Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, po otworzeniu drzwi przednia lampka oświetlenia wnętrza przy lusterku oraz ta nad nogami kierowcy przygasają kilkukrotnie i słychać cykanie w okolicy silniczków regulacji kierownicy. Po włożeniu kluczyka i przekręceniu w pozycję 1 te same lampki natychmiast gasną, a pozostałe stopniowo się wygaszają i w tym samym czasie od razu przełącznik świateł podświetla się. Następnie gdy uruchomię silnik i naciskam na klakson to nie trąbi tylko słychać buczenie przekaźnika od klaksonu i zapala się lampka z przodu przy lusterku i nad nogami kierowcy. Gdy włączam ogrzewanie znowu zapalają się te same lampki, znika podświetlenie MFL i przyciski nie działają. Gdy wyłączę ogrzewanie lampki gasną, wraca podświetlenie kierownicy, przyciski funkcyjne działają oprócz tempomatu. Jakiś czas temu przestało też działać zamykanie samochodu z pilota. Elektryczna regulacja kierownicy działa tylko gdy jest wyjęty kluczyk ze stacyjki. INPA wywala błędy zwarcia regulacji kierownicy, zwarcia regulacji oparcia fotela,zwarcia czujnika kąta skrętu, zwarcia MFL, zwarcia dodatkowej pompy wody (wszystko ma wspólne połączenie masy które leci dalej nad lewe nadkole) i wypadania zapłonu na 8 cylindrze. Z tym wypadaniem zapłonu to jest różnie, czasami jest a czasami nie ma. Wydaje mi się że coś mi bije w masę. Gdy sprawdzałem masę lampki przedniej przy włączonym ogrzewaniu pokazało ponad 9V, a na wyłączonym ogrzewaniu 0V. Sprawdzałem też bezpieczniki, wszystkie ok. Oświetlenie przy lusterku i nad nogami gasło dopiero gdy wyjąłem bezpiecznik od panelu ogrzewania/AC. Ktoś może miał podobny problem? Dodam że wymieniłem kostkę stacyjki, ale to nie pomogło.
Opublikowano

Zwarcia mogą być ale pewnie by paliły bezpieczniki.

Takie szopki, że włączasz jedno, to włącza się drugie a trzecie wyłącza z reguły właśnie spowodowane są problemami z dobrą masą - instalacja to jest wiele pętli z odbiornikami i wyłącznikami + sterowanie elektroniczne, jeśli nie ma dobrej masy to odbiorniki z obwodów które mają ten sam punkt masowy o zbyt dużej oporności "dobierają" sobie "minus" poprzez inne odbiorniki - którędy popłynie prąd zależy od oporności odbiorników w danym obwodzie oraz sposobu ich odłączania.


Tak więc musisz sprawdzić dokładnie te masy - to jest najprostsze a zarazem najtańsze. Później będziesz szukać zwarć ale to już wiąże się z koniecznością znajomości schematu i odłączania obwodów (bo później niejeden pisze, że tu ma zwarcie, tam ma zwarcie i jeszcze tam a robi pomiar obwodów nie zwracając uwagi, że na wynik wpłyną inne w tym czasie podłączone). Mogą też być problemy z modułami sterującymi.

Prawda jest taka, że możesz sprawę załatwić w kilkanaście minut a możesz tydzień szukać i nie znajdziesz.

Opublikowano
Miałeś rację, to była masa a dokładnie trzy przewody nie trzymały się łącznika masy nad lewym przednim nadkolem. Poprawiłem to i wszystko wróciło do normy oprócz wypadania zapłonu i centralnego zamka. Dziękuję za cenną wskazówkę :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.