Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Silnik 1.6T N13B16, ale sprawa może być podobna w innych benzynowych. Borykam się ostatnio z dziwnym dźwiękiem silnika, głównie po nagrzaniu i podczas obciążenia, słychać, jakby z układu wydechowego przy samej turbosprężarce dziwny warkot, czasem ciszej, czasem głośniej. Im bardziej nagrzany silnik (olej pod 110 stopni), tym głośniej. Podpiąłem się Ista-d, żadnych błędów w dme, w live data jedyne, co mnie zastanawia, to w zakładkach "zanik spalania cyl..." podczas przytrzymania silnika na obrotach ok 2-2,5 tys.rpm, występuje zanik spalania sporadycznie na 2 cyl, trochę rzadziej na 3 i 4 cyl. Powiedzmy, jak trzymam te 2500 rpm przez minutę, to na 2 cyl licznik wskaże 6-9 zaników spalania i znów zaczyna od zera naliczać, natomiast na cyl 3 i 4 doliczy max 2 razy zanik spalania. Podczas jazdy na wysokich biegach z tymi obrotami czuć czasem delikatne poszarpywanie. W ostatnim tygodniu wymieniłem komplet cewek i komplet świec na irydówki NGK, lecz nic się nie polepszyło. Moje typy, to rozrząd (łańcuch lub vanosy), bo ma przejechane 137 kkm, chociaż w ogóle go nie słychać, ani przy rozruchu, ani na gorąco, albo problem z sygnałem z dme do cewek (ale tu chyba byłby błąd w Ista). Na wolnych obrotach komputer pokazuje wałek wydechowy 6 stopni, a wałek ssący -26 stopni, tylko nie wiem, jakie wartości mają być przy sprawnym rozrządzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.