Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wczoraj wieczorem pojawił nietypowy problem w mojej Niuni. Podczas dohamowywania (np. do skrzyżowania)

w zakresie prędkości 40-20km/h załącza się ABS i samochód spada z obrotów praktycznie do zera i albo się dźwignie albo gaśnie. Niezależnie od obrotów i czy jest na biegu czy ze sprzęgłem wcisnietym. Poza tym zakresem prędkości wszystko działa poprawnie i bez zarzutu.

Byłem u znajomego mechanika połączył kompa i tutaj pojawił się problem.

Błędów żadnych nie było ale z odczytu parametrów prędkości obrotowych kół lewe przednie na postoju z wcisnietym pedałem pokazuje 16km/h a podczas jazdy nie wskazuje nic. Odłaczyłem czujnik i wyszedł błąd ale to niestety nic mi nie daje. Nie sprawdzę czy problem ustał bo bez czujnika, ABS nie zadziała.



Miał ktoś taki przypadek i co było przyczyną?

Opublikowano

No więc problem dalej mnie nęka.

Sprawdziłem czujniki ABS jeszcze orginalne Siemensa i

Prawy 1080ohma

Lewy 830ohma (ten ja postoju po wciśnięciu hamulca pokazał 16km/h prędkości a podaczs jazdy nic nie pokazuje. Ale nie miałem żadnego błędu)

Lewy podmieniłem na używke ( SKV ) pomiar wykazał 1170ohma i po tym zabiegu mam błąd abs. Ale prędkość obrotowa dalej 16km/h(po hamulcu)

Podmieniłem sterownik ABS/ASC 5.0 i dalej bez poprawy.

Obawiam się że choć czujnik sprawny to albo zbyt duża rozbieżność w pomiarach powoduje błąd albo poprostu wgl. go nie odczytuje. Pompa abs sprawna i zawory w pompie również w porządku. Dla pewności wtyczkę pod drugą pompę i dalej bez zmian.

Podniosłem samochód i pokolei kreciłem kołami (na starym sterowniku) i kolejna niespodzianka mianowicie kręcąc kołem pokazywalo mi odczyt z innego koła

PP wynik dla LT

LT wynik dla PT

PT wyniki dla PP

Tylko LP jest prawidłowo przypisane.

I to mnie już całkowicie dobiło. Jutro może podepne kompa już na drugim sterowniku i zobacze czy dalej są pozamieniane odczyty.


Macie może jakieś sugestie? Co jeszcze warto sprawdzić?

Opublikowano

Łożysko raczej dobre. Wydłubałem tą aluminiową zatyczke od strony amora i wygląda dobrze. Czyste bez żadnych oznak zużycia. Ale po zamianie czujnika dalej mam odczyt 16km/h (po hamulcu) więc jakaś komunikacja jest. Ale spróbuję kupić OEM używke na podmiane może ktoś ma w mojej okolicy.

Zresztą coś z tą instalacją jest nie tak. Wrócę z roboty to spojrzę w piny i wtyczkę od sterownika czy już ktoś tam ryja nie wkładał.

Opublikowano

Więc aktualizacja.

Czujnik założony nowy (Bosch) i wszystko prawie jest ok.

ABS działa bez błędów, hamowanie bez problemów nic się nie dzieje. Tylko dalej na wykresie po hamulcu pokazuje 16km/h lewe przednie koło(nowy czujnik)


Może mi ktoś to wyjaśnić. Co prawda nie ma to wpływu na działanie układu ale mnie to bardzo denerwuje.

Opublikowano

Chciałem ATE ale nie jest osiągalny po sklepach w mojej okolicy. Był tylko w jednej hurtowni ale z ceną ich poniosło (680 zł) to tańszy już jest OEM Bmw z serwisu bo coś 450 zł mi powiedzieli. Zresztą na przodzie miałem jeszcze oryginalne czujniki Siemens.

Ale zrobię może jeszcze próbę i zamienię stronami czujniki. Choć nie mam nadzieji że się wyjaśni.

Sprawdzałem 3 czujniki i każdy pokazał 16km/h więc albo mam ogromnego pecha albo przyczyną jest coś innego.

Choć miałem jeszcze jedną myśl tylko nie mam dokładnego schematu sterownika ABS /ASC spróbuję odciąć liczniki od sterownika i wtedy jeszcze sprawdzę co mi wyrysują czujniki. Tylko schemat i brak czasu już mi nie pozwoli na dalszą zabawę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.