Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam samochód bmw e46 320d 2001r

problem polega na tym że od wtyczki od pompy paliwa brakuje mi + sprawdziłem pompe na krótko chodzi samochód sprawdzony został przekaznik pompy jest okej do chodzi prąd do przekaznika bezpiecznik pompy dobry przewód biało niebieski wygląda na okej


prosił bym jak poprowadzić + od pompy tak jak w bmw ma być

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam kilka pytań zanim coś ci zaproponuję..

Czy jesteś pewny że masz dobrą masę na kości?

Jak sprawdzałeś przekaźnik ,to sprawdzałeś pin odpowiedzialny za dostarczenie plusa do kości pompy paliwa?

Jakiej wartości masz bezpiecznik??

Jaki to typ nadwozia, i jaki miesiąc prdukcji??

Ty chcesz poprowadzić przewód plusowy wzdłuż starej instalacji ???

Opublikowano
typ nadwozia sedan, przekaźnik sprawdzałem w sposób taki że przekaznik od klaksonu jest taki sam więc go podmieniłem. Sprawdzałem też kontrolką prąd w skrzynce w miejscu gdzie wchodzi przekaznik pompy. Możemy naprawić to w twój sposób wartość bezpiecznika 30 co do masy nie jestem pewien na 100% ale jak podaje + na pompe a brązowy kolor to jest masa i jest podłączony w tym momencie do pompy to pompa chodzi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
typ nadwozia sedan, przekaźnik sprawdzałem w sposób taki że przekaznik od klaksonu jest taki sam więc go podmieniłem

Nastepnym razem gdy sprawdzisz w ten sposób jakiś przekaźnik , a jego odnoga bedzie biegła do minusa ecu to sie nauczysz ze częsc moze wyglądać identycznie a mieć zupełnie inną budowe -tym razem miałes szczeście , a przekaznik nie miał prawa zadziałac...

Na poczatek podmień bezpiecznik F54 -ma być 15A

Przekaźnik tez podmien ale na identyczny

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jaki miesiąc auta.....????????


Zgadza się, bezpiecznik ma być 15A

Sprawdz rezystancje przewodu plusowego

Kość przy pompie paliwa, pin nr 2

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/WOjedXx

Pin przy przekaźnikud nr. 2

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-320d-lim/WafDTGH


Jeśli chodzi o przekaźniki.... są rysunki na nich jaką mają zasadę działania, no i musi być podany max prąd.


Masę sprawdź w ten sposób, ustaw miernik a rezystancje, jede koniec miernika dotknij do odizolowanej części nadwozia a drugą do pinu nr 1 kości przy baku. Rezystancja powinna wynieść ok 1,5 Ohm.


Ta zmiana bezpiecznika ewidentnie wskazuje na to, że ktoś już wcześniej miał problem z elektryką. Na początku wywalało słabszy bezpiecznik. Na większym pompa pochodziła , lecz usterka pogłębiała się. Przewód ma przekrój 1.5mm2, pewnie nie wytrzymał tego prądu i w miejscu wcześniejszego uszkodzenia przepalił przewód do końca.


No nic, jeśli nie bedzie rezystancji na przewodzie plusowym zostaje Ci przeciągnięcie nowego przewodu. Najlepiej by było kupić do tego konektory, które pasują do kości od przekaźnika i kości baku. Jak dobrze widziałem to przy kości od baku są uszczelki na każdy przewód.

Jeśli nie chce ci się aż tak bawić to wystarczy, że utniesz stary przewód tak abyś mógł do niego przylutować nowy. Pamiętaj, abyś dobrze zaizolował przewód przy kości od pompy paliwa. W sprzedaży są koszulki termokurczliwe, Kup takie aby były o średnicy nie dużo większej niż zlutowane przewody. Koszulka termokurczliwa musi mieć klej w środku - spytaj sprzedawcy właśnie o takie koszulki, ten klej dodatkowo uszczelni połączenie przewód.

Jak będziesz prowadził przewód to zwracaj uwagę na miejsca, w których występują ostre krawędzie. Auto w czasie jazdy drży. Po jakimś czasie może się przetrzeć izolacje i awaria na nowo gotowa.

Nie wiem czy muszę Ci to mówić ale cokolwiek będziesz robił przy prądzie, odłącz masę akumulatora

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano

rozumiem jak sprawdzić rezystancje masy

tylko nie rozumiem jak sprawdzić plusa

aha i jeszcze jedno chciał bym przeprowadzić nowy kabel tylko on idzie od pompy paliwa a dalej gdzie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmierz sobie napiecie

Przewód czerwono - fioletowy stałe 12V

Czarno -fioletowy 12V po zaplonie

Czerwono - biały 12V po zaplonie

Wyciągnij przekaźnik i podaj napiecie na przewód bialo - niebieski jak pompa ruszy to trzeba szukać w druga strone

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chodziło o przebieg przewodu ,to takich informacji to nie mam. Myślę , że polecisz tak jak biegnie stary przewód.


Jeśli chodzi o sprawdzenie rezystancji plusowego przewodu.....piny już wiesz jakie odpowiadają za plusowy przewód. Pewnie w mierniku nie masz tak długich przewodów, więc musisz je przedłużyć ,tak aby starczyły od przekaźnika do kości przy pompie paliwa.

Odłączasz kość od pompy paliwa ,szukasz pinu nr 2 przy kości, przykładasz do niego jeden koniec miernika

Teraz drugi koniec miernika. Wyciągasz przekaźnik i szukasz pin nr 2 . Wpinasz miernik i mierzysz rezystancję. Wartość powinna oscylować przy wartości ok 1,5 Ohm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
aha i jeszcze jedno chciał bym przeprowadzić nowy kabel tylko on idzie od pompy paliwa a dalej gdzie ?

Do przekaźnika...-po co to chcesz czynić?

Luknij czy na bezpieczniku F2 masz napiecie po zaplonie - jesli nie ma to podaj lewe zrudełko i sprawdz- pompa w zbiorniku powinna ruszyć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.