Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem ze swoim bmw tzn. Brak mocy można jechać ale bez koni...

Kod błędu 4530 sterowanie wysokim ciśnieniem doładowania. Czy to oznacza ze trzeba wymienić czujnik ciśnienia doładowania? I gdzie on sie znajduje?

Silnik n57s 2010r 4.0d

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kody błędów BMW


Informacje o usterce


Opis kodu usterki

Monitorowanie kontroli ciśnienia ładowania. Odchylenie kontroli dodatniej (zbyt niskie ciśnienie ładowania) jest rozpoznawane, jeśli odchylenie kontroli ciśnienia ładowania jest większe niż górna wartość graniczna zależna od punktu pracy.

Górna wartość graniczna monitorowania odchylenia regulacji jest ustalana na podstawie charakterystycznej mapy w zależności od prędkości obrotowej silnika i prędkości wtrysku paliwa. Górna wartość graniczna wynosi ok. 450 hektopaskali.

Warunki kodu usterki

Ogólne warunki Monitorowanie odchyleń sterowania w stanie ustalonym ma miejsce, gdy silnik znajduje się w zakresach roboczych 3 lub 4. -

- Zakres roboczy 3 jest obecny, jeśli szybkość wtrysku paliwa jest większa niż ograniczenie prędkości, a prędkość silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.

- Zakres roboczy 4 jest obecny, jeśli szybkość wtrysku paliwa jest większa niż ograniczenie prędkości, a prędkość obrotowa silnika jest większa niż ograniczenie prędkości.

Zakres roboczy ograniczenia

prędkości 3: 22 mg / skok Zakres roboczy ograniczenia prędkości 3: 1500 obr./min

Zakres roboczy ograniczenia prędkości 4: 327,67 mg / skok

Zakres roboczy ograniczenia prędkości 4: 6000 obr / min

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala Status PWF: Prowadzenie pojazdu


Stan terminala Status PWF: Testowanie-analiza-diagnoza


Stan terminala Status PWF: Rezydent


Warunki jazdy

Stan czasu uszkodzenia

Błąd jest wprowadzany, jeśli występuje dłużej niż następujący okres (czas usuwania): od 7000 ms do 9000 ms (w zależności od wersji).

Plan serwisowy

Dla klas wydajności T i S obowiązują następujące zasady:

1. Sprawdź szczelność układu masy powietrza.

2. Sprawdzić układ wydechowy przed turbinami pod kątem wycieków. Uwaga: Możliwe są nieszczelności wewnętrzne na styku dużej turbosprężarki spalin i kolektora wydechowego (na uszczelce klapy sterującej turbiny).

3. Sprawdź zawór EGR.

4. Sprawdź zawór dławiący (awaria).

5.Sprawdź klapę sterującą turbiny.

6. Sprawdzić siłownik ciśnienia ładowania, stopień wysokiego ciśnienia.

7. Sprawdzić stopień wysokiego ciśnienia turbosprężarki spalinowej pod kątem uszkodzeń na kole sprężarki i kole turbiny.

8. Sprawdź zawór przepustnicy.

9. Sprawdź porty dolotowe i zawory dolotowe pod kątem sadzy (nadmierny dopływ oleju z wentylacji skrzyni korbowej może powodować sadzę, szczególnie w przypadku jazdy na krótkich dystansach).

Ważne w przypadku N57S1:

Sprawdź, czy węże próżniowe z zaworu upustowego i klapy sterującej turbiny są prawidłowo podłączone. Węże próżniowe obu komponentów były czasami zamieniane podczas produkcji.

Wszystkie pozostałe wersje dotyczą:

1. Sprawdź szczelność układu masy powietrza.

2. Sprawdzić układ wydechowy przed turbiną pod kątem wycieków.

3. Sprawdź zawór dławiący.

4. Sprawdź zawór EGR.

5. Sprawdź filtr cząstek stałych (prawdopodobnie nadmierne ciśnienie spalin z powodu nadmiernego obciążenia filtra cząstek stałych).

6. Sprawdzić, czy turbosprężarka spalinowa nie jest uszkodzona przez sprężarkę i koło turbiny.

7. Sprawdź porty dolotowe i zawory dolotowe pod kątem sadzy (nadmierna utrata oleju z układu wentylacji skrzyni korbowej może powodować sadzę, szczególnie w przypadku przejeżdżania głównie na krótkie odległości).

8. Wykonaj test układu masy powietrza.

Wpływ na awarię

Usterka blokuje regenerację filtra cząstek stałych.

Odwiedź najbliższe centrum serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii i komunikat Sprawdź kontrolę

Wiadomości z Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

For the T and S performance classes, the following is applicable:

Check the fault code entries relating to the components mentioned, carry out functional check.

Note: On the N57D30T0, the vacuum hose to the bypass plate vacuum unit often rubs against the oil sump!

Note: Until February 2010, the F01 with N57D30T0 was fitted with vacuum units for the turbine control flap that can exhibit the following damage over time:

- Vacuum unit diaphragm damaged.

- Linkage pulls out at vacuum unit.

In this case, the vacuum unit must be replaced.

If leaks were found in the air mass system, the following service function must be carried out: Delete adaptations, air mass system.

W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie wydechowym należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ wydechowy.

Dotyczy wszystkich pozostałych wersji:

Sprawdź wpisy kodów błędów odnoszące się do wymienionych komponentów, przeprowadź kontrolę działania.

W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie masy powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, system masy powietrza.

W przypadku stwierdzenia wycieków w układzie wydechowym należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usunąć dostosowania, układ wydechowy.

© 2020 - BMWFaultCodes


Ja bym najpierw sprawdził stan rur idących od turbo przez intrculer po kolektor ssący. One pękają


UWAGA

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f16-x6-xdrive40d-sac/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/system-diesel-particulate-filter/exhaust-gas-pressure-sensor/1VnXhCnblP

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.