Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,


chciałbym się upewnić czy samochód na poniższych zdjęciach jest oryginalny/prawidłowo naprawiony, czy też nie. Komputer nie wywala żadnych błędów, kontrolki airbagów działają prawidłowo (zapalają się na moment po odpaleniu zapłonu, a potem gasną), ale podczas oglądania poszczególnych elementów samochodu, pojawiło się u mnie kilka wątpliwości. Czy w ogóle jest możliwe, żeby coś było nie tak, a komputer o tym nie informował? Czy jest możliwe, żeby ktoś zamaskował niefachowo przeprowadzoną naprawę? Czy wybuchnięcie poduszek i/lub napinaczy zapisuje się w którymś z komputerów auta? Czy da się to zweryfikować (w ASO lub samodzielnie)?


Po pierwsze - pas kierowcy posiada przy dolnym mocowaniu do fotela dopinacz, a pas pasażera jest montowany "na śrubę". Czy tak powinno być? Czy też napinacze powinny znajdować się przy obydwu przednich fotelach. Wydaje mi się, że wg RealOEM - jest OK, ale prosiłbym o potwierdzenie. Poza tym - czy na podstawie zdjęć da się stwierdzić czy dopinacz kierowcy jest sprawny, czy był już użyty? Poniżej zdjęcia:

Dopinacz kierowcy:

pjSc3kf.jpg

Mocowanie pasa pasażera:

767Erry.jpg

Mt9Nuwm.jpg


Druga kwestia to napinacze przy zamkach pasów - jak zweryfikować czy są OK? Daty produkcji zgadzają się z datą produkcji samochodu oraz z datami na zapięciach pasów, no i są mniej więcej tej samej długości i są elastyczne. Wyglądają tak:

Napinacz kierowcy:

mlAWD8k.jpg

Napinacz pasażera:

DrDUMrz.jpg


Kolejna kwestia związana z pasami, to fakt, że pas kierowcy tuż ponad "guzikiem" posiada "spinkę", a pas pasażera nie. Jaka jest rola tej "spinki"? O czym może świadczyć jej brak? Da się ja w ogóle zdjąć i nałożyć na pas? Wg realOEM ona nie ma osobnego kodu, tylko jest jedną częścią razem z pasem.

"Spinka" kierowca:

ujfCjbv.jpg

Brak "spinki" pasażer:

7RgSCKf.jpg


No i ostatnia kwestia, czyli poduszki powietrzne. Data produkcji na poduszce kierowcy zgadza się z datą produkcji auta, ale mam wrażenie, że logo na kierownicy jest krzywe i niezamontowane w pionie w porównaniu do reszty obudowy poduszki. Czy poduszka ta może być nieoryginalna/regenerowana? Czy można to jakoś zweryfikować? Czy realna jest opcja, że poduszki w ogóle nie ma, a wstawione są jakieś "emulatory"?:

tDvAxRb.jpg


W kwestii poduszki bocznej - przeszycie na skórze na fotelu pasażera ma inny kształt niż na fotelu kierowcy, a skóra lekko się marszczy. Czy możliwe jest, że poduszka była wymieniana, a fotel ponownie zszywany?

Przeszycie - fotel kierowcy:

ujfCjbv.jpg

Przeszycie - fotel pasażera:

yKZe8O7.jpg

Opublikowano
mysle ze powinienes kupic nowe auto w salonie a nie zawracac sobie uzywanymi

 

Pewnie masz rację :wink:. Tak czy siak, gdyby ktoś umiał coś powiedzieć na powyższy temat, to z wdzięcznością taką odpowiedź przyjmę.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o napinacze pasów to zależy od rocznika i kraju pochodzenia.


1. Wystrzelenie poduszki/poduszek zapisze się w pamięci sterownika airbag

2. U mnie pasy do foteli montowane są na śrubę (bez dodatkowych napinaczy) - f10 przedliftowe. Pewnie zależy od wersji auta

3. Jeśli dopinacz jest strzelony to humowa harmonijka-maskownica będzie ściągnięta i pomarszczona a dopinacz "schowa" się kilka centymetrów niżej. Nie da się tego nie zauważyć. Jeśli data produkcji zgadza się z datą auta to mogą być nieruszone, a mogą być też zregenerowane. Musiałbyś dokładnie obejrzeć dopinacze.

4. ta spinka służy do ustawienia sobie na jakiej wysokości ma być klamra pasa, żeby wygodnie złapać i sobie zapiąć. U pasażera tego nie ma.

5. poduszka kierowcy - jak wyżej - może być oryginalna albo zregenerowana. Szukałbym info w sterowniku airbag.

6. Tak, możliwe ze poduszka została wymieniona. Ale pomarszczona skóra na szwie wcale nie musi o tym świadczyć

Podaj Vin, może coś uda się komuś sprawdzić w sieci na temat tego egzemplarza. Inaczej to wróżenie z fusów.

Opublikowano

U mnie w LCI ta spinka na pasie jest po dwóch stronach. Ale akurat to o niczym nie świadczy - można ją sciągnąć. To nie jest tak, że ona odpada jak jest kolizja ;)

Na tym twoim zdjęciu logo na poduszce rzeczywiście jest jakby krzywe. Może rzeczywiście była to poduszka regenerowana, ale to tez nie oznacza, że całe auto miało kolizję. Bo byc może ktoś wymienił tylko kierownice - podasz VIN to będzie wiadomo. Te kierownice chyba były dopiero po lifcie - chociaż nie jestem pewien. Jeśli auto masz starsze, no to ktoś doposażał. Może zaślepka jest nie ori - są sprzedawane i taki efekt.

Opublikowano

Bardzo dziękuje za fachowe odpowiedzi panowie.

 

U mnie w LCI ta spinka na pasie jest po dwóch stronach. Ale akurat to o niczym nie świadczy - można ją sciągnąć. To nie jest tak, że ona odpada jak jest kolizja ;)

Na tym twoim zdjęciu logo na poduszce rzeczywiście jest jakby krzywe. Może rzeczywiście była to poduszka regenerowana, ale to tez nie oznacza, że całe auto miało kolizję. Bo byc może ktoś wymienił tylko kierownice - podasz VIN to będzie wiadomo. Te kierownice chyba były dopiero po lifcie - chociaż nie jestem pewien. Jeśli auto masz starsze, no to ktoś doposażał. Może zaślepka jest nie ori - są sprzedawane i taki efekt.

 

To jest egzemplarz LCI, wyposażenie (w tym kierownica) zgadza się z VIN.


1. Co w ogóle oznacza regeneracja poduszek i napinaczy? Czy to znaczy, że przy kolejnej kolizji one zadziałają prawidłowo, czy nie? Rozumiem, że właśnie przy takiej regeneracji mogli założyć nieoryginalną zaślepkę airbaga kierowcy?

2. Czy w ogóle jest możliwe, że poduszek nie ma/jest jakiś emulator/opornik, a system nie wywala żadnych błędów, czy też system jest „zbyt mądry”, żeby go tak oszukać?


 

1. Wystrzelenie poduszki/poduszek zapisze się w pamięci sterownika airbag

 

3. Ciężko jest się do takiego sterownika podłączyć? Czy będą w stanie to zrobić w nieautoryzowanym serwisie specjalizującym się w BMW?

4. Jak zweryfikować czy napinacze były regenerowane?



Poza tym jeżeli ktoś ma wersję LCI i mógłby sprawdzić jak wyglądają dolne mocowania pasów kierowcy i pasażera i czy wyglądają tak na zdjęciach z pierwszego posta, to byłbym wdzięczny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bardzo dziękuje za fachowe odpowiedzi panowie.

 

U mnie w LCI ta spinka na pasie jest po dwóch stronach. Ale akurat to o niczym nie świadczy - można ją sciągnąć. To nie jest tak, że ona odpada jak jest kolizja ;)

Na tym twoim zdjęciu logo na poduszce rzeczywiście jest jakby krzywe. Może rzeczywiście była to poduszka regenerowana, ale to tez nie oznacza, że całe auto miało kolizję. Bo byc może ktoś wymienił tylko kierownice - podasz VIN to będzie wiadomo. Te kierownice chyba były dopiero po lifcie - chociaż nie jestem pewien. Jeśli auto masz starsze, no to ktoś doposażał. Może zaślepka jest nie ori - są sprzedawane i taki efekt.

 

To jest egzemplarz LCI, wyposażenie (w tym kierownica) zgadza się z VIN.


1. Co w ogóle oznacza regeneracja poduszek i napinaczy? Czy to znaczy, że przy kolejnej kolizji one zadziałają prawidłowo, czy nie? Rozumiem, że właśnie przy takiej regeneracji mogli założyć nieoryginalną zaślepkę airbaga kierowcy?

2. Czy w ogóle jest możliwe, że poduszek nie ma/jest jakiś emulator/opornik, a system nie wywala żadnych błędów, czy też system jest „zbyt mądry”, żeby go tak oszukać?


 

1. Wystrzelenie poduszki/poduszek zapisze się w pamięci sterownika airbag

 

3. Ciężko jest się do takiego sterownika podłączyć? Czy będą w stanie to zrobić w nieautoryzowanym serwisie specjalizującym się w BMW?

4. Jak zweryfikować czy napinacze były regenerowane?



Poza tym jeżeli ktoś ma wersję LCI i mógłby sprawdzić jak wyglądają dolne mocowania pasów kierowcy i pasażera i czy wyglądają tak na zdjęciach z pierwszego posta, to byłbym wdzięczny.

Dolne mocowania pasów moga się roźnić ze względu na poziom wyposażenia np. kod 5AL - Active Protection.


Za bardzo panikujesz.

Tak dużo napisałeś - krótko - świeci Ci się kontrolka airbag?

Napinacze masz, więc jeśli nie ma błędu to znaczy że system jest sprawny.

Opublikowano

Moge ci potwierdzic ze tez tak mam w LCI. U kierowcy napinacz u pasazera niego.

Aha ja mam 5AL. Aczkolwiek nie wiem jakie to ma znaczenie bo przy 5AL dociag pasow dziala mi na dwoch fotelach tak, wiec ten napinacz ze zdjec nie jest za to odpowiedzialny. Jest to realizowane przez mechanizm w slupku B.

Opublikowano
Niestety poduszki i napinacze mogą być zregenerowane. Nigdy nie wiesz jak. Znam przypadek ze nie wystrzeliły a kontrolki działały a w komputerze nie było błędów. Poduszkę można wyjąc i zobaczyć od tylu czy kable są ok, czy zgadzają sie kolory itd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety poduszki i napinacze mogą być zregenerowane. Nigdy nie wiesz jak. Znam przypadek ze nie wystrzeliły a kontrolki działały a w komputerze nie było błędów. Poduszkę można wyjąc i zobaczyć od tylu czy kable są ok, czy zgadzają sie kolory itd.

Wystarczy że gdzieś w będzie przecięty 1 kabelek i ktoś to zaizoluje taka taśmą jak fabryczna i następnie wykoduje.

Opublikowano
Niestety poduszki i napinacze mogą być zregenerowane. Nigdy nie wiesz jak. Znam przypadek ze nie wystrzeliły a kontrolki działały a w komputerze nie było błędów. Poduszkę można wyjąc i zobaczyć od tylu czy kable są ok, czy zgadzają sie kolory itd.

Wystarczy że gdzieś w będzie przecięty 1 kabelek i ktoś to zaizoluje taka taśmą jak fabryczna i następnie wykoduje.

 

Chodzi Ci o kabelki wewnątrz poduszek/napinaczy, czy też te, którymi są one podłączone „do samochodu”? Da się w ogóle wykodować poduszki bez śladu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.