Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,


chciałbym zapytać o Wasze zdanie na temat problemu, który napotkałem w swojej piątce i reakcji serwisu.


Auto po przejechaniu ~10-11 tys. zaczęło niesamowicie drżeć przy hamowaniu - typowe "bicie" jak przy zwichrowanych tarczach. Udałem się do serwisu i usłyszałem diagnozę: wszystkie 4 tarcze pokrzywione i oczywiście tekst "Pierwszy raz się spotykamy z taką sytuacją". Po kolejnej godzinie stwierdzili, że na ten moment oddają mi auto, bo muszą skontaktować się z centralą czy kimś tam wyżej czy mogą wymianę tarcz uznać jako naprawę gwarancyjną, bo podejrzewają, że pokrzywione tarcze mają związek z felgami, które były malowane nie przez BMW, tylko kogoś z zewnątrz. Felgi kupiłem jako nowe, oryginalne BMW (model 6861224) z nowymi oponami, cały zestaw dedykowany do tego auta. Felgi mają zmieniony kolor, malowane były przez sklep, w którym koła kupowałem. Rozwinięcie argumentacji jest takie: podejrzewają, że poprzez niewłaściwe malowanie felg ciepło nie jest prawidłowo oddawane z tarcz hamulcowych na felgi i przez to przy hamowaniu tarcze się przegrzewały i wichrowały.


Czy trafia do Was taka argumentacja? Wg mnie jest to mocno naciągane. Malowanie nie odbyło się w jakimś chałupniczym zakładzie, nie jest to wykonane byle jak, to nie pierwszy komplet felg, których kolor zmieniali.


Dajcie proszę znać co o tym myślicie.

Opublikowano
To jest tak głupie, że aż nie wiadomo jak polemizować. Ciepło z tarczy jest odprowadzane przy pomocy felgi?! Który to ASO? Jedź do jakiegoś serwisu niezależnego i sprawdź czujnikiem wszystkie tarcze, bo jest nieprawdopodobne żeby wszystkie jednocześnie się zwichrowały.
Opublikowano

Pozwól, że na razie nie podam danych ASO, dam im jeszcze szansę, zobaczę jaką dadzą ostatecznie odpowiedź.


Obdzwoniłem jeszcze znajomych, wszyscy uważają tą argumentację za idiotyczną. Jutro jeszcze sprawdzę tarcze w niezależnym serwisie, tak jak poleciłeś, wyważenie kół, co tylko się da bez zbędnej ingerencji, żeby nie zarzucono mi kombinowania po "diagnozie".


W pierwszym momencie byłem w szoku i nie wiedziałem nawet co powiedzieć, ale teraz jestem coraz bardziej przekonany jaką głupotę wciskali.

Opublikowano

Kolego jedz i reklamuj te tarcze do serwisu

Ja mialem podobny przypadek po zakupie orginalnych tarcz i przejechaniu okolo 3000- 5000 km tez mi zaczely bic

zglosilem reklamacje

wzieli samochod na caly dzien ale uznali reklamacje

i zalozyli mi nowe tarcze

Opublikowano
Ale to polecałbyś odpuścić temat w tym ASO i udać się do innego? Czy poczekać na odpowiedź i dopiero reklamować?
Opublikowano

ciężko mi powiedzieć

mnie zaprosili po około 2 -3 tyg na wizytę

może poczekaj co odpowiedzą

myślę ze cie zaproszą do serwisu żeby przejrzeć auto co jest przyczyna bicia tarcz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Temat trochę dziwny z uwagi na fakt że 4x tarcze pokrzywione.

Nie bagatelizował bym jednak wpływu felg na chłodzenie tarcz/piast, szczególnie w 540i.

Miałem okazje kupować do BMW e91 OE felgi malowane, ale miejsce styku z piastą było bez farby.

Słyszałem już o problemach z gwarancja w ASO BMW (i nie tylko) z uwagi na stosowanie niehomologowanych części w szczególności felgi/opony więc może nie być łatwo.

Opublikowano

byłem dzisiaj na wizycie i jedyną przyczyną, jaką znaleźli był właśnie ewentualny wpływ felg na chłodzenie tarcz, a i tak to były tylko przypuszczenia. Mam czekać na odpowiedź czy uznają wymianę tarcz jako naprawę gwarancyjną.


@kwiatus19 - sprawa ma się jednak tak, że całe koła pochodzą od G30, opony też są zgodne, dokładnie takie, jak w komputerze przy ustawieniach czujników ciśnienia w oponach. Nie bagatelizuję również wpływu felg na chłodzenie, tylko fakt ich pomalowania, wydaje mi się, że malowanie felg to dość powszechna sprawa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znalazłem dla przykładu odnawiane felgi:

https://allegro.pl/oferta/bmw-f30-f36-alufelgi-wzor-styling-403-m-pakiet-fv-8416117759

Na przedostatnim foto widać wnętrze felgi, jest nie pomalowana na styku z piastą. Jeśli masz tak samo jest OK, jak masz farbę będą schody z reklamacją.

Ewentualnie możesz walczyć z tym od kogo kupiłeś felgi, jak okaże się ,że będą problemy.


A tu jeszcze przykład jak wygląda OE felga go G30:

https://allegro.pl/oferta/bmw-g30-alufelga-felga-8jx19-et30-wz-664-7856925-8415705902

Opublikowano

A to oryginalne felgi to nie są malowane? Poza tym nie popadajmy w paranoje z odbieraniem ciepła przez felgi. W życiu nie zaobserwowałem żeby felgi były przesadnie gorące.


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te miejsca osłania się przed farbą, żeby powierzchnia styku z piastą była idealnie równa i prosta...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A to oryginalne felgi to nie są malowane? Poza tym nie popadajmy w paranoje z odbieraniem ciepła przez felgi. W życiu nie zaobserwowałem żeby felgi były przesadnie gorące.

Są malowane ale nie w miejscu styku felgi z piastą.

Odnośnie "przesadnie" gorących felg, to nie sądzę abyś sprawdzał ich temperaturę po każdym zatrzymaniu. Zahamuj kilka razy z większej prędkości i za raz po tym sprawdź temperaturę felgi.

Opublikowano

W czasie ostrego, długiego hamowania tarcze rozgrzewają się do dobrych kilkuset stopni, oddają ciepło do otoczenia bezpośrednio, a przez felgę wcale lub jakiś nieznaczący ułamek (ze względu na b.małą powierzchnię styku z tarczą, do tego z jej częścią najmniej gorącą). Felga jest gorąca głównie od opony, która też się rozgrzewa oraz od promieniowania gorącej tarczy. Znacznie bliżej tarczy jest łożysko piasty - czy smar się z niego wytapia?

Jeśli felga miałaby wpływ na studzenie tarczy to co najwyżej w wyniku "turbinowego" kształtu wymuszającego odciąganie powietrza. Kiedyś takie felgi stosowano, ale ponieważ obecnie chyba w ogóle zanikły to domniemam, że był to tylko efekt marketingowy. Jeśli felga miała czysty metal na powierzchni styku z tarczą to ASO nie ma najmniejszych szans uchylać się od gwarancji.

Opublikowano
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, a zwłaszcza @mirkomz. Nie dostałem jeszcze odpowiedzi z ASO, ale dzięki Wam mam sporo informacji do odwołania się od ewentualnej odmowy naprawy gwarancyjnej.
Opublikowano

Dostałem odpowiedź odmowną, a powodem przez który wygięły się tarcze są tarcze polakierowane niezgodnie z wytycznymi BMW.


"Stwierdzono pomalowane gniazda śrub oraz otworów, a także obecność substancji klejącej na styku obręczy z piastą koła wraz z pozostałościami lakieru." O ile do kwestii pomalowania gniazd śrub i otworów nie mogę się odnieść bo się zwyczajnie na tym nie znam, tak obecnością substancji klejącej na styku obręczy z piastą koła była dla mnie naprawdę niewielka ilość smaru z łożyska piasty, a pozostałości lakieru? Być może pojedyncze fragmenty farby, o powierzchni nie większej niż 2mm2, z tym, że nie był to pomalowany fragment a raczej odprysk.


Dodatkowo komentarz:

"Jednym z ważniejszych zadań obręczy jest zapewnienie równomiernego odbioru ciepła z układu hamulcowego. Wszelkie pozostałości lakieru czy innych substancji na styku tarczy koła z tarczą hamulcową czy śrub mocujących odbiór tego ciepła zakłócają, co w następstwie powoduje krzywienie tarcz hamulcowych w trakcie eksploatacji pojazdu."


Co o tym wszystkim myślicie? Czy rzeczywiście jest to moja wina, że pozwoliłem na zamontowanie kół bez upewnienia się o sterylności styku obręczy z piastą, czy odpowiedź jest po prostu "zbywająca" mnie?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Nie wygrasz tego wg mnie gra nie warta wchodzenia do sądu i zmarnowania czasu i nerwów - masz po prostu lekcję.

Potem opinie biegłych, że faktycznie własności cieplne odgrywają tutaj dużą rolę, dojdą pewnie zrzuty z kamery termowizyjnej i tyle, szkoda czasu serio. A, że robią co mogą aby nie wypłacić - ich pełne prawo bo robią to zgodnie z nim.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Niby ten powód wyglada jak wyssany z palca żeby tylko nie zapłacić ale z drugiej strony nigdy nie widziałem żeby skrzywiły się wszystkie 4 tarcze.
Opublikowano

można zrobić taki eksperyment - kup 4 nowe tarcze, jeżdzij dalej na swoich polakierowanych felgach i zobacz czy się ponownie skrzywią

oczywiście jest to kosztowny eksperyment...

Opublikowano

Gdyby tak było każdą felgę i część przylegającą tarczy przed założeniem (a może nawet okresowo) należałoby IDEALNIE czyścić, wręcz przetoczyć do żywego metalu z tlenków, korozji, zwykłych zabrudzeń które zawsze występują. Ktoś tak robi? Leci się szczotką z grubsza i ok. Może jeszcze posmarować pastą termoprzewodzącą do procesorów? Sprawdziłem i w instrukcji nie ma nawet słowa, aby przy wymianie koła czyścić (a tym bardziej czyścić jakoś nadzwyczajnie) powierzchnie styku.

Twój wybór ale ja bym nie odpuścił, nawet z biegłym i sądem. W podobnej sprawie (ale znacznie grubszej, lecz z kolei dawno po gwarancji) zaprzyjaźnione ASO potraktowało mnie "niekoleżeńsko". Uderzałem w coraz wyższe szczeble, aż dotarłem do samej centrali. I dopiero tam uzyskałem w miarę satysfakcjonujące rozwiązanie. Niesmak jednak został i tamtej marki już na pewno nie kupię. Napisz w końcu który to ASO. A jeszcze bardziej mnie ciekawi w jaki sposób jednocześnie wszystkie cztery tarcze zwichrowały się.

Opublikowano

Co do lakierowanej felgi , odbierania ciepła itd. to rzeczywiście absurd , jednak co do smarowania styku piasty/tarczy z felga to ASO od zawsze nie stosuje i nie zezwala na stosowanie żadnych past/ smarów miedziowych itp. I to zawsze było podstawa do odrzucenia reklamacji. Powierzchnia styku przy montażu kół ma być czysta , sucha i niech sobie potem śniedzieje , utlenia się aluminium , przykleja felga do piasty - bez sensu ale cóż takie zasady.

Poza tym nie każdy zastosuje odpowiedni środek i w odpowiedniej ilości , po czasie ciężko zweryfikować takie uszkodzenia jak np. Wulkanizator posmarował jakimś sobie tylko znanym mazidlem.

Wracając do tematu lakierowania to tez różnie bywa , może ktoś nawalić zacieków w miejscu styku felgi z tarcza , mogła być zrobiona jakaś obróbka mechaniczna felgi której nie widać pod lakierem , felga mogła być krzywa , pęknięta , spawana i tego nie będzie widać pod lakierem/ew. szpachla i tak będą tłumaczyć się później jak zaczniesz drążyć temat . Czy to ma realnie wpływ na skrzywienie tarcz ? Zazwyczaj nie ale do odmowy przyjęcia reklamacji napewno wystarczy .

Swoją droga 4 tarcze na raz i to oryginalne - to wręcz nie możliwe . Ogólnie pokrzywic tylne tarcze podczas normalnej eksploatacji ( nawet ostrej ) jest nie lada wyczynem. 4 tarcze jednocześnie tym bardziej.

Natomiast „zdolny” wulkanizator czy wszystko potrafi ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

tak zdroworozsądkowo to jak popatrzy się jaka część tarczy jest odsłonięta przez felgę i zacisk i dorzuci do tego pęd powietrza w czasie jazdy, to ilośc ciepła, jaką ma odpwowadzać niby felga wydaje się niewielka

może trzeba jechać do innego aso????

Opublikowano
jednak co do smarowania styku piasty/tarczy z felga to ASO od zawsze nie stosuje i nie zezwala na stosowanie żadnych past/ smarów miedziowych itp. I to zawsze było podstawa do odrzucenia reklamacji. Powierzchnia styku przy montażu kół ma być czysta , sucha i niech sobie potem śniedzieje , utlenia się aluminium , przykleja felga do piasty - bez sensu ale cóż takie zasady.

Z tą pastą termoprzewodzącą to był sarkazm. Faktem jest że producenci tarcz nie zezwalają na smarowanie powierzchni styku, ale z ASO to chyba różnie. Lata całe temu ASO Volvo opier… że mi nie smarują i mam duży kłopot ze zdejmowaniem kół. I od tego czasu już zawsze skrupulatnie smarowali. Niesmarowanie styku tarczy z piastą to już zupełny bezsens - tarcza ma odprowadzać ciepło przez piastę?! Grzać łożysko!? Inna sprawa że smar musi być odpowiedni, odporny na wysokie temperatury. No i trzeba pamiętać aby przed ewent. reklamacją zmyć zamiast z głupimi dyskutować

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W Polsce ogólnie jest tendencja do spychactwa.

Wszędzie wciskają ludziom ich winę i tylko nieliczne jednostki są w stanie obalić ich tezę.

Tak więc przy pojedynczej przegranej i tak ignoranci są na plusie.

Mnie życie nauczyło nie odpuszczać, walczyć do końca.

Czasem bywa trudno, ale satysfakcja na końcu wszystko wynagradza.

Wracając do meritum - zapytaj w innym aso albo niezależnego rzeczoznawcę pzmot.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.