Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To jest katastrofa! Samochód za tyle kasy myszkuje po drodze przy prędkości powyżej 120? Miałem kilkanaście samochodów różnych marek i czegoś takiego nie doświadczyłem, strach to odbierać po roku czekania mieć takie g..o? Po co BMW ładuje tam takie mocne silniki powinien być 1L 80KM prędkość max do 120 i oczywiście za pół obecnej ceny.Klient po zakupie nowego BMW od razu szuka warsztatu aby naprawić samochód, to się nie mieści w głowie.
  • Odpowiedzi 183
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Update: rozmawiałem z Hypertech - mega profesjonalna obsługa

człowiek bardzo dobry technicznie, póki co trzeba poczekac az sie zawieszenie ułoży


w międzyczasie jestem na poniedziałek umówiony do Fusa na Ostrobramskiej na kontrolę

standardowo mistrz serwisu ma się przejechać żeby ocenić

możliwe ze fabrycznie już geometria strasznie kuleje, ciekaw jestem czy coś zdiagnozują?

Opublikowano
W Bawarii robiłem rok temu i mówili, że wszystkie tak jeżdżą i że to normalne. 2x robili geometrię (raz w Jankach, raz na Sobieskiego) i tylko gorzej. Nawet nie poprosili o zatankowanie, więc pewnie nie obciążali i nie spełnili kryteriów. W rezultacie kierownica krzywo i zero poprawy trakcji. Teraz byłem autem po wymianie (drugą sztuką, pisałem o tym wcześniej) w Bawarii i mistrz serwisu powiedział, że nic się nie zrobi, że cecha BMW, że tylny napęd a przód tylko dołącza się czasami.... no i że wysoka buda (totalna bzdura bo jakoś XC60 lub GLC w ogóle nie miota na trasie). Zresztą może to i uczciwe, bo albo nie potrafią tego zrobić, albo wiedzą że to jest nienaprawialne. Zaproponował geometrię odpłatnie bo przekroczony przebieg 3000km. Żenada. U Fusa bardzo się angażowali, naprawiałem tam pierwszy egzemplarz. Chcieli pomóc. W sumie z 45 dni w serwisie auto spędziło 43 u Fusa. Wymienili 2x przekładnię kierownicy, McPherson, kolumnę też coś zmieniali + geometria i programowanie kilaka razy. Pomimo dobrej chęci, otwartości i masy pracy nic się nie poprawiło. To auto takie jest. Trzeba maksymalnie dobrze zrobić geometrię i zaakceptować... zacisnąć zęby, doczekać (przemęczyć się) do końca leasingu.
Opublikowano
Może to brzmi nierealnie. Ja też nie wierzyłem, że kolejny będzie słabo się prowadził i stąd decyzja. To auto jeździ fantastycznie na zakrętach- jak po szynach. Jak ktoś jeździ z ADHD, zmienia pas co 10s też będzie zadowolony. Na torze sprawdzi się idealnie (ścigałem się profesjonalnie/zawodniczo w młodości i czuję pojazd). Natomiast przy normalnej jeździe, a zwłaszcza przy jeździe na wprost porażka - manualne szukanie punktu zero i myszkowanie na autostradzie. Miałem wiele samochodów i wszystkie jeździły wyłącznie na przeglądy. Miałem 2016-2019 XC60 i żadne tam wiatry nawet przy 160 nie miały wpływu na stabilność. Po puszczeniu kierownicy samochód natychmiast jechał prosto niezależnie od prędkości. A samochody identyczne gabarytami. Mam także od kilku lat także F10, którym jeździ się wyśmienicie. I co ważne serwis i dealer naprawiając X3 starał się bardzo się pomóc klientowi. Mistrz serwisowy mówił, że po każdej naprawie jest nadal źle a robili wszystko zgodnie z zaleceniami producenta + konsultuje z Niemcami. Natomiast tzw. inżynier z centrali BMW po swojej 2-giej wizycie w tym serwisie i w sprawie tej usterki stwierdził - "Ten typ może tak mieć.. klient musi się przyzwyczaić. Przyjechałem X3 i ma tak samo" to cytat. Wymiana samochodu była uprzejmością dealera bo to dealer odkupił leasing i sprzedał mi nowe auto z przekonaniem że będzie ok. I jeszcze jedna ważna kwestia - auta demo z tzw. sportowym układem kierowniczym nie miały tego problemu w kwestii powracania kierownicy. Przed zakupem drugiej sztuki X3 jeździłem i było ok. Moje oba X3 to standardowy układ kierowniczy.

Sportowy układ kierowniczy to już jest to co w M40 czy musi być em M "prawdziwe"? Przymierzam się na poważnie do X3 M40d i to co tu czytam właśnie mi przed oczami wywaliło potężny, potrójny STOP.

Opublikowano

@cowboy

Wyrazy współczucia. W miarę szybko zrobiłbym pełną geometrię w ASO w ramach gwarancji - do 2 lub 3 tys km jest darmowa.

Potem jak Hypertech mówi kilka tysięcy ułożenia i jeszcze raz. U mnie rozjechała się chyba od początku, bo też w pewnym momencie kierownica krzywo i nerwowo przy wietrze ( chociaż inny model i fabryka). Ja akurat mam dobre doświadczenia z Bawaria Czerniakowska, ale tu i tak chodzi o przestrzeganie instrukcji pomiaru. Swoją drogą brak pełnego baku mogą kompensować obciążeniem innym, które jest wskazane w manualu (worki z piaskiem - tak, tak jest w TIS). A jeśli po usłudze jest krzywo kierownica, to nie odbieramy auta, bo ktoś nie dopełnił swoich obowiązków. No i oczywiście kopia wydruków przed i po.

Opublikowano (edytowane)

no dobra, trzeba cos z tym zrobić

na pewno poprosze Fusa o wydruk z geometrii bo chce wiedzieć jakie to auto ma ustawienia bazowe i jakie tolerancje, nie jest powiedziane ze BMW to zrobiło najlepiej jak mozna, zawsze są kompromisy w ustawieniu zawieszenia

co prawda nie jestem jakimś mega fachowcem, jednak temat zawieszenia trochę rozkminiałem budując swoje auto na tor (audi B2 80 quattro 650KM)


miałem jakieś swoje podejrzenia i infomacje zebrane od kolegów

wiem że problem nie dotyczy wersji X5M, X3M które mają najprawdopodobniej grubszy stabilizator + mocniejsze wahacze + inne nastawy / opony

nie wiem gdzie to sprawdzić? jakieś realoem? do tej pory siedziałem VAG (etka)

kto ma wydruk z geometrii dla G01 ?


wiem że X-y zużywają opony od wewnątrz

to mi zasugerowało że może być seryjnie lekka rozbieżność w celu poprawienia zwinności auta plus negatywy

w starych audi robi sie rozbieżny tył żeby chętniej skręcało ;)


poszedłem do auta żeby zobaczyć jak to wygląda ;)


jesli chodzi o przód, to na oko caster (KWSZ) jest ze 3-4 stopnie czyli kiera powinna wracać jak szalona do punktu zero na rondzie itd - to jest OK

teraz cos o bump steer

magiel jest przed przednią osią, czyli z ugięciem zawieszenia idziemy w kierunku zbieżności.

jeśli auto mam nowe to możliwe że jeszcze usiądzie z 1cm i wtedy ta "rozbieżność" się zmniejszy


z zastosowania sportowego, gdybym chciał poprawić osiągi ustawiłbym lekko rozbieżny przód aby na dohamowaniu na skutek bump steer dojść do zera, czyli z ugięciem zawieszenie przy dociążonym przodzie aby toe robił sie na zero

jesli chodzi o tył to nie ma drążka kierowniczego, nie wiem czy jest możliwość regulacji zbieżności, założyłem wiec ze inżynierowie BMW zaprojektowali to podobnie jak przód

to by potwierdzało ze z ugięciem zawieszenia (na dociążonym) może auto prowadzić się lepiej bo ta rozbieżność maleje


mam wiec nadzieję że jak auto troszkę siądzie to moze delikatnie sie poprawić

swoja drogą to mpakietowe zawieszenie jakie mam wcale nie jest takie twarde


jesli chodzi o camber (negatywy) to z przodu jest delikatny za to tył ma dość duży - na oko co najmniej 1-1,5 stopnia

w przypadku cambera na mcphersonie wraz z ugieciem zawieszenia (dociążaniem auta) również delikatnie bedzie się on zmniejszał


ponizej kilka fotek

caster przód

272365480_4866493026719076_3479955383502320835_n.jpg?_nc_cat=108&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=UjSc79xRaYEAX-CylFs&_nc_ht=scontent.fwaw6-1.fna&oh=03_AVLfLv9ns37RPovIxj_ARiktP31Ly0OajJpHXeF08yIQYA&oe=621A44A2

camber przód

272243211_232137852456993_3266207865412926443_n.jpg?_nc_cat=106&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=6NCoq9NZbgUAX_cKwUv&_nc_ht=scontent.fwaw6-1.fna&oh=03_AVK4qW7jdOnlXyGsIemx0vi0O7K3JG6Ye85dKL5VrvvMbg&oe=621A6C47

camber tył

272259220_615434759730314_8840196307723420142_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=o5RBC5ebIDoAX_js4WX&_nc_ht=scontent.fwaw6-1.fna&oh=03_AVKfQ8Ezg-8Tnotz7su2uKkuHEaRnRlqMGBqBaxKOrYj3Q&oe=621BCC5F


podsumowanie


zakładam że inzynierownie BMW chcieli uzyskać bardzo fajnie prowadzącego sie SUVa, który chętnie skręca ale mogli lekko przesadzić ;)

być moze problem lezy na tylnej osi?

być moze trzeba zejść z rozbieżnością i negatywem na dolne zakresy fabryczne?

przy zawieszeniu M (bez EDC) jak u mnie pewnie sa nieco inne nastawy?


podejrzewam ze Hypertech ma to wszystko doskonale rozkminione bo z tego co rozmawiałem doskonale się orientują i sa mega fachowcami

oczywiscie to jest ich know-how i bardzo dobrze

moje rozważania są czysto teoretyczne, oparte na wielu założeniach i szczatkowych informacjach które usłyszałem / przeczytałem, być moze całkowice błędne ale jak ktoś walczy z autem to moze powinien troche to zgłębic ;)


dlaczego nie wszyscy to mają

bo jezdzą na 18 calach, niektórzy nie jezdzą szybko

nie wszyscy mają opony runflat

moze akurat w fabryce trafili w te "skrajne" ustawienia

a być moze cos jest wadliwie zaprojektowane, źle dobrane materiały


to oczywiscie to jest granda żeby w aucie za +250k kombinować z zawiasem ale jest ono zbyt fajne żebym sie z nim pożegnał od razu po zakupie

założenie było ze bede jezdził do Frankfurtu bezpiecznie (po to hamulce M) i komfortowo, gdzie Tiguanem Rline spokojnie mozna bylo jechac 160-180kmh cały czas po niemieckich autostradach a asystent idelanie trzymał auto na srodku pasa nawet w łukach autostradowych


jesli ktoś z Was ma dostep do dokumentacji to poproszę o

średnice stabilizatora X3M w porównaniu do X3 - ciekaw jestem czy jest to zamienne ;)

wahacze przód/tył czym sie róznią od wersji XM

nastawy seryjne zawieszenia X3 M-pakiet dla obu osi (toe, caster, camber)


ps. mam nadzieję ze nikogo nie zanudziłem tymi wywodami, co wiecej proszę nie traktować ich poważnie bo oparte są na domysłach poki nie mam żadnej dokumentacji ;)


EDIT: sprawdziłem jeszcze raz dokładnie pochylenie (camber) na wszystkich kołach za pomocą poziomicy - nic lepszego nie przyszło mi do głowy i na tylnej osi jest dość duża róznica miedzy prawym i lewym kołem, specjalnie robiłem pomiar kilkukrotnie i wychodzi że jest to znacznie rozjechane, czyli wnioskuje że inne parametry tez mogą nie byc idealnie ;)

Edytowane przez cowboy
Opublikowano

Ja w swoim aucie robiłem geometrię w ASO Smorawiński Poznań przy przebiegu trochę ponad 2tys km.

Od nowości powyżej 140km/h prowadził się niepewnie, myszkował po pasie o wyższych prędkościach nawet bałem się myśleć. :mad2:

Po zrobieniu geometrii była duża poprawa, aczkolwiek do ideału jeszcze trochę brakowało. Teraz mam ponad 17tys km przebiegu i chyba się jeszcze trochę ułożyło - wyższe prędkości nie są problemem.

Mam zawias adaptacyjny M.


Mam jeszcze wydruk z robienia tej geometrii - jakby był Wam przydatny to mogę przesłać na maila komuś, żeby tu wrzucił, bo wklejanie zdjęć, czy plików na forum to nieogarniam :mrgreen:

Pozdrawiam

KrzychoM

Opublikowano

272460430_976879083248543_2628878356683130049_n.png?_nc_cat=100&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=nnjfyirBZf0AX-CswO9&_nc_ht=scontent.fwaw6-1.fna&oh=03_AVJMgr8u3hmBENGwYpdVXhzK86Zf4HWS_9xFKOwlh_OGjw&oe=6219D238


hmm

z pochyleniem trafiłem idealnie, tył jest o 1 stopień bardzie pochylony i ma miec 1,5

zbieżności z tego co widac powinny byc praktycznie na ZERO w koncu to cywilne auto, wiec trochę popłynałem z dywagacjami ;)


ciekaw jestem jak to wyjdzie u mnie ale po pomiarze poziomicą to juz nawet na "oko" widać ze prawy tył jest mniej pochylony niż lewy ;)

Opublikowano
no dobra, trzeba coś z tym zrobić...co prawda nie jestem jakimś mega fachowcem, jednak temat zawieszenia trochę rozkminiałem ...

Dalszy ciąg Twojego posta, pozwala jednak zaryzykować stwierdzenie, że wiesz sporo więcej na temat geometrii i ogólnie zawieszenia niż zwykły użytkownik, który chciałby bezpiecznie pojeździć z autostradowymi prędkościami.


Wydaje mi się, że kluczowa jest następująca kwestia:

- czy w tym zawieszeniu jest wada konstrukcyjna, czy to jest jedynie problem ustawień.


Jeżeli jest wada konstrukcyjna, to obawiam się, że niewiele da się zrobić (chyba, że da się coś poprawić np.w oprogramowaniu wspomagania kierownicy i jakiś upgrade pomoże).

Jeżeli to jest tylko kwestia regulacji, to nawet jeżeli jest ona trudna i skomplikowana, dzieląc się doświadczeniami różnych serwisów, może uda nam się dotrzeć do ludzi, którzy potrafią to ogarnąć. W Warszawie HyperTech ma dobre opinie.

Opublikowano
Dzisiaj bardzo wiało a ja jechałem 300 km z prędkością około 120 km/h. Przełączyłem na tryb sport indyvidual gdzie ustawiłem wszystko na comfort oprócz układu kierowniczego który był na sport. Wyłączyłem też system utrzymania pasa ruchu. Auto jechało jak na tę warunki bardzo stabilnie a mam opony run flat. Może spróbujcie tak ustawić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też chciałem ostatnio o to zapytać - czy te objawy macie niezależnie od wł/wył systemu utrzymywania pasa…?
Opublikowano

ja tez dzisiaj pojezdziłem trochę i jakoś juz to mniej jest odczuwalne, a srogo wiało...

albo juz sie trochę do tego przyzwyczaiłem albo się trochę spręzyny ułożyły albo auto było bardziej załadowane bo jechałem z całą rodziną ?


generalnie, po rondach i łukach jedzie super, naprawdę trzyma sie drogi dużo lepiej niz tiguan z pakietem R line

moim zdaniem to zawieszenie m-pakiet jest zbyt comfortowe, powinno byc jak dla mnie jeszcze bardziej twarde ale ja lubie sztywna auta, musze pogrzebać czy układ kierowniczy w trybie sport nie jest jakiś bardziej responsywny

korekty pasa były takie same na wyłączonym asystencie z tego co pamiętam, a sam asystent dość gwałtownie działa w porównaniu do tego czego sie przyzwyczaiłem i to poteguje to uczucie niepewności prowadzenia


zobaczymy czy w poniedziałek u Fusa zweryfikują mi tą geometrię i co wyjdzie.


moim zdaniem cechą tego modelu X3 G01 może być to ze jest on bardzo czuły na ustawienia geometrii i jeśli nie jest to idealnie ustawione auto reaguje nerwowo przy duzych prędkościach

moze dlatego nie wszyscy to odczuwają, a większość użytkowników po prostu zwalnia jak wieje wiatr, na pewno ten problem nie jest wyssany z palca i jest faktem

jestem dobrej mysli i jak tylko zmienie na letnie 20 cali to uderzam do Hypertechu na dopieszczenie geometrii, wpierw niech tam jednak ASO popróbuje coś skorygowac

letnie Pirelli wybrałem bez opcji runflat


272287579_2684941928318725_4900140568303030563_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=JW40zSKA2CYAX_SqBiH&_nc_oc=AQmSUQuZReKIlDzhyezBA2mb2PChm6ptvrffM5E_a29HZweAhLZnoCmTdXnElTyaOrU&_nc_ht=scontent.fwaw6-1.fna&oh=03_AVI0jUaLVOg-b0-VM5JWq0zfhlRBenJtYlRSU8DY5vFvSQ&oe=621E354A

Opublikowano

Też uważam, że winowajcą jest nieprawidłowo/nieprecyzyjnie ustawiona geometria w fabryce, a auto jest bardzo czułe na odchyły. Po robieniu jej w zeszłym roku w zasadzie nie mam problemu.


Opony letnie Pirelli 20” też mam bez runflat i o dziwo nie widzę specjalnie różnicy w komforcie między zimowymi 20” runflat też Pirelli.

Pozdrawiam

KrzychoM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie tak, dlatego też pytałem kolegę który napisał że 10 razy ustawiał geometrię i dalej jest źle - czy chociaż raz robił to poza ASO, w warsztacie, który tylko tym się zajmuje i zna się na sztuce…
Opublikowano
Dokładnie tak, dlatego też pytałem kolegę który napisał że 10 razy ustawiał geometrię i dalej jest źle - czy chociaż raz robił to poza ASO, w warsztacie, który tylko tym się zajmuje i zna się na sztuce…
Tak. Robiłem w bardzo dobrym serwisie Motolab Bosch Srervice. Maja najwyższej klasy maszynę, duże doświadczenie. Szef wszystkiego pilnuje osobiście. Obciążali auto i wszystko zgodnie z wytycznymi. Była poprawa ale do ideału było bardzo daleko. Może być tak, że są jakieś myki które można zastosować- np. ustawienia na granicy zielonego ale w którąś konkretna stronę w granicach tolerancji i mało który serwis wie. Potem jeździłem już tylko do ASO i za każdym razem było gorzej lub tak samo słabo. Tej sztuki po wymianie jeszcze w ogóle nie robiłem. Odbiłem się w Bawarii po jeździe próbnej z mistrzem serwisowym twierdzącym że ten typ tak ma i już. Ja taki serwis od razu odpuszczam. Szkoda czasu - nie potrafią lub nie chcą pomóc lub faktycznie mistrz ma racje i wie że niewiele zrobi. Teraz mam 12000km więc spróbuję w tym HiperHiper:) Wg. mnie główny problem to nie prostująca do pozycji zero kierownica po skręcie. To że można ustawić auto przy 70-90km/h tak ze kierownica jest skręcona +/- 10 stopni w lewo lub w prawo w skręcie i nie powraca, a samochód jedzie sam po łuku. "Sztywna" i do tego duża czułość kierownicy w okolicy punktu zero. Każdy mały ruch przekłada się na koła (dobre na torze). Do tego czuła geometria. Ja uważam, że to 3 a nie jeden czynnik. A u Was Panowie jak jest? Czy po skręcie 90stopni w boczna uliczkę kierownica wraca czy musicie odkręcać? Czy jadać 50-100 km/h na tempomacie (bez naciskania gazu) możecie na Siekierkowskiej (delikatne łuki) ustawić kierownice w skręcie +/-10 stopni i auto jedzie po łuku?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ano właśnie, ja po podobnych doświadczeniach z geometrią w serii 5 (też tak miała od nowości) i przerobieniem większości warszawskich ASO doszedłem do podobnych wniosków.

Na szczęście poza ASO są też miejsca, gdzie ludzie znają się na tym co robią. Niestety sama >super maszyna< nie wystarczy (jest taki znany serwis, nie ASO, mający najnowszy sprzęt Hunter'a i do geometrii i do wyważania/optymalizacji... i co z tego, jak partolą robotę... z empatii nie napiszę, który to) ;)

Fachowca można poznać też po tym, że oprócz dociążania auta (obligatoryjne!)... sprawdza na dzień dobry ciśnienie w oponach :)

I tu kolejna kwestia do której namawiam, o czym pisałem już wcześniej - optymalizacja kół.

Opublikowano

Odebrałem auto z AutoFus Ostrobramska w Warszawie

Jestem mega pozytywnie zaskoczony, miła i fachowa obsługa Pana Michała, sprawna akcja

no i moje przypuszczenia okazały się słuszne, cały tył na czerwono, przód tez nie był idealnie

po regulacji widzę, że naprawdę dobrze to wygląda na papierze i mam nadzieje że pomogło, pewnie przetestuje jutro ;)

poniżej wydruk z geometrii, przy okazji jakaś kalibracja układu kierowniczego została wykonana


272396438_945521089432005_3665665806974455805_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=n4AVZmGvcHgAX_X_3b_&_nc_ht=scontent.fwaw6-1.fna&oh=03_AVLniSZkEBlj1B-73J4X95swJ15cwvlWY2abZGi5kqc9rg&oe=621F3E5D

Opublikowano
...po regulacji widzę, że naprawdę dobrze to wygląda na papierze...


272396438_945521089432005_3665665806974455805_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-5&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=n4AVZmGvcHgAX_X_3b_&_nc_ht=scontent.fwaw6-1.fna&oh=03_AVLniSZkEBlj1B-73J4X95swJ15cwvlWY2abZGi5kqc9rg&oe=621F3E5D

A co z tym kątem pochylenia sworznia zwrotnicy - poza tolerancją, i przed i po na czerwono?

Opublikowano

@cowboy

Dobrze, że idzie to we właściwym kierunku. Trafiłeś na bardzo silny wiatr, w nowy aucie z rozjechaną geometrią i pewnie na A1 między Toruniem a Łodzią (a to przekleństwo dla wielu z tego forum, vide wątek o G30). Ja tam też po raz pierwszy miałem bardzo złe doświadczenia, co skończyło się kontrolą i korektą geometrii. Z historii innych osób (również na motor-talk.de) wynika, że to nie zawsze pomaga, ale trzymam kciuki. Teraz sprawdzać tylko wyważenie kół (dynamicznie) i dopieścić potem ustawienia. Aha, dociążenie pasażerami pomaga, więc sprawdzaj jeżdżąc bez.

Opublikowano

informacyjnie:

pojechałem na Ske

150-170kmh pojeździłem i ani jednej korekty, auto jedzie jak po szynach ;)

niedługo robię trase 1000km wiec mam nadzieję że to się potwierdzi ale w krótkim teście jest ogromna różnica

czyli geometria musi być idealnie ustawiona

kierownica wraca do punktu zero, nie ma żadnych nerwowych kontr, czy myszkowania

opony Bridgestone runflat 245/50/R19, zawieszenie sportowe M


EDIT: mała podpowiedź ASO do pół roku i 10 tys km (wcześniej było 5 tys) robi geometrię za darmo w ramach gwarancji.

Opublikowano

Aktualizacja.


Auto oddali mi po kilku dniach.

Źle spasowane drzwi które niszczyły akustykę auta zostały naprawione. Zawieszenie?


"Nasi najlepsi eksperci przejechali się Pana autem i nie wykryli żadnych nieprawidłowości"

No to moge spokojnie uznać, że eksperci z "Nie FUSA" w WWa zapewne każdego dnia jak wracają do domu to żona ich nap***** jak worem ziemniaków skoro to normalne, że jadąc tym autem 40km/h w zakręt auto się kładzie a każdy pasażer obija się o drzwi latając jak ziemniaki.

Auto ma za dużo luzów, tłumaczenie, że auto tak ma" mnie nie interesuje.

Odczucie jazdy X3 jest jak ustawienie low ridera na poziomie HIGH i jazda powoli ulicami USA z funkcją bujania pod muzyke.

Autem nie da się jeździć. Przetestowałem go na szybkich trasach jadąc przy normalnym wietrze 160km/h każda nierówność powoduje, że auto jak pompon skacze.

Mam nagranie jak wyjeżdżam poza wiatrochron i wywaliło mnie na połowa drugiego pasa przy prędkości 135km/h

W związku z tym, że mam bardzo dużo znajomych i oni tym tematem także się zajęli przetestowaliśmy Q8 jak sobie radzi w takich warunkach.

Jeździ dokładnie jak zwykły sedan, zero bujania. Dodatkowo nie daleko trzeba było szukać BMW X5 także nie ma tych problemów.

Niestety Panowie to jest prawdą "AUTO TAK MA" to prawdziwe słowa tylko, że powinnni je ubrać w "AUTO JEST PO PROSTU SPIER****"

Przepraszam za słownictwo ale wiecej wymagałem od marki BMW. Nie powinni takiego syfu klientom wciskać.

Auto jest oddawane i czekam do końca miesiąca na X5 40i - jeżeli nie trafi się żadne to zmieniam na Audi Q8.


PS. Tak miałem klika osób starszych na pokładzie i powiedzieli, że przecież to SUV on powinien tak bujać.

I tu też daje mi to do zastanowienia bo Niemcy sobie na to nie pozwolą - przykład forum 60+ stron JE**ania BMW za tą porażkę

a Polak ? Gdy go oplują to mówi że Pada Deszcz


Nie dajcie się chłopaki :) !

To jest ta sama sytuacja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.