Skocz do zawartości

G01: niestabilna jazda na wprost przy dużych prędkościach


MarekX3

Rekomendowane odpowiedzi

Mogę się wypowiedzieć na podstawie modelu 430i. Kierownica jest wyczuwalnie sztywniejsza, ale im wyższa prędkość tym ta wyczuwalna różnica maleje. Kiedy wyjeżdżam na drogi szybkiego ruchu zawsze ustawiam układ kierowniczy w tryb Sport. Przy okazji jazd testowych X3, X5, serią 3 lub 5 było podobnie jak w serii 4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Miałem podobny problem. U mnie dodatkowo kierownica nie była ustawiona centralnie. Po trzech korektach zbierznosci w aso brakło mi cierpliwości i pojechałem do niezależnego warsztatu. Po podłączeniu czujników na kołach okazało sie ze każde koło bylo ustawione w inną stronę, wszystko na czerwono na ekranie. Ustawili mi zbieżność, wycentrowali kierownice i od tamtej pory jeżdzi jak po szynach. Po regulacji byłem na niemieckiej autostradzie i było grubo ponad 200KM/H i mega pewnie sie prowadził.


Mechanicy w niezależnym warsztacie przy ustawianiu zbierznosci dwóch ustawiało koła a jeden wieszał sie na wachaczach robiąc obciażenie. Jak stwierdzili tak powinno sie ustawiać zbierzność. Mieli racje skoro efekt uzyskany. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. U mnie dodatkowo kierownica nie była ustawiona centralnie. Po trzech korektach zbierznosci w aso brakło mi cierpliwości i pojechałem do niezależnego warsztatu. Po podłączeniu czujników na kołach okazało sie ze każde koło bylo ustawione w inną stronę, wszystko na czerwono na ekranie. Ustawili mi zbieżność, wycentrowali kierownice i od tamtej pory jeżdzi jak po szynach. Po regulacji byłem na niemieckiej autostradzie i było grubo ponad 200KM/H i mega pewnie sie prowadził.


Mechanicy w niezależnym warsztacie przy ustawianiu zbierznosci dwóch ustawiało koła a jeden wieszał sie na wachaczach robiąc obciażenie. Jak stwierdzili tak powinno sie ustawiać zbierzność. Mieli racje skoro efekt uzyskany. Pozdrawiam

 

Hej jaki to warsztat? Zdradzisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,


odwiedziłem dzisiaj dobry serwis BMW i Mini w Warszawie. Zmieniałem koła zimowe na letnie i przy okazji przebiegu 22.000km postanowiłem zrobić geometrię. BMW radzi robić raz na 15.000km więc przyszedł czas.

U mnie auto jeździło ok, ale tak do 150-160, powyżej pływało, wymagało kontrowania, więc jeździłem do 150 max. Wiele się naczytałem, że "ten typ tak ma", "to SUV" itp. Zleciłem zrobienie regulacji. Auto od początku miało ten charakterystyczny problem z pływaniem i ASO "próbowało" coś z tym zrobić przy 4000km. Sprawa się wówczas poprawiła, ale nieznacznie.


Po dzisiejszej wizycie jestem usatysfakcjonowany, właściciel stwierdził, że wykonał jazdę testową z prędkosciami 160/180/200 i od razu wiedział gdzie leży problem. Auto wróciło na geometrię i potem ponownie na test.

Wyjaśnione zostały mi detale, jak działa zawieszenie w tym konkretnym modelu, co zostało skorygowane i do jakich wartości. Wyjaśnione mi zostało, dlaczego auto pływało - było to spowodowane złymi nastawami na tylnej osi.


Po wyjeździe z serwisu pełen ogień na ekspresówkę na Janki - 200km/h. Auto idzie jak po szynach, jadę trzymając auto jedną ręką. Precyzja przy zmianie pasa, przy skręcaniu, nic nie buja przy hamowaniu.

Czuć oczywiście lekkie bujanie od opon/tulei - ale nie wymaga to kontrowania. Auto idzie w swoim torze i jest perfekcyjne.


Żałuję, że jak auto miało 4000km to pojechało na ASO na nastawy geometrii zamiast do tego serwisu.


Polecam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, to jeszcze poprosimy o namiar na serwis :)

 

BMW Service Hypertech - Łopuszańska 38.


Widać, że są tam pasjonaci BMW i znają się na robocie. W 100% polecam ten serwis na codzień. ASO twierdziło, że zachowanie auta jest OK, "bo to SUV" a auto pływało bez wiatru powyżej 170. Teraz idzie jedną ręką 200.

Auto na geometrię trzeba zostawić na cały dzień tak jak ja uczyniłem aby można było zrobić jazdę testową przed/po i sprawdzić ustawienia przed/po.


Dajcie znać czy i u Was pomogło :-)


PS. U mnie konfiguracja to X4 M pakiet, standardowe zawieszenie, koła 21" RunFlat Bridgestone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze przypomnijcie sobie, czy auto przed ustawianiem bylo zatankowane na full.

 

Moje było na 50%.

A jakie to ma znaczenie?

 

U mnie miało w suvie.


Nie wiedziałem o tym i przy okazji przeglądu wymienili mi z tyłu jakieś końcówki zawieszenia.

Jechałem do domu i wydało mi się, że jest cos nie tak.

Ale koleiny, te klimaty.


Następnego dnia jechałem do Trójmiasta i Żona też stwierdza, coś nie tak.

Po powrocie telefon do Wrocka, serwis, dzień z głowy, niby wszystko ok.

Gdzie tam. Bez zmian.


Pojechałem na wsi do lokalnej SKP i tył wyszedł na czerwono. Rozjechane wszystko.


Powiedzieli, jedź zatankuj i wróć.


Wróciłem, ustawili, ręką odjął.


Licznik zamykany bez pływania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dziękujemy za rekomendację i polecamy się na przyszłość


Bardzo nam miło czytać takie recenzje.




Zespół Hypertech - Serwis BMW i MINI

 

Może napiszecie Państwo więcej o problemie niestabilności aut serii G? Czy we wszystkich modelach da się coś z tym zrobić ? Po przeczytaniu wątku na forum g30, gdzie pojawiają się informacja z ASO, że ten typ tak ma obawiałem się już, że nie kupie więcej BMW, a tu okazuje się że jednak to nie jest wada konstrukcyjna :D

***** ***
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękujemy za rekomendację i polecamy się na przyszłość


Bardzo nam miło czytać takie recenzje.




Zespół Hypertech - Serwis BMW i MINI

 

Może napiszecie Państwo więcej o problemie niestabilności aut serii G? Czy we wszystkich modelach da się coś z tym zrobić ? Po przeczytaniu wątku na forum g30, gdzie pojawiają się informacja z ASO, że ten typ tak ma obawiałem się już, że nie kupie więcej BMW, a tu okazuje się że jednak to nie jest wada konstrukcyjna :D

 

Podłączam się pod to pytanie, bardziej konkretnie chodzi o model g20 fajnie było by wiedzieć, że ktoś wie co się dzieje i jest w stanie to naprawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa istotne problemy z serią G, które zaobserwowałem:

1. Źle ustawiona geometria, która powoduje, że auto po prostu nie jedzie prosto tylko myszkuje na boki - w trakcie idealnych warunków, kiedy nie ma wiatru itp. To się da naprawić/skorygować.

2. Podatność na wiatr - w szczególności seria G - SUVy. Tego się nie da naprawić. I żadne nastawy geometrii czy regulacja ciśnienia w oponach tego nie naprawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Kilka tygodni temu byłem w BMW Service Hypertech i poprosiłem o kontrolę oraz ustawienie geometrii. Z wydruku, który otrzymałem wynikało, że koła na tylnej osi są ustawione na granicy tolerancji. Oba miały niewielki błąd ustawienia w tą samą stronę. Oni mi to poprawili, jeździło się dobrze, ale dopiero teraz, w drodze na urlop, mogłem jechać nieco szybciej, nie powodując zagrożenia dla siebie i innych oraz nie narażając się na utratę prawa jazdy. Część trasy pokonywałem z prędkością 150-180 km/h. Auto prowadziło się dobrze (nie było bocznego wiatru). Wcześniej jazda z taką prędkością wymagała nieustannego trzymania obu rąk na kierownicy i stałej gotowości do drobnych korekt - była męcząca.


Podsumowując całą sytuację, wygląda ono następująco:


1. Samochód opuścił fabrykę z niedoskonale ustawioną geometrią (w sumie to nie wiem, gdzie oni X3 produkują w Ameryce czy w RPA). Przy jeździe po mieście i po polskich autostradach z przepisową prędkością nie stanowi to problemu, ale przy prędkościach powyżej 150-170 km/h, auto prowadziło się bez "przyjemności z jazdy".

2. W serwisie dealera zrobili mi coś w przednim zawieszeniu i układzie kierowniczym (ponowne ustawienie "punktu zerowego kierownicy") - pomogło, ale nie do końca - nie byłem w 100% usatysfakcjonowany.

3. W BMW Service Hypertech poprawili mi geometrię tylnego zawieszenia i teraz jest całkiem OK - przednionapędowe samochody prowadzą się przy takich prędkościach i jeździe na wprost lepiej (podsterowność), ale teraz trudno byłby mi się nadal czepiać, że moje X3 prowadzi się źle.


Jestem rozczarowany tym, że nowe, zamówione u autoryzowanego dealera, wyprodukowane zgodnie z indywidualną konfiguracją auto, wymagało wizyt w serwisie i dodatkowych regulacji zawieszenia, aby jeździło tak, jak od początku powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to standard w bmw. Ja już w 2012 jak wyjechałem z salonu to ściągało mi 3er w prawo. Dealer nie potrafił sobie z tym poradzić przez 3 lata w tym kontakt z centralą :shock:

potem przypadek rozwalone koło we włoszech i w "agroturystyce" ustawili tak jak ma być i nagle jazda wprost przestała byc problemem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kilka tygodni temu byłem w BMW Service Hypertech i poprosiłem o kontrolę oraz ustawienie geometrii. Z wydruku, który otrzymałem wynikało, że koła na tylnej osi są ustawione na granicy tolerancji. Oba miały niewielki błąd ustawienia w tą samą stronę. Oni mi to poprawili, jeździło się dobrze, ale dopiero teraz, w drodze na urlop, mogłem jechać nieco szybciej, nie powodując zagrożenia dla siebie i innych oraz nie narażając się na utratę prawa jazdy. Część trasy pokonywałem z prędkością 150-180 km/h. Auto prowadziło się dobrze (nie było bocznego wiatru). Wcześniej jazda z taką prędkością wymagała nieustannego trzymania obu rąk na kierownicy i stałej gotowości do drobnych korekt - była męcząca.


Podsumowując całą sytuację, wygląda ono następująco:


1. Samochód opuścił fabrykę z niedoskonale ustawioną geometrią (w sumie to nie wiem, gdzie oni X3 produkują w Ameryce czy w RPA). Przy jeździe po mieście i po polskich autostradach z przepisową prędkością nie stanowi to problemu, ale przy prędkościach powyżej 150-170 km/h, auto prowadziło się bez "przyjemności z jazdy".

2. W serwisie dealera zrobili mi coś w przednim zawieszeniu i układzie kierowniczym (ponowne ustawienie "punktu zerowego kierownicy") - pomogło, ale nie do końca - nie byłem w 100% usatysfakcjonowany.

3. W BMW Service Hypertech poprawili mi geometrię tylnego zawieszenia i teraz jest całkiem OK - przednionapędowe samochody prowadzą się przy takich prędkościach i jeździe na wprost lepiej (podsterowność), ale teraz trudno byłby mi się nadal czepiać, że moje X3 prowadzi się źle.


Jestem rozczarowany tym, że nowe, zamówione u autoryzowanego dealera, wyprodukowane zgodnie z indywidualną konfiguracją auto, wymagało wizyt w serwisie i dodatkowych regulacji zawieszenia, aby jeździło tak, jak od początku powinno.

 

Hej,

ale czy przy bocznym wietrze jesteś w stanie jechać 150 czy 170? Opis, który tutaj prezentujesz doskonale przedstawia stan jaki był u mnie w X4. Dopiero po wizycie w Hypertech auto zaczęło jeździć jak powinno bez bocznego wiatru.

Przy bocznym wietrze jest walka o jazdą po prostej. U Ciebie jest to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybciej niż 170 km/h raczej w ogóle nie jeżdżę.

Jak nie ma bocznego wiatru, to teraz nie mam problemu z jazdą przy takich prędkościach.

Jak jest silny, porywisty, boczny wiatr, to odruchowo zwalniam i raczej nie jadę szybciej niż 150km/h.

Ale trudno mi się jednoznacznie wypowiedzieć, bo jak po regulacjach miałem możliwość szybko (jak dla mnie) jeździć, to akurat nie wiało bardzo mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moje X3 G01 20i (koła 19x245x50 Bridgestone bez RF) odebrane w maju 2020 w Bawarii prowadzi się koszmarnie. Teraz mam przebieg 8000km. Samochód nawet przy małych prędkościach wymaga uwagi, kierownicą trzeba non stop lekko kontrować lewo prawo. Przy prędkości powyżej 130km/h czuć jakby był silny wiatr. Kierownica działa jakoś "sztucznie" i tak jakby nie wraca idealnie do pozycji "0". Auto było już 3 razy w serwisie. Dwa razy ustawiali geometrię. Nic się nie poprawiło. Po jeździe w trasie wysiadam z samochodu zmęczony. A po krótkiej jeździe, na co dzień, w mieście wściekły że BMW ma taki defekt (mam nadzieję do naprawienia). Teraz będę umawiał się na kolejną wizytę. Czy ktoś ma poradę w którym ASO w W-wie mi to zrobią porządnie? (teraz byłem 3x Bawarii). A może usterki trzeba szukać w oprogramowaniu lub zawieszeniu. Może trzeba coś zasugerować/podpowiedzieć fachowcom:)

Wcześniej jeździłem XC60 i to była bajka w prowadzeniu w porównaniu z aktualnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Czytałem. Dziękuję. Zastanawiam się czy to na pewno geometria. Skoro robili to już dwa razy i nic. Może to oprogramowanie lub coś w zawieszeniu. Albo jeszcze coś innego. Szukam innych doświadczeń, bo może trzeba zasugerować żeby szukali gdzie indziej niż w geometrii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia osobiście z tym problemem, moje G05 jeździ jak po sznurku, ale już tyle na ten temat czytałem, że mogę stwierdzić na 90%, że to geometria i w ASO nie umieją sobie z tym poradzić, a powinni :mad2:

Z fabryki auta wyjeżdżają z niedokładnie ustawioną geometrią, na granicy normy, która niestety nie jest prawidłowa i dlatego takie cyrki z prowadzeniem. :roll:

Pozdrawiam

KrzychoM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.