Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Kilka dni temu zauważyłem, że nie działa mi sterowanie nawiewem - cokolwiek nie wcisnę (nogi, kabina, szyba) to cały czas leci na nogi. Włączając przycisk "szyba" wentylator wieje ma max ....ale na nogi. Przy zmianie trybów nawiewu nie słychać żeby pracowały silniczku od klap. Pytanie co z tym fantem robić ? Co tam mogło nawalić? Silniczki? Jakiś układ sterujący ?? Czy można jakoś zdiagnozować które silniczki wymagają wymiany?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego poczytaj o zasadzie działania...

Moim zdaniem po wymianie silniczków nie obędzie się bez podłączenia komputera .

Pozdrawiam...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/wiring-functional-info/body/heating-air-conditioning-functions/air-distribution/menu-stepper-motor-check-flow/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli dobrze zrozumiałem instrukcje to jeśli nawali ci jakiś silniczek to powinien zapisać się błąd.

Teraz sama kwestia programowania....jeśli wymienisz silniczek to należy przypisać mu miejsce w układzie, ponieważ są one połączone ze sobą szeregowo, komputer auta musi wiedzieć do , którego wysyła informacje..


A który jest pierwszy a który ostatni to nie wiem , nie wiem jak to interpretować...

Tutaj najprawdopodobniej jest opisana kolejność silniczków...

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/wiring-functional-info/body/heating-air-conditioning-functions/air-distribution/menu-stepper-motor-check-flow/documentation-2-5-zones/YTkuGvn

Opublikowano

Ok, przeczytałem wszystko. Co prawda to info dotyczy F10, a ja mam e39, ale zasada działania jest taka sama ( tak przypuszczam :) )


Dalej pozostaje kwestia sfotu - czym to można zdiagnozować? Mam tylko E39 i jakoś nigdy nie trafiłem na opcję sprawdzenia klimy, ale może źle szukałem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

podaj rok i miesiąc produkcji auta

Jeśli chodzi o jakie kolwiek większe opisy zasady działania to nie ma... :(

Dobrze by było abyś podjechał na komputer aby odczytać błędy.

Koledzy z forum mieli podobne problemy. Niektórym pomogło odpięcie i ponowne wpięcie kości do silniczków klap nawiewu.

Jakbyś miał miernik zakończony na końcach przewodów pinami w kształcie igieł to mógłbyś sprawdzić czy z modułu wychodzi napięcie???

Opublikowano

Produkcja:2001-10-31


jak wrócę z pracy to jeszcze posprawdzam czy gdzieś nie wywaliło bezpiecznika, mam też inny panel na podmiankę - może to kwestia panelu. Raczej usterka wszystkich silniczków jest mało prawdopodobna.


Co do sprawdzania błędów to mam Inpę i pokazuje mi tylko błąd grzałki sondy jak jest zimno :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.