Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
U mnie średnie spalanie "od początku" po przejechaniu 46000 km wynosi 9,1 l/100km. Silnik 40d. Po pierwszych 20.000 km zużycie oscylowało wokół 8,5 litra. Przy czym zacząłem częściej korzystać z webasto.

Jestem zadowolony ze zużycia. Na trasie przy 150 zużycie równa się temu z miasta. Nie korzystam praktycznie z trybu Comfort i ECO tylko ze zmodyfikowanego Sportu. Po to aby silnik nie gasł. Uważam, że w trybie żeglowania samochód nie oszczędza hamulców. Na trasie często korzystam z tempomatu. Zużycie ze wskaźnika pokrywa się z faktycznie zalanym paliwem.

 


Super wynik, pali tyle co 25d a nawet mniej. :mrgreen:

Opublikowano
U mnie średnie spalanie "od początku" po przejechaniu 46000 km wynosi 9,1 l/100km. Silnik 40d. Po pierwszych 20.000 km zużycie oscylowało wokół 8,5 litra. Przy czym zacząłem częściej korzystać z webasto.

Jestem zadowolony ze zużycia. Na trasie przy 150 zużycie równa się temu z miasta. Nie korzystam praktycznie z trybu Comfort i ECO tylko ze zmodyfikowanego Sportu. Po to aby silnik nie gasł. Uważam, że w trybie żeglowania samochód nie oszczędza hamulców. Na trasie często korzystam z tempomatu. Zużycie ze wskaźnika pokrywa się z faktycznie zalanym paliwem.

 


Super wynik, pali tyle co 25d a nawet mniej. :mrgreen:

 

akurat z diesli 25d pali najwięcej ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pierwsze 2500 km

z czego połowa autostrada

paliwo - średnia 6,2 l/ 100km = 41,52 PLN/ 100 km

prąd - średnia 16,33 kWh/100 km = 5,98 PLN/100 km ( ładowanie w większości w domu ale 2 razy ładowałem - z ciekawości, na komercyjnych stacjach)


razem 47,50 PLN/ 100 km

co przy dzisiejszej cenie za benzynę 95 - 6,47 zł daje zużycie 7,31 l

a diesla 6,16 daje zużycie w granicach 7,7

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

Opublikowano

1807km, "od fabryki" pokazuje 5,8l/100km + 16,1kWh, przy średniej 39km/h.


Z powyższego 982km zrobione na prądzie.


PS u mnie 400km z tego trasa, reszta "w koło komina".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze 2500 km

z czego połowa autostrada

paliwo - średnia 6,2 l/ 100km = 41,52 PLN/ 100 km

prąd - średnia 16,33 kWh/100 km = 5,98 PLN/100 km ( ładowanie w większości w domu ale 2 razy ładowałem - z ciekawości, na komercyjnych stacjach)


razem 47,50 PLN/ 100 km

co przy dzisiejszej cenie za benzynę 95 - 6,47 zł daje zużycie 7,31 l

a diesla 6,16 daje zużycie w granicach 7,7

Skąd masz prąd po 0.36zł?

Standard teraz to 1-1.2zł i wtedy nie jest już tak kolorowo.

Przy mojej cenie prądu m50d wychodzi lepiej niż twoja hybryda a w trasie już w ogóle jest przepaść na korzyść diesla bo tam bateria to tylko balast.

Opublikowano

40i MH 333KM po 30 tys km


śrenia wg komputera 13,5, realne 14,0.

2/3 miasto, 1/3 trasa, jazda średnio dynamiczna

przy skokojnej jeździe pewnie miałbym 12 a przy dynamicznej 15-16

Opublikowano
Pierwsze 2500 km

z czego połowa autostrada

paliwo - średnia 6,2 l/ 100km = 41,52 PLN/ 100 km

prąd - średnia 16,33 kWh/100 km = 5,98 PLN/100 km ( ładowanie w większości w domu ale 2 razy ładowałem - z ciekawości, na komercyjnych stacjach)


razem 47,50 PLN/ 100 km

co przy dzisiejszej cenie za benzynę 95 - 6,47 zł daje zużycie 7,31 l

a diesla 6,16 daje zużycie w granicach 7,7

Skąd masz prąd po 0.36zł?

Standard teraz to 1-1.2zł i wtedy nie jest już tak kolorowo.

Przy mojej cenie prądu m50d wychodzi lepiej niż twoja hybryda a w trasie już w ogóle jest przepaść na korzyść diesla bo tam bateria to tylko balast.

 

Z nikim się nie spieram, że mam lepiej a Ty masz gorzej, chciałem hybrydę, kupiłem hybrydę i mam hybrydę

a taryfa to zwykła nocna z gniazdka

to ile pali m50d?, że jest tak super mega mniej?

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze 2500 km

z czego połowa autostrada

paliwo - średnia 6,2 l/ 100km = 41,52 PLN/ 100 km

prąd - średnia 16,33 kWh/100 km = 5,98 PLN/100 km ( ładowanie w większości w domu ale 2 razy ładowałem - z ciekawości, na komercyjnych stacjach)


razem 47,50 PLN/ 100 km

co przy dzisiejszej cenie za benzynę 95 - 6,47 zł daje zużycie 7,31 l

a diesla 6,16 daje zużycie w granicach 7,7

Skąd masz prąd po 0.36zł?

Standard teraz to 1-1.2zł i wtedy nie jest już tak kolorowo.

Przy mojej cenie prądu m50d wychodzi lepiej niż twoja hybryda a w trasie już w ogóle jest przepaść na korzyść diesla bo tam bateria to tylko balast.

 

Z nikim się nie spieram, że mam lepiej a Ty masz gorzej, chciałem hybrydę, kupiłem hybrydę i mam hybrydę

a taryfa to zwykła nocna z gniazdka

to ile pali m50d?, że jest tak super mega mniej?

Średnie z 20tyś km 10.8 więcej miasta Warszawa trasa ok 30%.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiadomo ze m50d lepsze niz jakies 45e :mrgreen: :mrgreen:

 

Nie koniecznie. Ja zdecydowanie wolę benzynowe silniki za dźwięk i charakterystykę.

To na pewno mój ostatni diesel mimo że radzi sobie świetnie.


Prebek policz dobrze ten prąd bo wg mnie liczysz stawkę nocną netto i to bez opłat stałych i przesyłowych. Dodatkowo uwzględniasz tarczę czyli liczysz cenę obowiązującą do 2000kw, które ładując auto zdecydowanie przekroczysz szybko. Chyba że masz jakąś stałą obowiązującą jeszcze umowę z przed kilku lat.

Opublikowano

Zakup 45e w celu "wielkich oszczędności" nie idźmy tą drogą. Więc w moim przypadku jeżdżąc tylko na prądzie po mieście zużycie wynosi ok 30-35 KWh/100 km i koszty zależą od tego kto ile jeździ, gdzie się może naładować czy w domu lub firmie ma instalację fotowoltaiczną itp. Jeżdżąc w trybie hybrydowym tak jak napisał maly tzn.po mieście i 30% trasa to po przeliczeniu wg.normalnej stawki za prąd u mnie 0,86 zł brutto bez uwzględniania mojej instalacji PV wyjdzie zużycie paliwa przy obecnych cenach w okolicach 7l/100km. Natomiast spalanie w trasie przy dosyć mocno dynamicznej jeździe autostradowej i pełnym załadunku (nie był to pełny ogień ale było szybko śr.prędkość ok140km/h) wyszło ok 12,5l/100km i to bez względu na to czy jechałem z pełną (w jedną stronę) czy z pustą baterią więc wydaje mi się,że są to przyzwoite wartości.

Sprawdziłem też przed wyjazdem jakie są stawki na stacjach ładowania w PL i powiem tak w skrócie nie wchodząc w szczegóły ,że z mojego punktu widzenie ładowanie 45e na stacjach mija się trochę z celem.

Skończymy też proszę z tym pisaniem o zbędny balaście bo z co niektórych postów można odnieść wrażenie,że ta wartość urosła wręcz to jakiś mitycznych rozmiarów,ktoś pisał nawet ,że te zbędne kilogramy przekładają się na środek ciężkości co w konsekwencji........ :duh:

Sprawdziłem i wg.danych katalogowych 50d waży 2275kg a 45e 2435 kg więc ta ''mityczna'' różnica wynosi 160 kg co biorąc pod uwagę gabaryty auta nie wydaje mi się aż tak gigantyczna

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jest jeszcze jeden ważny czynnik, który zanim kupiłem 45e dziwiło mnie, że nikt w testach czy porównaniach nie wspomina.


Różnica w cenie 40i do 45e wynosiła około 50 tysięcy PLN brutto. Nie mają tu znaczenia zniżki indywidualne, bo po nich nadal występowała różnica w cenie. Policzcie sobie po swojemu ile trzeba przejechać w obu przypadkach, aby wyzerować tą różnicę :D



Dodam, że ja 45e wziąłem świadomie, jako zaspokojenie ciekawości na pojazd hybrydowy. U siebie wspomagam się produkcją prądu z PV - przy czym z tego co również widziałem w wielu dyskusjach, ludzie zapominają, że prąd z paneli nie jest za darmo, bo instalacja to koszty kilkunastu/dziesięciu tysięcy PLN i trzeba ten "darmowy" prąd przeliczyć na realny koszt dopiero po czasie amortyzacji paneli ;-)

Opublikowano
Jestem przekonany, że standardowy przegląd 45e jest również droższy od 40i ze względu na potrzebę wykonania dodatkowych czynności przeglądowych.

 

Ten problem akurat rozwiązuje pakiet serwisowy, a jego koszt jest identyczny przy 40i jak i 45e/50e.

Opublikowano
Tego nie wiem, mam pakiet na 100 tys. i przedłużoną gwarancję i podobnie jak apzs też chciałem zaspokoić własną ciekawość i zobaczyć ''z czym to się je'' zanim skarzą nas wyłącznie na elktryki
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Post dla prześmiewców, żeby mieli się czym bawić. Tak 45e nie jest oszczędny. Trasa 400km z czego 300 autostradami ( powiedzmy, ze niemieckimi) 100 km lokalnymi.

Zużycie na całej trasie 9,7 literka/100 km

prądu 1,9 kWh

 image.thumb.jpeg.fe71ffc57bf6714174513e2c844f0e03.jpeg

ale auto sobie to przeliczyło i przy takim samym stylu jazdy po nocnym ładowaniu przewiduje dojazd na samym prądzie 130 km 

image.thumb.jpeg.8d7a5c229a08740c4e2460f5dcda0343.jpeg

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś ja miałem okazję sprawdzić 45e na szybszej drodze. Przez prawie 200km miałem tempomat ustawiony na 150km/h, auto w trybie hybrydowym - aczkolwiek widok przepływu energii raczej nie pokazywał silnika elektrycznego na tym odcinku, choć mogłem oczywiście przegapić, w końcu droga była ważniejsza 😉

Spalanie benzyny, 12l/100km. Całkiem nieźle jak dla mnie, zwłaszcza biorąc pod uwagę dość mocny wiatr na trasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 godzin temu, apzs napisał(a):

Dziś ja miałem okazję sprawdzić 45e na szybszej drodze. Przez prawie 200km miałem tempomat ustawiony na 150km/h, auto w trybie hybrydowym - aczkolwiek widok przepływu energii raczej nie pokazywał silnika elektrycznego na tym odcinku, choć mogłem oczywiście przegapić, w końcu droga była ważniejsza 😉

Spalanie benzyny, 12l/100km. Całkiem nieźle jak dla mnie, zwłaszcza biorąc pod uwagę dość mocny wiatr na trasie.

Jak na benzynę przyzwoicie ale wystarczy kilka mocnych przyspieszeń i już masz 13 czy 14. Niestety w suvie benzyna nie będzie oszczędna ale zawsze dzwięk przyjemniejszy zdecydowanie. 

Opublikowano (edytowane)

Nie no, zrywy z tych 150km/h też były, ale to bardziej informacja o długodystansowym spalaniu z dość dużą - wyższą niż dopuszczalna w Polsce - prędkością. Do tego mówimy o 45e, więc trochę dodatkowych kilogramów w postaci baterii na pokładzie 😉

Spodziewam się, że te 10km/h w dół znacząco wpłynie na spalanie, nie zapominając że i te autostradowe 140km/h też rzadko (głównie z powodu kultury na drodze) da się w Polsce uzyskać na długich odcinkach. Bardzo wietrzna pogoda też swoje zrobiła.

Edytowane przez apzs
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Tym razem dłua trasa przez Polskę.

 

687km, 8,6l+2,8kWh/100km przy średniej prędkości 90,3km/h.

Prędkość przez całą trasę przepisowa. Krajówki 70-90km/h, ekspresówki max 120km/h (miejscami 100km/h) i 3/4 długości A1 z prędkością 140k/h.

Jak na taki czołg uważam że jest nieźle. Wystartowałem z pełnymi aku oraz bakiem. Paliwa na finiszu zostało mi jeszcze na 80km z tego jednego tankowania.

 

Z ciekawostek, prąd się skończył po przejechaniu 206km krajówkami w trybie Adaptive. Na tym etapie miałem 5,1l+10,1kWh/100km. W trybie tylko elektrycznym przejechane 102km z tego dystansu przy średniej prędkości 65,3km/h.

Opublikowano

U mnie w 30d po przejechaniu 8 tys. km( 70% duże miasto 30% autostrady z prędkościami 160-200) średnie spalanie wychodzi 7,7L/100km

Jestem bardzo miło zaskoczony takim wynikiem😊

Opublikowano

Trasa nad morze, 530 km z predkoscią 120-130 km/h z rowerami na haku, spalanie 8,5 l/100 km. Po 54 tyś. km ( z czego 2/3 na prądzie) utrzymuje się średnia 3.9 l/100 km + 20,5 kWh

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Na zdjęciach ta sama trasa tylko w przeciwnych kierunkach - o kierunku "tam" już pisałem, ale mam też zrobione zdjęcie więc zamieszczam.

 

W obu przypadkach start na pełnych akumulatorach, podjazd pod stację, tankowanie do odbicia i "w drogę".

W drodze powrotnej potwierdziłem na A1, że w trybie benzynowym, przy tempomacie ustawionym na 140km/h i jeździe bez zrywów na bardzo długim odcinku spalanie utrzymuje się w okolicy 10l/100km.

IMG_5832.jpg

IMG_5820.jpg

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.