Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Właśnie to chciałem pisać, napisz do PZMotu zapytanie o wpływ malowania na odprowadzenie ciepła z tarcz i o ile nie napiszą że faktycznie ma to wpływ i mogło pokrzywić tarcze (co nie sądzę) to przedstaw to pismo w ASO i niech się do tego ustosunkują. A swoją drogą ja bym uderzył do innego ASO i zobaczył co tam ci odpowiedzą.
Opublikowano

Skoro pokrzywiły się 4 tarcze na raz, co jest niespotykane przy normalnym użytkowaniu, to coś musiało być nie halo z montażem.

O procedurach obsługi produktu decyduje producent tegoż, a nie ktoś tam. We współczesnych pojazdach tolerancja dopuszczalnego "błędu" jest coraz mniejsza.

Trudno żeby gwarant brał każdy reklamowany pojazd do laboratorium i robił doświadczenia co mogło być przyczyną takich, a nie innych usterek po modyfikacjach użytkownika.

Pokrzywiły się 4 tarcze w jednym samochodzie na 100.000 pewnie i trudno, żeby producent tematem się zajmował wiedząc, że "coś" było grzebane.

Powodzenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Debata bez konkretów ...

Wszyscy piszą o "malowaniu felg", ja zrozumiałem z wypowiedzi autora wątku, że jest problem z "odprowadzaniem ciepła z tarcz hamulcowych na felgi" chodzi więc o to czy pomalowana jest powierzchnia styku z tarczą.

Kolega kubuus nie doprecyzował, a teraz każdy pisze co ma "malowanie felg do ...".

Jeżeli zakupione felgi są pomalowane "w całości" to będą pewnie schody z reklamacją.

Wszystko w nowych autach jest liczone "na styk" (np: rozrządy) Więc tarcze też grzeją się do granic możliwości, co widać na filmie. Felga na pewno nie pozostaje bez znaczenia, jeśli chodzi o odprowadzanie ciepła.

Oczywiście jeżeli felga jest pomalowana a styk z tarczą jest czysty to wymówki ASO to zwykła chęć do wykręcenia się od odpowiedzialności.

Tego jak pomalowane są felgi jednak nie wiemy ...

  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie jest prawdą co piszesz, twoja teoria legnie w gruzach przy zmianie felg na inny model, bo nie każda odprowadza tak samo, niektóre są zwyczajnie cięższe od innych i już wariacja.
Opublikowano

Oczywiście nie jest pomalowany fragment, który styka się z piastą. Gniazda otworów natomiast tak.


Czy wartości, które pomierzyli mi w salonie, a które przedstawiam poniżej są na tyle duże, żeby w tym konkretnym modelu, w przypadku tarczy, zacisków M-Performance powodowały naprawdę spore drgania auta?


tarcze przednie: 0,12 i 0,07 mm

tarcze tylne: 0,05 i 0,04 mm

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście nie jest pomalowany fragment, który styka się z piastą. Gniazda otworów natomiast tak.

W takim razie nie ma najmniejszego związku między krzywymi tarczami a felgami.

Ciśnij dziadów w ASO o wymianę... :8)

Opublikowano

A nie masz kolego drugiego oryginalnego kompletu kół? Albo pożyczyć od kogoś? Zakładasz ori, jedziesz do innego aso i może się uda, chyba, że dopisali zgłoszenie do vinu.


Aso może mieć trochę racji. Sami tego nie wymyślili ale mogli dostać instrukcje z centrali.

Felga jest dla tarczy radiatorem. Jeśli ktoś nie wierzy to niech po ostrzejszej jeździe dotknie tylnej i przedniej felgi, o przednią można się poparzyć. Jeśli pomalujesz ten radiator np dwukrotnie to nałożysz na niego dodatkową warstwę izolacyjną która zapobiega odprowadzaniu ciepła (kolejny podkład, lakier, klar). To że powierzchnia styku z piastą nie była pomalowana nie ma tu nic do rzeczy, aso nie chodziło o przewodzenie ciepła tylko odprowadzanie.

Pomalowany 2-3 razy grzejnik grzeje gorzej (patrz murator dom, fora budowlane). Pomalowany radiator na procesorze może doprowadzić do spalenia procka. ocieplona rura nie traci ciepła itp itd.

Oczywiście tu musiała zajść sytuacja ekstremalna, ostra jazda, kałuża, być może i tak by się skrzywiły.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Jak się ta historia zakończyła? Sam chcę felgi przemalować.


drobny edit bo przy innej okazji natknąłem się na wątek o ceramice. Tam jednak podjęto temat felg i temperatury. Zatem jednak może i ma znaczenie sposób malowania, warstw itd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.