynu chłodzącego jest zatem ustawiana specjalnie podczas pracy z pełnym obciążeniem za pomocą mapowanego termostatu

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics-me9/2KFcof4



Schemat elektryczny, chłodzenie silnika

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics-me9/engine-cooling/dJjCNNs

Opublikowano
Dzieki kolego BURZA 1234 :cool2: . rok produkcji 09.2007. Dodam że jezdziłem samochodem na tym przerobionym termostacie i było ok ,do czasu wpięcia tej nieszczęsnej wtyczki . Tak zdaje sobie sprawe że przewody zostały przy termostacie i one narobiły bigosu .Bardzo bym był wdzięczny za info jakie te piny posprawdzać ,gdzie zaglądnąć. jak to ogarnąć w warunkach domowych ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik wału korbowego.....B6203a

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/S11enyA

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/CT5PT1LN

Ten czujnik łączy się ze skrzynką DME A6000 a dokładniej z kością X6003

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/R0affxf

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/CT8X6nrq

Ten czujnik jest zasilany ze skrzynki A4010 , a dokładniej z bezpiecznika F35.....30A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/1VnYgTg9yP

Z tyłu tej skrzynki masz powpinane kości . Ciebie interesuje kość X11005

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/Rsco2D9

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/CTNOizvY


Schemat elektryczny

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics-me9/engine-speed-recording/dDWdTkQ


Sprawdź rezystancję przewodów.

Pierwsze numery pinów będą dotyczyły wadliwego elementu. W tym wypadku jest to czujnik wału korbowego. Jeśli miernik nie sięgnie do wyznaczonych miejsc,najzwyczajniej w świecie przedłuż je innym przewodem. Przy takich pracach odłącz masę/minus akumulatora.


1 z 4 (przewód kol. pomaraczowego) . 4 -

jest to numer pinu przy skrzynce z bezpiecznikami


2 z 37 ( przewód kol. czarno-białego ) DME


3 z 27 ( przewód kol. żółto-białego ) DME

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź jeszcze raz ten bezpiecznik F35.

Zasila on czujnik wałka korbowego i czujnik mas powietrza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Czujnik masy powierza


Schemat elektryczny

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics-me9/air-supply/air-mass/hot-film-air-mass-meter/d1wxKFq


Miejsce czujnika masy powietrza

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/RrRbNVd

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/S0Ycutn

Nie wiem czemu występują dwa różne zdjęcia??? Nie znalazłem zdjęcia kości z opisem pinów ale na kości od środka powinny być opisane numery pinów.


Przewody z czujnika również lecą do skrzynki DME A6000 jak i kości X6003

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/R0affxf

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/CT8X6nrq


Czujnik również jest zasilany tym samym bezpieczniiem F35.......30A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/1VnYgTg9yP

Z tyłu tej skrzynki masz powpinane kości . Ciebie interesuje kość X11005

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/Rsco2D9

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/CTNOizvY,



1 z 4 ( przewód kol. pomarańczowego ) bezpiecznik

2 z 14 ( kol. brązowy ) DME

3 z 3 ( kol. żółto-czerwony ) DME

4 z 44 ( kol. niebieski ) DME

5 z 5 ( kol. żółty ) DME

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Kolego BURZA 1234 jestem pod ogromnym wrażeniem wiedzy.Dziękuję za czas poświęcony ,dla mnie to czarna magia ,ale coś na pewno wykorzystam z tych informacji ...na razię dziękuję ślicznie ,we wtorek po pracy zacznę coś grzebać ...dam znać co i jak...napewno się zrekompensuje ...pozdrawiam :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik (mapowany termostat ) Y6279 w termostacie ,który wyrządził ci tyle szkód ,

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/S3WBWTP

jest również zasilany z bezpiecznika F35......30A , z tej samej kości o numerze X11005


Również jego drugi pin jest podpięty do skrzynki DME A6000 , do tej samej kości X6003 .


1 z 12. ( kol. przewodu biały ) DME

2 z 4 ( kol. przewodu pomarańczowy ) bezpiecznik


Schemat elementy

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e70-x5-4.8i-sav/wiring-functional-info/power-train/engine-electronics-me9/engine-cooling/dJjCNNs

Opublikowano

Może coś to wniesie lub nie, bo historia z x5 ale starszego identyczna... też n62 (ale 4.4).

Nie pomyślałem, że w przerabianym termostacie jest zwarcie na grzałce i podpiąłem wtyczkę - efekt identyczny... Silnik raz zapalał, raz nie. Jak zapalił to kulał do 3,5 tys obrotów, wyżej nie wchodził, wywalało trans-fail-safe. Błędy na kompie pokazywały się różne..


Przekopałem jakieś zagraniczne fora... Były spalone dwa bezpieczniki - jeden w skrzynce na podszybiu (jest tam taki moduł z kilkoma bezpiecznikami) i drugi w skrzynce bezpieczników w za schowkiem po prawej stronie kabiny. Nie pamiętam które bo dosyć gorączkowo sprawdzałem ale po wymianie wszystko wróciło do normy.

Sprawdzaj dokładnie te bezpieczniki, najlepiej podmieniając na nowe tej samej wartości bo nie zawsze widać od razu, że jest upalony.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Bardzo ale to bardzo dziękuję koledze BURZA 1234 ,miałeś racje bezpiecznik ten co napisałem był uwalony ....... są dobrzy ludzie na tym świecie :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo ale to bardzo dziękuję koledze BURZA 1234 ,miałeś racje bezpiecznik ten co napisałem był uwalony ....... są dobrzy ludzie na tym świecie :cool2:

 


No to super kolego..... :cool2:

Gratuluję i pozdrawiam..... :)

Opublikowano
Może coś to wniesie lub nie, bo historia z x5 ale starszego identyczna... też n62 (ale 4.4).

Nie pomyślałem, że w przerabianym termostacie jest zwarcie na grzałce i podpiąłem wtyczkę - efekt identyczny... Silnik raz zapalał, raz nie. Jak zapalił to kulał do 3,5 tys obrotów, wyżej nie wchodził, wywalało trans-fail-safe. Błędy na kompie pokazywały się różne..


Przekopałem jakieś zagraniczne fora... Były spalone dwa bezpieczniki - jeden w skrzynce na podszybiu (jest tam taki moduł z kilkoma bezpiecznikami) i drugi w skrzynce bezpieczników w za schowkiem po prawej stronie kabiny. Nie pamiętam które bo dosyć gorączkowo sprawdzałem ale po wymianie wszystko wróciło do normy.

Sprawdzaj dokładnie te bezpieczniki, najlepiej podmieniając na nowe tej samej wartości bo nie zawsze widać od razu, że jest upalony.

Sprawa ogarnięta bezpiecznik .....DziEki ,pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie mam identyczną sytuację jak Wy .


Dacie znać które dokładnie bezpieczniki wymieniliście ?


Linki z starych odpowiedzi niestety nie otwierają się .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podaj siedem ostatnich znaków numeru Vin.

Od czego mają być te bezpieczniki???

Opublikowano

Błędy takie same jak u kolegów .


Sytuacja taka sama , wymieniłem termostat i niestety wpialem wtyczkę . Od tej pory problemu z paleniem, błędy napędu i kilka innych .


L162000

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:cool2:

Update


Jednak winę ponosił bezpiecznik nr F35


Dziękuję za pomoc !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.